De ce da Phillip Morris pachete de tigari gratis

Tigarile sunt o infectie, si asta o spune o fumatoare lipsita de suficienta vointa, care se otraveste cu ele zilnic, de 12 ani. Tigarile sunt o murdarie, o plaga, un drog parsiv, un amestec infiorator de comportament social cu ameteala si dependenta. Tigarile te scot din casa la 3 dimineata. Tigarile te fac sa te scobesti prin haine dupa ultimii bani si sa faci apoplexie daca descoperi ca ai cu o moneda mai putin. Moneda pe care o cauti cu frenezie prin unghere sau prin torpedoul masinii. NU poti astepta pana maine. Tigarile iti trebuie aici, acum, in nasul copilului, in sala de sedinta, in pat, la masa, in baie, pe buda, dupa masa, la cafea, la suc, la bere, in masina, pe strada. Tigarile te insotesc peste tot, mai cu sarg decat i-a insotit crucea pe crestini in cruciade. Tigarile iti spun ce sa faci, cand sa faci si cum. Tigarile sunt moarte cu rasuflarea. Moarte invizibila si cu atat mai afurisita.

Chiar scriind asta, fumez.

In fiecare seara imi promit ca ma las, si in fiecare dimineata cedez. Si imi fac cafeaua si nu ma pot imagina pe mine fara tigara. E in sangele meu, in creierul meu, in haine, in plamani, in ficat, in nas, pe masa, in tastatura.

Iar firmele producatoare de cancer la pachet, de dependenta la 20 de bucati, de fum imputit, fac… PROMOTII. Unde? La evenimente unde vine principalul lor target – TINERII. Nu ii targeteaza pe cei peste 30 de ani, aia sunt deja ai lor. Aia fumeaza si le e greu sa se lase. Ca mie. Nu ii targeteaza pe mosi, aia fumeaza si cand sunt pe duca. Si ar fuma si in cosciug sau cand isi dau ultima suflare. Afumata. NU!

Nu ii targeteaza nici pe nefumatori. Ca pe aia e mai greu totusi sa-i prinda, plus ca refuza politicos. NU!

Ii targeteaza pe TINERII care, cel mai probabil, s-au apucat de curand. Care n-au ajuns sa urasca tigarile. Care n-au ajuns intr-atat de dependenti incat sa o stie. Care nu blesteama tigara in timp ce o fumeaza cu nesat plin, in acelasi timp, de scarba.

Tigarile sunt, mai nou, interzise in locuri publice. In apropierea scolilor. In institutii. In crasme. Pe pachete apar poze urate. Producatorii de tigari sunt stransi cu usa, dar asta e doar o suprafata. Statul accizeaza, acciza se plateste. Statul face profituri grase de pe urma dependentei mele. Pe care nu o impiedica cu nimic. Pe care nu se lupta in niciun fel sa mi-o scoata din sistem. Imi arunca statul, si UE, praf in ochi, cu campanii. Campanii antifumat, care nu fac altceva decat sa ma enerveze, nicidecum sa ma las. Statul si producatorii de otrava sunt mana in mana. Ei prospera, noi fumam.

Si targeteaza TINERII.

In plus, este aproape imposibil sa te lasi de fumat cand toti in jurul tau fumeaza. Sa zicem ca rezisti la cafeaua de dimineata acasa, dar ajungi la munca. La munca, macar cineva, fumeaza. Sa zicem ca rezisti. Dar ajungi la o petrecere, la o terasa. Unde macar cineva fumeaza. Si unde macar cineva face misto de tine ca nu fumezi. Si e oribil. Te simti ca dracu’. Iti vine sa omori pe toata lumea, fiindca nu ai nicotina. Ca sa nu omori pe nimeni, sau ca sa nu urli la ei si sa-i faci albie de porci, ca pe urma sa te faca pe buna dreptate ipocrit, cedezi. Iti aprinzi tigara, ametesti, te calmezi. Iti bagi picioarele si iti traiesti, pentru a suta oara, frustrarea, infrangerea, esecul.

Printre extrem de putinele chestii pe care, daca as putea, le-as interzice definitiv, ar fi tigarile. Da. Brusc. Intr-o zi, sa nu mai existe tigari nicaieri. Sa ne luam la bataie pe strada din lipsa de nicotina. Sa ajungem la urgenta sa ne puna patchuri. Toti. Si, intr-o luna, sa ne simtim normali. Dar sa nu mai vedem pe nimeni fumand, sa nu mai existe tentatia, care, si la cineva care reuseste sa se lase de fumat, persista TOATA VIATA!

Odata fumator, pentru totdeauna supus tentatiei de a fuma. Chiar si dupa 20 de ani. Si dupa 40. Pana in ultima clipa.

Urasc tigarile. Si, in timp ce scriu asta, evident, fumez.

Iar astia targeteaza tinerii. Care poate au sansa sa scape de porcaria asta inainte sa se fi apucat cu adevarat de fumat. Le fura sansa asta. Si, daca intrati la ei pe site-uri, baga o sumedenie de bullshituri. Minciuni. Diplomatie. Dracu’ sa-i ia.

Daca exista iad, producatorii de tigari si cei care accepta sa lucreze pentru ei ar fi primii care ar trebui sa arda in el. Pana la filtru.

25 Responses

  1. […] toata lumea Posted on August 3, 2008 by Messa Trec peste cum am ajuns, cum am intrat, cum am primit tigari la intrare (subiect de postare separata), cum am luat bere si suc (ce enervant e sa primesti totul la pahar! ZAU nu arunc nici pahare, nici […]

  2. Până la urmă se pare că asta vrem… să fim uneori iraţionali. Culmea, tocmai când avem atâta informaţie la îndemână, când e mai uşor şi mai ieftin ca niciodată să te laşi tot nu suntem în stare s-o facem pe cont propriu.

    Până la urmă eu n-am o problemă cu industria şi nici nu sunt revoltat împotriva celor care se îmbogăţesc din ea. Nu ne bagă nimeni ţigări în gură cu forţa şi cine e destul de hotărât poate să nu se apuce şi chiar să renunţe.

  3. Si tu fumezi? 😦

  4. zici ca e greu sa te lasi de fumat? eu mam lasat pana acum de vreo 10 ori cred….azi se implineste o saptamana de cand n-am mai fumat. ai dreptate, e greu cand te intalnesti cu cineva cunoscut care fumeaza si tu tocmai te-ai lasat (sau vrei sa te…) . e o lupta crancena. ieri imi faceam de treaba prin casa si la n moment dat zic :” ma, da’ parca lipseste ceva!”. lipsea tigara. am reusit sa ma opun tentatiei pana la urma si n-am iesit afara sa-mi iau un pachet. oricum, sunt sigur ca in maxim o luna ma reapuc. pur si simplu nu sunt eu insumi fara tigari…

  5. Pai, vezi ca nu poti sa te lasi? De zece ori ai facut pauza, dar nu te-ai lasat…

  6. @Messa, esti pe drumul cel bun. In momentul in care disconfortul, furia si frustarea create de tigari vor fi mai mari decat disconfortul creat de lipsa tigarilor, in acel moment vei reusi sa te lasi cu succes – stii bine ca spun asta din experienta proprie, iar anul asta s-au implinit 6 ani de cand nu mai fumez.

    E adevarat in schimb ca si acum am momente (destul de rare din fericire) cand imi vine sa intind mana sa iau o tigara, si daca ma gandesc bine imi amintesc oarecum dulce-amar senzatia fumului tras adanc in piept, si cand imi amintesc asta, aproape fizic, ca si cum organismul si-ar aminti de fapt fara via mea, expir aproape automat, ca un refuz semiconstient la fumul de tigara.

    Si pe deasupra, uneori visez ca fumez. Asta dupa 6 ani, 1 luna si 4 zile!!!!!

    @Tiberiu – industria face ceea ce stie ea mai bine – bani. Desi nu o pot condamna pentru asta, se pare ca exista un trend prin care corporatiile incearca sa practice o anumita responsabilitate sociala. Sincer sa fiu, nu stiu cum vor face asta Philip Moris, American Tobacco si restul.

    Cu adevarat de condamnat este insa statul, care cel putin in forma de liberalsim practicat in prezent, are obligatia de a proteja cetateanul acolo unde acesta devine vulnerabil, iar daca un copil de 16, 17, 18 ani nu este vulnerabil atunci cand vede postere cu gagici, cowby sau indivizi fericiti cu tigara in bot, atunci cred ca putem sterge termenul de vulnerabilitate din dictionar.

    Tin sa explicitez ca vulnerabilitatea nu consta in faptul ca incearca pentru prima data – la fel de bine ar putea sa o faca si cu o guma de mestecat or smth, numai ca aia nu da dependenta, in timp ce tutunul da. Iar efortul depus pentru a scapa de fumat este enorm, plus ca daca fumezi un pachet pe zi timp de 10 ani iti cam iei macar o dacie.

    Am fumat 2 pachete pe zi, 4 pe noapte la party-uri, am avut vreo 5 tentative serioase sa ma las si abia dupa ce am constintizat cum imi pune sanatatea in pericol (intr-un mod mai direct si mai puternic decat media) am reusit sa imi adun fortele sa ma las, si chiar si asa nu mi-a iesit din prima.

    Asta e vulnerabilitatea de care vorbeam – atunci vand vrei sa te lasi treci prin chinuri inimaginabile pentru copilul care indemnat de o gagica misto, pune si el o tigara in bot pt ca e cool, e mai matur sau dracu cine stie ce motive!

    Recunosc, nu e treaba companiilor care fac un ban din asta sa ne faca si educatia antitutun, ar fi absurd din toate punctele de vedere. In schimb este treaba statului sa faca ceva in sensul asta, mai ales la cati bani ia pe accize pe tutun, iar acest ceva nu se limiteaza la interzicerea reclamelor pe TV, ci ar trebui sa includa ore de educatie, de consiliere, in special pentru cei care, cum bine a punctat messa, sunt targetul acestor companii si in acelasi timp si cei mai vulnerabili consumatori.

  7. Si si pentru mine, care vreau sa ma las. Nu consiliere, de aia ma lipsesc. Dar un sejur de o luna la o clinica in munti, fara acces in afara incintei si fara pic de tutun in jur, dar cu acces la net si cu program de exercitii fizice si recreative, ca sa-mi ia gandul de la fumat, tot ar fi ceva. Nici macar nu vreau sa plateasca statul asta, dar as vrea sa existe astfel de clinici de stat. Unde sa pot opta sa merg.

  8. Ba sa plateasca statul, ca daia platim noi taxe si impozite. Sau sa nu plateasca da sa nu mai platim nici noi, daca tot nu beneficiem.

  9. Si asta e adevarat, dar daca eu fail si ma apuca iar sa merg la sanatoriu si tot asa de 20 de ori?

  10. prima oare sa fie gratis…..si daca te reapuci de fumat si vrei iarasi la sanatoriu, sa platesti dublu…pana la urma, nu-ti pune nimeni sula in coaste….vrei sa fumezi, bine! nu vrei, iarasi bine! totul tine de cat de puternici sau de slabi suntem fiecare. la mine functioneaza o chestie, cand vreau sa fumez, imi zic: “esti un vierme”!

  11. Mogre,

    “Cu adevarat de condamnat este insa statul, care cel putin in forma de liberalsim practicat in prezent, are obligatia de a proteja cetateanul acolo unde acesta devine vulnerabil, iar daca un copil de 16, 17, 18 ani nu este vulnerabil atunci cand vede postere cu gagici, cowby sau indivizi fericiti cu tigara in bot, atunci cred ca putem sterge termenul de vulnerabilitate din dictionar.”

    Dacă un puşti nu e încă destul de responsabil, părerea mea e că responsabilitatea ar trebui să fie în principal a părinţilor. Statul deja se bagă în treaba asta – interzice comercializarea de ţigări către minori. Ce să facă mai mult… să pună poliţia comunitară să identifice tinerii ce par minori care fumează pe străzi?

    “Ba sa plateasca statul, ca daia platim noi taxe si impozite. Sau sa nu plateasca da sa nu mai platim nici noi, daca tot nu beneficiem.”

    Nu-i chiar aşa… Dacă cetăţeanul dă o parte din salariu pe taxe nu se poate aştepta din partea statului să rezolve toate problemele existente. Ideea că dacă nu rezolvă problema x n-ar trebui să ne mai taxeze deloc e criticabilă din multe puncte de vedere… N-am timp să detaliez, din păcate, dar nici c-ar fi ceva prea complicat.

  12. @Tiberiu – cred ca stiu ce vrei tu sa spui si sunt de acord cu responsabilizarea parintilor; eu imi permit insa sa cer de la stat pentru ca platim oricum mult prea multe taxe; sincer sa fiu as prefera varianta in care responsabilitatea fiecaruia este mai mare, as prefera chiar sa imi intretin eu parintii la batranete, sa imi platesc singur interventiile medicale sau macar asigurarea samd, dar sa platesc taxe mai mici, spre deloc.

    Dar daca tot platesc taxe, multe si mari, impotriva vointei mele, atunci macar as vrea sa vad ca se petrece ceva cu banii aia. Adica vreau o echilibrare intre contributii si serviciile prestate de stat pentru aceste contributii, iar daca tot traim intr-un “welfare state” extins, macar sa vad ca extinderea functioneaza si dpdv al serviciilor, nu doar a taxelor.

  13. PS: termenul de welfare state aplicat statului roman e de-a dreptul hilar, dar cel putin in teorie despre asta ar fi vorba. Eh, asa avem noi darul sa distrugem orice atiungem, de la concepte pana la oameni si corporatii …

  14. Sa ma bag si io intr-o discutie serioasa cu o observatie tampita … Zici ca tanticile alea care te-ntampinau cu pachete Philip Morris la intrare targetau exclusiv tinerii? Tinerii as in grupa de varsta 18 – 25?

    😀

    Si ranjesc, desigur pt ca mi-au oferit si mie … 😀

  15. mesia, sau cum te cheama. vehementa asta are vre-o baza logica, sau fumai ce cresti in glastra cand ai emanat ineptiile alea. zici fumezi dar urasti tigarile…faci sex, dar urasti barbatii, bei, dar nu-ti place eticheta. mie nu mi se pare ca esti pe craca ta. plus ca n-ai vointa nici cat musca ai mizerabila prinsa in borcan. te balacesti intr-o resemnare veninoasa. sigur esti o corporatista urata si grasa si trecuta bine de tineretea pe care o tot invoci in pseudo-articolul tau…
    noroc de internetul asta, ca te mai scoate din casa. tigarile fac parte in realitatea zilnica, vrand, nevrand…vorbesti de niste principii aici, care nu rezoneaza deloc cu realitatea umana. its all about money, papusa…aici se speculeaza slabiciunile primare, iar tu te regasesti printre victimile perfecte, fara sanse de supravietuire. imi pare sincer rau pentru tine, pentru faptul ca esti prizoniera propriilor neputinte.

  16. mesia, sau cum te cheama.
    Varsatura, sau cum te cheama.

    vehementa asta are vre-o baza logica,
    Are. si se scrie “vreo”.

    sau fumai ce cresti in glastra
    Daca fumam ce cresc in glastra ma luam de glastra, nu de BAT si Phillip Morris.

    cand ai emanat ineptiile alea.
    Se cheama ca am scris ceea ce cred. Ineptic au ba, asta e. E blogul meu si se cheama “elucubratie”. Ai pretentii? Cauta altceva.

    zici fumezi dar urasti tigarile…
    Da.

    faci sex, dar urasti barbatii,
    Asta faci tu.

    bei, dar nu-ti place eticheta.
    huh?

    mie nu mi se pare ca esti pe craca ta.
    Eu nu stau pe craca, am casa mea. Tu?

    plus ca n-ai vointa nici cat musca ai mizerabila prinsa in borcan.
    De acord. A contestat cineva asta? Chiar eu am spus-o 🙂

    te balacesti intr-o resemnare veninoasa.
    Nu e resemnare, e un prim pas. Dupa un prim pas urmeaza alti pasi. Asa functioneaza.

    sigur esti o corporatista urata si grasa si trecuta bine de tineretea pe care o tot invoci in pseudo-articolul tau…
    Sigur esti prost si n-ai o farama de logica – din moment ce promoterita a crezut ca am sub 25 de ani, probabil nu prea arat a corporatista urata si grasa 🙂

    noroc de internetul asta, ca te mai scoate din casa.
    Noroc cu internetul asta, ca te mai elibereaza de frustrari…

    tigarile fac parte in realitatea zilnica,
    Din pacate.

    vrand, nevrand…
    Nevrand.

    vorbesti de niste principii aici, care nu rezoneaza deloc cu realitatea umana.
    Detaliaza, nu inteleg.

    its all about money,
    Corect. Dar se scrie “it’s”.

    papusa…
    Papusa esti tu.

    aici se speculeaza slabiciunile primare,
    Exact.

    iar tu te regasesti printre victimile perfecte,
    Se spune victime, nu victimi. Dar victime perfecte sunt toti cei care au 15-20 de ani. Eu incep sa vreau sa scap, e de bine.

    fara sanse de supravietuire.
    Mmmm, n-as zice. Eu vreau sa ma las.

    imi pare sincer rau pentru tine,
    Ce dragutz/a esti. Nu ma ajuta.

    pentru faptul ca esti prizoniera propriilor neputinte.
    De aia imi pare si mie rau, dar macar incerc sa scap. Tu? Daca esti fumator, la ce ai scris… rezulta ca inca nu esti constient ca esti dependent de tigari… eh, va veni si momentul asta.

  17. hmmmmm…….
    Ineptic nu exista in dictionar, d-na profesoara. Pun pariu ca ai uitat sa scrii cu un creion, dar corectezi pe tastatura…ma rog, nu e deranjant, ma stiu si imi sunt suficient. Intelegi ce vrei.
    Sincer, la raspunsurile puerile din prima parte a replicii tale nu ma obosesc sa raspund.
    Sigur sunt prost, doar raspund deja a doua oara pe forma asta de jurnal. Asta nu era o chestie intima la un moment dat?
    Bine zici de internet si cu frustrarile pe care le suporta, saracul…
    Poate nu esti urata si grasa, dar de obicei hostess-ele sunt mai amabile…
    unde am ramas…?
    da, la partea cu dependent&constient…daca nu eram constient ca se poate, nu ma apucam. Prin prisma faptului ca am inceput ca fumez acum 2 ani, pot spune ca se poate. Se poate orice. Nu incercand sa dau vina pe altii, ci uitandu-ma (am pus bine cratima?) in oglinda. Nu mi-a pus nimeni tigarea in gura. Pardon, in mana. La un moment dat, in trecut, raspunsul meu la intrebarea fetei, daca sunt fumator, era ceva de genul: Nu, din fericire”. Si eram mandru. Dupa o viata de nefumator, pariniti care s-au lasat, pot spune ca stiu de ce o fac si de ce nu as mai face-o la un moment dat…

    Faptul ca targheteaza tinerii e minuscul. Te mai uiti la TV? ce poti spune despre emisiunile pentru copii? Mai sunt ce erau odata? (am scris corect, nu :P)….E fix acelasi lucru. Dar nu tzine de tine lucrul asta, stiu, egocentrismul te caracterizeaza. Faci apel la Iad pentru purificare…nu crezi ca e cam neincapator pentru toate relele ce ne incojoara?

    p.s. Cola bei?

  18. De acord, “inept” este cuvantul corect in cauza, dar prin derivare se obtine un cuvant – adevarat, inexistent – cu un sens care mie imi pare mult mai puteric decat cel al lui “inept”. 🙂 Licenta…

    Sa stii ca am cam uitat sa scriu cu creionul, pixul, stiloul. In ultima vreme am folosit instrumentele clasice de scriere doar ca sa ma semnez. Nu stiu daca e trist sau daca spre asta tindem. 🙂

    Daca e pe net, nu mai e intim.

    Mai, cam grasa, sunt… 🙂 ceea ce nu ma califica pentru hostesa, asa ca poate de aia nu-s amabila 🙂

    Eeeei, ajungem la subiect. Ce am sa-ti spun acum in principiu e tehnica de manipulare, dar nu asta e ideea – fix la fel am spus si eu pana ce am implinit cam 7, 8 ani de fumat, cand am vrut prima oara sa ma las si a fost cam nasol, plus ca am recidivat dupa numai 3 luni de “abstinenta”. Si au urmat inca vreo 4 sau 5 incercari, si niciuna nu a trecut de 3 luni de “nefumat”. Buba a fost, de fiecare data, ca am zis “gata, am scapat, deci daca fumez social o tigara, nu inseamna ca ma apuc la loc” – gresit! Acum astept sa imi adun iar ceva forte si sa ma las, cu speranta ca poate de data asta ma las de tot.

    Nu ma uit la TV. Cred ca ultima oara cand am deschis televizorul a fost acu’ vreo luna. Si asta numai ca sa-l inchid la loc dupa cateva zapari… Emisiunile pentru copii sunt niste jeguri. Fii-mea se uita la Tom si Jerry, Tweety, Pantera roz etc – in engleza. Dublarile in romana sunt atrocitati. Desenele animate de acum sunt 85% imbecile. Asta e, ne descurcam fata TV, avem DVD-uri.

    Iadul nu exista, era o metafora.

    Nu beau Cola decat daca nu exista altceva si mor de sete. In rest, beau apa, apa cu lamaie, ceai, compot, suc de fructe proaspat… si bere 🙂 A, si iarna, vinul lui Tataie, fara sulfiti si alte chestii prin el.

  19. de lasat n-o sa te lasi, din pacate/fericire. Cred asta tocmai pentru ca vorbesti despre lasat. In cazul asta nu repetitia e mama invataturii. ci invatatura e leacul. Faptul ca-ti impartasesti neputinta nu te indreapta catre salvare. Stiu cazuri de oameni care s-au lasat de fumat fara nicio vorba in plus. Eu nu am trambitat sus si tare ca ma apuc de fumat.
    Ca sa revenim la topicul initial, pe tine te deranjeaza ca se dau tigari gratis. Se dau tigari gratis celor care deja fumeaza. Nu sunt targhetati oamenii care nu fumeaza. Asta a fost stabilit inca de la inceputul persiflarii actiunii in sine, dar trebuia insistat pe acest lucru. (putina investigatie si chiar asa se face, sau cel putin astea ar fi principiile)
    De asemenea, liberul arbitru isi poate spune cuvantul oricand. Nu e ingradit de o folie transparenta care-ti ia mintile cu miscarea ei subtila din incheietura fina a mainii hostessei de a parasi varful pachetul de tigari. Incearca sa privesti dincolo de produsul propriu-zis si metodele stapanilor lor de a-l vinde si sa ajungi sa vezi ca nu e decat o picatura in oceanul de tentatii monstruoase care ne asalteaza cotidianul. Nici nu vreau sa dau exemple, pentru ca fiecare din noi are cate o slabiciune in acest sens. La asta ma refeream cand iti ziceam de principii…Insusi faptul ca ne confruntam ideile pe un ecran de calculator care distruge vederea si o tastatura care naste monstri gramaticali e o demonstratie in plus ca nu te poti feri de tentatii, fiind parte dintr-o comunitate, dar le poti suprima sau cel putin controla la nivel individual. Adica nu ma pot eschiva sa lucrez 10 ore pe zi la birou pe calculator, dar pot alege sa nu am unul si acasa…. Cu tigarile cred ca se pastreaza un paralelism: nu pot ocoli grupul de prieteni in club, dar pot alege sa refuz fata/baiatul cu fumuri…

    intrebarea ce cola era retorica.
    uita-te la filmul “Thank you for smoking” si apoi revino cu impresii…

  20. Messa, tot ce place e nesanatos, incepand cu viata pur-si-simplu.
    M-am lasat de 3 ori in viata de fumat, de fiecare data cu termen prestabilit- cate un an- fiindca mi se nastea un copil iar mamica hotarase sa nu fumeze.
    Cand am zis- injumatatesc nr. de tigari, am facut-o; acu’ 20 de ani fumam 2 pachete, acu’, cum probabil ai observat, fumez 3-4 pe zi.
    Cine vrea sa se lase, se lasa.
    Nu exista “stai sa vezi ca…”, exista “nu este atata de important pt. mine incat sa merite sa-mi respect decizia luata”.
    Una din putinele carti abandonate in mod repetat si necitita pana la capat niciodata este Anna Karenina; daca faci ceva nu te jelesti dupe pt. urmarile deciziei tale; te sinucizi din start si scapi de urmari; sau accepti ca orice se plateste in viata si este cu atat mai scump platit cu cat place mai mult.
    Parerea mea!

  21. Iete că am scăpat de fumat și am trei ani deja! Deci, se poate!

  22. Doaaamne, dar cata frustrare!!! :)) Daca blamezi atat de mult tigarile si totusi nu poti sa traiesti fara ele nici macar “… in sala de sedinta, in pat, la masa, in baie, pe buda, dupa masa, la cafea, la suc, la bere, in masina, pe strada”, atunci chiar ai o problema. Parerea mea personala, si da, lucrez in domeniu, sper sa nu ajung in iad :)), este ca o persoana care nu-si poate controla instinctele, este una lipsita de personalitate, vointa si toate cele care ne fac oameni cu caracter. Este alegerea ta sa fumezi, si daca ti se pare aiurea sa ii vezi pe ceilalti facand asta si tu nu, inseamna ca faci parte din turma, fumezi ca asa e la moda.
    In afara faptului ca titlul articolului este deplasat, nu doar PM targeteaza tineri, acelasi lucru se intampla si la BAT sau JTI, nici macar nici nu esti informata. Sunt sigura ca nu stii decat denumirea tigaretelor pe care le fumezi, in rest daca te ia cineva la bani marunti, de ce le-ai ales, ce cantitate de gudron au, si toaaate cele, habar n-ai, dar tu totusi fumezi, ce mai conteaza.

  23. Deci sa conchidem: esti de la jegosii care fac bani pe depndenta si boala altora! Date-n cacat!

  24. Deci: Faci parte din oamenii limitati, nu ai destule cuvinte in vocabular ca sa te exprimi, fara sa jignesti, esti prea jos k sa am o conversatie cu tine! :)))

  25. Bina fah, hai sictir daci

Leave a Reply

