Amintiri cu RDS

Chiar constatam usor intrigata ca, in ultima vreme, conexiunea mea de acasa, pe RDS, merge exemplar. De vreo cateva luni bune de tot nu a mai avut nicio, dar absolut nicio cadere. Dar, citind la Arhi ca nu toti au parte de minunea asta, normal ca mi-am amintit cateva intamplari “haioase”, dintre care una are efecte si azi, pentru ca nu vor cu niciun chip sa o rezolve, numai ei stiu de ce. Am sa o povestesc, poate are cineva un raspuns, sau macar o ipoteza plauzibila.

Intr-o dimineata, conform cu obiceiul clasic deja care cere absorbtia de cofeina si nicotina numai si numai in fata tastaturii, ma trezesc ca nu-mi merg mailurile. Netul merge, mailurile nu. Ma apuca dracii, pentru ca in mod evident nu am in casa niciun poltergeist care sa vina noaptea si sa schimbe setari, asa ca trag evidenta concluzie ca RDS au facut o gogomanie pe undeva.

Inainte sa apelez call center-ul, pentru ca nu-mi place nici sa sun aiurea, nici sa vorbesc la telefon cu operatoarele (prefer operatorii, sunt mai tehnici, mult mai deschisi si mai cooperanti, dar destul de rari), iau totusi in considerare si situatia in care hostul pe care am adresele de e-mail sa se fi apucat de umblat si de facut vreun upgrade (mai fac ei din astea, si pe urma, in destul de rare cazuri, slava domnului, refaci setari cate o saptamana pana merge totul ca inainte). Asa ca studiez problema si constat ca, in primul rand, webmailul merge bine-mersi si ca, in al doilea rand, gmailul merge si el, dar atat mailurile tinute la host cat si gmailul refuza cu obstinatie sa intre in inbox. Cum nu se poate sa se fi bulit in acelasi timp si google si hostul, se intareste evidenta concluzie ca RDS au facut o gogomanie pe undeva.

Asa ca sun.

Trec de faza aia cu robotul care ma inregistreaza, bla-bla, raspunde o fatuca adormita (asta inteleg) si ii explic problema, in cuvinte simple:

“Am internet, dar nu pot sa-mi iau mailurile, imi da eroarea X (aia cu contact server administrator), setarile sunt nemodificate, pe webmail merge, plus ca nu se putea sa se intample ceva si cu google si cu hostul meu in acelasi timp, de unde trag concluzia ca aveti o problema undeva, banuiesc ca s-a jucat cineva de la dumneavoastra la butoane, asa ca va rog aflati care e problema si faceti in asa fel incat sa mearga ca inainte.”
“Verificati daca cablul de retea este bine bagat in calculator”
“Daca am net, trebuie ca este. Repet, NU la mine e problema, e la dumneavoastra.”
“Ati resetat modemul?”
“De ce sa-l resetez? Modemul functioneaza! Internet am, dar nu vin mailurile!”
“Resetati modemul va rog.”

Inutil sa ma cert cu nebuna, are poezie de recitat, asa ca iau o scurta pauza, in care ma duc sa-mi mai iau cafea din bucatarie, apoi zic:

“Da, l-am resetat, aceeasi problema.”
“Acum va rog sa-mi spuneti ce client de e-mail folositi.”
“Thunderbird”
“A, pai asta e problema, trebuie sa folositi Outlook Express sau Outlook”
“Sa repet, ca poate de data asta ma auziti – pana azi dimineata a mers totul OK pe Thunderbird si e normal sa mearga si pe un client de mail pe care il programez EU, in conditiile in care setarile sunt corecte, iar eu nu am modificat nicio setare in somn. Problema e la dumneavoastra, sigur ati modificat ceva in sistem.”
“Trebuie sa incercati pe Outlook Express…”

Nu ma pot pune cu ciuta, asa ca zic:

“Am un Outlook Express, ca a venit cu Windowsul, dar nu il folosesc.”
“Va rog sa-l deschideti”

Logic ca nu deschid niciun Outlook, zic ca am deschis.

“Sa verificam setarile impreuna”

Trec peste faptul ca, desi am spus clar ca nu folosesc Outlook, de niciun fel (nu dau bani la Microsoft decat cand nu exista softuri la fel de bune gratis) si ca ea se astepta sa fie gata setat; cert e ca am deschis Account Settings din Thunderbird. “Verificam” setarile. Logic ca erau neschimbate, adica bune. Logic ca eroarea persista.

“Nu stiu cu ce sa va ajut…”
“Poate aveti vreun coleg mai tehnic?”
“Da, va fac un transfer…”

Imi face transferul. Raspunde un baiat (slava domnului!).

“Buna ziua, cu ce pot sa va…”
“… ajut? Pai ma ajutati daca imi spuneti cand refaceti setarile, ca sa pot sa-mi iau mailurile normal, ca si pana acum.”
“A, stiti, s-au facut niste modificari, trebuie sa faceti dumneavoastra niste setari noi. Ce client de mail folositi?”
“Thunderbird”
“OK, intrati la Account Settings”

De ce asta a stiut din prima ce si cum si nu m-a frecat la cap cu Outlookul? Intresant…

“La Outgoing server, la fiecare cont de e-mail, treceti smtp.rdslink.ro.”
“Dar eu am serverele mele!? Ce-mi spuneti dumneavoastra e ca fiecare mail pe care il trimit trebuie sa treaca intai pe la voi prin server!”
“Da, este noua setare”
“Dar este abuziva!”
“Haideti intai sa vedem daca asta a fost problema”

Aia era. Cu smtp.rdslink.ro mergeau toate, inclusiv… gmailul!

Si da, de atunci asa merge, dar eu vreau sa imi folosesc serverele mele. Nu inteleg de ce trebuie sa trimit mailurile prin serverele RDS, plus ca ulterior am aflat ca am o limitare de 3 MB (!!!) per mail trimis, astfel incat, daca am de trimis ceva baban (sunt grafician, TRIMIT PRIN DEFINITIE fisiere MARI, pentru tipar) trebuie zor nevoie sa intru prin webmail, pentru ca altfel nu merge…

Ce e porcaria asta cu limitarea la 3 MB?

Ce e porcaria asta ca mailurile mele, care poate sunt confidentiale, sa treaca prin serverele controlate de RDS? (Chit ca atunci cand trimit ceva confidential trimit totusi de pe webmail, dar ma INCURCA)

Si de ce a facut RDS-ul chestia asta? Care e motivul? Care e interesul? De ce se incapataneaza sa nu ma lase sa imi folosesc serverele mele?

6 Responses

  1. daca ai fiberlink, poti sa intri cu userul si parola pe admin.rdslink.ro si sa faci o cerere pt deblocarea portului respectiv… o s iti mearga dupa cu orice server vrei tu…

  2. Mmmm, va trebui sa sap intr-un maldar de hartii pentru user si pass, dar nu precupetesc niciun efort daca e sa rezolv buba… Merci de informatie, am sa incerc.

  3. Poţi să depui o reclamaţie la Oficiul Pentru Protecţia Consumatorului. Nu eşti singura care această problemă. Eu detest RDS-ul din adâncul sufleţelului meu mic şi negru şi abia aştept să-i prind la cotitură.

  4. N-ai cotitura, in contract scrie ca pot face modificari de genul asta…

  5. Mdeah, am constatat dezamăgit în ultimii ani că extinderea RDS-ului în toată ţara a adus cu ea o scădere vizibilă a calităţii serviciilor (mai ales în locaţiile noi) şi eticheta “eRDélyeS” pusă de nişte “reclame” cel puţin critice (nu că nu amuzante). Experienţa mea cu RDS-ul de la mama lui de-acasă (Oradea) a fost întotdeauna bună, căderile erau foarte rare şi întotdeauna din cauze rezonabile (furnizorul extern, lucrări la nodurile din oraş care se terminau în timp util). Nu ştiu în ultima vreme cum a mai fost pe-acolo, dar m-aş mira să fi coborât la nivelul unei Timişoare sau al vreunui alt oraş unde RDS-ul irită mai nou o grămadă de nervi.

    BTW, Outlook-ul am învăţat şi eu să-l urăsc, dar de la celălalt capăt al firului. 😀 Când eram la suport mă enerva că erau atâţia clienţi care nu erau în stare să folosească naibii un webmail sau ceva şi trebuia tot timpul să-i dădăcesc să-şi (re)facă setările de Autluc (care tot înceta să funcţioneze, de capul lui, indiferent de starea legăturii la Net). Bleah.

  6. Daca aveti probleme cu outlok-ul in reteaua RDS, nu va mai bateti capul, sunt niste nesimtiti si va mint in fata. Eu cand folosesc outlook-ul folosesc reteaua zapp, e incomod sa tot trec de pe o retea pe alta dar RDS-ului nu-i pasa de clienti prefera sa lase niste filtre active si nici macar nu recunosc, si te prostesc in fata.

Leave a Reply

