Cititi Biblia!

In seara asta am inceput, in sfarsit, ceva ce imi propusesem de mult timp, dar, cum Biblia pe care o aveam era alta decat cea ortodoxa, am aruncat-o acum vreo 10 ani si, cum chef sa cumpar una n-am avut, proiectul s-a amanat pe timp nedefinit.

Azi am gasit site-ul asta: http://www.bibliaortodoxa.ro/

Asa ca, in fiecare zi, am sa citesc cate ceva, de la cap catre coada, in ordine, si probabil ca am sa si comentez una, alta – concluziile mele personale.

Am mai lecturat Cartea, dar la o varsta cand tot ce zbura se manca iar procesorul meu nu facea suficient fata avalansei de date din manualul asta de viata, istorie, filosofie… si mult misticism.

Acum, evident, procesorul e capabil de nitel mai mult, asa ca am sa folosesc ocazia si am sa-i dau de lucru.

Motivul? Sunt oameni, mult prea multi, care au citit putin sau deloc. Ei sunt fie atei, fie credinciosi, fie pe la mijloc, si combat adesea, fara sa aia idee despre ce e vorba. Eu sunt undeva la mijloc – amintirile mele despre si din Carte sunt vechi si amestecate cu ce am mai auzit de la unii si altii, intr-atat incat nu mai stiu cu siguranta ce e scris si ce nu.

Asa ca actualizez.

Iar cei care n-ati citit-o niciodata, cititi-o.

11 Responses

  1. Na, ca m-ai imbolnavit si pe mine si am citit fix faza cu taiatul imprejur, de unde am inteles ca taiatul imprejur in ziua a opta este legamant intre evrei si dumnezeul lor. Usor dubioasa chestia, ca facem ce facem si iar ajungem la pula / penis (cum vrei sa ii spui) dar asta e.

    Nu am inteles insa deloc deloc relevanta urmatoarelor pasaje:
    24. Şi era Avraam de nouăzeci şi nouă de ani, când s-a tăiat împrejur.
    25. Iar Ismael, fiul său, era de treisprezece ani, când s-a tăiat împrejur.
    26. Avraam şi Ismael, fiul său, au fost tăiaţi împrejur în aceeaşi zi.

    WTF?

  2. Pai Facerea este cea mai tare lectura- darama tot ce spun popii si dogmele lor.

  3. Mmmm… da’ ai vazut PE CE JURAU?

  4. Nu. Pe ce?

  5. Pai… uite: (Geneza, capitolul 24):

    Capitolul 24
    1. Avraam era acum bătrân şi vechi de zile şi Domnul binecuvântase pe Avraam cu de toate.
    2. Atunci a zis Avraam către sluga cea mai bătrână din casa sa, care cârmuia toate câte avea: “Pune mâna ta sub coapsa mea
    3. Şi jură-mi pe Domnul Dumnezeul cerului şi pe Dumnezeul pământului că fiului meu Isaac nu-i vei lua femeie din fetele Canaaneilor, în mijlocul cărora locuiesc eu,

    9. Şi punându-şi sluga mâna sub coapsa lui Avraam, stăpânul său, i s-a jurat pentru toate acestea.

  6. Pai bre, acolo ie bogatia omului, normal ca pe ea-bogatia s-a jurat; mai nasol cu pusu’ mainii, unii nu suporta, altii au erectzii-erectile si ajungem la Sodoma!

  7. Avraam si-a obligat sluga sa jure cu mana pe testiculele sale,luandu-i astfel martori pe eventualii sai urmasi…Era unul dintre cele mai puternice legaminte din lumea semitica…Inutil de spus ca numai o constiinta obsedata putea sa vada ceva sexual in relatarea asta…

  8. Exact! Organele genitale au devenit tabuuri in lumea civilizata, desigur, tot din cauza popimii – organele genitale, atat cele ale femeilor cat si ale barbatilor sunt exact asta – semintia, urmasii, puterea, barbatia sau feminitatea, potentialul de a da viata si asa mai departe. Dar, din cauza acelor pasaje ulterioare predominante in care se vorbeste de necuratii, adulter, pacate si asa mai departe, majoritatea legate de sex, sexul a devenit ceva “nasol”, de “rusine”. Stupid…

    Citind, pe masura ce inaintez, ajung la concluzia ca pana si crima e “mai putin rea” ca sexul in Biblie… bizar.

  9. depinde de ce intelege fiecare din lectura bibliei pentru uni devine dificil ce gandit si usor de interpretat .Sa nu uitam ca citim o carte filozofica.Si ca Isus cat timp a fost pe pamant a vorbit numai in pilde . lucru care nici apostoli nu l intelegeau si ca tot el le explica de fiecare data pilda. De aceia il si numeau invatator

  10. M ia facut placere sa citesc comentarile voastre un salut din Spania si Sarbatori fericite va doresc
    Multa sanatate

  11. Ori e filosofica, ori a fost pe pamant, decide-te… Oricum, nicio filosofie nu justifca atrocitatile biblice.

Leave a Reply

