Azi, pe la 6 seara, incendiu pe camp in Iepuresti

Am fost la tara.

Si, cum stateam noi la o cafea linistiti, vedem mult fum. Luase foc campul, de-a lungul Neajlovului, intre comuna Stalpu si Iepuresti. De ce luase foc campul?

Asa a ars campul.

Asa a ars campul.

Spontan? A, nu spontan. Un individ dubios a cautat sarme la groapa de gunoi, a gasit, dar erau din alea “imbracate” in camasa de plastic. Asa ca individul s-a gandit sa le dea foc, sa se topeasca plasticul si sa ramana sarmele, iar el numai sa le ia de acolo odata ce s-o potoli palalaia si s-or raci binisor.

Bineinteles ca individul a plecat la vreo cinzeaca, doar nu era sa pazeasca niste sarme care ardeau in camp.

Bineinteles ca a batut vantul si a luat campul foc. Campul e uscat iasca de seceta zilele astea.

Bineinteles ca au ars inclusiv culturile de pe terenurile oamenilor din zona, unii abia apucand sa-si mane din calea focului vacile scoase la pascut acolo. Pe alocuri, in porumbisti, auzeam facandu-se floricele. Sfaraia focul si pocneau boabele in stiuleti.

A, si bineinteles ca a venit o singura masina de pompieri. Iar pompierii s-au chinuit singuri, ei si masina lor si tulumba de apa, cateva ore, sa stinga parjolul care s-a intins cam pe 1 km patrat sau mai bine.

Oamenii satului staaateau rezemati in gard si comentau relaxati. Chiar si cei care aveau pamanturile si recoltele sub foc. N-am vazut nici macar unul cu o galeata macar sau sa se agite macar. Stateau si priveau. Niste copii s-au apropiat mai mult, curiosi, apoi au plecat.

Iar cei trei pompieri… unul conducea masina dintr-o parte in alta a marginii zonei care ardea si doi manevrau din greu tulumba de apa. Cand am sunat la 112 mi-a zis dispecera ca au trimis echipaje. A fost un singur echipaj. Care a reusit sa stinga focul pana sa se lase intunericul. Si linistea. Si parca nimic nu s-ar fi intamplat.

Si in Romania pitoreasca si rurala a mai trecut o zi.

4 Responses

  1. Inca un motiv sa-l bagi in pizda ma-si (e simplu, s-or regasit!) pe Ceasca; pe vremea comunistilor am invatat ca munca patriotica e corvoada si ca pui mana sa faci ceva, inclusiv pt. comunitatea ta, doar daca esti manat cu garbaciu’!

    Mi-am adus aminte mai multe faze legate de viata de blocatar si de munca pt. comunitatea din care faci parte si le-am povestit aici.

  2. Poate campul era suparat pe Romania 😀

  3. N-as crede, daca era suparat nu cocea atata cucuruz numa’ bun de facut floricele…

  4. ce chestie, io am avut ieri incendiu in fata blocului, pe malul garlei mele…am trimis si un filmulet la protv, da’ era ceva spectaculos cred si nu l-au difuzat. si la mne tot o masina de pompieri a venit, da’ s-au miscat repede! 😉

Leave a Reply

