Dupa ce ne-au facut de cacat prin europa, ne-au prostit sa ne si solidarizam cu ei

De cine o fi oare vorba? De minoritatea rroma, despre care am declarat dealtfel deschis ca nu imi plac de nici o culoare si ca asta e dreptul meu constitutional.

Dar sa trecem la subiect. Italienii, exasperati poate si de agresiunea culturala a diferitelor minoritati imigrante, dar cu siguranta mult mai exasperati de crimele diferitilor minoritari s-au gandit sa ia masuri, si anume sa amprenteze si sa “faca dosar” tuturor celor care locuiesc in tabere ilegale, la marginea marilor orase. Motivul fiind unul statistic (adica simplu) – majoritatea celor vinovati de noul val de infractiuni locuiesc in astfel de tabere. Tot din motive statistice lumea a inceput sa vorbeasca de taberele ilegale de rromi, pentru ca – STUPEFACTIE ABSOLUTA – cvasitotalitatea oamenilor din astfel de tabere sunt rromi.

Acum atentie: cuvantul cel mai important din sintagma “tabere ilegale de rromi” este ILEGALE! Da, ILEGALE, nu rromi. Mai mult, nici macar nu se precizeaza ca e vorba de rromi cetateni romani. Motiv pe care politia a fost trimisa sa intervina, iar Italienii, prin conducatorii lor politici, au decis sa inaspreasca legea pentru aceasta forma de ilegalitate – ceea ce este 100% dreptul lor.

Ca rromii de peste tot au sarit imediat sa urle “discriminare!!!!!!” nu ma mira; de fapt imi aminteste dubios de mult de cazul cand un rrom a generat un accident de circulatie, trecand pe rosu, dupa care se jura pe toti dumnezeii si sfintii ca era verde. Mde. Tupel este pana la urma o caracteristica a (sub/contra)culturii acestei minoritati.

Socant mi se pare insa cum au sarit romanasii nostrii sa sustina drepturile concetatenilor nostrii ilegalisti in italia, in mirabolanta campanie “Lasa-ti amprenta”, sustinunta de realitatea tv si de mai niste organizatii minoritare. Asa ca am reusit sa desavarsim ceea ce ei au inceput, sa ne facem de cacat complet: tiganii din Italia nu mai sunt doar niste indivizi care au comis niste ilegalitati, ci sunt cetateni romani discriminati, cu care noi facem corp comun, spre apararea lor.

Pai acuma daca imi zice un neamt “rumaner = tzigeuner” si ca suntem toti niste infractori, sa mor daca mai am vreo replica. De fapt voi fi de acord cu el, ca am luat apararea fratilor nostri infractori de peste hotare si ca noi, de buna voie am ales sa facem corp comun cu ei, sa ii protejam de aplicarea legii sub pretextul discriminarii, sa ne asociem cu ei in ochii italienilor si europenilor din ce in ce mai enervati de infractiunile minoritatii rome.

Pai in cazul asta, ca nu cumva sa discriminam, eu propun ca in primul rand noi, ca majoritari, dar urmati si de minoritatile maghiara si germana, sa ne trimitem niste reprezentanti acolo, sa facem si noi niste tabere ilegale, ca macar sa clarificam o kestie – se amprenteaza infractori romani, nu infractori tigani.

PS: Ca sa nu ratam cireasa de pe tort, MAE va transmite guvernului italian toate amprentele depuse de romani, in lupta cu discriminarea tiganilor ilegalisti din italia. Macar sa fie dracului oficiala kestia, sa inteleaga si Europa cum sta treaba.

PS2: Tocmai am auzit la revista presei despre cum MAE a ratat sa informeze o serie intreaga de tari din Asia, America de Sud si Africa despre faptul ca Romania a intrat in UE, pentru a obtine ridicarea vizelor de catre respectivele tari. Ba mai mult, pentru Republica Dominicana, demersurile au fost pornite de patronul unei agentii de turism, afectat direct de situatie. Astia sunt baietii nostri de la MAE, da lasa ca o sa trimita la Roma amprentele si se scot pe kestia asta. In locul Italienilor eu le-as baga direct in baza de date, ca nu se stie niciodata.

28 Responses

  1. Tii minte cand ti-am zis ca de-abia astept sa intram in UE si sa se deschida granitele, sa vada si UE cum e cu tiganii nostri, mititeii de ei, discriminatii… lasa, ca o sa le iasa pe nas toleranta :)

  2. Mogre si Messa, de data asta am o parere, daca nu diferita, oricum, muuuult mai nuantata k voi.
    pt. comportamentu’ unei minoritati, totdeauna este de vina majoritatea; in lb. romana tigan este ekivalentu’ a tot ce poate fi mai jignitor apropo de un om; problema cu ei este ca difera radical k si cultura, obiceiuri, relatii interumane si nu au putut fi influentati o data ce au fost tinuti la marginea societatii; pana acu’ o suta si-un pic de ani erau considerati o unealta vie, pe care puteai sa o kinui/kilaresti fara k cineva sa te traga la raspundere; de la dezrobire, statu’ roman se face ca nu vede si nu are nici un program viabil pt. europenizarea lor (nu ca noi am fi prea europeni , mereti in afara si vedeti cum ne purtam si nu ma refer doar la etnia romma ); sunt oameni k toti oamenii, fortati de-a lungu’timpului sa se adapteze vremurilor; k sa va dau un exemplu de adaptare, v-ati intrebat de ce evreii sunt renumiti k bankeri/comercianti?
    simplu- in evu’ mediu’ erau meserii rusinoase asa ca au fost lasate pa seama celor acuzati de kilarirea lui hristos
    una peste alta, io am invatat ca oamenii ie de 2 feliuri- ok shi neoameni, indiferent de rasa, secs, religie, natie, etc
    restu’ sunt treaba de educatie si caracter dominant.
    cati ati avut/fost invitati (la) tigani acasa?
    ii tinem de-o parte, se poarta diferit; nu uitati ca jafu’/hotia/violu’/crima erau kestii de stima pt. oricine cu ceva ani in urma- nu f. multi- bunicii-unu’ a luptat la marasti, impotriva nemtilor, in 1916-18, celalalt alaturi de nemti, impotriva rusilor in crimeea, in 1942-44- imi povesteau ca violu’ se practica de catre orice armata de ocupatie- diferenta era doar de contecst- neamtu’ se purta frumos si lasa shi-o ciocolata, rusu’ te futea/batea si pleca si cu ce-aveai prin casa

    tiganii au o cultura fascinanta, macar ca e aproape necunoscuta pt. noi

    http://www.videocaffe.com/video/PhXU9POaR5A/Shukar-Collective—Malademna

    http://www.lautari.ro/category/asculta/

    http://www.emusic.com/samples/m3u/song/10844151/13121135.m3u

    http://www.national-geographic.ro/galerii-foto/locuri-si-oameni/reportaj-foto-tiganii.html

    http://www.badorgood.com/detail.php?id=66080

    si un articol fain:

    * Lungul drum de la tigani la rromi

    Semne de intrebare asupra locului de unde au venit tiganii”Printre popoarele Europei a aparut intr-o zi, brusc, unul despre care nu se poate sti de unde a venit. S-a abatut asupra continentului nostru fara dorinta de a-l cuceri, dar si fara sa-i ceara permisiunea de a locui in el. Nu voia sa stapaneasca si refuza sa se supuna. Nu voia sa daruiasca nimic, dar nici nu primea nimic. N-a marturisit de pe ce coclauri africane sau asiatice descindea, nici ce nevoi il sileau sa caute alte lumi sub cer… Tiganul nu intelege cum poti prefera un acoperis – oricat de frumos construit – boltilor inalte ale cerului. Autoritate, lege, regula, precept, principii, datorie, obligatii ii sunt notiuni si lucruri inacceptabile”
    (Franz Liszt)
    Dromomani si apatrizi
    La inceput de secol XIV, rromii, ultimul popor migrator starnit din pustiurile Indiei, va atinge granitele Europei.
    Intr-un Ev Mediu tarziu, bantuit de spaime si superstitii, de alchimie si astrologie, de vanatoare de vrajitoare si lycantropie, de solomonari si capcauni, si-au facut dintr-o data aparitia acesti stranii musafiri.
    Acesti dromomani inraiti, atat de diferiti, la chip si obiceiuri, fata de populatiile locului care, de cateva sute de ani, apucasera bine sa se sedentarizeze.
    Initial s-a crezut in mod eronat ca ar fi venit din misteriosul Egipt, sau, de ce nu, ca ar fi cel de-al treisprazecilea trib al lui Israel.
    Si de aceea li s-a spus egiptiacos (Grecia), pharaons (Transilvania), gypsy (Anglia), gitani (Spania), tsiganes (Franta), Zigeuner (Germania) sau, pur si simplu, tigani in Moldova.
    Povestea spune ca abia pe la 1750 un “studinte” maghiar, aflat la invatatura in marile Universitati din Tarile de Jos, “s-a prins” de legatura dintre limba vorbita de colegii sai veniti din India si limba vorbita de rromii din Ungaria.
    Si asa, pe cale lingvistica, s-a avut pentru intaia oara intuitia originii indiene a rromilor.
    Totusi, reactia semintiilor europene fata de acesti straini atat de ciudati, a fost precumpanitor una de respingere, de izgonire si alungare a lor, atunci cand nu au fost de-a dreptul demonizati si livrati gloatelor ca tapi ispasitori.
    De la mitul tiganului care a batut in piroane mainile si picioarele Mantuitorului Isus Cristos, trecand prin rromii hoti de copii si mancatori de carne de om si ajungand la tiganul “frate cu dracu”, mereu bietii oameni au fost acuzati ca ei ar fi la originea holerei, ciumei, secetei (tiganii caramidari se pricepeau “sa lege ploile”) ori pelagrei.
    Ori de cate ori o pacoste se abatea asupra tarii, cele mai la indemana victime erau strainii, apatrizii, adica tiganii si evreii.
    Reichstag-ul din Freiburg im Bresgau ii acuza in 1498 spionaj in solda turcilor, inchzitia catolica ii declara principalii actanti ai Sabaturilor vrajitoresti.
    Ca atare, nu de putine ori rromii sunt arsi pe rug ca vraci, dupa ce in prealabil au fost torturati nemilos spre a marturisi colaborarea cu Lucifer.
    Alti imparati si regi europeni “ceva mai toleranti” au poruncit uciderea doar a barbatilor rromi iar femeilor si copiilor sa li se taie urechile.
    Peste ani, persecutia va atinge punctul culminant in al doilea razboi mondial, cand au fost exterminati peste doua milioane de rromi, o parte provenind din Romania, condusa pe atunci de maresalul Ion Antonescu.
    Voievodul tiganilor
    Prima atestare documentara a rromilor in Tarile romane provine tot din secolul al XIV.
    In hrisoavele domnesti se intalnesc mentionate acte de danie catre manastiri ori daruri pe care “boierii pamanteni” si le fac unii altora cu prilejul cununiilor, sau mosteniri si vanzari de mosii, cu sufletele robilor cu tot.
    Dan I, domnitorul Tarii Romanesti, daruieste Manastirii Tismana, pe langa alte “bunuri mobile si imobile… si 40 de salase de atigani”.
    Imaginea unei familii de rromi aradeni Mircea cel Batran (frate cu Dan I), nu se lasa nici el mai prejos si miluieste, la randul lui, Manastirea Cozia cu 300 salase de tigani.
    In Moldova, dupa moda timpului, Alexandru cel Bun aduce si el drept plocon pentru “iertarea pacatelor celor multe”, 31 de salase de rromi catre Manastirea Bistrita.
    In acea perioada se intalnesc doua categorii de rromi: mestesugarii liberi, care erau grupati in satre si tiganii robi pe mosii.
    La o privire mai nuantata, meseriile practicate de rromii liberi trezesc reveria si astazi, prin exotismul si ineditul lor: tigani aurari, caldarari, laiesi, ursari, zlatari, spoitori, geambasi, lautari si ciocanasi.
    Robii – spus pe sleau, sclavii, caci statutul lor nu era cu nimic diferit de acela al unui scalv negru de pe o plantatie de bumbac nord-americana – se imparteau si ei in trei categorii: robi domnesti, robi boieresti si robi manastiresti.
    Ei puteau fi vanduti precum dobitoacele de la curtea stapanului, fiind de multe ori socotiti doar un fel de obiecte insufletite, asupra carora “jupanul” avea toate drepturile, in afara de acela de a le lua viata, dar daca se intampla cumva si aceasta, stapanul tot nu patea nimic, dupa cum constatau mirati calatorii straini in vizita pe meleagurile valahe.
    Comparativ cu iobagii sau cu serbii pamanteni, tiganii aveau un statut juridic si social mult inferior, fiind priviti chiar si de catre cler ca suboameni.
    In Transilvania insa, aflata sub influenta catolica, rromii nu au cunoscut niciodata starea de robie, ci erau organizati intr-un voievodat, cu o larga autonomie juridica.
    Dupa cum aminteste constitutia de atunci a tarii (Aprobate), “tiganii trebuie sa aiba un voievod al lor, separat, caruia sa-i plateasca anual dari”.
    Voievodul tiganilor era numit de obicei de catre regele Ungariei, dar uneori el putea fi ales din randul nobilimii si de catre principele Transilvaniei.
    De exemplu, regina Isabela, la 1557, il “unge” mare voievod pe Francisc Balasfi, iar princepele Gheorghe Rakoczi i-a dat ravnitul sceptru lui Petru Vallon.
    Aidoma regelui, si voievodul ramanea in scaun pana la moarte, el subordonandu-se doar principelui.
    Insa, lovitura de teatru, “In Anno Domini 1588″, Dieta Transilvaniei a decis desfiintarea celui dintai “voivodat al tiganilor”.
    Motivul a fost cat se poate de simplu: voievozii, dupa ce strangeau birurile de la supusii rromi, “ciordeau” cea mai mare parte din sumele ce trebuia date stapanirii.
    Iata ce impresie lasau rromii unui calator strain, italianul Fr. Griselini, aflat in trecere prin Banat:
    “Infatisarea lor extraordinara este intru toate uniforma. Au ochi negri stralucitori, de care culoare este si parul lor lung si cret; culoarea fetei maslinie, buze rosii, dinti foarte albi; fata lor mai mult ovala, obraji putin umflati, barbia ascutita si fruntea ingusta; la statura bine facuti, nici unul pantecos”.
    Una dintre consecintele majore ale revolutiilor de la 1848, care au scuturat din temelii toate institutiile europene ale vremii, a fost si desfiintarea robiei.
    Insa, in Tarile romane, ea a fost practic aplicata abia incepand cu anul 1856 si isi aminteste oricine de ecourile acestei masuri in literatura lui Vasile Alecsandri, cu al sau prieten rrom, Vasile Porojan.
    “In ceaunu’ cu taciunu’/ Fierbe numarul niciunu’ ”
    “Poporul enigmatic”, cum ii numea Bogdan Petriceicu Hasdeu, a lasat urme de nesters, atat in folclorul romanesc, cat si in literatura culta de mai tarziu.
    Romanii au privit in general cu umor metehnele rromilor, ironizandu – le uneori in proverbe si ghicitori naravurile, insa la nivelul omului simplu nu s-a ajuns niciodata la “ura de rasa”:
    “Te ineci ca tiganul la mal”, “Murdar ca un tigan”, “Tiganul tot tigan ramane”, sunt comparatii nu tocmai magulitoare, care insa reflecta cu adevatar ceva din superficialitatea unui neam obligat de istorie sa fie mereu pe drum:
    Rromi gabori sunt mestesugari iscusiti”Mai tigane, arde satul, / P… m – i, ma mut in altul!”
    Scriitorul care a exploatat cel dintai filonul exotic reprezentat de modul de viata al rromilor, este unul din corifeii Scolii Ardelene, Ion Budai – Deleanu.
    In poemul eroi – comic “Tiganiada”, autorul surprinde cu umor si duiosie dar si cu acuratete psihologica caracterul cu totul aparte al tiganilor.
    In anul dezrobirii rromilor, Gheorghe Asachi a scris si el o piesa de actualitate cu titlul “Tiganii”, imboldit de Mihail Kogalniceanu, istoricul si omul politic roman care s-a zbatut enorm pentru cauza rromilor, incercand sa sensibilizeze opinia publica nu numai din tara, ci si din Germania si Franta, unde a publicat studii solide despre “chestiunea tiganeasca”.
    B.P. Hasdeu, in drama “Razvan si Vidra” a infatisat destinul singurului domnitor moldovean tigan, Stefan Razvan, care era fiul unei roabe din Iesi.
    Mai aproape de noi, Vasile Voiculescu, cel insetat de mistere si parapsihologie, in “Sakuntala”, scrie pagini de proza antologica despre acest popor, care pune mult deasupra oricarei valori LIBERTATEA.
    Eugen Barbu, in romanul “Groapa”, Zaharia Stancu, in “Satra”, sau Mircea Eliade in nuvelele sale (“La tiganci”) se apleaca fascinati asupra acestui univers atat de aparte, capabil sa imbogateasca zestrea culturala a poporului roman si a lumii, in general, cu experiente stranii, sau cel pusin pitoresti.
    Pictura romaneasca, de la Nicolae Grigorescu la Theodor Amann, a fost si ea interesata de explorarea universului acestor “oaspeti eterni”, care au devenit ceva mai mult decat o simpla pata de culoare in marea familie numita Romania.
    Ca mitul rromilor este fecund si astazi, imbogatindu-ne sufleteste si luminandu-ne tainite ascunse ale inimii (ilo), o probeaza unul din cei mai valorosi poeti romani contemporani, Cezar Baltag, care a scris un intreg volum de versuri (“Madona din dud”), inspirat de spiritualitatea rromilor:
    “Bate – ma, Doamne, sa zac
    intr – o padure de mac
    si tigancile sa vie
    cu bice de iasomie,
    sa ma cheme si blesteme
    cu ocari de crizanteme
    si sa ma boscorodeasca
    cu frunze de ingereasca.”
    “Djelem, Djelem”
    (“M-am dus, M-am dus”)
    Considerati azi minoritate nationala de origine indiana, cu reprezentant in Parlamentul Romaniei, rromii si-au luat ca simbol o roata rosie cu spite (Chakra), asezata in mijlocul drapelului lor verde-albastru.
    Imnul se numeste “Djelem, Djelem” (M-am dus, M-am dus), iar ziua s-a stabilit pe data de 8 aprilie.
    Insa tot mai putine comunitati rroma isi pastreaza stilul de viata caracteristic.
    Una dintre acestea este cea a Gaborilor aradeni – prelucratori de tabla, confectioneri de burlane (cetarne), ceaune, stropitori, palnii (tolcere), vatraie si lopeti. – care mai tin inca sa se individualizeze prin mod de viata, port si comportament de ceilalti.
    (Scurta convorbire cu un gabor aradean)
    Frumuseti ale etniei tiganesti- Cum de va diferentiati de ceilalti rromi?
    – In comunitatea rromilor noi, gaborii, avem o traditie aparte si nu ne schimbam legile. Prin obiceiurile pe care ni le-au lasat stramosii nostri, palarii, fuste lungi, si barbatii, obligatoriu, mustati. Avem si anumite sarbatori spefice…
    – ca, de exemplu…
    -… o nunta la un copil. Copiii nostri se logodesc la 6 -8 ani prin noi, parintii si se insoara la cel mult 15 ani. O fata care ajunge la 16 ani nemaritata, gaborii nostri incep sa o ciufuleasca (barfeasca) ca-i fata batrana.
    – Miresele se cumpara?
    – La noi nu se vand copiii, ca la alte comunitati de rromi, ci parintii dau zestre atata cat pot ei si ambele familii de parinti ii ajuta pe tineri ca sa aiba cu ce porni cat de cat spre viitor.
    – Meseriile acestea cum le deprindeti?
    – Meseria se mosteneste si invata totodata de la parinti sau rude inca din copilarie si pentru asta nu ne trebuie nici un fel de scoala. La 15 ani un tanar trebuie sa cunoasca bine meseria, ca trebuie sa castige dupa ea o bucata de paine, sa-si tina familia.
    – In afara de burlane, ce mai confectionati?
    – Acoperisuri, invelisuri de tabla sau de arama, patrate, hexagonale, facem si reparam cazane de cupru, caldari de tuica, ceaune pentru fierberea branzei si urdei. Dar lucram si cu inox si cu aluminiu.
    – Cu aur?
    – Nu, nici cu aur, nici cu argint.
    – Limba rromana pe care o vorbiti difera mult de a celorlalti?
    – Difera, dar m-am putut intelege si cu frati bulgari si cu frati spanioli si francezi, in marea majoritate.
    – Multi rromi traiesc imprastiati prin Europa. Cum va simtiti in Arad?
    – Eu fac parte din etnia maghiara a rromilor nascuti in Romania, asa ca ma numesc cetatean roman, indiferent cum ma va descrie cineva, si ma simt aici pe pamantul meu, unde m-am nascut si unde am crescut, unde am imbatranit si vreau toata viata mea sa raman aici.
    “Fratii mei, pasari calatoare”?
    Singurii supravietuitori ai fabulosului continent Atlantida, mari initiati in arta prelucrarii metalelor, inzestrati cu puteri psihice neobisnuite, popor care a stat la originea civilizatiei orientale si europene, intaii urmasi ai insotirii lui Adam cu Lilith – prima nevasta, anterioara Evei – nu a mai lipsit mult pana ca rromii sa fie prezentati de paleoastronautica in ipostaza de extraterestri.
    Geambasi de cai, dresori de ursi, aurari, tinichigii, vanzatori de amulete si talismane, vindecatori cu ierburi de leac si potiuni magice, dezlegatori de deochi, ghicitori ai viitorului (si trecutului) in boluri de cristal, carti de tarot, in palma (chiromantie) sau ascultand murmurul ghiocului, talmacind semnele vremurilor in functie de numere, rromii s-au indeletnicit mereu cu practici esoterice sau considerate cel putin excentrice de catre gospodarii sedentari ai comunitatior prin care poposeau.
    Astazi, cind tavalugul globalizarii e pe cale de a nivela toate diferentele specifice, cand in creuzetul ( era sa zic ceaunul) satului planetar, in decurs de cateva sute de ani se vor topi toate natiunile si se vor stinge toate diferentele etniilor si vom fi cu totii un singur popor, nevoit sa paraseasca leaganul numit Terra si sa rataceasca nomad printre stele, poate ca abia atunci ne vom aminti cu adevarat ca aveam niste frati devoratori de spatii si insetati de intinderi.
    Adica vom avea nevoie mai mult ca oricand de experienta lor sufleteasca.
    Legenda povesteste ca Franz Listz s-a intalnit la Iasi, la un concert cu nu mai putin cunoscutul cantaret Barbu Lautaru.
    Dupa ce orchestra a terminat de executat simfonia, ironic, Liszt l-a intrebat pe lautar daca i-a placut opera.
    Provocat, Barbu Lautaru a luat atunci vioara si timp de o ora si jumatate a cantat intreaga simfonie, pe care, desigur, o auzise intaia oara.

    Vasile Sarandan – Adevarul

    problema e cu cei ce ne imita prost si ne influenteaza cultura /limba/ comportamentu’- tiganii pe jumatate asimilati- pe vremea cand eram copkil sa scuipi/mananci seminte pe strada, sa folosesti cuvinte tiganesti k mishto, nasol, kanci, kariciu, ja, gagica, etc era de rusine, dar acu’ fuk parte din vocabularu’ curent!
    _________________

  3. Ai pus ceva post. Am sa incerc sa iti raspund pe scurt, pentru ca e cam tarziu acum si maine am o zi grea, ca de obicei :)

    Am sesizat in postul tau 2 linii principale de argumentare
    – faptul ca orice comportament al minoritatii este rezultatul actiunilor majoritatii
    – faptul ca tiganii au o cultura fascinanta, pe care cu succes ai exemplificat-o cu articolul inserat.

    Din pacate ambele linii de argumentatie sunt cel putin partial off topic si ambele sunt eronate.

    1. A fi minoritar nu presupune a fi iresponsabil si antimajoritar. Chiar daca majoritatea greseste (mai mult sau mai putin) nu poti argumenta propriul comportament exclusiv ca reactie la comportamentul altcuiva. Nici macar cimpanzeii nu coboara pana acolo – vezi http://elucubratie.wordpress.com/2008/07/10/icoane-in-scoli/

    Niste bune exemple in acest sens sunt celealte minoritati nationale din aceasta tara, care par destul de bine integrate.

    Presupunand totusi prin absurd ca tiganii nu au nici o responsabilitate si ca noi am fi de vina, tin sa iti amintesc ca sunt zeci de programe a caror beneficiari sunt fix tiganii, ca sunt multe facultati care au locuri dedicate pentru ei, locuri care nu se ocupa desi pe cele pentru majoritari este bataie, cei de la CNCD l-au capsat pana si pe basescu pe o kestie spusa in privat, cu alte cuvinte se bucura de plina discriminare pozitiva – iar rezultatul este fix nici unul.

    Asa ca tot nu tzine argumentatia.

    2. “Au o cultura fascinanta”.

    Toti cei carora le plac tiganii, cand incep sa critic fascinanta minoritate pe o tema punctuala, imi raspund ca au o cultura diferita, minunata si fascinanta. Or avea, nu or avea, chiar nu conteaza in ACEASTA discutie, poate in altele.

    Eu am spus cateva lucruri simple – ca italienii s-au hotarat sa rezolve o problema care tine de infractionalitate – pentru ca este ilegal sa locuiesti in tabere nomade. Intamplator tiganii sunt cei mai multi in acele tabere, dar nu scapa neamprentati nici romani, albanezi, tigani unguri sau ce or mai fi prin acele tabere.

    Am mai zis ca tiganii, in spiritul culturii lor fascinante sau nu, se ascund in spatele acuzatiei de discriminare si apara ilegalistii din acele tabere, majoritatea conationali de-ai lor. Desi corect ar fi fost sa se disocieze de ei si sa afirme ca natiunea rroma nu este reprezentata de acei infractori, nu sa confirme implicit reprezentarea afirmata mai sus.

    Si am mai zis ca noi, majoritarii de pe aici, care chiar avem de suferit de pe urma realizarilor fascinantilor nostri conationali minoritari, am reusit cumva sa punem botul si sa ne raliem si noi la cauza infractorilor din tabere, asumandu-i ca fiind cetateni “d’ai nostri” si ca italienii ne discrimineaza pe toti. In loc sa spunem – nene au calcat pe bec? Ardetzi-i! Nope, noi trimitem propriile noastre amprente, sa se inteleaga ca suntem solidari cu infractorii cu pricina, tigani, albanezi, romani, libanezi sau ce soi de natie or mai fi pe acolo. Si cum majoritatea sunt tigani, suntem solidari implicit cu infractorii tigani.

    Asta am spus eu, nu ca nu ar avea o cultura fascinanta. Dar acuma ca tot veni vorba de cultura fascinanta, in afara de cateva kestii exotice mare lucru nu am vazut la ei. Ori cateva kestii exotice fii sigur ca gasesti si la triburile din Africa – am vazut recent niste documentare absolut fascinante in acest sens.

    Astept insa cu interes si alte elemente componente ale culturii, cum ar fi atitudinea potiva fata de munca, respectul fata de lege, respectul fata de concetateni fie ei majoritari sau nu samd. Mie aste mi se par mult mai fascinante decat muzica si dansul.

  4. Pai sa luam doar finalul, asteptarile tale:

    “Astept insa cu interes si alte elemente componente ale culturii, cum ar fi atitudinea poztiva fata de munca, respectul fata de lege, respectul fata de concetateni fie ei majoritari sau nu samd. Mie aste mi se par mult mai fascinante decat muzica si dansul.” si sa ne facem ca se refera la majoritarii romani; se potrivesc sau nu?
    Io zic ca al dreacului de tare.
    Vrei sa le luam pe bucati?
    Atitudinea pozitiva fata de munca.
    Ti se pare ca exista pregnant la natia romana?
    Atunci intreaba ce parere are un manager strain (nu ca ai nostrii ar fi tare multumiti) ce parere are despre aceasta atitudine la majoritarii nostri.
    Respectul fata de lege?
    Ma umfla rasul.
    Cei mai spornici hoti sunt dragii nostri alesi si oamenii proptiti de ei in posturi cheie. Economia tarii asteia nu si-au impartit-o intre ei tiganii, nu ei au luat spagile pe licitatii matrasite si contracte veroase.
    Respectul fata de concetateni?
    N-oi fi stat in viata ta intr-o comunitate de romani, nu ti s-o fi povestit cum e sa stai la bloc, nu te-oi plimba printr-un Bucuresti plin de jeg si maidanezi, cu parcuri defrisate si case construite in ciuda esteticii sau bunului-simt.
    Sau cumva toate astea sunt facute de tigani?
    Macar ei au scuza rasismului majoritarilor, a marginalizarii continue, a impingerii catre ilegalitate sau denationalizare (uita-te in jurul tau cate buze vinete si tenuri oachese vezi printre cetateni romani declarati de natie romana; este singura varianta k sa scapi din capcana rasismului, am si eu cunostinte, evident de origine tiganeasca- ma refer la aspect nu la comportament, daca n-o fi cumva pakistanezi, care-njura cu sarg tiganii si se dau romani-verzi!).
    Noi, romanii, ce scuza avem?
    De ce oare romanii (k si tiganii) ce-or fost stapaniti de unguri sunt mult, dar muuuult mai civilizati decat sudistii stapaniti de turci?
    De ce Tg. Muresul e mult mai curat si civilizat, comparativ cu Tg. lui Bucur?
    Nu cumva conteaza cine te conduce si cat se implica-n educarea ta?
    Raman la parerea ca majoritarii sunt vinovati pentru deraierile minoritarilor.

    PS_ politailul ce fura tzoale-n Austria, folosindu-se de nevasta gravida, sluga-killer de batrani din Italia, prietenii mei ce-au carausit droage intre Olanda si Germania, clanul Cordunenilor, cum mult mai periculos si mai extins k activitate comparativ cu cel al Camatarilor, cei ce taie padurile Romaniei, etc sunt romani-verzi nu tigani-borati.

  5. Si inca o kestie- normal ca tin cu natia si rasa de care sunt apartinator.
    Cu toate ca suntem prea multi nu putem sa-i facem pe unii sapun.
    Si normal ca daca tot e sa depopulam tara, as alege jerfirea celor ce nu-s de-ai mei.
    N-as avea nimic impotriva, dar NU SE POATE!

    Asa ca ori te plangi k un neam impotent (treaba pe care-o facem de la dezrobire-ncoace) ori vezi ce POTI face.
    Si singurul lucru posibil e civilizarea.
    La tiganii e nevoie de mai multa munca.
    Dar si la ai nostri se cere destula, parerea mea!

  6. [...] CampingL-au tradus pe Tweety, il interzic pe PopeyeInterdictie vs. toleranta – arme cu doua taisuriDupa ce ne-au facut de cacat prin europa, ne-au prostit sa ne si solidarizam cu eipiesa exceptionala: Kid Rock – All Summer LongCum era sa moara fi-mea, ca un rockstar, la 3 zile de [...]

  7. [...] prostit pe toti! Mai exista o speranta! Posted on July 24, 2008 by Mogre Scriam “Dupa ce ne-au facut de cacat prin europa, ne-au prostit sa ne si solidarizam cu ei“. Ei bine, i-am gasit pe unii care nu au pus botul la discriminare, campanii sociale si [...]

  8. [...] afirmat ca “Dupa ce ne-au facut de cacat prin europa, ne-au prostit sa ne si solidarizam cu ei“. Ei bine, ieri am auzit o stire, ca o concluzie a campaniei de amprentare si recenzare de [...]

  9. Tiberiu Pop(ou)escu

    In mod normal nu fac atacuri la persoana cand combat idei, insa tu le-ai comis pe cateva atat de gros ca nu ma pot abtine.
    Sa le luam pe rand

    1. Faza cu relativizarea violului/talhariei/crimei pentru ca exista coruptie in politica e chiar cel mai imbecil sofism pe care il rumega unii cand n-au ce spune. Asta e ca si cum ti-as zice io tie sa nu mai mananci, ca ce rost are sa traiesti, cand oricum vei muri de batranete orice ai face. Hai plm sa rezolvam kestia cu moartea, sa nu mai murim si dupa aia ne ocupam de hrana/locuinta/familie. Suna k dracu ? Exact asta-mi spui tu si inca cativa ciumpalaci care se simt datori sa faca pe corectii politici cu minoritatea asta care era buna pentru Europa cat timp statea in afara ei. Era super ‘sto sa stai la academie in Roma si sa explici la romanasi cum devine kestia cu datoriile lor fata de minoritati pa manualul lu Marx. Da cand vine o boratura dea asta si o violeaza pe fie-ta langa scoala l-ai dezgropat pe Mussolini direct. Rushinik asta nu arata decat ce curve sunt baietii aia care se joaca de-a stangismele prin occident.

    Pricepi unde bat? Ordinea normala a lucrurilor, adik aia pe care o are sub freza orice om cu IQ peste 70 e urmatoarea: intai scap de violuri/talharii/crime si alte kestii care nu-mi permit sa traiesc la mine in bloc si dupa aia, mult dup aia, ma ocup de nepotismu lu Nastase si coruptia in general, kare exista in orice tara vrei tu de pe bila asta pe care traim. Se intampla ca o populatie definita sa aiba o covarsitoare problema de infractionalitate primara, adik aia care nu ma lasa pe mine sa traiesc acum si aici. Adik e o urgenta si de aia ma uit la minoritate acum si nu la marea lor istorie din Punjab unde erau paria si exclusi.

    2. Faza cu parerea managerilor straini fata de romani e iarasi din folcloru de ferentari. Adik in microsoft la ei in America a doua limba vorbita dupa engleza e romana, multinationalele se bat sa intre pe piata din romania, in afara dai de romanasi in functii de raspundere si calificare din Dubai pana la Londra, insa managerii straini sunt dezamagiti de angajatii romani? Asta e un kkt cat casa, nici nu am ce sa comentez. Avem ca Romani o mie de kkturi in cap, sunt de acord, da n-avem nici o legatura cu kkt-ul tiganesc si nu intram si nu vom intra niciodata la aceeasi categorie cu ei.

    3. Nu shtiu cu ce te ocupi si cate/daca platesti impozite la stat. Ca platitor de impozite din bani munciti 14 – 16 h pe zi n-am nici un chef sa ma talhareasca niste nespalati care n-au platit un ban in viata lor impozit si tu n-ai nici un drept sa-mi ceri sa-i tolerez sa-mi bata copii, fiindca nu stiu ce istorie, de kare eu nu sunt vinovat un centimetru, i-a pus in inferioritate fata de mine. Nu-mi pasa, n-am timp sa-mi pese, k tre sa dau de mancare la altii, de scuzele tiganilor care talharesc si violeaza. Si nici italienilor nu le pasa si e bine ca e asa.

    4. Ai idee cum de ne-am procopsit cu tiganii aici? Citeste niste studii pe siturile ONGurilor tiganesti, alea scrise chiar de ei si o sa descoperi ceva socant pentru tine si pentru aia care cred ca tre sa invatam toleranta de la europa. O sa afli ca pe vremuri, cand Europa nu atarna la tata Americii, cu mult timp in urma adica, Occidentul i-a persecutat si alungat din toate teritoriile lui. Au ajuns aici unde li s-a permis sa traiasca, ca robi ce-i drept, dar au fost acceptati.

    5. Comparatia cu evreii e chiar piesa care-ti demoleaza toata argumentatia si demonstreaza exact contrariul a ceea ce vrei tu sa arati: de vreme ce o etnie persecutata si exclusa a generat asa o bogatie de produse spirituale de la muzica la stiinta si filozofie inseamna ca nu persecutia este cauza infractionalitatii si mizeriei tiganesti ci gena. Deci atentie ce sustii.

    P.S.
    Super-blogul, multa atitudine da si argumente.

  10. E ok polemica, dar totusi fara atacuri la persoana…

  11. Revin cu un rationament mai la rece, acu dupa ce-am ajuns acasa si mi-am baut berea. Scuzele de rigoare pentru invective da la corectitudne politica imi sar 5 sigurante pe minut.

    Rationamentul din ce am scris mai sus e urmatorul, ca sa fie foarte clar de unde vin in kestia asta:

    1. Exista doua tipuri de infractiuni: infractiuni de violenta si infractiuni de coruptie. Infractiunile de violenta imi afecteaza existenta mea imediata si a semenilor mei, deci masurile cele mai violente cunt cele care se iau impotriva infractiunilor de violenta.
    Exemplu infractiune de violenta – unu o bate pe fie-mea in autobuz ca sa-i ia banii sau o violeaza

    Exemplu infractiune de coruptie – Cocos ia 20 de milioane de euro de la primarie ca sa faca doua parcari supraetajate si nu face decat una.

    Pot amana indefinit dak n-am mijloace rezolvarea problemei nr 2. Da de nici un caz nu pot sa accept problema nr 1. Deci o sa fac pe dracu in patru, inclusiv orice forma de violenta, ca sa previn producerea nr 1.

    Bun. Acum ca am lamurit de ce actiune violenta si imediata, zgomot si neliniste este necesara in primul caz si pot fi temporizate in al doilea caz.

    Acum, privind distributia criminalitatii pe etnii, in cadrul populatiei urbane, unde locuiesc eu, observam urmatorul lucru, procentual:

    Infractiuni de violenta: peste 70% din tiganii urbanizati/ 15% din romanii urbanizati.

    Deci, asta inseamna ca am motivul sa privesc la tigani cu suspiciunea ca vor comite o infractiune de violenta. Adik acel gen de infractiune care trebuie prevenita cu maxima necesitate. Din rationalitate, stiind ca etnia respectiva are procentul respectiv, nu voi irosi resursele de care dispun ca administratie orientand masurile de preventie/investigatie asupra undei populatii care are un procent mult mai mic de criminalitate violenta si prin urmare nu justifica masuri exceptionale.

    Asa ca

    1. Prevenire infractiuni violente = maxima necesitate caci ameninta insasi existenta (spre deosebire de infractiuni de coruptie care ameninta confortul/echitatea)

    2. Maxima necesitate = imposibilitate dezbatere = corectitudine politica si justificari – se baga in cur

    3. Maxima necesitate + rationalitate= aplicare discriminatorie a masurilor preventive.

    Deci Mogre are dreptate, de fapt cred ca n-am facut decat sa-l reiau.

    Si in plus propunere legislativa :orice individ care sare la corectitudine politica sa o trimita mai intai pe fie-sa s-o posteasca tiganii, in semn de compensare pentru nedreptatile istorice suferite. Dupa aia poate sa si pretinda cum sa trateze comunitatea aceeasi problema. Da atata timp cat n-o face nu pot decat sa-i doresc sa moara cu pula regelui cioaba in bot si cu a imparatului iulian in cur. (urare catre persoane nedeterminate).

  12. Io-te ca mi-am gasit jucarie! :-)))

    @Candlabadoare,

    In mod normal nu fac atacuri la persoana cand combat idei, insa tu le-ai comis pe cateva atat de gros ca nu ma pot abtine.

    Sa le luam pe rand:

    1. Faza cu relativizarea violului/talhariei/crimei pentru ca exista coruptie in politica e chiar cel mai imbecil stil de a rasuci cretinoid ce citesti.
    Unde pana mea si laba ta am scris io ca una scuza pe alta?
    Am scris ca cei mai mari talhari ai tarii sunt dragii nostri alesi si ca de acolo, de la cap se-npute totu’, ca nu poti avea pretentii de la bobor, cand conducatorii da tonu’ ilegalitatilor.

    “Asta e ca si cum ti-as zice io tie …bla-bla-bla, bla-bla, bla-bla. Suna k dracu ?”

    Kiar ca suna k drecu’, findca n-are legatura nici cu sula, nici cu prefectura!

    “Exact asta-mi spui tu si …bla-bla… minoritatea asta …bla-bla… minoritati …bla-bla… boratura…bla-bla…curve sunt baietii…”

    Iar ai inteles fix-pula!
    Ideea e sa pedepsesti PE TOTI, in mod egal, fara sa pornesti de la rasa.
    Ti se pare ca la stirile de la ora 5 violeaza babe, jefuiesc banci/case de skimb/case de oameni, bat neveste, parkeaza aiurea, asculta manele cu sonoru’ la maxim, imput orasele dulcilor noastre meleaguri DOAR tiganii?
    Eu as propune taierea mainii hotilor/pulii violatorilor/capului oficialitatilor care talharesc statu’!
    Fara deosebire de rasa, sex, religie si alte categoriseli tampite!
    A apartine unei etnii nu implica defecte/calitati genetice.
    E necivilizat si ardeleanul, incet la minte si olteanul, betiv si bucuresteanul, hot si romanul, neamtul sau finlandezul.
    Ce face atunci diferenta?
    APLICAREA LEGII!
    De-aia romanu’ si tiganu’ trag mai mult spre Italia decat Germania…. In Germania nu exista Camora, in Germania e mai greu/periculos sa incalci legea!
    Ia uitati-va ce-si permit strainii si firmele straine, odata ajunse la noi; de ce nu fac la fel si in Jermanika? FIINDCA NU SE POATE!

    “Pricepi unde bat? …urmeaza o aberatzie-aberatzionala….”

    Nu, nu pricep de ce esti cretin!
    CUM crezi ca poti combate infractiunile pulimii, permitandu-le stapanilor nostri sa se pise-n capu’ nostru cu jet?
    Repet, pestele de la capatzana se-npute!
    Si aplicarea LEGII este pentru TOTI, NU doar pentru minoritati, cum viseaza toti cretinii!

    2. Faza cu “in microsoft la ei in America a doua limba vorbita dupa engleza e romana, multinationalele se bat sa intre pe piata din romania, in afara dai de romanasi in functii de raspundere si calificare din Dubai pana la Londra” e (vorba ta) un kkt cat casa, din folcloru’ urban de Ferentari, scris de un imbecil cu minte de Cordeliu-Vagin-Tuborg.

    Pentru stiinta ta, la Microsoft indienii (rudele tziganilor de care facem vorbire!) sunt MAI MULTI CA TOTI EUROPENII!
    Europa si lumea vestica este mai plina de talhari & curve romance (si NU ma refer la tigani de cetatenie romaneasca ci la romani-verzi, d-aia nostri, den bobor), decat de geniali de-ai nostri!!!
    Iar multinationalele sunt la noi muuult mai putine k la prietenii nostri din totdeauna, ungurii, cehii sau polacii!

    3. “Nu shtiu cu ce te ocupi si cate/daca platesti impozite la stat.
    Ca platitor de impozite din bani munciti 14 – 16 h pe zi n-am nici un chef sa ma talhareasca niste nespalati care n-au platit un ban in viata lor impozit si tu n-ai nici un drept sa-mi ceri sa-i tolerez sa-mi bata copii, fiindca nu stiu ce istorie, de kare eu nu sunt vinovat un centimetru, i-a pus in inferioritate fata de mine.
    Nu-mi pasa, n-am timp sa-mi pese, k tre sa dau de mancare la altii, de scuzele tiganilor care talharesc si violeaza.
    Si nici italienilor nu le pasa si e bine ca e asa.”

    Alta labareala rasista!
    Cine-a pretins ca tu sa accepti ca cineva sa te talhareasca/bata?
    Am pretins sa vezi in jur ca NU doar tiganii talharesc/bat/ucid (ia doar ultimele jafuri/batai tocate maruntde stirile romanesti- Ciorogarla/Brasov/Cluj/Plazza Mall si vezi cati tigani sunt interpretii) si ca apelarea la lege NU trebuie facuta pornind de la premize rasiste si false/exagerate.

    4. “Ai idee cum de ne-am procopsit cu tiganii aici?
    Urmeaza istorie cetita prin revista de larga cultura agricola, Romanka Mare…
    Au ajuns aici unde li s-a permis sa traiasca, ca robi ce-i drept, dar au fost acceptati.”

    Bravo Iorga in coma alcoholica, a lua k sclav un om se numeste ai permite?
    Boieru’-romanu’, mai jmeker, k intotdeauna k amoricanu’ s-o gandit: “De ce sa dau io banutzi pe sclavi cand pot sa-i leg pe nomazii astia si sa-i sclavagesc!”
    Asta se numeste la tine “LE-am permis!”
    Adeca daca io-ti leg lantzuri la picere cand treci prin satu’ unde am ferma, te pun sa-mi cureti buda si sa-mi dai fomeia la maciuci se numeste “ITI PERMIT SA TRAIESTI?”

    5. “Comparatia cu evreii e chiar piesa care-ti demoleaza toata argumentatia si demonstreaza exact contrariul a ceea ce vrei tu sa arati:
    de vreme ce o etnie persecutata si exclusa a generat asa o bogatie de produse spirituale de la muzica la stiinta si filozofie inseamna ca nu persecutia este cauza infractionalitatii si mizeriei tiganesti ci gena. Deci atentie ce sustii.”

    Ainshtain-mik si gretzos, muzica tiganeasca n-are rost s-o comentam, buna-rea, o asculta in dreaci rumanu’ (io ascult cu placere Sukar Collective sau Tarafu’ de la Clejani, pentru 90% din romanii-verzi muzica=manele), dar ce stiinta si cultura doresti la niste sclavi eliberati de un pic mai mult de-un secol?
    Cand au fost evreii sclavi, k sa ie zicste comparatziune?
    Ia vezi cate din filosofiile orientale sunt productia indienilor (tiganii neplecati in pribegie)?
    Stii de ce evreii sunt tari in comertz, economie si medicina, spre exemplu?
    Simplu, fiindca in evu’-mediu a fi comerciant/camatar/medic erau considerate ocupatii injositoare si au fost lasate pe mana lor!

    Sa-ti fie de bine dupe bere si ai grija cu sigurantele!

    Rationamentul tau l-am inteles dar e in mare parte gresit!

    1. “Exista doua tipuri de infractiuni: infractiuni de violenta si infractiuni de coruptie.
    Infractiunile de violenta imi afecteaza existenta mea imediata si a semenilor mei, deci masurile cele mai violente cunt cele care se iau impotriva infractiunilor de violenta.
    Exemplu infractiune de violenta – unu o bate pe fie-mea in autobuz ca sa-i ia banii sau o violeaza.

    Exemplu infractiune de coruptie – Cocos ia 20 de milioane de euro de la primarie ca sa faca doua parcari supraetajate si nu face decat una.

    Pot amana indefinit dak n-am mijloace rezolvarea problemei nr 2.
    Da de nici un caz nu pot sa accept problema nr 1. Deci o sa fac pe dracu in patru, inclusiv orice forma de violenta, ca sa previn producerea nr 1.”

    Corect dpdv sentimental/visceral, gresit k logica, caci frauda/coruptia la nivel inalt genereaza saracie si lipsa de bani la buget pentru educarea tinerei generatii si controlul infractionalitatii…
    Asta k sa nu mai scriem ca intr-o tara in care infractorii ar fi doar coruptii de la varf, cat crezi c-ar rezista infractorii de la varf?
    Infractionalitatea e mentinuta la cote inalte CU BUNA-STIINTA in tarile unde conducerea e corupta in proportii majore!

    “Acum, privind distributia criminalitatii pe etnii, in cadrul populatiei urbane, unde locuiesc eu, observam urmatorul lucru, procentual:

    Infractiuni de violenta: peste 70% din tiganii urbanizati/ 15% din romanii urbanizati.”

    Corect, nu stiu daca procentele sunt exacte dar e evident ca rata infractionalitatii este mult mai mare in randu’ tiganilor…
    De ce pun puncte-puncte?
    O sa cetesti imediat.

    “Deci, asta inseamna ca am motivul sa privesc la tigani cu suspiciunea ca vor comite o infractiune de violenta.
    Adik acel gen de infractiune care trebuie prevenita cu maxima necesitate.
    Din rationalitate, stiind ca etnia respectiva are procentul respectiv, nu voi irosi resursele de care dispun ca administratie orientand masurile de preventie/investigatie asupra undei populatii care are un procent mult mai mic de criminalitate violenta si prin urmare nu justifica masuri exceptionale.”

    Pai procentele tale sunt incomplete:
    Infractiuni de violenta: peste 70% din tiganii urbanizati/ 15% din romanii urbanizati/ 5% din ungurii urbanizati/ 1% din svabii/sasii urbanizati.

    Asa ca ungurii & sasii Privesc cu suspicune si pe romani, nu doar pe tigani si pretind masurile:

    “1. Prevenire infractiuni violente = maxima necesitate caci ameninta insasi existenta (spre deosebire de infractiuni de coruptie care ameninta confortul/echitatea)

    2. Maxima necesitate = imposibilitate dezbatere = corectitudine politica si justificari – se baga in cur

    3. Maxima necesitate + rationalitate= aplicare discriminatorie a masurilor preventive.”

    Sa se aplice romanilor & tiganilor, fiindca conduc in procente, plus ca reprezinta 95% din populatie, deci fara masuri coercitive discriminatorii nu ai cum sa eviti 650 de mii de infractori! (20 milioane x 15% =300.000 infractori de etnie romana + 500.000 x 70% = 350.000 infractori tigani).

    Si in plus propunere legislativa :

    orice individ care sare la ura rasiala sa o trimita mai intai pe muiera-sa + ma-sa s-o posteasca violatorii netigani, in semn de compensare pentru nedreptatile istorice suferite de tigani de la romani.
    Dupa aia poate sa si pretinda cum ca DOAR tiganii sunt problema infractionala in Romanika.
    Da atata timp cat n-o face nu pot decat sa-i doresc sa moara cu pula regelui cioaba in bot si cu a imparatului iulian in cur. (urare catre persoane nedeterminate).

  13. Tizule tata, umbladon nu ti-a spus niciodata ca trebe impuscati toti tiganii ci, oarecum la fel ca mine, ca nu ii plac, ca se uita cu suspiciune la ei si ca au o rata a criminalitatii mult mai mare decat ai nostri ceea ce inseamna ca ei ca grup reprezinta o problema care trebuie adresata pana la urma intr-un fel sau altul. Iar aia cu legislativa am luat-o ca cioaca.

    Ete cum ma indemni tu sa nu mai fiu un bun crestin si sa spun ca imi displac tiganii.

    Aaaaaa, era sa uit argumentul cel mai tare, apropo de ce sustii tu ca noi suntem de vina ca ei e asupriti – da evreii de ce pula mea nu violeaza in italia si fac curat cu una din cele mai tari armate printre alti necivilizati, palestinieni de data asta?

  14. Mogre-tata, pai atunci are dreptate Hitlerake, sa impartim lumea pe grupuri de rase, dupe civilizatie (sau ce numim noi civilizatie), si iese cam cum a vrut el:

    Nordicii + germanicii, rasa conducatoare, second hand, cei de limba engleza, restu’ plebei europene (mai putin slavii), slugile, slavii, apoi coloratzii, la capitolu’- buni de exterminat…
    Mult mai multi sholdoveni, prazari, mitici si kiar prostani de ardeleni fura, comparativ cu vesticii, deci de ce sa le dam drepturi egale cu cei din tarile cu populatii civilizate?!?
    Si-atunci de ce ne mai luam de ‘talieni, ca au dreptate sa ne trateze ca pe necivilizati, si ma referez la romanii-verzi, nu la tiganii-boratzi, deci suntem o problema care trebuie adresata pana la urma intr-un fel sau altul….
    Sau sunteti si voi k fosta mea soacra, care dorea egalitate/nediscriminare, dar DOAR DE LA NIVELU’ EI IN SUS?
    Haideti sa-i tratam pe toti dupe etnie si sa nu mai protestam cand, daca merem in Austria, unde politzaiu’-roman-verde fura tzoale cu muierea gravida, ne asimileaza ca pe hotzi de 2 lei.
    90% din romani asculta manele?
    TOTI suntem manelisti.
    70% din romani arunca gunoaie pe strada?
    TOTI suntem imputiti!
    60% din romani fura de pe unde-apuca?
    TOTI suntem hoti!
    50% dintre noi isi bat nevasta/copiii?
    TOTI suntem ciumpanzei!
    Eu vreau doar atat- APLICAREA LEGII FARA EXCEPTII si NEDISCRIMINAREA DUPE RASA/ETNIE/SEX/ORIENTARE (de care-o fi ea) /etc

  15. @Mogre- Intrebarea cu “De ce Evreii…?”
    Am mai scris parerea mea- MEDIUL!
    Evreilor li s-a lasat k nisa comertul/ camataria/ medicina, tiganilor NU li s-au lasat nise, e au fost goniti (cel mai radical exemplu- Elvetia) sau facuti sclavi (cel mai radical exemplu, Romanika). Nu contest ca au venit din India cu obiceiurile lor, dar si evreii au venit din Israel cu ale lor; Evreii au fost tratati ca sub-oameni, tiganii k animale….
    E mica diferenta, dar este si uite-i efectu’!
    Nu contest ca nu-i si vina minoritatii in cauza, dar, in primul rand, e a majoritatilor care au luat contact cu ei…
    Si, in final, NU CONTEAZA ce vrem noi, NU poti face discriminari, NU-i poti extermina, asa ca nu-ti ramane decat varianta integrarii, oricat ar dura!
    Citeste asta:
    http://www.urbaniulian.ro/2009/02/27/in-norvegia-nu-m-a-intrebat-nimeni-daca-sunt-tigan/
    si raspunde-ti tie la intrebarea: “Tiganii NU se pot educa/ civiliza/ culturaliza?”
    PS- NU as avea nimic impotriva ca sa li se permita sa isi creeze o tara in teritoriul de unde au plecat, daca si-ar dori asta, cum si-au dorit evreii, kit ca sunt convins ca ai crea un conflict mai al dreacului k cel din orientu’ apropiat (musulmani vs. iudaici).

  16. @tizu

    din cate te stiu eu, ai capacitatea de a intelege diferentele statistice si ce inseamna ele.

    iar pe baza acestor statistici NU IMI PLAC TIGANII.

    de fapt nu numai ca nu imi plac, dar nici nu sunt dispus sa risc intrand intr-o relatie de orice fel cu un tigan – pentru ca STATISTICA imi arata ca am sansele cele mai mari sa iau teapa si nu cred ca poti sa ma condamni ca incerc sa fac tot ce pot incat sa iau cat mai putine tepe

    repet insa pentru a nush cata oara: NU vreau sa ii kilarim, sa ii deportam, sa impartim lumea un uebermenschen si untermenschen

    dar este dreptul meu sa urlu in piata publica ca NU IMI PLAC TIGANII si e dreptul meu sa evit orice interactiune cu ei si e dreptul meu sa imi sara tzandara cand cineva ma obliga sa ii tratez exact ca pe populatia majoritara, desi eu stiu ca au o rata a criminalitatiii de cateva ori mai mare

    INTELEGI?

  17. PS: cat despre integrare si educare, atata timp cat platesc impozite inteleg ca nu e datoria mea sa ii educ si sa le creez facilitati sau sa ii favorizez in vreun fel

  18. Inteleg, dar cum vei proceda?
    CUM hotarasti care-i tigan si care nu?
    Ca io stiu multi rumani de care juri ca sunt tigani si multi tigani ce sunt/ se poarta fix ca noi!

  19. Ma bazez pe propria mea judecata, si atata vreme cat nu o transform in politica de stat totalitar e treaba mea. Iar daca “nedreptatesc” pe cineva, subliniez ca termenul este inaplicabil cata vreme nu am nici o obligatie atat timp cat iau decizii in ce ma priveste pe mine.

    Era sa uit: un bun indiciu ca cineva e tigan e ca e ceva mai negru (dar nu e nici singurul si nici neaparat 100% corect)

  20. Tizu,

    Am gresit ca mi-am kalcat principiu de a nu injura pe net. In genere injur doar fata-n fata. Nu vreau sa transform blogu asta in toaleta publica si de aia n-o sa-ti raspund in tonul pe kare-l folosesti si care imi arata exact cam kare ti-e IQ. Lasa injuraturile pe net si dak te tin outele vino si zi-le la lumina. Eu pot sa spun unde sa ma gasesti oricand.

    Deci, sa o luam asa: n-ai inteles nimic din ce am spus.

    1. Nu am sustinut niciodata aplicarea discriminatorie a pedepselor legale. Am spus ca statistica justifica orientarea unor masuri administrativ-preventive si nu penale catre o anumita minoritate care are cert probleme de infractionalitate si prin urmare trebuie urmarita cu mai multa atentie.

    2. Hitlerake nu avea dreptate. N-am sustinut nikaieri in postare exterminarea tiganilor sau a unei persoane pe baza de rasa/etnie/religie si alte kestii aspura carora nu a avut de ales.

    3. Cand m-am referit la “curvele stangiste” si cand am dat cioaca cu propunperea legislativa am vrut sa subliniez IPOCRIZIA care se ascunde in spatele corectitudinii politice si care presupune k unii vor sa impuna altora lucruri de care ei nu sunt in stare.

    4. “Mult mai multi sholdoveni, prazari, mitici si kiar prostani de ardeleni fura, comparativ cu vesticii, deci de ce sa le dam drepturi egale cu cei din tarile cu populatii civilizate?!?
    Si-atunci de ce ne mai luam de ‘talieni, ca au dreptate sa ne trateze ca pe necivilizati, si ma referez la romanii-verzi, nu la tiganii-boratzi, deci suntem o problema care trebuie adresata pana la urma intr-un fel sau altul”

    Si daca vrei sa ne luam la nivelul asta cu argumente, aici e faorte simplu. 95% la suta din romanii care au imigrat muncesc cinstit si per total imigrantii romani au o infractionalitate mai mica decat localnicii si decat alti imigranti (asta o arata statisticile care se tot dau pe televizor referitoare la Italia, unde problemele sunt in fapt localizabile la nivelul unor tabere unde se stie cine stau)

    Si inca o faza tare: in fapt in realitatea economica romanii sunt perceputi ca necesari in occident. de aceea li s-a si permis sa plece. Iar acolo unde nu sunt doriti, numerele lor sunt limitate (a se vedea cazul Angliei cu permisele de munca). De aia, fiindca romanii muncesc si sunt necesari ei nu pot fi tratati in mod similar cu tiganii, asa cum sugerezi tu. La care nu deranjeaza culoarea pielii ci lenea si infractionalitatea.

    5. Blogu cu drama tiganului din norvegia e bun de dat pe acasa tv. Nu numa ca shitu ala lacrimogen pute a facatura de la 10 poshte, da mai si incita la un ura din partea majoritarilor, aducand in discutie teme standard de provocare ( pizma fata de romani, fata romanca, lupta cu arma in mana contra majoritarilor). Si dak e vorba de teribilisme, io nu-mi aduc aminte ca tiganii sa fi luat arma in mana vreodata contra nemtilor sau romanilor, de al caror zel exterminator i-au salvat doar norocul si cu rusii.

    6. Evreilor li s-a permis nisa??!?!? cuvantul “permis” nu numai ca nu are ce cauta aici, da imi arata ffoarte clar cam cum intelegi tu istoria si comertul. De aici si din alte puncte inteleg k, spre deosebire de Mogre, habar n-ai ce-i aia administratie, ca n-ai mutat un risc sau un ban in viata ta, ca habar n-ai ce-i aia comertul si increderea si conceptul de “iti dau o treaba azi si o faci maine”. Nu stiu dak Mogre face business da simte anumite kestii pe care tu nu le pricepi si n-are rost sa ti le explic k tot n-o sa le pricepi. De pilda: Dak angajez unu sa mature curtea, trebuie sa fiu sigur ca dak plec de acolo el o s-o mature. Din 5 oameni de serviciu cati am avut pana acuma, 2 au fost tigani. Astia doi nu furau da trebuia sa le zic la milimetru ce sa faca, k altfel nu faceau. Le ziceam sa curete trotuaru de gheata, ei nu curatau decat in fata portii si trebuia sa tip la ei ca trebuie tot trotuaru curatat ca dak cade vreo baba si moare in fata la mine eu sunt tras la raspundere si nu ei. Si asta nu fiindca erau prosti, ca vedeam in ochii lor asta, ci pt ca erau lenesi si nu ma puteam baza pe ei. La fel si cu soferii. Oameni generosi alminteri da fug ca dracu de munca. Nu stiu cum e la sate, eu am vorbit de tigani urbanizati.

    Or in contextu asta eu ce pot sa le fac ? Ce integrare pot eu sa le fac? Dak io-l dau afara se prespune ca ramane somer si k o sa dea in cap la lume. Si vine corectu politic si imi explica de integrare si de scuzele pe care le au, ca nu pot munci, ca sunt discriminati. Kare discriminare traiti-ar. Cu ce sunt eu vinovat ca sunt loaze si ca nu-mi fac treaba? De ce sa-i platesc eu sa stea in cur, fiindca nush ce conditie au avut acum 100 de ani. K aici duce rationamentul tau. Da corectu politic nu se lasa, si nu se lasa k nu sunt banii lui. De aia. K intotdeauna baietii de felu tau vorbesc pe banii altora.

    Oricum asta e ultimul post in care-ti mai raspund. Dak ai kef de luat la pula, nu mai da din rat pe blog si zi-mi ce ai de zis live. Si ne intalnim si stam de vb.

  21. Umbladoane, tonu’ tu l-ai dat, io doar l-am urmat.
    Lasa voiniciile de potzoi (vezi ca TU esti singuru’ cu identitate ascunsa de p-acia :-))) si ideile ca stii cum si cine sunt.
    De obicei cand am adoptat calea presupunerilor, am dat rateuri… Vaz ca si la tine e la fel.
    Daca voiai sa citesti ce scriu, ai fi realizat ce vreau sa comunic- unde sunt probleme, sunt fiindca nu se aplica legea. Fara categorisiri si discriminari. Doar lege. Punct. Am avut angajat tigan cinstit si ungur hotz. Moldovean harnic si ardelean murdar si puturos. Generalizarile sunt o tampenie, kit ca si eu pic in capcana lor…

  22. Tizule, veti ca iti dai cu presupusul – adica faci fix ce nu trebe: generalizarile nu sunt rele; generalizarile au rolul de a crea patternuri si preconceptii usor recognoscibile, in baza carora individul poate evalua un obiect fara o analiza detaliata si totusi cu un grad rezonabil de corectitudine, evaluari in baza carora sa poata lua decizii.

    Faza e ca in 90% din cazuri astea functioneaza si te ajuta chiar si pe tine, numa ca nu constientizezi.

    A doua faza e ca acsemenea idei preconcepute si generalizari sunt similare cu procesarea statistica, doar ca acuratetea e mai mica.

    Si uite cum am ajuns la statistica – acea statistica care spune ca riscul creste in relatie cu un tigan decat cu un roman sau un ungur.

    Acuma trebe sa intelegi ca RISCUL CRESTE nu inseamna ca nu exista hoti si criminali majoritati, ci ca PROCENTUL LOR ESTE MAI MIC ==> sansa mai mica de tzapa

    Da daca iti plac asa mult tiganii, esti liber sa ii angajezi TU, ceea ce nu iti da dreptul sa ma critici pe mine sau pe umbladon ca noi NU VREM sa angajam tigani. La mine in curte EU fac regulile.

    In acelasi timp, nu vreau nici sa ii impuscam sau sa ii arestam asa, ca preventie. Nu. legea trebuie aplicata FARA DISCRIMINARE.

    Dar, la fel cum intr-o intersectie in care se intampla frecvent accidente e nevoie de o atentie mai mare din partea politiei, la fel o natie cu un procent crescut al criminalitatii are nevoie de atentie – evident, cu rol de preventie.

    Asa ca las-o cu jos ca macane si nu o mai intoarce cu sofisme ieftine. Daca vrei totusi sa faci ceva pentru natia tiganilor, mai bine transmite-le de cate ori intri in contact cu ei sa respecte legea – aia care zici si tu ca trebe respectata la fel de toti cetatenii.

  23. @Mogre- generalizarile sunt bune, dar NU cand le folosesti ca sa caracterizezi oameni; eu vorbesc in cunostinta de cauza, fiindca eram tratat de miner in toata tara, in anii ’90 si de roman in toata Europa, in aceeasi ani.
    Folosestele linistit dar adu-ti aminte de vorba ta cu sofismele cand te vei simti revoltat ca esti tratat drept hotz! :-)))

  24. Mui Tiberiu,

    Ce zice Mogre e ff adevarat ca principiu de preventie. Prejudecata sau generalizarile sunt temeiul principal al precautiei. Si se bazeaza pe statistica. Si apropo de minerii intre care tu presupun ca erai ‘telectual si nu dai cu bata, dupa ce era sa mi-o fur rau de tot de la unii din astia pe Lipscani, in 90, noroc ca o prietena de-a maica-mi lucra la un atelier in zona si m-a ascuns, io cand vad mineri la miting o cam roiesc din zona. Asa, pe baza generalizarilor. Si se pare ca nu m-am inselat cand am facut-o.

    Iar dak tu vrei sa arati ca nu toti minerii sunt ca aia care gasisera “arme si droguri la Penetzeu” lasa corectitudinile politice si povestitu la altii cum sa se poarte cu minoritatile si arata ce ai construit tu, faptele bune pe care le-ai facut tu. Ca alminteri in vorbe era tare si nea Ilici (care-i pe juma tzigan, apropo) si care rupea la corectitudine politica. N-a chemat el comisia Wiesel sa ne faca raport cu holocaustul ? A facut careva din partidu lui gat, cum au facut la faza cu komunismu? Nu prea. Asa ca lasa-ne cu teoriile si cu posturile de 5 pagini despre valoarea tiganilor, cultura lor fabuloasa si cum nu-i intelegem noi si-i marginalizam. Faptu ca minerii erau marginalizati si ca munceau in mine imputzite, dak ce se vede in filmu lu Pintilie e pe bune, nu scuza ce-au facut la Buc in 90, oricat de multi securisti erau printre ei.

  25. Si nici nu era de vina majoritatea de non-mineri, asa cum sugerezi tu in primul tau post, pentru comportamentul minerilor. Asta, ca pentru comportamentul minoritatii este intotdeuna vinovata majoritatea, este principiu de baza, fundamentu corectitudinii politice si pasu urmator este ca minoritatea nu raspunde, ca se stie adagiu “nici o pedeapsa fara vina”. Impotriva acestui principiu de non-responsabilitate a minoritatii m-am ridicat eu cu violenta. Ca sa ma explic sintetic. Despre asta e vorba. Si am tot dreptu sa prespun ca la baza acestui principiu se afla doua atitudini:

    1. Oligofrenie cronica
    2. IPOCRIZIE infinita si abjecta.

    De aici propunerea legislativa.

  26. 1- pentru crimele minerilor sunt vinovati, in primul rand, conducatorii de atunci; i-au manipulat, chemat, sprijinit in actiunile de anihilare a opozitiei- politice si non-politice; in al doilea rand, bucurestenii, cei ce i-au sprijinit (vezi APACA, IMGB-face ordine! si gospodinele & gospodinii de bine), dar si cei ce n-au iesit in strada sa sprijine opozitia/studentii; in al treilea rand ei si cele 3 sferturi de mineri care n-au participat niciodata la vre-o mineriada, ultimii fiindca au permis sfertului sa-i faca de kkt in tara si lume. Vina comuna NU le scuza minerilor din trupele de interventie FSN-iste niciuna dintre fapte si este pacat ca nu au fost pedepsiti de lege toti cei ce-au participat la acele atacuri, chiar daca majoritatea sustin ca nu au lovit pe nimeni; sunt vinovati macar pentru port ilegal de creier, creier ce ar fi trebuit sa le spuna ca NU poti trata la gramada o multime si ca excluderea dialogului politico-social/folosirea fortei este apanajul redusilor mintal!

    2- EU am participat doar la mineriada din 13-15 iunie 1990, fiindca ma simteam obligat; facusem parte dintre cei ce reprezentau UTM (instifutu’ de subintelectuali din Petrox) in Piata Universitatii, plus ca faceam parte dintre cretinii care credeau ca presa schimba lumea si infintasem un ziar local; vre-o 2 din din pozele facute in 13-15 si aparute in presa centrala sunt ale mele…

    3- comportamentul social al oricarei minoritati este, printre altele, urmarea atitudinii majoritatii fata de ea-minoritatea, asta neinsemnand ca minoritatilor li se pot permite incalcari ale legii, sub orice scuza…

    4- Oligofrenie cronica este sa te crezi superior fiindca apartii unei anumite rase.
    Ipocrizie infinita si abjecta este sa lansezi atacuri rasiste dar sa sustii ca nu esti rasist.

    PS- apropo de generalizarea cu minerii, daca ai fi mers la ski sau turism montan in Valea Jiului, ai fi vazut cat de cretine sunt generalizarile.

  27. BA DE CE NU I IEI ACASA , FRATE SA I TI LA TINE…DE CE MA OBLIGI PE MINE SA I SUPORT.. DECE ? EI BINE EU NU VREAU SA I SUPORT….E DREPTUL MEU SA NU I SUPORT…LASA TI VRAJELILE…

  28. Alooooo, da tu totusi ai citit ce am scris?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: