Cristi Neagoe – aplauze!

Nu-l cunosc personal. Nu am auzit de el decat cand cu expozitia cea mult criticata in mod imbecil de pudibonzii si lobotomii political correctness. Au scris despre el zoso, gramo. Dar il aplaud, in picioare.

Pentru ca nu e ipocrit.

Pentru ca nu-l jeneaza lucrurile normale.

Pentru ca vorbeste despre ceea ce vede.

Pentru ca a avut curaj.

In ciuda prostilor.

Cristi Neagoe, te aplaud. Pentru ca nu toti romanii sunt pierduti.

Later edit: toate chestiile expuse, paradoxal, reprezinta genial cel putin Bucurestiul. Promit ca revin cu cateva poze care sa ateste acest fapt. Cam asta se vede pe peretii strazilor bucurestene.

Advertisements

74 Responses

  1. ma uit pe antena 3, la emisiunea lui gadea-ciutac-etc, si, oarecum ciudat, le dau dreptate. nu pot sa accept ca libertatea individuala a respectivului e ca eu, ca roman, sunt reprezentat de un individ care-si epileaza nu stiu unde prietena on-line, se drogeaza si alte asemenea. nu ca as avea principii morale sau ca as fi pudibond, dar, conform unor minime principii etice, nu accept asemenea sa fiu jignit, fie si indirect.
    m-am uitat pe blogul omului. si, din punctul meu de vedere, omul nu e un artist, nu e sincer si nu e curajos. nu reprezinta nici o forma de arta, nu e un simbol al postmodernismului si nu are nimic artistic in el. pentru mine e doar un golanas drogat – unul din multii – care si-a gasit un locsor caldut pe banii prostilor. si sper ca fiul meu, sau al tau sau al altora, sa nu aiba ghinionul sa aiba ghinionul sa fie reprezentat de un ciudat de-asta.
    parerea mea, mde..

  2. da, stiu, am uitat un “hello”. cred ca din cauza revoltei 😀

  3. Uite, mie nu mi se pare corect altceva – si anume faptul ca statul plateste pentru arta si biserica. Chestiunile SUBIECTIVE ar trebui sa fie private. Si atunci nici opinia publica nu ar mai avea de comentat – fiecare se reprezinta pe sine si cu asta, basta…

    Din ce am citit azi (ca pana azi nu am auzit/citit nimic cu, de si despre Cristi Neagoe) concluzia mea e ca omul scrie bine, acum cativa ani pe Tiuk scria adolescentin, era o faza prin care trece orice om normal daca are mai multa personalitate decat altii, dar scria interesant… o scriere nu trebuie sa fie pozitiva ca sa fie interesanta. Nu trebuie sa fie docta ca sa te invete ceva sau sa-ti starneasca gandurile.

    Plus ca Tiuk e un site literar… de unde pana unde presupunem ca scrierile respective nu sunt fictiune?

    Chestia cu epilatul – treaba e ca in pozele alea nu am vazut nimic explicit – e lasat imaginatiei fiecaruia sa-si inchipuie – sigur ca majoritatea au vazut ceva obscen in asta… eu nu. El a explicat ca pentru el a fost un act de tandrete. Eu tind sa inteleg. Multe lucruri care se petrec intre doi oameni pot ramane neintelese pentru altii – nu gandim la fel, nu simtim la fel, si asta e. De ce le-a postat? Numai el stie, dar, din nou, nu am de unde sa aflu vreodata motivul, care poate a fost sau nu a fost justificat.

    In fine… ideea e ca eu, in realismul meu, constat ca, din pacate, chestiile alea chiar reprezinta Romania. Nu imi place ca e adevarat, dar este. Nu pot sa schimb adevarul…

    As fi inteles ca protestul sa fie adresat finantarii de catre stat… as fi sustinut chiar un asemenea protest. Dar nu vad de ce niste desene ciudate si niste scriituri cu un anume estetic bizar in grotescul lor, care reprezinta street-subculture-ul de la noi atat de bine si precis, sa fi trezit reactii de genul “sunt antisemite” sau “nu prezinta o imagine buna a Romaniei”.

    Ce vreau? O imagine buna, sau una reala? Deocamdata e una reala. Pentru ca vreau sa fie si buna, m-as stradui sa schimb mentalitati, sa educ, sa ajut…

    Uneori asta inseamna si sa atragi atentia.

    Iar, trebuie sa recunoasteti, de atras atentia, au reusit perfect.

  4. Messa, de data asta esti in aratura, chiar daca ai mai incercat sa o dregi. Sa iti explic de ce

    1. Aflasem de povestea asta de aici – http://moshemordechai.wordpress.com/2008/07/23/dai-un-ban/ – cand m-am revoltat m-am revoltat in primul rand ca e si pe banii mei. Tot de aici ma gasit acest link – http://moshemordechai.files.wordpress.com/2008/07/nym-580_page11.pdf – de unde am alfat ca acest gigel este COORDONATOR PROGRAME la ICR, si daca “arta” este tot a lui, avem o maaaaare problema de conflict de interese

    2. Gigi, Cristi Neagoe pe numele lui, este trimis acolo de alt mare roman, Patapievici, pe banii nostrii, cu o misiune care desi nu este diplomatica dpdv al incadrarii oficiale, nici pe departe nu este, avand un rol de promovare / reprezentare.

    Oricare ar fi realitatile artistice ale undergroundului romanesc, mie nu mi se pare normal ca idiotu sa puna in vitrina ICR camile care se pisa, mort cu pula scoasa, schelet peste alt mort (probabil) si calut cu os in loc de coada si zvastica pe crupa.

    Ca “stupid american” care habar nu am de romania, daca vad vitrina cu pricina imi bag pula in ea de tara africana (a nu se interpreta ca africanii sunt toti o gasca de cretini, e doar o figura de stil)

    3. Ce veziu acolo, chit ca e sau nu e conflict de interese, nu este reprezentare a realitatii, si poate a unei anumite realitati, a pseudoartistilor drogati in metrou. Chestia aia nu reprezinta 20 milioane de oameni ci maxim 200.

    4. Adica reiau punctu 2, putin altfel: Ei nu sunt trimisi acolo pe post de televiziune, sa redea “realitatea, asa cum este ea”. Ei sunt trimisi acolo pe banii nostri, ca agenti de imagine, deci sa isi faca in mortii masii treaba, incat sa pot pleca in excursie in state fara viza, in cativa ani de-acuma.

    Concluzie:

    Parerea mea este ca noi ca natie nu prea avem cu ce sa ne mandrim, asa ca mai bine desfiintam dracului ICR NY si ICR Londra si chiar ICR la centru si mai dam niste bani la inundatii.

    Cat despre Patapievici si alti mari intelectuali, artisti, oameni de litere, ganditori, daca sunt atat de extraordinari, le-as propune sa paraziteze fie un privat (aici ai punctat bine) sau sa aibe si “a day job”. In nici un caz nu sunt de acord ca noi, prostii platitori de impozite sa le finantam, pe langa aberatii si pretentii nejustificate si rateurile, care tot pe noi ne fac de cacat – adica si fututi si cu banii luati.

  5. E un punct de vedere, dar hai sa incercam alt unghi din care sa privim lucrurile. Intai o iau pe puncte.

    1. Nu e tot el artistu’ – ce a scris el a scris, nu a pictat, nu a zugravit, nu a expus – expozantii sunt trei pusti.

    2. ICR inseamna Institutul Cultural Roman – ok. Imagineaza-ti o situatie similara pe vremea lui Eduard Manet, in care institutia implicata s-ar fi numit Institutul Cultural Francez, la o expozitie care prezenta, la vremea aia, lucrarea “Mic Dejun in iarba“.

    Este in prezent asta perceptia asupra francezilor, sau… asupra lui Manet? Cum este el vazut dupa atata amar de vreme, in cultura? Ala care a pictat o pizda grasa si goala intre barbati la picnic, sau “tatal” impresionismului? Se leapada Franta de el sau se mandreste?

    3. Continuand analogia, Micul dejun in iarba al lui Manet nu reprezenta, la momentul la care a fost pictata, nici macar aia 200 de undergrounzi, a iesit un scandal monstru, legat tot de sex si alte obsesii. A fost de cacao… dar a supravietuit si astazi nu numai ca nu mai socheaza pe nimeni, dar nimeni nu zice ca francezii sunt de cacat din cauza asta (sunt, dar din alte motive) si majoritatea accepta pictura in cauza ca fiind arta.

    4. E drept ca Manet nu a expus in SUA, dar asta numai si numai pentru ca erau alte vremuri. Daca Manet picta in conditiile de azi, dar era inconjurat de mentalitatea de atunci, aceeasi era povestea.

    De ce e diferit Manet de copiii aia trei? De ce e Picasso arta si ce picteaza omuletii astia cu spray si carioci nu este?

    Ca grafician (ca tot spunea careva ca un grafician profesionist a zis ca-s porcarii, si eu sunt grafician, tot profesionist, si zic ca nu-s, e vorba de puncte de vedere aici) eu am vazut lucrarile din alt unghi. Am vazut culoarea, felul in care este distribuita, modul in care copiii astia fara o scoala de arta in spate (sau cred ca nu au, nu stiu) au simtit culori, proportii, adancime… si le-au redat cu spray, carioci, markere, intr-un mod grotesc dar atat de armonios. Mesajele? Mmmm… aici sufera arta strazii, pentru ca mesajele sunt revoltate, dar ti-e greu sa intelegi impotriva cui e revolta daca nu le cunosti indeaproape mediul, dar judecand ca un om la treij’ de ani ce ma aflu si tinand minte cum gandeam la 18-24 de ani, ma gandesc ca motive au, mesaj au, revolta lor exista si e reala, chiar daca e copilareasca… macar e VIE. Cati dintre noi uita sa fie VII dupa o varsta? Majoritatea – eu nu vreau, refuz sa mor in mine, asa ca simt ca “zmangalelile” alea traiesc si pulseaza. Nu am la indemana desenele mele facute in orele lungi de chimie impreuna cu Andreea, colega mea si prietena mea din liceu, ca sa exemplific – dar regasesc ceva din mistoul viu si inconstient, de adolescent, ceva din revolta atat de reala pe care o traiam si eu, in “zmangalelile” celor care au avut, spre deosebire de mine atunci, sansa de a le arata si altora.

    Noi ca natie avem o gramada de chestii cu care sa ne mandrim – dincolo de manele, pitipoance, o clasa politica de cacao si altele asemenea, avem acesti tineri carora le lipseste o doaga azi, pentru ca exploreaza, sar peste limite, le infrunta si fac pe nebunii, pentru ca maine sa fie niste adulti cu ceva atitudine.

    Tii minte cand spuneai ca trebuie sa darami valorile ca sa-ti poti construi altele noi, bune, viabile, solide? Cam asta fac ei, dar se manifesta vizual. Asa ceva merita vazut, chiar daca numai de dragul de a ne aminti cat de tacaniti eram noi insine. Mai ales ca nu ne-a trecut de tot tacaneala.

    Dar la chestia cu arta privata, aici imi mentin parerea, evident. Arta si biserica trebuie sa fie private.

  6. de ce toata lumea se trezeste ca e contribuabil mereu pornind de la chestii minore? de ce oamenii nu-s vigilenti in mod normal si nu au reactii zilnice, cand miliarde de lei merg in proiecte aberante si in salarii nesimtite sau, daca tot e vorba de arta, de ce nu dinamiteaza nimeni teapa lui ghildus si calul lui carol, facute amandoua pe milioane de euro? de ce crede cineva ca c.n. si-a epilat prietena inainte de a afla ca va fi angajat la icrny (iar asta nu apare nicaieri la dezinformatori), cu voluptatea celui care stie ca va sta pe banii statului? de ce crede cineva ca alti diplomati, care stau pe salarii halucinante, nu-si epileaza prietenele si nu fac chestii cu adevarat naspa? de ce nu invoca nimeni niciodata aruentul distinctiei public-privat? de ce nu aplica nimeni copyrightului si dreptului de utilizare a pozelor de pe flickr? de ce toata lumea prefera o amortire calduta si o ipocrizie convenabila, unei deschideri? si tot asa, am putea sa ne intrebam pana maine tot felul de chestii straine tuturor implicati in scandal, care si-au luat de mult prea multe ori micul dejun hranindu-se prin perfuzie cu ziare ca ‘libertatea’

  7. de ce toata lumea se trezeste ca e contribuabil mereu pornind de la chestii minore?
    ba pardon, tu acum m-ai prins, dar am reactii de genul asta destul de des; si pe blog am ceva reactii, nu trebuie decat sa le cauti

    de ce oamenii nu-s vigilenti in mod normal si nu au reactii zilnice, cand miliarde de lei merg in proiecte aberante si in salarii nesimtite sau, daca tot e vorba de arta, de ce nu dinamiteaza nimeni teapa lui ghildus si calul lui carol, facute amandoua pe milioane de euro?
    oamenii (majoritatea) nu sunt vigilenti probabil pt ca sunt obisnuiti sa stea cu mana intinsa, nu sa contribuie, sau daca totusi contribuie, nu constientizeaza tot ciclul cetatean -> taxe -> stat> servicii pt societate -> cetatean; cat despre dinamita, eu prefer sa stau in libertate

    de ce crede cineva ca c.n. si-a epilat prietena inainte de a afla ca va fi angajat la icrny (iar asta nu apare nicaieri la dezinformatori), cu voluptatea celui care stie ca va sta pe banii statului?
    problema nu e ca si-a epilat prietena, nici macar ca a pus pozele pe net, ci ca fost numit intr-un post cu responsabilitati diplomatice, dupa ce a pus pozele pe net

    de ce crede cineva ca alti diplomati, care stau pe salarii halucinante, nu-si epileaza prietenele si nu fac chestii cu adevarat naspa?
    nu cred asa ceva, dar sunt sigur ca respectivii o comit discret si nu se pun pe net in timp ce o fac

    de ce nu invoca nimeni niciodata aruentul distinctiei public-privat?
    pai ba da, chiar invoc argumentul public-privat, pentru ca el era o persoana care reprezenta interesul public, platit din bani publici; deci exista o distinctie clara, iar actiunile lui intrec clar in zona publica

    acolo o persoana platita din bani publici, de ce nu aplica nimeni copyrightului si dreptului de utilizare a pozelor de pe flickr?
    pentru ca le-a publicat si si-a cedat drepturile catre flickr, deci daca cineva ar putea sa intenteze proces, ala e flickr – oricum, aici doar presupun, nu am date exacte

    de ce toata lumea prefera o amortire calduta si o ipocrizie convenabila, unei deschideri?
    pentru ca diplomatia presupune reguli stricte, iar negarea lor nu presupune luibertate in exprimare si originalitate, ci gafa si incompetenta; iar aici e vorba de intai de diplomatie, dupa care tot de diplomatie, dupa care eventual si de cultura – https://elucubratie.wordpress.com/2008/08/08/diplomatie-a-la-cristi-neagoe/

    si tot asa, am putea sa ne intrebam pana maine tot felul de chestii straine tuturor implicati in scandal, care si-au luat de mult prea multe ori micul dejun hranindu-se prin perfuzie cu ziare ca ‘libertatea’
    no comment

  8. solidarizare
    CU Neagoe!
    durox.wordpress.com

  9. ma ridic cu aceeasi rapiditate in picioare cu care messa se ridica, si il aplaud cu entuziasm pe cristian. vreau sa spun doar atat….”sa tampim poporu cu televizorul”.

  10. Ha, ha!
    Fictionalul s-a transformat in pronografie!
    Are curaj?
    Pai toti vagabonzii, boschetarii au curajul lui… diferenta e ca nu s-au mai chinuit sa faca o scoala, sau ca nu au avut norocul …
    “ma pis pe …”
    e o propozitie desprinsa dintr-o proza fictionala
    asa ca nu mai are “valoare” de insulta!
    Treziti-va romani, ori inglodati-va de buna voie in troaca porcilor ticista cu margaritare!

  11. Tu nu stii sa citesti. Analfabetii ar trebui sa taca.

  12. E interesant cum s-a trezit libertarianismul in oameni tocmai cand vine vorba de chestiile irelevante! Mogre e foarte revoltat ca s-a facut o expozitie la NY pe banii lui (care de fapt e foarte misto si, indiferent ce zic retarzii de la Antena 3, nu-i adevarat ca a facut rau “imaginii Romaniei” – whatever that is). Ma intreb insa daca ar fi la fel de revoltat si, sa zicem, de starea educatiei sau de cum se folosesc banii nostri in Iraq.

    Iar in ceea ce priveste “interesul public”: e pura demagogie. Nu exista interes public, ci doar oameni in pozitii de putere care au inventat acest dispozitiv retoric pentru a-i fraieri pe cei prea naivi.

    “Noi ca natie avem o gramada de chestii cu care sa ne mandrim” Ce poate fi mai prostesc decat sa te mandresti cu ceva ce nu ai facut tu insuti/insati?! “Da, eu n-am facut nimic, insa natiunea din care fac parte a facut atatea”. Bullshit, soro. De-aia avem o tara de rahat – pt ca oamenii se mandresc cu ce-au facut altii, cand de fapt nimeni n-a facut mai nimic; si se iluzioneaza cu “valoarea” culturii noastre si se jignesc urgent atunci cand cineva ne “ataca imaginea”.

  13. @Vlad – Raspund la ceea ce ma priveste pe mine in raspunsul tau. Nu am scris noi, simplu, ci “noi ca natie“. Natia e formata din indivizi care o definesc. Cu cat mai multi indivizi din grupul numit “natie” au comporamente si valori similare, cu atat respectivele valori si comportamente definesc natia. Astfel, natia se “mandreste” sau se “jeneaza” de diversele comportamente si valori impartasite de indivizii care o alcatuiesc.

    Cand te mandresti cu ceva, in principiu o faci pentru ca recunosti valoarea acelui ceva, de obicei fie pentru ca ai contribuit tu insuti, fie pentru ca este pentru tine un model aspirational si ai vrea sa contribui.

    Altfel, nu te “mandresti” ci te “rusinezi”.

    Asadar oamenii se mandresc fie cu ce au facut chiar ei, fie cu ce au facut altii si ei si-ardori sa faca sau sa fi facut. Cu valori pe care le recunosc ca fiind pozitive si demne de mandrie.

    Deci, nu-i bullshit. Fii putin mai atent si mai coerent atunci cand exprimi ceva.

    Si NU, NU AVEM o tara de rahat. De rahat sunt insa multi dintre indivizii care populeaza aceasta bucata de loc. Asta insa nu ii face pe ei mai romani decat mine. Nu ii face pe ei neaparat exponentii unici ai trasaturilor natiei, cele despre care vorbeam mai sus.

    In ceea ce ma priveste, eu vad lucrurile realist, cum ar trebui sa le vada oricine – tara asta e alcatuita si din bune si din rele. Ca procentul majoritar tinde sa apartina gloatei pestilentiale, asta e altceva, dar nu inseamna neaparat ca toata tara e o cloaca.

    Cultura romaneasca nu are valoare inca. Valorile atribuite in mod fals de catre manuale gandite sa starneasca spiritul patriotc si nationalist nu au stabilitate. Cultura romaneasca abia acum incepe sa prinda contur, in prezent fiind ca o bucata de lut in care ghicesti forma a ceea ce ar putea sa fie, doar ca nu intrevezi exact rezultatul.

    Subcultura Street Art este o parte din amestecul asta de lut. Cat si cum va influenta ea cultura romaneasca in general, ramane de vazut. Prin urmare, este aberant sa fie negata si reprimata.

    Te rog, alta data cand citesti ceva, incearca sa fii atent si sa intelegi scopul comunicarii.

    Cand scriu, nu o fac pentru a insirui cuvinte, ci pentru a transmite mesaje in forma remanenta. Verba volant.

  14. @Vlad – sa stii ca ma revolt pentru orice fel de bani aruncati pe fereastra, inclusiv pentru banii de fata.
    @robert – corect!
    @Messa – robert are dreptate; totusi, toti sunt liberi sa faca orice, cata vreme nu e pe bani publici. Poate ca romania isi cauta identitatea, poate este o forma de arta pe care eu ca un individ mai incuiat decat voi nu o inteleg, poate, poate, poate

    Dar cata vreme acel ICR e finantat din banii mei, cu un obiectiv de natura diplomatica, nu mai trebuie sa ma pricep la arta, e suficient sa ma pricep la bani si putin la politica, ca sa spun ca au facut rahatu praf. Daca baiatu asta e atat de talentat si de minunat, de ce nu isi gaseste el un job la o galerie privata in NY?

    Daca galeria asta este o forma de arta atat de minunata, de ce nu e preluata de organizatii private din state, care chiar baga bani in dinastea?

    Raspunsul vine de la sine, si clarifica si efectul diplomatic al expozitiei, adica in cel mai bun caz NUL. Evident NUL, pe banii nostri, bani munciti din greu.

    Apropo de bani, Messa, tu stii ff bine, ca atunci cand statul are de luat, pune penalitati de 36% pe an, dar cand nu plateste un client, procesul dureaza ani de zile, iar statul isi baga lejer pula in munca mea, in banii pe care trebuie sa ii primesc de la altii; cand e sa ia insa, ma taxeaza pentru fiecare ziulica de intarziere, fara sa il intereseze daca eu am fost sau nu victma unei inselaciuni cu bilete la ordin.

    Iar cand statul imi ia banii, tine niste bochetari transformati in artisti la NY, ca in cel mai bun caz sa aibe efecte NULE, fara sa isi faca treaba si sa il trimita in penal pe nesimtitu cu biletele la ordin.

    But then again, “new art” sa traiasca, ca astia care muncim sa platim suntem doar niste prosti, cu rolul de a finanta extraordinatii artisti ai patriei.

    Sictir!

  15. Mai ceva: sunt prea multi nesimtiti cu pretentii si fitze de artisti si intelectuali, dar care de fapt sunt niste paraziti ordinari. Daca am fi cea mai bogata tara din lume, sa ne doara in pula de tot, ar fi o kestie, dar asa, ce-ar fi sa muncim cu totii ceva mai mult si sa batem campii ceva mai putin?

  16. Bre, mie nu-mi plac draciutzele alea expuse de pusti, sunt prea pitecantrop pt. asa ceva, dar am invatat ceva despre arta, uitandu-ma k vitzelu’ la poarta noo in muzeele lumii:

    Arta poate fi orice, oricat de ofensator ti s-ar parea k imagine, mesaj, etc!

    Ei bine, nu pricep nimic din arta si explicatziile artistilor lui peste-prajit- estetica lowbrow, grafitti figurativ, bla-bla-bla, dar imi place mesaju’ indirect transmis amorikanilor- “Romanii sut k voi, n-au scoborat acu’ din curcudush si nici nu-s veniti de la coada vacii, pot avea idei la fel de cretine (parerea mea de tzaran-etern) si sofisticate!”
    Nerelevant cum s-o ajuns sa fie trimisi aia si nu altzii de catre ICR-u’ Patapieviciului (care nu-mi place, da’ nu-mi place DELOC!; nu-mi place, nu-l halesc!), tot scandalu’ a pornit de la “de ce ei si nu noi?”, puteau aia sa-l expuna pe Mishu’-Caftangiu si Fane-Babanu’ cu tricoloru-n dintzi dimpreuna cu textu’ din Desteapta-te romane! (ungurii, pauza de somn!), tot se gaseau de facut comentarii de comentat de catre neexpusii frustrati, pe care sa le preia carcotasii de serviciu.
    Parerea mea!

  17. Arta ie orice arta, si un cacat cu un stegulet in varf tot arta sa chiama ca ie. Eventuala mea problema vizavi de tot tambalau asta ie ca sa facut pe banii mei, nu ca ala a compus ce a compus (putea fi si gioconda acolo); ca reprezinta (SAU NU) ala romania….cacat. ce sa ma fac, lumea isi face (SAU NU) o pare proasta despre noi, cand de fapt noi suntem un popor deosebit.

    IDEEA care trebuie desprinsa de aici este ca: arta ar trebui sa fie subventionata din fonduri private, ie ceva care tine de gust. Ie la fel ca si cu religia. Pentru ca unii ie atei, altii ie crestini, altii dau pe gat shoturi cu pisat si fac spirale in iarba. Da nah, lumea sa inflamat evident pe tema unor banuite puli, zvastici tatuate si alte asemenea, vezi topica “pula vs. penis”. Daca era expus un goblen “car cu boi”, “ciobanas cu turma la pascut” sau un costum traditional din regiunea maramuresului, totu era ok, excelent lucrat, nu se sesiza nimeni. La fel si daca era sesiunea de autografe a olimpicilor romani la olimpiada mondiala de matematica. KKT, nici nu am fi aflat niciodata, la fel cum nu aflam de miile de alte cacaturi subventionate de statu roman din banii nostri.

  18. Parerea ta despre “a subventiona subventionarea” o am si io, da’ daca tot nu ma intreaba niminea ce voi io sa subventioneze banu’ meu, ce kkt, de ce nu pe Cristi Neagoe!?

  19. ezact. habar nam cine ie asta, si sincer sa fiu, nici acu nam cautat sa vaz care a fost tot scandalu. Da faptu ca a urcat pe piedestal puli si nu penisuri ma face sa il apreciez.

  20. relax oameni buni, banii vostri se duc pe altele nu pe asta sau pe arta sau cultura. voi nu vedeti ca am ajuns ca fiecare sa se descurce cum poate, de multe ori se poate numai de la parinti? problema e alta, ca din expozitia chilului de la ny, descoperim scrierile puerile ale unui angajat, care e numit insistent diplomat. iar in textele respective ce citim? ceva ce nu stim? aiurea! cine traieste si munceste in bucuresti n-are cum sa nu inteleaga ce vrea sa zica el acolo, exceptie facand varsta a treia care oricum stie c-a pierdut teren in lupta cu libertatile. mie nu mi-e teama de generatia lui c neagoe, ci de urmatoarea care vine. atunci sa va tineti! hai sanatate!

  21. Ai si tu dreptatea ta…

  22. @name – ai dreptate, da astia care se dau artisti si intelectuali ma enerveaza ceva mai mult; macar sa faca o schema, un smen, sa traga, sa tremure si sa aibe niste emotii, sa se chinuie dreq macar putin acolo, de ochii lumii – cel putin nastase stiu sigur ca tremura putintel acuma … macar putina munca, ce dracu?

  23. Mogre, handicapatule, in Praga era un englezoi care-a pus intr-o expozitie o disectie a unui cuplu care se futea. Era pe bune, nu a carait nimeni la TV, si nimeni nu s-a oripilat. Faceti voi pe mironositzele, mai bune puneti mana si cititi, desi ma indoiesc ca veti intelege ceva.
    Plecati in pula mea intr-o tzara bananiera, cu moravurile de la 1920, inchistatzilor, mai bine.

    Poftim, ia si documenteaza-te: http://metropotam.ro/La-zi/2008/02/art9835820135-Artist-Dr-Gunther-von-Hagens-artistul-in-cadavre/

  24. “Mai ceva: sunt prea multi nesimtiti cu pretentii si fitze de artisti si intelectuali, dar care de fapt sunt niste paraziti ordinari.”

    @Mogre: Imi pare rau, dar ai fix retorica unui militzian de pe vremea lui Ceausescu:)

  25. Problema este ca expozitia aia jigneste cam toate religiile existente si ne distruge complet imaginea ca popor…In plus ROMANIA NU ESTE BUCURESTIUL!!! Expozitia nu avea ca subiect reclama Bucurestiului. Si nu spun asta ca …provincial ci ca locuitoare a capitalei. In plus…arta inseamna altceva si literatura la fel….Nici macar nu reuseste sa surprinda k lumea …ca sa ma exprim in acelasi mod k el….limbajul de strada. Stiu ca pare cool sa umbli cu seringa in vene, sa mergi in vama si sa ti-o tragi pe plaja fumat….dar vorbim totusi de un reprezentant al INTREGII TARI!! Aceste persoane care se simt atat de cool si incearca sa iasa in evidenta nu realizaeaza ca pica de fapt in capcana monotoniei. Sunt atatia la fel incat nu mai ies cu nimic in evidenta in boemina lor identica….Nu inteleg exact idealurile pe care, cica, le sustin.

  26. Rin Tin Tin, daca il mai faci pe Mogre o singura data in vreun fel, iti tai dreptul de a comenta pe acest blog. Te rog sa observi ca, desi nu sunt de acord cu el, nu ne-am insultat. Ma astept sa procedezi la fel. Nu suntem pe maidan, chiar daca ne permitem sa folosim toate cuvintele existente in vocabularul limbii romane, culte sau populare.

    A propos de expozitia cu disectia – chestia aia nici macar nu era ceva nou, o facuse DaVinci, e drept, pe hartie, si ca studiu, nu ca expozitie si/sau fitza. In orice caz, la oricare dintre ele te referi (au fost mai multe, nu numai una), finantarea a fost PRIVATA.

    Si tot au starnit controverse. De diverse feluri.

  27. Of, cred ca am vazut o figura cunoscuta printre expozanti. Cat despre “viermele ala uimit”, aplaudat ca semn distinctiv, e pe toti peretii din Timisoara. Ba si in lucrarea de licenta a unuia de la grafica, in semn de pupincurism probabil.
    Controversat e nu subiectul lucarilor, ci talentul ‘graficienilor’. Daca am dreptate si graficienii sunt la fel peste tot, chestiile astea sunt in mare parte formule sterotipe pe care le-au exersat pana au ajuns automatism; dupa care au incercat sa inventeze un sens, nu invers. Nu sunt numai in Bucuresti, colcaie peste tot si aici. Cred ca le imprumuta unii de la altii.
    Asa numita fuckultate de arta e plina de profesori care incurajeaza ‘creativitatea’ neobservand ca majoritatea studentilor nu-s in stare sa realizeze un studiu decent. Creativitatea nu este, evident, ceva negativ, dar fara un punct de pornire, o suma minima de cunostinte, nu are sanse sa se dezvolte. Pe langa talentul propriu-zis, le lipseste si o cultura artistica, deci se refugiaza in rezolvari superficiale, voit provocatoare, imagini voit lălâi, jucause, etc.
    By the way, poneiul ala cu svastica l-am mai vazut in alte contexte, presupun deci ca e plagiat.
    Expozitia asta se vrea originala, ma tem ca e mai degraba teribilista. Poate e reusita, poate contine lucrari bune, dar nu stiu de ce, am senzatia ca e ceva fals, care nu a pornit sincer dintr-o revolta impotriva [..] ci din dorinta de a impresiona.

  28. @Ioana
    De ce ar fi o problema ca arta jigneste religiile?
    De ce ne distruge acea expozitie imaginea noastra k popor?
    Care este acea imagine?

  29. Rin Tin Tin, ai retorica cel putin la fel de militzista ca a lui Mogre (care, fara suparare, zice o kestie pe care o gandim multi- se sponsorizeaza din banii publici, adunati de la noi, dintr-un milion de taxe, tot felu’ de kkturi, fara k cineva sa-ntrebe: “bai fraierilor- platitori de biruri, ia uitati o lista de propuneri pt. sponsorizari; ia ziceti la mandea-statu’, ca care din cele de pe lista vreti sa primeasca pomeni de la voi?”; io, k om belit de dragu’ de stat de mai bine de 25 de ani, as cam dori sa fiu consultat din cand in cand, ca doara o particica, e drept, infinitezimala, dar totusi o particica, sunt si de la mine!); daca io te categorisesc acuma drept fan de pishcotari (fomistii aia de traiesc toata viata din coledzi si dineuri, pe scurt, de profesie cersetori la stat!) cam cum iti pica? Crezi ca gresesc tare?

  30. Bai, iar o frecati a la long. Oricum, ar mai fi ceva de zis. Romania este fix Bucurestiul, din moment ce in Bucuresti s-au adunat toate specimenele din toate colturile tarii, atrase de banii care se invart paci. Deci, vedeti voi, cand vorbiti despre nesimtirea caracteristica bucurestenilor, vorbiti de fapt despre nesimtirea celor 3 sferturi de populatie care il compune, populatie care este venita din afara Bucurestiului. Da, din populatia asta face parte si generatia rezultatata din muncitorul adus din afara orasului cand era ceashca in forma si construia socialismul, avand deci nevoie de mana de lucru la demolari si facut blocuri de cacat. Tot din populatia asta face parte si taximeTRISTU sofer de logan, care locuieste prin comunele din jurul bucurestiului, sau soferu de papuc si duba. Revenind la subectu cu Neagoe – aici nu ma surprinde ce gavareste Rintintin, nickul ales este pe masura, traeasca Franta. Psst, psst, vezi ca suntem deja intro tzara bananiera, si moravurile sunt fix de la 1920. “Sunt prea multi nesimtiti cu pretentii si fitze de artisti si intelectuali, dar care de fapt sunt niste paraziti ordinari.” – da, la asta sunt de acord cu Mogre. Faptu ca RintinTin, la auzul acestor acuze, a sarit de fund in sus ca o domnita rusinoasa ciupita de bijboaca imi zice ca s’a simtit cu musca pe caciula, lezat in gusturile lui artistice fine, plus subconstientul care ii tot zice ca de fapt toate artele astea moderniste sunt niste mizerii obosite; da aici ie chestie de gust, si nu poci sa te caci in gustul omului. Bai, deci na zis nimeni ca nemtzoteiu ala, “cand aud de cultura imi vine sa pun mana pe pistol”, DAR PE BANII MEI MA DISTREZ NUMA IO.

  31. Bai, arta, ca si orice de genu’ asta n-ar trebui sponsorizata de stat decat daca scriem despre artisti-minori (copiii ar trebui stimulati oricat de mult, in orice activitate care este OK!).
    Restu’, ie buni, sunt apreciati!
    Nu, ata ete, viatza-i de fecale!
    Vrajelile cu gusturile vulgului care trebe cultivate, etc ma lasa rece.
    Ce vulgu’ e educat pe banii mei sa cumpere mai bine produse romanesti decat kinezisme (si asta n-ar fi kiar o kestie rea, dpdv al dezvoltarii economice a tzarii), sa nu-si faca casa acoperita cu tabla si avand popice pe terasa, sa nu se uiteca vita la tembelizor, sa ceteasca o carte, in loc de vizionari imbecile si imbecilizatoare (cum bine zice Parazitzii)?
    Nu nene, vulgu’ da banii pe ce vrea muskii lui de vulg.
    De ce-ar trebui educat ca arta lu’ cutare sau cutaresc e mai artistica decat a lui x-ulescu?
    Sa se zbata ei- artistii, pe bani privati sa-si caute admiratori!
    Da, sunt de acord k sa se deie bani la cei ce si-au aratat valoarea si stim sigur ca ne fac imaginea buna (vezi medaliatii de la olimpiade, nu neaparat sportive, trupe romanesti apreciate, muzicieni de toate genurile- apreciati mai mult de straini, pt. romani fiind aproape necunoscuti…
    orice roman despre care strainatatea scrie apreciativ contrabalanseaza imaginea de cocalari plecati in migratie-furacioasa!), decat sa faci albume cu mirobolanta Romanie, mai bine sprijini pe cei apreciati.
    Dar asta nu inseamna k tre’ sa dai bani pt. orice neica-nimeni iesit la cersit, da’ avand pretentii de artist neinteles…
    Pe de alta parte, daca pretziosu’ Patapievici (de altfel o laba trista, valoarea nevenind din numaru’ de cuvinte eliptice scoase pe gura cu care vorbesti si care ma obliga pe mine, privitor de rand la tembeliziunea romana, sa umblu la dictionaru’ de neologisme si cuvinte rare; prea multe fitze si importantza dat eului propriu si personel face k evidenta eruditzie a ipokimenului sa nu se mai vaza din lanu’ de sculelala tipic caragieleana- dragutz e ca imbecilu’ cu cultura in exces condamna asta la altii!),. reiau, daca basina-parfumata de se interpreteaza Patapievici tot are neste fonduri pe care tre’ sa le sparga pe artisti necunoscuti da’ modernisti-extremali, de ce nu aia de i-a ales el si neaparat altzii?

  32. Imi pare bine ca ultimul dram de constiinta civica a bietilor romanasi comentatori pe acest blog a sarit in sus facand o pirueta, la lecturarea opiniei mele. Deasemenea, mi-ar placea sa fiu ciupit de bijboaca cat mai des, daca as avea asa ceva. Am, dar doar din cand in cand, de la anumite papushi, si cu titlu de imprumut si folosinta sporadica.
    Trecand peste aceste amanunte care sper sa fi clarificat situatia de fapt, tin sa va spun ca nu poti consulta poporul la fiecare zvastica desenata pe un cur, fie el chiar si de ponei. D-aia exista institutii, exista stat de drept, si asa mai departe. E drept, noi putem latra (cred ca e verbul potrivit) in continuare pe un blog, dar as vrea si eu niste exemple de artisti-paraziti, si felul in care paraziteaza ei, in mod exact. Asa pot sa spun si eu despre voi ca sunteti niste cacanari care paraziteaza un blog.
    Pana una-alta, artistii de care vorbiti sunt cei care au mai pus mana pe-o carte, au mai citit ceva, despre voi n-am nici o dovada c-ati fi facut asta.

  33. A, si apropo de distrugerea imaginii noastre ca popor, as plati fericit din banii mei (da, ati citit bine: “fericit”) pe unii care sa distruga imaginea de cacat pe care-o avem ca popor.

  34. RinTinTin, nu avem cum sa parazitam blogul asta, pentru ca nu e finantat de stat. Capisci diferenta?

  35. Mai bine te uiti in ghiseul functionarilor din administratia de stat sa vezi cine paraziteaza, decat la cei de la ICRNY, care pana la urma isi fac treaba. Eu sunt pentru poneiul cu zvastica, ce pula mea, asta e arta care-mi place, na:) Pe banii mei!
    Iar la cum puteti parazita blogu’ asta, sa va spuie angajatorii vostri, pe banii carora o frecati aici 🙂

  36. Ups, ai dat-o in bara. Angajatorii nostri suntem chiar noi, Messa si Mogre 🙂 surpriza! Ne distram, deci, numai si numai pe banii nostri. Deeeeci?

  37. Deeeci, pe banii mei sustin si eu ICRNY. Deeeci?:)

  38. Eu (in caz ca ai citit postarea de sus de tot, de unde au plecat commenturile) am apreciat pozitiv expozitia, precum si persoana lui Cristi Neagoe.

    Problema apare in alta parte – daca tu, pe banii tai, sustii ICRNY, daca eu, pe banii mei, poate (nu sunt sigura, cred totusi ca mai degraba i-as redirecta catre educatie si sanatate, dar ma rog, poate as opta pentru ICRNY) as face la fel, exista si Mogre, care NU vrea sa cotizeze, si totusi cotizeaza fortat, fara sa il intrebe nimeni care sunt prioritatile lui.

    In situatia asta, asa-i ca ar fi fost mult mai ok ca ori sa ai o lista in care sa bifezi unde vrei ca statul sa redirectioneze banii jupuiti de la tine (cum e duda aia cu 2% redirectionati catre un ONG la alegere), ori sa nu cotizezi deloc la chestiile cu pricina, avand posibilitatea de a dona cat ai chef si cand ai chef, pentru cine ai chef, recte ICRNY?

  39. Asta e cazul ideal, in care taxele sunt transparente, si ti se da socoteala pentru ca ti se iau taxe. Nu uita in ce tara traiesti, totusi.
    Ai dreptate cu faza cu Mogre, insa nu optiunea pentru a cotiza sau nu e problema, ci atitudinea fatza de arta si artisti, in general. Si, pana la urma, de unde stim cat de tare a fost apreciata expozitia din New York?
    E amuzant sa vezi cat de usor pot fi manipulati unii prin intermediul mass-media. Ati fost sa vizitati expozitia, ca sa va dati cu parerea? Stiti ce impact a avut?
    Mie mi se pare ingrijorator ca Adrian Paunescu a anchetat asta, nu ca 3 skateri au expus la New York. Sa fim intelesi, nu sunt deloc fanul street art-ului (dar chiar deloc), dar de aici pana la a face din tzantzar armasar e cale lunga. Hai sa fim lucizi, e o furtuna intr-un pahar cu apa. Ingrijoratoare sunt reactiile, zic eu.

  40. “Expozitia a fost sustinuta de cea mai puternica comunitate online din zona de street art, Wooster Collective, iar cei trei artisti au fost invitati apoi de scenografa Marina Draghici si de regizorul-coregraf Bill T. Jones (laureat al Tony Award si un nume de referinta pe Broadway) sa picteze sala teatrului 37 Arts din New York, unde va avea loc, la inceputul lunii august, premiera spectacolului dedicat legendei muzicii africane Fela Kuti.”
    Poftim. Toata lumea a avut reactii pozitive, numa’ noi ne dam cu curu’ de pamant. Penibil.

  41. Rin-Tin-Tin, argumentu’ cu: “Mai bine te uiti…” e fix argumentu’ adus de romanu’-verde ce-o fost prin furand tzoale veki in Austria, cu nevasta bortoasa drept paravan (“Da’ pe tiganii care fura nu-i vedetzi?”).
    Nu tzine!
    De-aia-i tzara-n kkt pana deasupra capului ei de tzara, fiindca asa gandeste pulimea- “Pot sa ma kk in poteca, fiindca si altzii au facut-o!”
    Ie zact cum zice Messa, nu am treaba cu imaginea creata de Cristi Neagoe in Amorica, ba kiar o apreciez; am treaba cu cersetoria din banu’ public, care, daca tot ie public, ar trebui k publicu’-cotizant sa-i hotarasca destinatziile; tu vrei la ICRNY, io as vrea sa-i trimit la Institutu’ Pentru Introducerea Examenului Pentru Dreptul De Vot (nu se ie zicsta, sa-l infinteze!).

  42. @Tiberiu: nu, nu, gresesti amarnic. Expozitia de la ICRNY poate fi criticabila, insa, dupa cum vezi, exista reactii pozitive. Tocmai ii dadusem dreptate lui Messa apropo de destinatia taxelor, sunt intru totul de acord, dar nu uita ca din banu public traiesc si cultura/artistii, si politzaii, si aia de la Administratia financiara, etc. Pana acum ICRNY a dat rezultate (si nu glumesc, cauta pe net sa vezi cate chestii au facut pana la expozitia cu poneiul), ceilalti ce rezultate au dat:?

  43. RinTinTin, vezi ca putem discuta in contradictoriu si fara apelative naspa?

    In situatia punctuala a acestei expozitii e vorba de puncte de vedere. Eu nu vad nimic rau intr-o camila pishacioasa, Mogre vede. Asta e arta controversata.

    Problema lui Mogre, pe care o inteleg foarte bine, este exact controversa, fiind expusa de o institutie de stat. Ca institutie de stat, nu prea ai loc de intors si nu e cazul sa expui chestii “controversabile”.

    Este o furtuna intr-un pahar cu apa si din punctul meu de vedere – o gafa cu un ponei “tzantzaros” din care a iesit un armasar cat holocaustul. Dar asta nu inseamna ca gafa in cauza a fost ok.

    Asta numai si numai pentru ca oamenii vad lucrurile atat de diferit.

    De asta eu il aplaud, cum am mai spus, pe Neagoe. Ca nu a sesizat gafa, pentru ca, pentru el, treaba aia nu era ceva aiurea, a luat-o firesc.

    BUBA e faptul ca Neagoe e angajat al unei institutii finantate din bani publici. Publicului nu-i plac controversele decat in masura in care savureaza scandalurile iscate pe marginea lor.

  44. Si buba si mai mare e ca cineva, superior lui Neagoe, l-a lasat sa organizeze treaba aia din bani publici.

    NU este Neagoe de vina!

    Deci nu pe el trebuie sa-l pizduim, pentru ca el a facut ceea ce si-a dorit si a putut si era de asteptat sa faca! Neagoe si-a facut treaba.

    Altii nu si-au facut treaba, cand i-au dat acest post…

  45. Nu cred ca putem noi judeca asta, daca merita acel post au ba. Sau putem judeca, dar in cunostintza de cauza. Please, cauta sa vezi ce s-a mai organizat la ICRNY, si ai sa vezi ca institutul e bine privit, si a organizat chestii foarte tari. Pe banii publici.

    “Publicului nu-i plac controversele” .. sigur, publicul trebuie sa ia atitudine. Dar cand e ceva cu adevarat ofensator, nu o falsa ofensa, generata de niste jegosi de la contabilul lui Ceausescu aka Voiculescu. Dupa cum ai vazut in citatul de mai sus, dat de mine, expozitia a generat impresii pozitive, expozantii fiind chiar invitati pentru alte evenimente in urma ei.

  46. Eu sunt de acord cu ce spui, dar stii ca poporul ignora adesea lucrurile pozitive si maraie la cea mai mica greseala… e in natura umaa chestia asta – lucrurile bune le luam ca si cum ar fi cuvenite, firesti, iar cele rele ne supara si brusc nu le vedem decat pe alea…

  47. Mda, eu am un prieten care s-a hotarat sa nu mai dea spaga. Efectiv, cu eleganta isi asteapta restul. Imi mai place si povestea aia, cu ala care s-a dus cu pastila de Orbit la kiosk, data de vanzatoare pentru ca n-are rest, si i-a zis ca i-o da inapoi, in loc de marunt.
    O sa ma intrebi care e legatura. Legatura e ca atunci cand spunem “poporul ignora”, noi ignoram. Tu esti poporul. Nu altcineva. Schimbarea trebuie sa vina de la noi, in primul rand. O sa zici ca suna ieftin, dar e adevarat..

  48. @Rin-Tin-Tin
    Una sunt artistii, alta politistii.
    Unii sunt slujbasi, executa ordine, altii sunt freelanceri, produc ce si cum vor ei. A primi bani de la stat e un fel de a fi si cu pula-n cur si cu sufletu-n rai; cand o sa li se spuie ce si cum sa execute k arta, atunci s-astepte bani de la stat!
    Faptu’ ca expo. ICRNY a fost apreciata de multi, nu este un argument pt. a primi banii publici (pe ce pariem ca institutu’ propus de mine ar strange mai multe sponsorizarii decat orice uniune a artistilor? :-))); banu’ public de la ministeru’ culturii ar trebui sa rezolve problemele de interes public; n-ar trebui sa mearga nici pe icoane, nici pe tablouri, nici pe altare, nici pe statui.
    Toate astea, dragutze de altfel pt. multi, ar trebui rezolvate din fonduri private; sau macar sa fie intrebati cei ce platesc tributu’ la stat care destinatie o prefera banilor proprii.

  49. De acord cu intrebatul, insa, la starea in care e cultura in Romania (vezi tirajele de ziare in care Click si Cancan au sarit pe locurile 2 si 3), mai trebuie si subventii pentru cultura. Si sa nu ma iei cu “asta vrea poporu, click si cancan”, ca e de kkt. Poporu mai trebuie si educat.

  50. “banu’ public de la ministeru’ culturii ar trebui sa rezolve problemele de interes public;”

    Da. Cultura e de interes public. Si ICRNY face cultura.

  51. Draga rintintin,

    Tocmai venit dintr-un miniconcediu din Bulgaria, pe langa mizeria romaneasca cotidiana, am primit si gratulatiunile tale. Ei bine, nu faci decat sa confirmi si sa intaresti de ce nu imi plac intelectualii (si spun asta ca om cu 2 facultati – precizez nu ca sa invoc vreo autoritate pentru spusele mele, ci ca sa stii sa nu ma faci de data asta vreun soi de analfabet).

    Valabil doar pentru acest post, cand spun intelectual ma refer atat la intelectuali cat si la acei wannabe care le impartasesc atitudinile si valorile lor – cred ca la wannabe te incadrezi si tu.

    Deci iata si obiectiile mele la adresa intelectualilor in general, cu comentarii directe la spusele tale:

    1. Aroganta si atitudine de superioritate – intelectalu roman este ferm convins ca el, in turnul lui de fildes, este un om superior, neinteles, de mare valoare, care merita oricum mult mai mult decat cacatu pe care il haleste zilnic. Iar atunci cand faci pe cineva “handicapat” si “militzian”, sigur esti superior fata de ala pe care tocma l-ai gratulat

    2. Incompetenta – singura arma a intelectualului ar trebui sa fie argumentul. Problema e ca atunci cand argumentele se termina, intelectualu ar trebui sa fie dispus sa isi schimbe putin punctul de vedere – am vazut si cativa care au facut-o, fata in fata cu argumentele mele, si au castigat respectul meu. Tu insa, ai urmat linia generala – cand nu ai mai avut argumente, ai aruncat epitete. Pentru mine, asta se cheama incompententa, atat pt un intelectual, ca si pt un wannabe, pentru ca iese din parametrii (adica aia ref la argumente). Din perspectiva asta, diferenta intre tine, care iti permiti sa ma faci handicapat si comunistu care tinea prin anii 50 pistolul la tampla bunicului meu, e doar o diferenta de grad, pentru ca nici unul nu tinea cont de argumente, atat ca tu nu ai puterea acum.

    3. Inconstant , cu standarde duble – ai vostri sunt ai vostri si sunt ok, chiar si cand se caca, ceilalti sunt handicapati, paraziti si militieni. De exemplu, tu stiai ca “civilizatii” de la Zakuska sensual au pictat peretii balconului apartamentului in care au stat? apartament din blocul in care e si Consulatul Romaniei si ICRNY? Ei bine, daca stiai e si mai grav – pentru ca pe ei ii sustii, pe cand in altii arunci cu cacat atunci cand, in mod civilizat, nu sunt de acord cu tine, pe baza unor argumente expuse. Sorry, da asta inseamna standard dublu, inacceptabil pentru un intelectual – deci se adauga ci incompetenta la lista.

    4. “You assume too much” (citat din star wars, nu din pisica alba pisica neagra). De fapt mai mult decat atat, pari sa ai un mecanism de gandire care pleaca de la concluzii si ajunge la argument (adica fucking wrong). Concluzia ta a fost ca nu ti-a placut nici de mine nici de Messa, asa ca ai cautat argumente si ai mers chiar mai departe, ai presupus ca suntem niste paraziti, pe banii angajatorului. Eu cred ca ti-ai proiectat propria situatie si atitudine asupra noastra, desi pe noi nu ne intretine nimeni – ba chiar am putea spune ca am creat chiar noi niste locuri de munca in aceasta minunata tarisoara.

    In concluzie, nu am sa iti atribui si eu tie niste epitete, macar pentru ca nu ai facut decat sa imi confirmi si sa imi amplifici resentimentul fata de cei ca tine. Dar pot spune ca dezamagesti aproape la fel ca toti intelectualii nostri de mare valoare, a caror activitate de 18 ani nu are nici o urmare pozitiva pentru societate, desi consuma banii publici fara nici o jena.

    PS: Nu spun ca intelectualii ar trebui sa dispara intr-un fel sau altul, ci ca ar trebui sa se finanteze din bani privati, atata timp cat pentru banii societatii nu exista un ROI, macar pe termen lung.

  52. PS: ROI = Return Of Investment

  53. O ZI BUNA PENTRU ROMANIA

    Cu ocazia incheierii expozitiei antisemite, ICR da un comunicat in care niste mizgalituri oribile ale unor golani sunt declarate “un succes al artei de avangarda din Romania, care incepe sa fie luata in considerare de institutii de mare prestigiu din domeniul artei(precum Muzeul National de Arta Contemporana ) si a condus la stabilirea unor colaborari intre graffierii din Romania si institutii artistice de peste Ocean”. Autorii uita sa explice ca aceste institituti isi au sediul in South Bronx sau in alte cateva ghetouri unde nici politia nu are curajul sa patrunda. Mentionind grupul de la New York Magazin se spune “nici una din persoane nu este calificata sa emita pareri profesioniste despre arta,de vreme ce nu poseda nici educatia si asa cum rezulta din luarile de pozitie, de un primitivism estetic deprimant – nici informatia necesara pentru a emite opinii pertinente” Lasind pe Grigore Culian care a creiat cel mai bun ziar de opinie de limba romana si pe profesorul Marinescu sa se apere singuri, sunt nevoit sa ma prezint si sa fac corectile necesare.

    Ma numesc Robert Horvath si sunt de meserie cineast. Am absolvit facultatea de film IATC (fiind coleg de an cu Mircea Daneliuc cu care am facut un film de institut impreuna) Am lucrat la pricipalele studiouri in special la Televiziunea Romana. Mi-am facut educatia politica in anchetele securitatii. Am fost acuzat de spionaj, pentru trimitera in Occident a unor materiale filmate despre Ceausescu.Scapat cu viata am ajuns in America in 1977. Am pornit de la nimic. Fiind atras de lumea modelelor, am mai facut o facultate(Fashion Institute of Technology, New York) Aici am fost coleg cu Kiyoko, actuala mea sotie,renumit fotograf japonez, Actualmente imi continui profesia la studioul meu de film si televiziune cu sediul in Manhattan, New York si Tokio. Sunt cunoscut deasemenea ca ilustrator, designer, pictor. sub numele de Deva. Ultima expozitie personala DE LA DALI LA DEVA. care a avut in cartierul marilor galerii Chelsea, NY sa bucurat de succes. Am o galerie personala DEVA GALLERY unde arta mea poate fi vizionata de public. Semnind HORVATH sunt cunoscut in jurul lumii, ca unul din cei mai inportanti fotografi de moda.

    Aceasta lunga prezentare este un indiciu ca intregul comunicat ICR trebue citit invers. In primul rind expozitia nu afost un succes ci un un adevarat dezastru. In al doilea nici unul din persoanele inplicate Suteu, Patapievici, Neagoe nu au absollvit vrea scola de arte sau au vreun talent artistic. Faptul ca acesti activisti culturali nu au cunostinte esentiale de estetica sau judecata artistica, a creiat o situatie exploziva A lua niste derbedei de la gura canalului si ai prezenta ca niste artisti intro galelrie de arta, este o frauda fara precedent. Adevarul este ca traim in doua lumi diferite, una a marei arte (Zamfir, Andrei Serban, etc) si una a provinciei proaste si snoabe reprezentate de alde Patapievici, Suteu sau de lumpenul pisat pe el, Cristian Neagoe.Trebue facuta curatenie generala. Imediat dupa stingerea scandalului Patapievici, vom incepe scandalul Tismaneanu,intre timp comunitatea va avea grija de Traian Ungureanu care a scris la ordin de la Cotroceni, mizerabilul articol “Statuia mitocaniei, comunitatea romaneasca de la New York.” Ma adresez pe aceasta cale unui alt mizerabil Ion Morar care crezind ca este siret, a scris in Cotidianul “Cultura romana bruiata la New York de un papagal ungur” Il asigur cu toata seriozitatea ca papagalul Robert, este mai roman dechit ei toti la un loc In articolul “Golaneala de la New York si tinta Basescu” acelas Morar desvolta un scenariu interesant dar complect inpracticabil.”Bata lui Horvath” loveste si sparge capul lui Patapievieci.Intelectualii fug speriati, lasand pe Traian Basescu singur si sizolat. In final aceiasi bata va lovi capul prezidential. Scenariul nu poate avea o baza reala, caci in scandalul icr, presedintele a ales sa se loveasca la cap singur. Spre final in comunicat oficial, Institut Cultural Roman avind ca presedinte de onoare pe insusi presedintele tarii, urmarind sa ma denigreze in ochii tuturor, ma denunta ca fascist “fervent admirator al politicii extremiste al maresalului Antonescu. Daca apararea culturii nationale si a demnitatii tuturor,
    a atras atentia atentia atitor cozi de topor,este un semn bun.inseamna ca sunt disperatiI Cind ma pregateam sa gasesc un final acestor randuri, a sunat telefonul.Ionathan Vick de la Antidefamation League ma anuntat ca sa pornit actiune impotriva ICRt.Daca cea mai puternica asociatie din evreiasca din lume, care are ca scop” To stop the defamation of Jewiish people, to secure justice and fair treatment to all “se misca, inseamna ca partida este castigata. M-am grabit sa felicit pe Culian de la New York Magazin, care mi-a confirmat ca a primit un mesaj similar. Am indreptat un gand de multumire lui Badin, Alexandra, Raluca Petria si a mi de blogari care au facut ca aceasta minune sa se intimple. De si este vara de la New York a pornit un bulgare de zapada care creste si nu mai poate fi oprit.
    O zi buna pentru Romania.

    Friday 15 August 2008
    New York
    Robert Horvath

  54. Mogre.
    Am sa fiu scurt. Epitetele respective ti se potriveau, pentru ca tu ai generalizat fix la modul militianului de pe vremuri. In plus, faptul ca tu esti self-employed sau nu conteaza mult mai putin decat zambetul de la coada acelei propozitii. Dar ala nu mai conteaza, nu? Faptul ca reactionezi fix ca un emo, pomenind pe bunicul tau, nu te salveaza de la a fi sovinsi lipsit de argumente. O sa-ti raspund pe puncte:

    1. Nu eram arogant, ci iritat de lipsa ta de argumente. Singurul tau argument e “banul public”.

    2. Incompetenta: sunt foarte curios daca tu esti “competent” in ce priveste arta sau administratia publica.
    Chiar ma poti lamuri pe tema asta.

    3. Standarde duble: Nu cred ca voi fi vreodata tolerant cu Adrian Paunescu, sau cu Badin. Daca i-ai fi citit articolele, tu, care sustii ca esti informat, argumentat si nu esti manipulat de media, ai fi vazut niste tehnici ordinare de scoatere din context. Daca le-ai citit, totusi, ma faci sa cred ca, in pofida celor doua facultati, nu esti foarte inteligent.

    4. “You assume too much” – atata timp cat tu ai resentimente fata de mine, un necunoscut, asteapta-te la acelasi lucru din partea mea. Apropo, de unde stii ca nu-s un zidar, cand spui “intelectualii ca tine” who the fuck is assuming too much? I rest my case.

  55. PS: Nemaivorbind ca tonul tau e total “out of scope”, apropo de ROI. Ai ignorat cu gratie linkurile date de mine, in care exista argumente pro ICRNY (apropo de lipsa de argumente).

  56. Mogre.
    Am sa fiu scurt. Epitetele respective ti se potriveau, pentru ca tu ai generalizat fix la modul militianului de pe vremuri. In plus, faptul ca tu esti self-employed sau nu conteaza mult mai putin decat zambetul de la coada acelei propozitii. Dar ala nu mai conteaza, nu? Faptul ca reactionezi fix ca un emo, pomenind pe bunicul tau, nu te salveaza de la a fi sovinsi lipsit de argumente. O sa-ti raspund pe puncte:
    OK, am sa iti rapund in tonul tau: esti un idiot, care tine cu dintii de diverse cacaturi, dar care nu are nici un contact cu lucrurile serioase din viata. Si esti un dobitoc sinistru la faza cu “emo” si “bunicul tau”, pentru ca pe vremea comunismului chiar sa-au intamplat niste drame, dar tu esti prea tampit sa intelegi, probabil fiind vreun fiu de ceferist, la fel ca Iliescu.

    1. Nu eram arogant, ci iritat de lipsa ta de argumente. Singurul tau argument e “banul public”.
    Da, banul public a fost principala tema, pt ca e mai aproape de obiectivitate, cel putin e masurabil; pentru ca arta este subiectiva si in zona asta pot exista muuulte discutii fara finalitate. Sincer sa fiu, atat zakuska senzual cat si cristi neagoe mi se par niste paraziti inutili, la fel ca si tine. Problema apare atunci cand tu te iei de un om care a luptat impotriva comunismului, lucru pe care viermele din tine nu l-a facut.

    2. Incompetenta: sunt foarte curios daca tu esti “competent” in ce priveste arta sau administratia publica.
    Am vorbit de incompetenta, pentru ca nu esti competent ca intelectual sau ca wannabe intelectual, pentru ca nu folosesti argumente, ci injurii. Daca asta vrei, asta primesti. Oricum, ma-m declarat incompetent in domeniul artistic de la bun inceput, dar tu nu vrei intelegi si asta. In schimb, pe banii mei sunt competent, pentru ca fix eu i-am facut. Poti spune acelasi lucru despre tine?

    3. Standarde duble: Nu cred ca voi fi vreodata tolerant cu Adrian Paunescu, sau cu Badin. Daca i-ai fi citit articolele, tu, care sustii ca esti informat, argumentat si nu esti manipulat de media, ai fi vazut niste tehnici ordinare de scoatere din context. Daca le-ai citit, totusi, ma faci sa cred ca, in pofida celor doua facultati, nu esti foarte inteligent.
    Nu am sustinut 100% ca nu sunt manipulat prin media, ci ca incerc sa nu fiu, adica ma informez (ceea ce ar putea presupune si ca as fi macar putin manipulat). Dar sunt destul de bine informat. Parerea mea sincera e ca tu scoti din context, ca sa iti aperi fratii paraziti; cat despre IQ, crted ca 150 (pe testate) e suficient. De obicei nu scot cifra la inaintare sa nu fiu considerat arogant, dar to o ceri. Totusi, tu cam cat crezi ca ai? Daca as spune 70 ti-as da apa la moara, dar presupun ca 105 e corect – suficient cat sa faci figuri, insuficient sa intelegi.

    4. “You assume too much” – atata timp cat tu ai resentimente fata de mine, un necunoscut, asteapta-te la acelasi lucru din partea mea. Apropo, de unde stii ca nu-s un zidar, cand spui “intelectualii ca tine” who the fuck is assuming too much? I rest my case.
    Cred ca zidarii sunt mult mai ok ca tine. Macar ei CONSTRUIESC ceva, ceva pe care pretenii tai vor veni sa mazgaleasca niste cacaturi, indiferent daca proprietarul vrea sau nu.

    SICTIR!

  57. Oameni buni, hai sa fim constructivi in discutia asta, ok? Cristi Neagoe (si nimeni din IRC, de altfel) nu e totusi fratele vreunuia dintre noi, ca sa punem chiar atata pasiune in a-l apara sau invinui.

    Hai sa ramanem la o disputa de idei, fara atac la persoanele prezente in dialog.

  58. @rintintin
    Te bag in pizda matii de cretin! Tu stii cam cum era pe vremea comunsimului? De ex cum bunicul meu avea pistolul la tampla, si era “indemnat” sa isi dea singur foc la sura, unde era ascuns fracsu?
    Handicapatule, tu te masori cu careva dintre ei, sa faci misto de situatia cu pricina? Bai putzulica, incearca sa ma cresti, fa armata de mai multe ori, whatever, da nu mai calca in picioare suferinta unor oameni, dinainte ca tu sa fi macar un proiect.

    Respect nu pentru istorie, handicapatule, ca avem o istorie de cacat, ci pentru aia care au indurat, motiv pentru care iti e bine tie acuma, si comentezi aiurea pe bloguri. Iti doresc ca odata, in viata ta, sa ai pistolul la tampla, mortii matii, sa vezi ce bine e.

  59. PS: de acum esti banat aici.

  60. Mogre, parerea mea este ca ai rectionat exagerat… nu sunt de acord cu reactia asta, dar este si blogul tau, asa ca iti respect decizia de banare… dar repet, nu sunt deloc ok cu exprimarile de mai sus.

  61. @Robert Horvart

    Nea artistu’, cu CV-u’ prea lung si frizand “lauda de sine/nu miroase-a bine!”, expozitiunea aia e la fel de antisemita ca si musicalu’ „Cabaret”, unde o pizda, parca Oana Rusu, are pe bucsy desenata o cruce incarligata; mancatoria dintre voi- artistii, ne lasa rece, noi avem o singura problema cu aceste expo.- nu suntem deacord ca din banu’ public (ban adunat din biruril;e platite de noi, puletii) sa va faceti expozitii; daca vreti si aveti valoare, veti gasi si mecena care sa va deie de mancare; daca nu, nu!

    @Rin-Tin-Tin

    1- singuru’ argument a lui Mogre este ARGUMENTU’- ceteste mai sus pentru lamureli

    2- in materie de arta si estetica nu se iezicsta specialisti; critici devin artistii ratati; arta este ceva ce nu foloseste da’ place la pulime; deci pulime ca noi stabileste daca place sau nu ce produce cel ce se vrea artist; ca voi intre voi, aia de se vor coneseuri, tineti tot felu’ de teorii abracadabrante este nerelevant; vulgu’ hotaraste si timpu’ verifica daca o creatie ESTE

    3- la comentariu’ “standarde duble” arati ca faci iezact ce condamni- aplici standarde duble!
    Adeca cum vine asta “Nu cred ca voi fi vreodata tolerant cu Adrian Paunescu, sau cu Badin.”???
    Da’ cu Cristi Neagoe sau Patapievici vei fi???
    Pai nu te supara, ce faci tu e fix “aplicatiune de standard dublu”.
    Pacat ca dupe ce ca n-ai facultati (ma referez la alea telectuale pe care dai semne disperate ca ti le-ai dori), nici “nu esti foarte inteligent.” (ai grija, ‘telectual si ‘telijent nu-i tot una!)

    4- io zic sa nu ti-o iei in cap- zidarii priceputi ie adevarati artisti (io-te ce fente pe tine, te crezi DaVinci!!!) :-)))

  62. Adrian Paunescu e un jeg de om, dar ca artist e beton, si n-o zic doar eu…; oricum nu conteaza asta…; pot paria ca peste 50 de ani Neagoe nu va exista, Patapievici va fi luat in discutie doar ca un caz care la vremea lui a facut valuri, iar Paunescu va fi acelasi in mintea urmasilor, un jeg de om, dar un poet de exceptie, dublat de un manager de spectacole cu simtzu’ mutimii; despre imputitu’ de Paunescu nu tre’ sa uiti o kestie, nici-unu’ din contestatarii onesti (cel mai bun exemplu este Paul Goma) nu contesta geniu’ poetic, iar animalu’ tip porc-poet rezista pe baricadele poeziei (kiar daca cu compromisuri de kkt, ca toti cei de valoare din generatia lui) din ’70 deci de 40 de ani!

  63. Bre, nu compara pe Cristian Mungiu si Cristi Puiu cu Nea Goe; e k cand compari catedrala lui Gaudi cu castelele de pe plaja facute de fi-mio!

    Era vb. ca raspunzi doar la pct. 3, nu ca ne faci apologia activitatii Institutului Cultural Roman din New York; stim activitatea, nu suntem deacord cu cheltuirea banilor nostrii fara consultatii prealabile, ca noi ii platim pe ei, nu vitzeversa!

  64. Si poezia lui toparceanu sau Cosbuc e la fel de facila (ba muuult mai…); cum ti-am scris, nu discut profilu’ moral al porcului-natzionale!
    Si nimeni n-a zis ca ICRNY ar fi jegos ci ca n-ar trebui sa deie banii publici pe promovarea artistilor; pt. asta exista sponsorizari private.

  65. Atentiune expozitia de la NY nu a fost romaneasca ci una islam fascista toate lucrarile antisemite sunt facute de aceiasi mana diabolica Omar Marwan Anbaki. El a desecrat pe un perete intreg doua menore un lucru care nu va fi iertat usor. Cu multe saptamani in urma am facut un memoriu ambasadei anutand contactarea FBI si cerand verbal prin Ilinca Ilie ca SIE sa intervina. Nu se poate face nimic. Diplomatia este paralizata iar serviciile nu sunt lasate sa sa actioneze. Totul se face ca clanul ICR sa nu fie york deranjat. Nu demult grupul de expozanti a atacat si vandalizat cladirea oficiala a statului ,cu drapel si stema ,la intrare . Fatada pricincipala a fost manjita cu grafitti de cativa metri. ( document video http://www.badin.ro ) Consulul Pavoni a primit ordin de sus sa nu intervina si afugit la Bucuresti. Seful statului trebue sa raspunda in fata parlamentului pentru cele intamplate. Apararea teritoriului este o datorie constitutianala. Lucrurile au scapat de sub orice control. Aici in America este mare nervozitate. Antidefamation League ma anuntat personal pe mine si pe Culianu redactor la New York Magazin ca a inceput actiune impotrva celor vinovati. Vor actiona si altii. Tin legatura cu departamentul de stat. Scandalul cel mare,cel international,abia acum incepe.
    August 20,2008 New York Robert Horvath

  66. Nu trebuie sa RAGI ca sa citim, stimabile. Am trecut mesajul tau la Sentence case, era imposibil de citit. Nu stii ca majusculele pe net sunt echivalentul ragetelor? Nu-ti permit sa tipi pe blogul meu. Data viitoare ia mana de pe CapsLock.

  67. In alta ordine de idei, ce bine era daca nu existau religii – statea dracului toata lumea pe fundul propriu si nu se mai cherlaia nimeni atat pentru niste desene – nici aia de le-au facut, nici aia care bauna acuma ca vai ce nenorocire si afront s-a petrecut.

    De asemenea… nene, tu n-ai copii, pisica, pesti, ceva, pe-acasa, sa-ti ocupe timpul?

  68. Nene Robert Horvath (daca asa te-o chema) ai retorica vadimului!
    Conpiratii islamice, SIE, FBI, atacuri, fugi, etc
    Chiar daca parem copii, p-acia nu-i nimeni credul; nimic din ce relatezi matale nu se verifica iar dac-ar fi fost real macar 10% din ce povestesti, presa in cautare continuua de scandal ar fi racnit gigantic; acu’ o sa ne scrii ca presa de la noi e vanduta islamistilor!
    Bre, aia cu “islam-fascista” e de exceptie!
    Se stie ca fascistii erau mai iubitori de Coran si populatii semite!

    Parasind discutiile demne de Spitalu’ 9, Sectia Furiosi cu Clabuci, sa revenim la normalitate; iata un articol ce scrie cam ce gandesc io: bogatanii tarii ar trebui sa fie sponsorii artei, nu bugetu’ unui stat sarac, care n-are bani pentru sanatate si educatie- atentie, educatie NU este EGAL cu cultura; educatia este obligatorie intr-un stat normal, cultura NU!

    vvv.ziua.net/display.php?data=2008-08-19&id=241583

  69. […] sa ii dau dreptate lui moshemordechai, de la care am si aflat de cacatul asta, inca inainte sa se scoale Messa in picioare sa aplaude. Apropo, Messa, injurai in barba ca niste nesimtiti iti mazgalesc cartieru cu cacaturi de […]

  70. NEAGOE LIDER AL CULTULUI SATANIC
    From: Robert Horvath
    To: Ilinca ILIE
    Cc: dgitman@roembus.org; office@roembus.org
    Sent: Thursday, July 31, 2008 11:27:33 AM
    Subject: Secta satanista la ICR New York

    Ambasadorul Romaniei in Washington DC
    Adrian Cosmin Vierita

    Stimate domn,

    Pentru prima data in istoria postbelica un stat ce se declara democratic, Romania,organizeaza un eveniment antisemit de tip nazist.
    Prin geamul Galeriei Romane trecatorii pot vedea: Zvastica lui Hitler pe un ponei , un perete intreg pe care sunt pictate doua Menore desecrate ingrozitor, un rabin care are tatuat semnul SS si bineinteles batjocura continua cu Moses care se pregateste de sex cu David,un evreu religios care se impreuneaza cu un elefant,etc. Acest  spectacol rusinos se petrece la Institul Cultural Roman din New York.

    Asa numitii artisti fac parte din secta satanica Zacusca Senzual.Conducatul  acestei secte cu ramificatii internatiole este Cristian Neagoe, directorul de programe la centrul din NY. Aceasta secta conbina satanismul, drogurile, cu o ideologie indreptata impotriva orcarei credinte sau forme de umanism. Va pun la dispozitie doua materiale. Aceste materiale trebue imediat transferate specialistilor. Pentru a asigura protectia cetatenilor din cladirea Consulatului Roman, aceste caractere i trebue trimisi imediat  in tara. Sunt cu mult mai periculosi ca MISA Pentru ca acesti indivizi  vorbesc deschis despre intrebuintarea drogurilor, nu vad nici o problema de ordin legal. Domnul Cristian Neagoie trebuie imediat arestat. Va rog insistent sa instintati fara nici o intirziere pe Presedintele Traian Basescu despre cele intimplate. Patapievici, Suteu trebuie imediat schimbati si deschisa o ancheta parlamentara.  Autoritatile americane sunt foarte ingrijorate de infiltrarea acestor satanisti, pe filiera diplomatica. Va asigur ca situatia este extrem de grava si fara intoarcere . VA ANUNT OFICIAL CA IN CALITATE DE CETATEAN AL STATELOR  UNITE ALE AMERICII ,AM CONTACTAT FBI,SI AM CERUT PROTECTIA ACESTEI INSTITUTII.
    Va rog respectuos sa-mi acordati o audienta sau o convorbire telefonica.

    Robert Horvath
    New York
    Va rog sa confirmati primirea acestei scrisori , numarul de inregistrare  si  primirea materialelor.

    PENTRU CEI INTERESATI IN DE ALE ARTEI, SITE-UL MEU ESTE
 http://www.devagallery.com
 CU GANDURI BUNE DE PESTE OCEAN
 ROBERT HORVATH (DEVA)

  71. =))=))=)) ROLF etc.

  72. Citat din nea Robi:

    “Prin geamul Galeriei Romane trecatorii pot vedea: Zvastica lui Hitler pe un ponei…”

    Pai ca sa rezolvam situatia propun sa se expuna, la contrapartida, un astfel de ponei:

    vvv.ablog.ro/nucredetzi/2008-09-10/icr-ny-nea-robi-si-poneiu-zvasticat.html

    poate asa pricepe si nea Robi, ce si cum…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: