Ce faci cand nasti – episodul 1 – ce iei la spital

Ei, draga mea (zic draga mea, pentru ca in mod cert esti femeie, urmeaza sa nasti si ai cautat pe google), se apropie timpul sa nasti. Nasterea este o chestie sangeroasa si dureroasa, asa ca nu ai nevoie de altii sa-ti spuna ce sa faci, te vei descurca, de nevoie. Sa aduci pe lume un copil e o chestie eroica, indiferent daca alegi calea “naturala”, adica prin deschizatura prevazuta de Atotputernicul, sau daca optezi pentru cezariana (cum am optat eu, care sunt cacacioasa, fricoasa si puturoasa, dar cu locul cela intact).

Asa. Trecand cu vederea eroismul de care poti fi mandra ulterior, si cu care poti da peste nas barbatilor care au impresia ca tot ce zboara se mananca sau muierustelor tinere, a caror virginitate tocmai s-a dus pe… apa sambetei, nasterea e o chestie serioasa. Nu e usor si, mai ales, nu e sigur, in spitalele romanesti.

Poti sa ai ce pile vrei tu la medici (care in general sunt ok), daca nu imblanzesti inimile de piatra ale asistentelor si daca nu esti dotata cu niste chestii de acasa, ti-o iei magistral.

Pentru ca am trecut si eu prin asta, nu ma va interesa facutul vietii usoare pentru asistente, ci supravietuirea TA, asa ca nu voi pomeni de ce acte iti trebuie si ce alte marafeturi inutile ar trebui sa cari cu tine ca ele sa fie fericite in timp ce iti fac tie viata un calvar.

Asadar, pune-ti in sacosa analgezice (in primul rand) de genul metamizol (algocalmin, algozone) si paracetamol. Nu ai cum sa prevezi cand se duce efectul injectiilor pe care le primesti regulat (in principiu, la 6 ore, chiar daca efectul se duce dupa 4), asa ca e bine sa nu te prinda ora 3 dimineata cu dureri in fund (la propriu, daca ai epiziotomie) sau in burta (daca faci cezariana). Nu de alta, dar daca nu ai, s-ar putea sa fii nevoita sa rabzi pana dimineata, si nu-i usor, asa ca paza buna trece primejdia rea – ia-ti analgezice.

Apoi, unul, doua biberoane cu tot cu apa plata si lapte praf Nr. 1, in caz ca nu ai destul lapte sau nu ai chef sa alaptezi precum suzeta – rani la sani si lapte ioc. Nu de alta, dar asistentele sunt agasate daca nu ai lapte si indraznesti sa le deranjezi in miezul noptii dupa completare. Nu te uita in gura lor cand bat campii cu sterilizarea biberoanelor si ca n-ai voie sa le dai copiilor lapte de acasa – NIMENI pe lumea asta nu va avea grija de copilul tau asa cum vei avea tu. Deci, sa te scuteasca. Decat sa te rogi de ele ore in sir, cu un copil nascut abia de 3 zile, flamand, in brate, pentru 3 linguri de lapte praf, mai bine ai de acasa si nu te intereseaza nimic altceva.

Ce faci? Iti pui chiloti in sacosa? N-ai nevoie. Nici de tampoane, din punctul de vedere al asistentelor, care iti infunda un somoiog de vata intre picioare si asa trebuie sa te duci inapoi in rezerva si sa stai 6 ore pana la urmatoarea “toaleta”. In fine. Ia-ti niste chiloti dupa care sa nu iti para rau, negri cel mai bine (te doare in fund daca asistentele stramba din nas ca nu-s albi) si tampoane “Night”, cu care sa inlocuiesti imediat somoiogul gretos de care ziceam. Tot in scopul asta, servetelele pentru fund de copil fie ele Happy, fie Pampers sau alta marca, sunt geniale. Umede sa fie. Ia-ti doua pachete si sterge-te la fund cu ele. La propriu. De spalat iti va fi greu, iar oafele de asistente se vor uita crucis daca la toaleta de la 6 ore le ceri sa te spele si la fund. Ele se ocupa numai cu vulva. Fundul e treaba ta.

Daca ai cum, ia-ti si un scaunel de lemn, de care sa te ajuti sa te sui in pat (paturile de spital sunt in general inalte, nu te vad bine daca esti vreo pitica de 1m 50 – eu am 1.77 si tot mi-a fost greu). Daca nu ai cum, ia-ti macar doua, trei cordoane sau ceva similar, pe care le vei lega de pat, ca sa te ajuti cu ele sa te ridici si sa te dai jos din pat. Eu m-am felicitat ca aveam halatul soacra-mii, care avea cordon. L-am folosit cu succes, cu toate ca asistentele strambau din mufe de fiecare data cand ma vedeau si imi explicau ca nu e voie. Asta e valabil pentru “cezariene” (da, asa o sa te cheme 5 zile, “Cezariana”); daca nasti pe unde a dat Domnu’, iti trebuie un colac de inot, partial umflat. Sa-l pui sub fund. Face durerea suportabila.

Ia-ti o perna. Eu, cand am cerut o perna in plus, mi s-a spus “Nu trebuie“, de parca eu am intrebat-o daca imi trebuie. Eu am cerut o perna, nu aveam nevoie de opinia vacii. Aceeasi care mi-a sufocat copila. Deci, daca stii ca ai nevoie de o perna in plus, ia una de acasa.

Daca esti fumatoare si faci cezariana, NU FACE anestezie generala. Cere epidurala. NU rahie, ca aia iti face coloana zob. Daca faci anestezie inhalatorie (generala) o sa behai cateva zile si tusea e naspa cand ai o gaura in burta.

Spune barbatului sa nu-si ia liber cand nasti, ca oricum nu e lasat in spital in afara orelor de vizita. Sa-si ia liber cand ajungi acasa, esti turbata de somn si ai nevoie de el sa-ti aduca o cana cu apa. Daca el sta acasa 5 zile cat tu esti in spital si dupa aia merge la munca si tu stai acasa, taiata (in fund sau pe burta) cu plodul, nu te ajuta cu nimic, dimpotriva.

Ia pentru copil tzoale adecvate anotimpului in care nasti si imbraca-l in ele, daca ai rooming in. Vacile ti-l infasa ca pe o sarma. Stupid si inutil. Vor spune ca nu ai voie sa imbraci copilul altfel, dar e copilul tau si ele sunt de obicei scarbe, deci nu te intereseaza opinia lor. Iar infasatul “sarma” nu e ok. Cauta pe google si ai sa vezi.

Ca sa iti fie cat mai greu (ele zic ca pentru a preveni situatia in care te rastorni ca o vita peste copil si-l sufoci in somn) iti vor pune copilul intr-o covata de la Pampers. Reclama la Pampers nu te intereseaza, iar pentru fete Happy sunt mai bune. Ia-ti copilul cu tine in pat cand vrei, e NORMAL sa iti tii copilul langa tine, mai ales in primele zile. Vei evita astfel sa treci prin cine stie ce. Repet, NIMENI nu are grija de copilul tau, mai bine ca TINE. Ignora asistentele si fa cum simti. Va fi cel mai bine. Asistentele sunt 90% proaste si 9% rau intentionate. Restul sunt exceptii.

Ia-ti mancare, mancare adevarata. Nu poti alapta un plod cu banane si iaurt si zeama de supa. Mananca chestii bune, nutritive, dar care sa nu te constipe si ignora treaba cu regimul. Tii regim? O sa ai lapte chior sau il pierzi, treaba ta. Oricum formulele de lapte praf sunt la fel de bune (si aici nu ma intereseaza ce spun booby nazis, eu am avut copil de 2 kile 700, daca nu era laptele praf avea 7 kile la 1 an jumate, deci mucles).

Protesteaza. Daca ceva e in neregula, spune, tipa, injura. E momentul tau, nasterea ta, copilul tau, vaginul tau. Ai DREPTUL sa fii si tu o scarba o data in viata. Si, daca esti fata fina, vorba Gabrielei, nu castigi nimic, din contra. Deci, ia-ti tupeul la tine.

Bafta… si nu uita – indiferent pe unde nasti, esti o eroina. Niciun popa de pe lumea asta nu stie cum este. Da-le flit. E vorba de viata ta, copilul tau, suferinta si implinirea ta. A nimanui altcuiva.

48 Responses

  1. MAI FRUMOASA EXPRIMARE NUS E PUTEA????? LASA DE DORIT……SI NUS E CHEAMA POPA CI PREOT…….

  2. Eufemism pentru popa? De ce? E popa…

    Iar exprimarea mea, cu voia constitutiei Romaniei care garanteaza inviolabilitatea dreptului la libera exprimare, este “buruenoasa”, daca nu va e si daca va e cu suparare.

    Asadar, va sfatuiesc sa discerneti intre exprimare si continut.

    Exprimarea mea ma priveste direct si personal, cui nu-i place, e liber sa inchida browserul, insa ceea ce veti patimi daca nu luati in considerare aceste modeste sfaturi VA PRIVESTE direct si personal.

    Cu alte cuvinte, preferati sfaturi idioate prezetate cu lapte si miere in glas, sau sfaturi bune scrise chiar si fara “exprimare mai frumoasa”.

    Si inca ceva, va rog sa nu mai ZBIERATI cu majuscule pe blogul meu.

  3. super tare….felicitari,chiar ai spus lucrurilor pe nume!

  4. draga Messa,bravooo pentru lipsa limbajului de lemn,pentru sinceritatea si sfaturile adevarate apropo de nastere!Sper sa nasc aici,in Franta si sa am parte de un tratament uman insa imi voi aminti de toate sfaturile tale,multam!!Eugenia

  5. In Franta nu stiu cum este, dar am o banuiala ca e mult mai civilizat. NASTERE USOARA si bebe mancacios iti doresc!

  6. Un articol adevarat:) nu am nimic mai mult de zi decat Felicitari!!!

  7. mi-a placut safaturile care le-ai dat,daca nasti natural a 2a zi nu poti pleca acasa?

  8. Alex, poti sa nasti direct acasa, daca te iei dupa ultima moda la americani :) Dar este riscant :)

    Cat despre plecarea acasa mai repede, poti si cu cezariana, daca te simti bine si sfidezi protocolul spitalicesc, dand semnatura cum ca iti asumi responsabilitatea deciziei. Daca ar fi sa mai nasc vreodata, asa as face. As pleca acasa imediat ce mi-ar da drumul din sectia de Terapie Intensiva. Adica, da, a doua zi.

    In acelasi timp, stiu femei care au nascut vaginal si au stat mai mult in spital dupa nastere – depinde de femeie, de nastere, de organismul ei, de complicatii, depinde de multe lucruri, nu doar de locul pe unde a iesit copilul.

  9. multumesc mult de raspuns ,foarte folositor articolul tau pt persoanele care sunt realiste.esti o scumpa

  10. Alex, sper sa-ti fie de ajutor – in tara asta, daca nu iti cunosti drepturile si daca nu te incapatanezi sa ti le ceri… nici nu le capeti! Plus ca nasterea e o chestiune de curaj, mare curaj! Iar daca nu ai macar minimul necesar cu tine, devine martiriu, si nu este nevoie!

  11. te-as ruga daca stii sa-mi spui cu alaptatul daca aleg sa nu alaptez cum e treaba cu laptele cum pot sal opresc sa vina sau nu se poate.e primul copil si nu stiu cum sta treaba.si vad ca ai destula experienta din ce ai scris poate poti sa mi spui cate ceva si despre subiectul asta te pup

  12. Alex, dar care este motivul pentru care nu vrei sa alaptezi?

  13. eu lucrez in alt oras si as vrea bunica mea sa aiba grija de copil de aia

  14. Auu… vrei sa mergi la munca imediat cum nasti? :( O sa-ti fie foarte greu, sa stii… Stai acasa macar pana termini cu lohiile, care-s o mare porcarie si dureaza cam 4-6 saptamani de la nastere si, in timpul asta, vezi si daca poti alapta sau nu (ca poate nu ai lapte deloc sau nu e bun sau e prea putin, si atunci iti faci griji degeaba).

    Ca sa opresti lactatia… poti cu un medicament (am uitat cum se cheama, nu am folosit), dar are efecte secundare din cate am inteles, sau cu muls putin cate putin, din ce in ce mai putin – glanda nestimulata de alaptare calumea va produce din ce in ce mai putin si in final… deloc. Dar e cu chin mare si asta, asa ca eu, dupa parerea mea, as lasa lucrurile sa decurga firesc – adica vezi intai cat lapte ai, cum e, cum te simti… pas cu pas!

  15. am citit ca tu ai nascut prin cezariana stiu ca depinde de oraganismul fiecaruia dar tu te-ai recuperat rapid?operatia se vede urat?spune-mi ceca despre cezariana cum ingrijesti operatia te rog chiar vreau sa stiu de la cineva ca tine care a avut experienta

  16. si cu lohiile le ai si daca faci cezariana nu?si pot tine si mai putin sau cam 4-6 sapt e normal sa dureze?

  17. Da, eu am avut cezariana si m-am refacut foarte repede (dar nu e o regula, unele femei se refac greu si au dureri), atat de repede incat la 10 zile conduceam masina si faceam cumparaturi, cu fata dupa mine :) De lohii insa “am avut parte” vreo 6 saptamani si ceva, o “placere”, nu se mai terminau – lohiile sunt modul in care organismul isi curata si reface uterul dupa nastere si, da, le ai indiferent pe unde nasti. Este posibil sa scapi mai repede de ele daca alaptezi, pentru ca alaptatul provoaca ceva contractii uterine care ajuta si ele la eliminarea lohiilor si refacerea mai rapida a uterului; dar zic ca este posibil, pentru ca sigur nu stiu – nu am apucat sa caut prea multe informatii despre asta.

    Operatia nu se mai vede deloc si nici nu mi-a “cazut” burta, dar am avut doi medici de exceptie, au taiat si au cusut exemplar. De ingrijit operatia e destul de simplu, pentru ca e pe burta si o vezi, plus ca o poti tine uscata cu usurinta. Eu o dadeam cu betadina dimineata si seara, fara pansament. La un moment dat au picat nodurile (am avut ata resorbabila) si s-a umflat putin (am facut o usoara reactie alergica la ata aia) si am dat cu Nifluril Gel (un antiinflamator). In rest… din cate imi amintesc, la vreo 10 zile faceam deja dus fara probleme. Baie in cada am facut abia dupa ce am scapat de lohii, cand operatia era inchisa deja perfect.

  18. mi-a mai trecut frica dupa ce mi-ai spus m-ai mai linistit multumesc mult :*

  19. Frica? :) Daca esti deja gravida, cu frica sau fara, tot va trebui sa treci prin asta, asa ca e cel mai bine sa te pregatesti sufleteste – va fi greu, dar o sa treaca! Si ai sa te orientezi pe moment foarte bine, vei sti ce sa faci si o sa fie bine.

  20. messa…pe tine cat te-a costat cezariana?la doctor la anestezist si la cine ai mai dat daca poti sami spui niste tarife aproximative..?si mai exact ce ingrijesc asistentele dupa cezariana?

  21. Nu imi mai amintesc.

    Asistentele vin sa-ti aprinda lumina cand dormi, sa-ti ia copilul de langa tine si sa-l puna in covata aia “patut de copil” – ca sa nu te rostogolesti peste el, sa-ti bage antibiotice si calmante prin branula, sa-ti puna branula, sa-ti aduca biberonul cu completare pentru copil cand vor ele – nu cand cere copilul si sa iti spele vulva cu cloramina si operatia cu betadina. Asta e tot. A, si sa-ti dea indicatii inutile si sa te enerveze.

  22. Multumesc foarte frumos pt. cuvintele tale!!! Sunt in luna a sasea, groaznic de speriata, dar nu de durerea nasterii, ci de nesimtirea si scarba cu care te trateaza in spitale…Sa stii ca mi-a trecut groaza, in timp ce citeam post-ul tau!!
    Sincer, nu cred ca m-as putea abtine daca mi-ar veni sa le injur si sa tip la proastele din spital:))) Asa ca ar face bine sa-si ia rabdarea la ele sau sa ma lase in pace de tot!!!
    AAA, si vis-a-vis de chestia cu chilotii, ca daca ii iei pe tine dupa nastere, ele ti-i trag jos ca nu ai voie sa stai cu chiloti pe tine…ce tampenie!!! Hai sa vad ce-mi faceti, imi bagati copilul la loc in burta si ma trimite-ti sa nasc in alta parte, sau ce?!…
    Pe de-o parte abia astept sa nasc si sa fie totul bine, dar pe de alta parte, parca asa mi-as varsa niste nervi pe ele….sa nu mai fie atat de infumurate si sa se poarte ca atare, sau sa plece!!!!
    Merci inca o data pentru cuvintele tale, care au venit mai mult decat ca o incurajare!!!

    Sa-ti fie sanatos bebelu’ si sa fiti fericiti cu totii!!

  23. Sonnya, multa bafta! Ma bucur ca am putut sa-ti fiu de folos! Si sper sa ai cat mai putine probleme (de obicei sunt probleme mai putine cand esti prevenita cat de cat).

  24. Putine texte despre nastere au fost asa de savuroase, Messa. Desi nu este incurajator pentru o viitoare cezariana( a mea), este in schimb o abordare realista si foarte amuzanta. Talentata. Multumesc

  25. Multumesc si eu de apreciere, Anca. O sa fie bine, ai sa vezi. Doar sa nu te lasi si sa CERI intotdeauna ceea ce ai nevoie, pentru ca TI SE CUVINE, iar daca nu primesti, sa faci scandal. Oricum, la ani dupa nastere totul va fi amintire.

  26. pai, vezi? nu e mai bine ca mine, care nu-mi doresc copii deloc, care nu voi avea copii nici dupa ce voi termina fac, si in general nu vreau sa creez noi victime pt sistem….

  27. @Messa:
    sunt barbat.. insa incerc sa ma vindec.. rareori imi dau lacrimi de emotie.. nu spun mai multe, sunt insurat si am copii.. desi nu pot sti “cum este” am sentimentul profund ca tot ce ai scris este adevarat, felicitari! :)

  28. Multumesc, Rower.

    Poate s-or mai fi schimbat lucrurile in 3 ani, desi…

  29. Foarte corect tot ceea ce ai spus, si totodata foarte adevarat! Cele sensibile nu au decat sa nu citeasca, dar exprimarea reda in culorile cele mai vii realitatea din maternitatile romanesti. Cat despre “doamnele asistente” si in unele cazuri si “doamnele infirmiere” nici nu mai are rost sa povestim. Au facut o amarata de scoala post-liceala de 3 ani de zile pe care au frecventat-o sau nu, iar cand intri pe mana lor sa te tii bine. Pana intr-o zi cand, sper eu, se va gasi una cu tupeu si se va cobori la nivelul mahalagioaicei de asistenta si-i va trazni o chefaneala zdravana. Atunci, poate, se vor mai schimba atitudinile si vor lasa tupeul de mahala la o parte! Felicitari pentru post!

  30. bravo tie ca bine zici in romania de azi nu poti avea incredere cadaca este doctorii te lasa sa mori in loc sa te salveze, mersi pentru sfaturi

  31. BRAVO!!! Exprimarea pe care ai folosit-o te face prietena tuturor femeilor din lume!!! Esti pe gustul meu, si eu am intalnit multe mironosite care-au “belit” ochii la felul meu sincer de-a spune ce cred si de-a da sfaturi. Sper ca peste 2 ani jumate, cand o sa fac si eu un copil sa mai gasesc linkul si sa ma imbarbatez cu vorbele tale. Nu vreau sa ma apuce 25 de ani nenascuta, tocmai ca sa am putere sa infrunt ghionoaiele si taramul lor fermecat(spitalul). Multumesc!!

  32. super tare:))sincer,mi-a placut tot ce e scris pt ca stiu ca asa e.am fost si eu la control(urmeaza sa nasc)si m-am izbit de o raceala imensa din partea unei asistente care se uita la mine ca la felu’14,si m-a enervat la maxim politica spitalului.De ce sa nu te lase sa nasti cu sotul tau?pana la urma el e cel cu care ai ramas gravida si e cat se poate de intim acel moment.
    Adica sa fim seriosi,se uita in curul tau si moasa,si doctorul.si alte 3,4 curioase dar tatal copilului tre sa stea afara.Tu esti ca vaide tine,cu dureri,plina de sange,eventual ai mai facut si altceva pe tine din cauza efortului,si in toata agonia aia,nu e nici o fata cunoscuta tie,care sa te mangaie pe par si sa iti spuna ca o sa fie bine…apoi dupa ce ai nascut,te tine 2 ore singura(asta daca nasti ziua)pt ca daca ai nascut noaptea pa si pussi,astepti sa iti vezi persoanele dragi abia la ora vizitei.
    Pai asta mi se pare frate o pedeapsa.De ce sa stai singura?Eu cred ca sunt sadici si dementi.\
    Am auzit ca nu e bine in ultimele luni de sarcina sa iti faca control jos.M-au ghiorlanit de nu am stiut ce a venit pe mine si s-a uitat la mine si zice:|”daca ai sa ai sangerari,e normal”.Aoleo frate,pai zice vino la control ca sa ma faci sa nasc cand ai tu chef,nu de alta dar e mai comod sa vii la servici si sa provoci nasterea decat sa te duci acasa si sa te sune ca pe la 3 dim,unei paciente i s-a rupt apa si tre sa te duci sa o vezi.
    Traim aici,in Romania unde daca nu te interesezi din timp ce te asteapta……esti terminat.Numai in Dumnezeu am incredere ca o sa fie bine si ca Maica Domnului o sa ma ajute sa nasc si sa plec repede din spital.Iar pe viitor daca nu am sa am bani sa ma duc la o clinica privata,mai bine nasc acasa,asa cum si bunica,si strabunica au nascut copii sanatosi si au trait,oricum cred ca le-a fost mai bine acasa decat la scarbele din spital.

    Sa va traiasca bebicii,sa fiti sanatoase si Maicuta Domnului sa va ocroteasca pe voi pe toti!

  33. dupa mai bine de trei ani nu sa schimbat nimic in spitale ba mai rau .ai avut un fel ciudat de frumos de a explica lucrurile dar asa sunt ele si merita spuse .eu mai am maxim 3 4 saptamani pana la nastere si pe langa analizele normale si ecogafii nu am facut altceva in plus,desi ei ma trimiteau sa fac analize sumpe si teste peste teste.mesajul tau a fost si este unul foarte clar .nu trebuie sa ne lasam conduse de niste femei care poate nici macar nu au proprii copii.te trateaza ca p ultima femeie din lume si daca nu arati portofelul te injura incontinuu.multumesc frumos pr ca te.am gasit .daniela

  34. tre sa inuri inapoi. e testat si functioneaza. si am ajuns la concluzia asta dupa ce am incercat orice altceva.

  35. draga messa,vad ca articolul a fos scris in 2008 dar sa sti ca nu sa schimbat nimik in spitalele din romania pana acuma,eu am nacut in 2010 un baietel cu toate ca mi am chemat medicul de acasa am avut mari greutati in maternitate.in primul rand am probleme cu inima si totusi in incapatanarea mea am nascut natural dar a fost ff greu,nu mam dilatat destul cu tot cu supozitoare si injectii de dilatare,m-am rupt toata si a trebuit o ora intreaga sa ma tot coase jos dar a trebuit sa ma adoarma ca nu mai suporta inima,insa dupa ce am iesit din anestezie cu tot cu doctorita mea de acasa mi sa spus ca nu au calmante in spital sa vina cineva sami aduca si asa mau lasat de la 2 dupamasa pana seara la 8 cand a reusit sa ajunga sotu la mine la spital,fara nici un calmant,e ingrozitor.aveam niste dureri…nu puteam sta decat pe coate si pe calcaie si asa am stat toata ziua,era ca o pedeapsa ca am nascut din partea lor.daca va intrebati daca le am dat ceva bani k am nascut ei bine da leam dat k in ziua de azi nu se poate fara in ro.si cu toate astea tot asa mau lasat.si mai e ceva cum eram la prima nastere era normal sa nu stiu prea multe cu alaptatu,cum se misca tot prin maternitati.dar nu a venit nici o asistenta sami arate cum sa alaptez,cum sa scimb copilu..sa vada daca nu am murit de dureri..etc.deci ziua aia a fost…a doua zi dimineata vine una si mi spune k uite avem o mama care nu se intereseaza de copil,dar eu noaptea asa rau cum mio fost m am dus singura sami vad bebeu k nimeni nu mi la adus sau sami spuna ceva de el si dmineata mi la adus nici satul dar nici flamand iau dat supliment numa atata cat sa nu vrea sa suga k l ainceput e greu si pt copil pana se formeaza aoreola si poate suge.lau mai luat ziua pt vizite,pt baitza si tot asa mil aduceau nici satul nici flamand si mam chinuit si noaptea cu el,cred ca mam plimbat de vreo 7,8 ori la asistente sa i dea sa pape si ii dadeau numa 2 sau 3 gurite si ziceau k gata el sa saturat dar nul lasa sa pape cat ar fi vrut el.si asa a ramas copilul flamnd si eu am facut furia laptelui din cauza lor si toata noaptea lam plimbat in brate k plangea de foame si de la mine nu putea ink sa suga pana nu mia spus cineva de aparatoare pt san care a ajutat ff mult la alaptat.si cand au vazut k am facut furia laptelui mi au spus sa ma mulg cu mana ff des sami treaca k nu am voie cu pompa si am facut o rana la sani…si nu mau lasat dai dau la bebe lapte praf de la mine cu biberonu meu,a trebuit neaparat sa i dea ele cu n biberon cu care dadea la toti si pentruca sau gandit k nu e de ajuns mi lau si lasat la lampa pana lau ars,k a facut icter.Acum ma astept de pe o zi pe alta sa mai aduc o scumpete pe lume dar de data asta..nu mai las eu dupa ei,deci tot ce ai spus mai sus e adevarat.acuma imi duc tot ce am nevioie de acasa pana si pompa de mult si sticluta..tot.poate sa ma prinda cand ii dau sa pape la bebe din biberon daca va fi nevoie sau cand ma mulg..ei si ce daca ma prinde e corpul meu si e bebeu meu;)decat sa sufar eu si bebeu mai bine le las pe ele sa se oftice si sa zbiere pana le o durea gura.si app viitoare mamici,nu le aratati cate servetele umede aveti sau pampi pt bebe ca va usuca de ele.mi e mi au cerut un pack de serv umede sal stearga si a doua zi nu o mai fost la copil o rebuit altul si pampi cat incape..“au consumat“..Deci fiti tari, cu ochii in 4 si cu ff mult tupeu:D si nastere usoara la toate.

  36. fetelor m-am cam speriat. eu nu stiam ca e asa de greu in spital si ca nu te invata nimeni nimic. trebuie sa nasc si eu in curand, am deja 37 sapt si 4 zile, am colul deschis dar mi-e frica. oricum m-a ajutat mult tot ce am citit aici si sper ca am invatat din pataniile voastre. sper sa fie bine totusi. nastere usoara tuturor si bebei mari, frumosi si sanatosi.

  37. super postarile voastre, chiar avem ce invata, eu inca nu am copii, dar urmeaza ne apucam de conceput luna viitoare, am tras/o cu o infectie urinara vreo juma de an si sper sa mi treaca dupa tratamentul cu antibiotice carel iau acum,stiti cumva daca afecteaza cu ceva infectia urinara in timpul sarcinii ca am auzit atatea de la medici ca nu stiu ce sa mai cred,si daca afecteaza cu ceva antibioticul luat acum cu conceptia de peste o luna, a nascut cineva la o clinica privata, sunt curioasa daca sunt aceleasi conditii si aceeasi nepasare

  38. buna ziua.am nascut in august 2010 o fetita,la Polizu.tot ce am citit aici,este pefect adevarat. le-as omora pe asistente,pe moase,pe infirmiere,pentru indiferenta si nesimtirea cu care ne trateaza.la fel este si cu doctorii, aceeasi atitudine,de parca ei sunt dumnezeu,iar tu, un gandac…
    acum,urmeaza sa nasc iar…mi-e frica, dar..n-am ce sa fac…dar,macar de data asta stiu ca am dreptul sa ma revolt impotriva nesimtirii.

  39. despre clinica privata. a nascut cumnata mea in august 2011 la Regina M. cu cezariana.a costat in jur de 10.000 lei.conditii foarte bune,tratata cu respect si atentie.nimic de reprosat.tine si acum legatura cu doctorii de acolo.

  40. Messa, iubita mea…esti fooooarte tare! Eu sunt bunica…de fapt, celui de al doilea beb ce se va naste curand. Am ras, cam amar, cand am citit ce ai scris si mi-am amintit “la fix” din pacate ce a patimit fiica mea in 2006 la prima cezariana. Exact ce ai spus tu! Gura mare si flitul la asistente insaaaa…am fost eu si crede-ma…nu le-am lasat deloc linistite.
    Multumesc pentru informatiile date si ti doresc toate cele bune!

  41. Messa ,fara sa vreau am dat peste articolul tau care l am si citit cuvant cu cuvant. Si eu sunt insarcinata si imi este frica de acel moment dar mai frica imi va fii dupa , perioada cu asistentele in ispital.
    Tot ce ai scris tu, e realitatea dura, si coincide cu asteptarile mele de acolo.
    Multumesc si eu pt unele sfaturi ,treptat incep sa mi fac o lista pt spital din ce ai enumerat tu .
    Smt ca voi avea sorti de izbanda, si va trebui sa fiu puternica psihic, fizic,pt mine , coprul meu, si acele dureri dar la patea cu tupetul cu asistentele nu prea stau bine , sau as putea incerca dar ma gandesc ca mi vor trata bebelusu apoi si mai urat, necorespunzator?
    Cand ma gandesc si la partea cu bani schimbati de 5 ,10 ,lei sa avem mereu pt ele …..nu mai zic nimic !
    Toate cele bune!!!

  42. ce limbaj….!

  43. SUPER tare! realitate spusa drept si adevarat! oare de ce nu am gasit articolul acum 2 ani?

  44. WOW! ma bucur ca iti place! muahahahahahahahaha

  45. nu zic ca ce spui nu este adevarat dar cum sa vb asa despre unul din cele mai imo momente din viata unei femei,ce impresie o sa isi faca mamicile care tb sa nasca…….ca a naste este o chestie cumplita……..nu este deloc asa indiferent de cata durere simti si cat de rau se poarta cu tn asistentele cand iti vezi puiul trece orice…Asadar viitoare mamici nasterea este cel mai minunta moment din viata fiecarei femei!!!!!!!

  46. Buna,
    Urmeaza sa nasc la spitalul Elias cam in 2 saptamani prin cezariana. Mi am pregatit bagajul pentru maternitate in care am pus cam tot ce ai scris u, in plus mai am de luat lapte praf, uzisem ca nu te lasa sa ii dai u, decat de la san. Sunt sigura ca va fi totul bine cu voia lui Dumnezeu si sper sa nu am parte de asistente periculoase, voi uita ca eu sunt calma si ma voi rascula! Felicitari pentru postare.

  47. deci in primu rand imi plake felul tau de a povesti si explica ……lasand treaba asta… tin sati spun ”draga mea” ca am aproape 38 de saptamani si sinker inainte sati citesc postarea sinker nu stiam la ce sa ma astept imi era cam frica nu stiam ce sami iau ce sa fac cum o sa fie ….chestii deastea ,dar dupa ce am citit sinker ma bufnit si rasu dar si o lakrima…pentru mine una mia fost si cred ca imi va fi de ajutor cuvintele tale, sinker faza cu tupeul e adevarata si sotul mia spus sa il am la mine si sa numi pese de ce zik ele ka pana la urma si ele vor trece prin asta si de ceva sa am telefonul sa le filmez …:P:P:D:D:D

  48. eu vreau sa mai stiu ceva …ce se plateste in mod normal la o nastere???? fara spagaaa…in mod normal trebuie sa dau bani???eu nu miam luat niki un doctor care sa ma asiste care o fi o fi merg pe mana lui Dumnezeu si a moaselor???ei bine ce trebuie sa le dau eu lor???

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

