Dumnezeul din Biblie este ucigas de copii

Din Iosua Navi (11:14, 15):

14. Toată prada cetăţilor acestora şi toate vitele le-au luat fiii lui Israel pentru ei, iar pe oameni i-au ucis cu sabia, i-au dat blestemului şi n-au lăsat din ei nici un suflet.
15. Precum poruncise Domnul lui Moise, sluga Sa, şi cum poruncise şi Moise lui Iosua, aşa a făcut Iosua: nu s-a abătut de la nimic, nici de la un cuvânt din câte poruncise Domnul lui Moise.

Asta, pe langa faptul ca tot Domnul a poruncit sa cotropeasca tot tinutul, fara macar sa incerce o amarata de tratativa, de negociere! Nu, direct, pradat, omorat, ars, tot! La porunca Domnului!

Inclusiv COPII!

Niciun afurisit de popa din lume nu-mi poate gasi o justificare pentru asta. NU EXISTA justificare.

13 Responses

  1. exista justificare : dreptate. In cazul de fata indurarea lui Dumnezeu nu a actionat, ci a actionat doar dreptatea Sa, fiindca acei pagani s-au razvratit cu voia impotriva Lui.

  2. Care dreptate? Tu nu pricepi ca israelitii au tabarat pe amaratii aia fara macar sa le zica “bai, venim, ori va convertiti, ori va casapim”? Au tabarat pe ei si i-au decimat! Popoarele alea nu au avut nicio optiune.

    Unde e “dreptatea”?

    Si, oricum, NIMIC, NICIODATA, NU JUSTIFICA uciderea de copii.

  3. Eu zic, Messa, sa nu-ti mai canalizezi toata energia si timpul spre a cauta “n” motive pentru a cauta, interpreta si judeca Biblia si ceea ce scrie acolo.
    La urma urmei, nu esti Dumnezeu si nici n-ai stat de vorba cu el, ca sa primesti “explicatiile” pe care le ceri..
    Suntem prea mici pentru a intelege faptele biblice, cel mult preotii inteleg, trebuie sa ajungi la un anumit nivel de credinta pentru a pricepe cate ceva…
    Nu de alta, dar…. Dumnezeu exista si nu stiu, asa, mi se pare situatia asta ca si cand un copil la vreo 4 ani isi intreaba tatal de ce l-a pocnit pe unul, fara sa stie ca acela tocmai voia sa il jefuiasca…
    Asta cred eu, de asta ma feresc sa judec pe oricine, dar mai ales ceea ce tine de Dumnezeu…El e prea mare, prea sus…sa pot ajunge la El(sa pot intelege adica)

  4. @tiberiu – dumnezeu nu ne-a dat liber arbitru si capacitatea de a judeca pentru a ni le ingropa singuri in pamant, asa cum sugerezi tu; dumnezeu ne-a dat fiecaruia niste talanti – vezi pilda cu pricina – pe care suntem datori sa ii inmultim corespunzator; printre acesti talanti se numara si liberul arbitru, ratiunea si capacitatea de a intelege lumea din jurul nostru

    prin urmare ceea ce sugerezi tu este complet contrar directivelor primite, pentru ca tu vrei sa ingropi respectivii talanti si sa nu iti asumi nici un risc; asta imi aminteste de o zicala de pe vremea comunismului: cine nu munceste nu greseste, si cine nu greseste merita sa fie promovat

    cat despre preoti, treaba este mult mai complicata; parerea mea personala este ca noul testament este modificat, interpretat si ciuntit pentru a acorda putere politica acestei “bresle”, care si-a autoasumat monopolul comunicarii cu Dumnezeu si care se comporta ca orice monopolist necontrolat: abuzeaza de acest monopol

  5. messa, nu faci decit sa simplifici si sa vulgarizezi faptele ca sa coincida cu viziunea ta de “dzeu a ucis copiii”
    Dramatizarea asta telenovelistica am mai vazuto la Michael Moore, unul din eroii tai. daca as fi in locul tau as tacea din gura, de rusine

  6. Fiecare are reperele lui, fiecare se raporteaza la ceea ce ii convine, sau in ce crede.
    Eu zic ca talantii de care vorbesti, sunt talanti din punctul tau de vedere in acest caz. Ceea ce nu ai luat in considerare e pilda biblica in care o samanta buna cade pe teren fertil, iar o alta in maracini.
    Daca ar fi cum spui tu…atunci Dumnezeu ne-a dat forta fizica, capacitatea de a omori, pentru a o face.
    Nu trebuie sa tratezi un caz particular la general.
    Dumnezeu ti-a dat acesti talanti nu pentru a-L judeca, ci pentru a te lasa sa vada daca vei judeca sau nu. Si judeca tu acum…cum vei fi judecat pentru asta.

  7. Dar ceea ce eu nu inteleg….este: de ce imi raspunde Mogre la un mesaj adresat Messei in urma citirii articolului scris tot de ea si viceversa.
    De fapt, nu asta ma surprinde, ci faptul ca la raspunsul pe care fiecare dintre ei il posteaza aici, in urma unui comentariu adresat celuilalt…..observ ca neaparat parerea celuilalt e in conformitate cu articolul.

    Adica……vorbiti unul cu celalalt inainte de a scrie, si daca nu primiti acordul, atunci nu mai scrieti?
    Sau cum?
    Nu pe bune, dar unu’ mai needucat ar trage concluzia ca e un blog pt….”pupincurishti” 😀
    (de fapt e vorba doar de formula in care exprima chestia asta)

  8. Nu, pur si simplu avem aceleasi (sau in mare aceleasi) viziuni asupra diverselor subiecte. Cine se aseamana se aduna.

    Nu pupa nimeni pe nimeni in cur aici, tocmai asta e frumusetea 🙂 iar cand se intampla sa nu fim de acord, in principiu we agree to disagree, dar ne sustinem punctele de vedere. Pe subiectele legate de religii, intamplator, opiniile noastre coincid 99%.

  9. Costin, ce este simplificat aici? Am redat o intamplare biblica si atata tot, pastrand ad literam cele scrise acolo. Nici mai mult, nici mai putin. In alte situatii tot Dumnezeu a zis sa se omoare ce e de parte barbateasca, atat adulti cat si copii, precum si femeile maritate, si sa se pastreze numai partea femeiasca VIRGINA (tinere necasatorite si fetite). Cu alte cuvinte, a cerut uciderea de prunci si copii nevinovati, numai fiindca aveau putza. Ca sa… hm… starpeasca neamul lor. Frumos, n-am ce zice… divin de-a dreptul.

    In cazul citat de mine, ulterior celui cu pastratul virginelor si copilelor, Dumnezeu nu s-a mai obosit sa crute nimic, ci a hotarat moartea tuturor sufletelor din cetatea aia amarata – inclusiv toti pruncii si toti pustii.

    ORIBIL.

    Parerea mea e ca lacustele alea de acoliti ai lui Moise si ulterior ai lui Iosua Navi NU au fost ghidati IN NICIUN CAZ de Dumnezeu.

    Tocmai aici e ideea… ca Dumnezeu, drept si bun fiind, nu putea sa comande pruncucideri. Hai, adulti, ma rog, erau deja formati, idolatri, pacatosi, fara intoarcere. Dar… COPIII?

    Sau caii aia carora a poruncit sa… le taie vinele de la picioare? Un act gratuit si sadic. Caii aia ce aveau? Si aia erau pacatosi? Au nu puteau cotropitorii sa si-i insuseasca, la fel ca pe vite, si sa se foloseasca de ei? Nuuuu, Dumnezeu CICA a poruncit sa le taie tendoanele si sa-i ologeasca… condamnandu-i la o moarte oribila (un cal ologit asa nu mai e bun de nimic si nu se poate vindeca, e sortit mortii, cumplit).

    De asta eu NU CRED ca povestile alea reprezinta fapte inspirate de Dumnezeu. Dumnezeu NU PUTEA sa fi comandat asa ceva absurd.

    Michael Moore nu e eroul meu, nu stiu de unde ai scos asta. Daca nu era Wikipedia, habar n-aveam cine este, si tot n-am inteles ce legatura are cu el ce am scris eu.

    Cat despre rusine… rusine sa le fie oilor, ca stau in turma si nu au curaj sa incerce macar sa iasa de acolo.

    Asta e culmea, sa-mi fie rusine sa gandesc si sa spun ce gandesc! Esti simpatic!

  10. Citeam si incepusem sa cred ca sunt singura in lanul cu timpenie. Dar am ajuns la capat si m-am lamurit ca nu eram singura cu parerea asta: HELLO! Biblia e scrisa de oameni, DA? Ei, oamenii, spun ca a fost inspiratie divina. Eu, alt om, nu cred ca ala care ne face ne… da una dupa ceafa si ne omoara pe capete. Eu am invatat de la (unii) oameni ca Dumnezeu e bun, da? E tatal nostru (sau mama…) Nu? Pai eu, ca mama (sau ca tata) nu cred ca as putea sa-mi ucid copiii. Poate doar daca imi sare vreunul la jugulara (?) In fine, am divagat si nu era cazul. Ati inteles ideea, cred.

  11. Exact, de asta titlul e “Dumnezeul din Biblie e ucigas de copii” si nu “Dumnezeu e ucigas de copii”.

  12. Dumnezeu este creatorul nostru … el a alungat din RAI pe Adam si Eva … (putea sa-i omoare atunci daca nu s-au supus) dar uite ce se intampla in ziua de azi cand lumea a scapat de sub control si nu mai are teama de Dumnezeu.
    Dumnezeu a dat si potopul care a curatat odata lumea de RAU si nu stim niciodata cand se da iar RESET =))

  13. Haida’ de 🙂 Nu da reset, nu exista nicio profetie in acest sens, plus ca a promis ca nu mai face. Ne-a dat si curcubeul ca garantie 🙂 🙂 🙂

Leave a Reply

