Sa ma elucubrez si eu – despre spitale

Am fost azi cu fi-mea pentru a jde’ suta oara la tratamentul pentru strabism (o fi genetic sau o fi de la faza cand mi-au sufocat-o in spital? N-o sa stiu niciodata, desi tind sa cred ca cele 5-7 minute cat nu a respirat au contat poate, avea 3 zile). Pe hol, balamucul obisnuit. Cald al dracu’. In cabinet, rece. N-a avut statul bani de aer conditionat si ma gandesc ca Nicolaescu ma trimite sa-mi fac analize de pipi si glicemie, chiar daca eu am facut toata seria de analize posibile in sarcina, dar bani de aer conditionat in spitale, unde mai vin si cardiaci, nu-s…

Ma rog… pe hol, cald, evident si nervi – din aia care au venit tarziu ca sa ia bon de ordine in fata (adica doctorita deschide cabinetul la ora 14:00 si tu trebe sa fii acolo la 13:00 ca sa prinzi bonul cu nr. 5-10, asta daca nu ai chef sa vii de la 12:00 ca sa prinzi nr. 2-3) si care maraie si pizduie ca a intrat ala cu tratament inaintea lor si copilului lor umflat cu chipsuri si Poiana.

Hai sa explic cum sta treaba. Cand mergi prima oara mergi cu trimitere de la medicul de familie, caruia ii spui unde dracu’ vrei trimitere, adica inainte te interesezi si afli care e doctorul care iti trebuie. Afli si ceva medicina intre timp, ca de, romanul trebe sa se priceapa la toate. Ajungi acolo stiind ca programul incele pa ora 14:00, deci esti punctual si chiar anticipezi, vii la fara zece. Ajungi, bati timid la usa si afli ca ai bonul cu nr. 25, deci sa zici mersi, ca daca veneai cu 3 minute mai tarziu il lua aia care – ai sa vezi – a plecat injurand de la usa dupa ce ai fost tu si ai luat ultimul bon. Ca Nicolaescu a decis ca nu e voie mai mult de 25 de consultatii pe zi.

Deci oricum stai degeaba o ora, ca trebe sa vii la 1, nu la 2. Si stai o ora. Se fac cele 25 de bonuri, dupa care esti consultat, tu sau plodu’. In cabinet si doftoritza si asistenta se poarta de parca te-ai fi nascut cu abilitatea de a ghici ganduri. Cu nervi daca nu anticipezi ca trebe sa stai asa si nu altfel. Daca ai tupeul sa zici “n-am mai fost pana acum” obtii un “mda” in sictir.

Ehei, dupa cateva luni de mers te prinzi cum sa le faci sa-ti zambeasca – leacul se numeste “cadou adesea” si e alcatuit din ciocolata, vin, decoratiuni, panglici si pungutza opaca. Neaparat opaca.

Revenind. Dupa prima consultatie vine tratamentul, implacabil saptamanal, ca factura la gaze lunara. La tratament nu mai iei bon de ordine, doar bati discret in usa, o crapi si zici cu un zambet iubaretz: “Picatura la un ochi”. Ti se zice “Da, asteptati”. Si ai bafta teribila sa intri repede, sfidand obositii nervosi cu bonul lor cu tot.

Ei azi, unul din asta, venit pentru prima oara cu o pustoaica grasa ca o sunca, care molfaia un lolipop de zor, m-a luat la rost: “Fa, ai venit in p. ma-tii ultima, ce faci, intri prima? P. ma-tii de curva!” Auleo. L-am gratulat cum numai Mogre mai stie s-o faca atunci cand e cazul si i-am explicat ca atunci cand isi va duce batoza care-i poarta genele de cretin la tratament o sa intre el primul. Sau intre primii. Si am plecat.

De ce n-au aer conditionat? Statea taranul de oras (cel mai prost animal) pe scaun la racoare si se calma! Asa, asudat si imbecil, m-a asaltat pe mine. Pentru o picatura in ochi la 35 de grade afara.

Picatura pentru care fac 30 de km si o ora dus, una intors in traficul bucurestean.

2 Responses

  1. Ma enervez numai cand citesc articolul asta,si stiu si eu cat de mirific si superb este sistemul nostru medical…de imi vine sa iau mitraliera si sa-i impusc pe toti ce lucreaza in aceasta asa zisa institutie.Oricum eu incerc sa evit cat pot de mult astfel de intalniri “interesante” la spital.

  2. Din pacate, in multe situatii pur si simplu nu se poate evita…

Leave a Reply

