Booby Nazis sau cum sa faci din alaptat o dogma

Daca iti faci timp sa bantui cu seriozitate pe forumurile pentru mamici constati un trend aproape religios – dogma alaptarii la san. Atat iti trebuie sa indraznesti sa spui ca, pana la urma, chestia asta e o decizie personala a mamei, care depinde atat de dorintele ei cat si de circumstantele personale, ca imediat apare o armata de Booby Nazis care te preiau rapid, te incadreaza la categoria “mama denaturata” sau “incostienta” si fac tot posibilul sa te simti ca cea mai nenorocita insecta daunatoare de pe fata pamantului.

Dogma alaptarii la san a aparut ca trend propagandistic prin statele dezvoltate, acolo unde oamenii nu mai au alte probleme de rezolvat si, cum specia umana, cand nu are probleme, si le creeaza constiincios, una dintre directii este intoarcerea la natura, cu orice pret. Astfel, de la afirmatia echilibrata si corecta conform careia fiecare specie e bine sa isi creasca puiul cu laptele pe care il produce si nu cu laptele altor specii (logic, e adaptat in mod natural), s-a ajuns la afirmatii absolute, cu pretentie de norma, multe dintre ele absurde. Sa le luam la rand.

De asta avem sani

Acum ceva vreme (mai precis, cand imi pocneau sfarcurile si produceam un soi de zer translucid pe post de lapte iar fii-mea urla din jumate-n juma’ de ora de foame si in casa mea nu dormeau nici paienjenii) am intrat in disperare de cauza pe un site (mi-e lene sa caut linkul) al “clubului de alaptatoare” si am avut netarmurita surpriza sa “aflu” ca sanii unei femei au exclusiv scopul nobil de a se transforma in pungi cu lapte cald si proaspat intru potolirea foamei pruncilor. Atat. Nimic altceva. Dragi barbati, alaptatoarele dogmatice spun cu convingere ca pasiunea voastra pentru “mamelit” este o reminiscenta a vietii de prunc si a devenit ceva sexual pentru ca voi sunteti perversi. Bineinteles, femeile nu gasesc nimic interesant in a “mameli” barbati, ele nu sunt perverse, ele devin mame si deci au alt scop decat voi, infantilii. Amuzant.

Da, sunt un pic rautacioasa. Pentru ca dogmaticele si simpaticele alaptatoare au o “explicatie” si pentru sfarcurile barbatilor –  ele spun ca la barbati sanii sunt cel mult atavici si redundanti, ca si… clitorisul la femei. Asadar, exista femei care cred ca un clitoris este redundant. Nu stiu daca sa rad pana imi cade cana de cafea de pe masa sau sa ma intristez pentru ele si redundanta… vietii lor sexuale.

Bebelusii alaptati la san au un IQ mai mare

Tot de acolo sau de pe un site cu acelasi scop am aflat ca un copil care nu este alaptat la san va avea un IQ mai mic decat daca ar fi alaptat. Bullshit. Un IQ mai mare decat… ce?

Exceptiile, desigur, nu confirma, ci infirma regula – adica daca eu, hranita de mama cu Milupa (ca la 42 de ani cand m-a facut pe mine… nema lactatie) am obtinut, acum vreo 8 ani, 146 la un test de IQ din ala “pe bune” (adica nu din cele de pe net sau de prin carti) inseamna ca as fi avut 156+ daca mama producea lapte si ma imbuiba cu el? Sa fim seriosi.

Treaba asta nu are nicio baza stiintifica… am cautat pe net studii serioase care sa ateste treaba asta si nu am gasit nimic relevant. Numai speculatii. Plus ca IQ-ul depinde de o serie de factori, printre care cei foarte importanti sunt cei genetici si cei care tin de educatie si stimulare.

Chestia cu coeficientul de inteligenta crescut de alaptare e o minciunica propagandistica.

Imunitatea unui copil nealaptat este scazuta

Complet fals. Datorita schimbului de sange care se face intre mama si fat in timpul sarcinii, copilul ramane cu anticorpii mamei si este protejat de ei impotriva bolilor pentru care mama are anticorpi (nu impotriva oricarei boli!), aproximativ sase luni dupa nastere. Indiferent daca copilul e alaptat sau nu.

Dupa sase luni, oricum, incepe sa lucreze cum trebuie sistemul imunitar propriu al copilului. Ca-l alaptezi sau nu, e fix tot aia.

Am si exemple – fii-mea este hranita cu lapte praf (slava cui l-a inventat, ca altfel eu muream de epuizare si fii-mea de foame) de la 10 zile. Fii-mea a avut, intr-un an si sapte luni, doar doua raceli usoare (doi muci si nu cine stie ce febra) si o enteroviroza (mai pe romaneste, diaree cu stropi din cauza unui virus care alege sa faca varza burta). Si nu am cocolosit-o. Fii-mea are in permanenta langa ea doua pisici, se joaca pe parchet si seara arata ca un mic miner (innegreste apa la fiecare baie), este 90% din timp cu cel putin o mana in gura, ferestrele casei noastre stau deschise vraiste non-stop si e curent ca in padure, a iesit afara cu caciula numai cand afara au fost mai putin de 16 grade (de era sa lesine o vecina, ca era februarie, dar era soare si erau 23 de grade iar fii-mea afisa zulufi pe crestet in loc de scame impletite) si asa mai departe.

Prin contrast, am trei cunostinte, toate alaptatoare, ai caror copii mai mult sau mai putin cocolositi au non-stop muci, febra, bube si alte cele.

Na, ca nu tine de alaptare, ci iar ajungem la factori ereditari…

Toate femeile pot si trebuie sa alapteze!

Nu, nu toate femeile pot si nimeni nu trebuie nimic altceva decat sa faca exact cum este nevoie ca bebelusul sa creasca bine, sa doarma bine si sa se simta bine.

Experienta personala: produceam doua cani si ceva de “lapte” pe zi (in conditiile in care un nou-nascut mananca aproximativ 30-40 ml la o masa, deci cam o cana si un pic pe zi, daca e foarte mancacios) si lichidul cu pricina era translucid. Copilul meu isi astampara numai setea, nu si foamea. Urmarea? 10 zile de nesomn cumplit: fii-mea sugea un sfert de ora, atipeam amandoua de epuizare urmatorul sfert de ora si amarata flamanda se trezea si urla de foame si tot asa. Mie imi venea sa ma arunc de la balcon sau sa o arunc pe ea sau sa ne aruncam amandoua, omul meu era rupt si el (cum dracu’ sa dormi cand iti urla ceva in cap din jumate in jumate de ora?) si avea si de mers la serviciu si nu apucam nici sa ma spal calumea, nici sa mananc normal si asa mai departe. Horror. Ca norocul, ma documentasem inainte bine cum e cu bagatul sfarcului in gura copilului ca sa nu faci rani, asa ca macar de asta nu am avut parte (ranile – ragade – se fac in primele 3-4 zile de alaptat, daca nu o faci corect). Un alt efect pervers era ca amarata mica nu lua in greutate, chestie foarte aiurea, mai ales ca s-a nascut cu 2 kile 700 si era foarte important sa recupereze. Totul pana cand am decis sa fac un experiment. Asa ca s-a dus al meu si a cumparat o cutie de lapte praf, i-am preparat copilei 40 de ml pe care i-a inghitit cu o foame pe care nu pot sa o descriu (era practic nemancata de atatea zile, cu tot suptul din jumate in jumate de ora!!!) si… a dormit 3 ore la rand incat incepusem sa ma ingrijorez ca nu se mai trezeste! Evident ca am trecut frumos pe lapte praf si cu asta basta. Imediat a inceput sa ia bine in greutate si toate problemele s-au rezolvat ca prin farmec, plus ca am putut sa dorm cate 6 ore la rand, pentru ca seara o hranea taica-su si nu mai era nevoie de mine la fiecare hranire.

Daca ma luam dupa Booby Nazis eram turbata de oboseala, depresiva (cum dracu’ sa nu faci depresii postnatale daca nu te odihnesti? eu nu am patit depresii), copila nu lua in greutate, nu dormea (si nu crestea! hormonul de crestere se secreta in somn!) si o luam cu totii razna. Asa, totul a fost bine.

Unde vreau sa ajung? Pai, simplu. Vreau sa echilibrez putin propaganta pro-alaptat, scotand din ea exagerarile, minciunelele si aberatiile.

Alaptatul este ok, dar nu trebuie ca femeia sa se sinucida pentru asta.

Alaptatul este ok, dar daca nu se poate, exista pe piata zeci de formule de lapte adaptat special pentru bebelusi, de la prematurii care au nevoie de nutrienti speciali pana la copii de 1-3 ani, care este foarte bun si rezolva problema alimentatiei corespunzatoare a copilului.

Alaptatul e o legatura intre mama si copil, e ceva firesc si natural, dar asta nu inseamna ca femeia trebuie sa alapteze cu orice pret si in ciuda diverselor probleme care pot aparea, si care nu sunt deloc false probleme (cum afirma Booby Nazis) – ragadele adanci, extrem de dureroase, chiar infectate, canalele blocate, inflamatiile (mastite), febra mare cu delir si frison (“febra laptelui” – eu am patit-o, mi-era frig la 28 de grade, sub plapuma, cu sticle cu apa fiarta langa mine, si aveam vedenii – niciodata nu am avut febra asa mare!), laptele inconsistent, laptele incompatibil cu copilul etc. sunt situatii cat se poate de reale, care se pot intampla oricui si nu sunt nici macar rare – se intampla destul de des. Si trebuie abordate ca orice problema, cu cap, rational, in incercarea de a rezolva problema, nu de martirizare sau, mai rau, de a creea probleme noi.

Concluzia ar fi ca alaptatul e optiunea nr.1, dar daca nu puteti s-o faceti, este ok. Nu sunteti mame denaturate. Nu sunteti nici bestii, nici monstri, nici inconstiente. Sunteti pur si simplu mame, perfecte pentru copiii vostri, care intamplator nu au putut alapta. Mare branza! Sanatatea voastra si a copiilor vostri conteaza mai mult decat propaganda. Faceti asadar ceea ce simtiti ca este mai bine pentru voi si pentru bebelusii vostri.

26 Responses

  1. AMEN!!!

    Aici o bună parte din problemă e că cei mai inverșunați booby nazis sunt medicii neonatologi. Și de acolo disperarea femeilor că sunt denaturate dacă le dau lapte praf.

  2. Neonatologii au directiva de la Ministerul Sanatatii, care are directiva de la OMS si UNICEF etc etc 🙂 Adica, au ceva scuza… dar sa vezi inversunare pe oameni, in special femei, care nu au directiva de nicaieri…

  3. M-ai bagat intr-o bucla logica: daca noi va tragem de tite dintr-un atavism (ca sa nu spun minati de retard) inseamna ca trasul de cuc e rezultatul faptului ca barbatii se duceau la vinatoare si femeile mulgeau vaci, capre si alte chestii?

    cit despre scosul copilului cu caciulita sau fara, imi amintesc ca eram cu ala mic la Budimex pentru niste analize (avea vreo 7 luni) ne-a oprit o cucoana pe trepte sa ne certe ca nu ii punem o batista pe fata cit sintem cu el afara. nu pot sa sciu aici ce i-am raspuns. n-ai dat si de de-astia?

    toti ultracrestinii sint pusi pe dat sfaturi legate de cum sa-ti faci dintr-o viata frumoasa una de cacat, fara nici un fel de bucurie. e bine sa nu-i iei in seama, lasa-i in secolul lor

  4. Hahaha, da, trasul de cuc se… trage clar de la muls, dar nu vaci, ci propriile tzatze, in procesul de stimulare a lactatiei si stocare a laptelui astfel muls in congelator. Hai sa scriem o carte :))))))

    Aia cu batista – da! A venit la mine o oafa sa-mi caraie ca “imi omor copilul” si i-am zis ca eu stiu ca numai mortii stau cu carpe pe fatza – cine-i viu, sta cu nasul la aer! 😀

    Cat despre aia care iti dau sfaturi pretioase menite sa-ti faca viata imposbila… pai de asta am scris postarea de fata, ca trebuie sa mai existe si material echilibrat pe net 🙂 Demitizarea este buna 😀

    (Iar eu scriu destul de SEOptimized… din reflex)

  5. scriem, scriem, de ce nu? un roman colectiv despre ce? alege tu tema si dupa ce e gata promit sa gasesc o modalitate de publicare 🙂

  6. Despre fracturi si bucle logice 😀 😀 😀

  7. Paiiiiiii … Apollinaire, te-as invita sa elucubrezi cu noi, inclusiv sa scrii posturi. Dupa care adunam tot si facem o carte – oricum asta e scopul acestui blog – detalii aici: https://elucubratie.wordpress.com/about/

  8. asta e cam greu. de aproape cinci ani crosetez la curatmurdar.ro (e in pauza din aprilie) si-i pregatesc revenirea impreuna cu colegii mei, care este. tradarea nu-mi sta in fire, desi sint un om rau si-un caracter josnic 🙂

    apropos de opere colective, o sa pun probabil astazi mai tirziu pe apollinaire o chestie de mare caracter produsa de curatmurdar. s-ar putea sa-ti placa

  9. 😀 N-ai auzit de “multiblogging”? 😀

    N-are nimic, elucubram separat si lansam impreuna 🙂 🙂 🙂

  10. Astept si eu cu interes.

  11. Io pe babele imbeciloide le potolesc usor: le spun ca e al 4-lea pe care-ncerc sa-l killaresc si nu-mi iese! :-))))
    Despre tzatze si alaptat, ce sa spui?
    La primu’, ma-sa o facut mastita, ca babele din neam, altfel pline de sfaturi, n-or stiut sa-i deie sfaturi decat dupe belea, asa ca Toma (cred ca-l stii Messa), n-o avut parte de naturel decat vre-o saptamana-doo; vorba ta, ma-ntreb si io cat de dastept iesea daca acu’ mere anual la vre-o 2-3 olimpiade si ajunge in fazele superioare? (vezi ce avantajos e sa-ti alegi cu grija vecinii? :-))))
    In fine, legende inventate de tanti ce-si cauta argumente pentru a-si scuza lipsa de chef si talent la alta activitate decat aia de la coada cratitei/curu’ copiilor.
    Ce nu-nteleg io e ca in discutiile astea, agresivitatea pro-tzatze si alaptat naturel apare la fomei, nu la barbatzi, despre care se spune ca vor sa tzie fomeile la cratitza, ca sunt misogini, ca vor sa scape de grijile casei, etc
    Rezumand, daca tzine, tzine, foarte buna varianta alaptarea naturela (cu amendamentu’ ca de la inceput e bine sa inveti pruncu’ si cu laptele preparat, altfel risti sa-tzi intre fomeia in depresie si cu depresivele adio pizda, la una epuizata nu-i arde de futut, iara fara futut acasa, barbatu’ mere-n deplasare, deobicei nu la meci! :-))) daca nu, da-le dreacului de pizde ce au treaba altora; nu le baga-n seama!

  12. @Messa & mogre: promit sa ma gindesc. cit despre opera colectiva, am pus-o pe apollinaire. enjoy.

  13. […] 38 cu 7, asta e febra mare la mine care, in afara de febra laptelui (citeste mai ales penultimul paragraf din link), cea mai scarboasa si mai mare febra (39 cu ceva) avuta in viata mea, mai mult de 38 cu 9 nu fac. […]

  14. In sfarsit un articol mai normal! In curand o sa am un bebe si nu stiu cum dar instinctiv simt nevoia sa NU ALAPTEZ! Nu am nici probleme de sanatate nici noduli nici carcer nu iau nici medicamente.. pur si simplu NU VREAU ! No bun deci trebuie sa invetez motive bineinteles de ordin medical ca sa scap de “tortura ” asta ! Faza cu alaptatu sau nu demult nu mai pare a fi o alegere pur personala! Asa ca in societatea asta de fanatice cu alaptatul…. trebuie sa ma astept ori la plimbat pe la psihiatru ( pentru ca probabil sunt nebuna de recunosc asa nonsalat si fara scuze medicale ca nu vreau sa alaptez ) ori reclamata pe la protectia copilului ca sunt DENATURATA !
    Inafara instinctelor care imi spun clar ca nu vreau sa alaptez… ce rost mai are sa ma supun unei viitoare torturi cu rani la tatze si dureri de muls si copil subnutrit si mort de foame… si probabil depresie… din cauza asta…
    Personal si eu acum sunt fan al site urilor despre ingrijirea nou nascutilor si am citit si eu o groaza de aberatii si drame ale femeilor care vor cu orice chip sa isi alapteze copii numai si exclusiv cu tatza si se dau mari eroine ca se plang de dureri de tatze si copii subnutriti si vai cate beneficii are alaptarea…. si ce toxica au auzit ele ca este formula de lapte praf…. Pur si simplu nu vad de ce trebuie sa te complici cu tot arsenalul de munci si obiecte necesare lactiei naturale doar ca sa ” nu ingrasi conturile producatorilor de lapte praf” caci oricum cheltui mai mult pe pompe stimulatoare medicamente si altele…. si depui mai mult efort decat sterilizatul biberoanelor si preparatul laptelui .Ce rost are sa te supui unor riscuri de imbolnavire , sa tii post atata timp ( respectiv dieta adecvata lactatiei – respectiv adio vinisorul de dupa friptura de la cina…. ca altfel intra bebe in coma alcolica , sa mori de dureri de cap caci nurofen contine nu codeina , si ca toate astea se transmit in laptele matern…
    Pe de altaparte tot aceste booby nazis au grija sa incurajeze unele femei care au probleme cu alaptarea sa continuie sa se chinuie cu dureri , si sa le creeze depresii celor care din motive medicale nu pot acest lucru…. sau nu au voie sa alapteze
    Alaptatul a dat in Fanatism si orice forma de fanatism este reisesita din ignoranta ….

  15. E simplu – faci cum simti si va fi cel mai bine – important e sa-ti creasca bine copilul si sa fii si tu calma si odihnita (o mama odihnita si bine dispusa e de preferat uneia care alapteaza dar e varza cu nervii de oboseala!). Copilul are nevoie de blandete si calm mai mult decat de orice altceva.

    Ideea e ca, daca ai lapte si vrei sa alaptezi, e foarte ok sa o faci, dar nu trebuie sa te omori pentru asta. Daca nu alaptezi, sa ai grija ca bebelusii care mananca biberon tind sa aiba reflux gastroesofagian – asadar, dupa fiecare masa, un sfert de ora, 20 de minute tinut in brate, vertical (adica eviti pozitia culcat, ca laptele din stomac sa nu preseze pe “intrarea” dinspre esofag), tinut de fund si cu capul pe umarul cui il hraneste pana ragaie bine… ar trebui sa fie ok.

    Nu lua in seama opiniile exagerate. Laptele matern e bun dar copilul creste si fara el; aia cu IQ crescut si imunitate mai buna la copiii alaptati la san e o aberatie, deci nu-ti bate capul cu asta.

    Nu trebuie sa inventezi scuze – esti adulta si ai dreptul la alegere – explici ferm ca tu nu alaptezi si o tai brusc si calm oricui insista si asta e tot. E treaba ta, copilul tau, viata ta, corpul tau. Oricum e suficient sacrificiu sa porti in tine un pui de om si sa treci prin nastere si apoi sa ai grija de el si sa-l educi… o viata!

    Nastere usoara si multa sanatate!

    Daca te pot ajuta cu o idee, un sfat, orice, scrie-mi 🙂

  16. wow Messa de cand nu ne-am mai vazut!
    Totul ok?

  17. Buna, JG! Da, totul e ok (mai putin obisnuita viroza de primavara, dar o trece ea si asta!) Voi?

  18. Vad ca am comentatoare pe DC.

    Zice Cristina_C: “Prost articol!”

    Zic si eu: “Proasta femeie!”

    Zice blackgirl0: “uita-te pe urmatorul topic, citeste adevaratele studii si nu mizeriile dintr-un blog cu care tu esti de acord (de ce nu ma mira???)”

    Zic si eu: Mizerie e indoctrinarea la care sunteti supuse si pe care o inghititi nemestecata.

    Zice desiree: “sentimente despre un lucru pe care doamna in cauza l-a incercat si a esuat (cel mai probabil din vina ei”

    Zic si eu: Doamna Desiree a fost la mine in casa pe vremea cand se petrecea tot? Nuuu? Atunci de unde stie dumeaei care a fost faza? “Femeia aceea” (adica eu) a avut puterea sa decida CE A FOST MAI BINE PENTRU COPILUL EI. Chestie despre care numai “femeia aceea” (adica eu) raspunde. Pana acum, e de bine. Termenul “alaptatoare” descrie realitatea. Cum sa spun altfel vacii, decat vaca? Femela din specia bovinelor domestice care furnizeaza lapte pentru consum uman? Tot vaca inseamna. Stiu ca ma exprim plastic. Dar asta e realitatea. Ai copil de 19 kile si suge. Da-i sa suga pana la majorat.

    Zice nemora: “liliana,
    ma doare fix in pix.
    daca atata vrei, inseamna ca atata poti.
    am de zis doar ca pana si catzelele maidaneze alapteaza. noroc ca n-au farmacii de catzele.”

    Zic si eu: N-aveti farmacie, ok. Pacat insa ca aveti net.

  19. Sper ca o mama normala, care poate sa-si alapteze copilul si o si face, nu imi ia in nume de rau eticheta de alaptatoare, pentru ca nu i se aplica. Alaptatoarea nu este femeia care ii copilului ei sa manance, din ea, cu duiosie materna. Aceea este, pur si simplu, mama. Alaptatoarea este vaca nervoasa care are pretentia ca toata lumea sa faca exact asa cum i se pare ei ca trebuie, ca asa se face, ca studiile au demonstrat, ca asa trebuie, ca nimeni nu are voie sa faca altfel.

  20. Sunt de acord cu tine. Eu, din fericire, am alaptat, si a fost superb. Eun sentiment extraordinar. Fi-mea se satura, dormea bine si a luat foarte bine in greutate pana la 3 luni (cand ajunsese la 5.900 g, de la 3.650 cu cat se nascuse). Apoi a inceput declinul. Am continuat sa alaptez exclusiv pana la 6 luni si la 8 luni am intarcat-o. Am reusit sa o conving sa bea lapte praf, ca i-am pus putin suc de portocala in el. Acum ma uit in urma si imi dau seama ca poate trebuia sa-mi vina ideea mai demult, cand lua prea putin in greutate.
    Revenind la ceea ce ai scris tu, la primul motiv invocat in apararea alaptarii, “de aia avem sani”, vreau sa-ti spun ce am vazut eu a tv, intr-un documentar. Barbatii sunt atrasi de femeile cu sani mari fiindca instinctual cauta o partenera sanatoasa, fertila si capabila sa-si alapteze pruncii. Ca e sau nu adevarat..nu stiu..Iti spun ce zic cercetatorii legat de ceea ce barbatii gasesc atragator la femei. Cica si ochii mari sunt considerati frumosi fiindca amintesc de ochii copiilor, care in raport cu dimensiunile fetei sunt mari, si de aceea o femeie cu ochi mari e perceputa (la nivel subconstient) ca fiind mai tanara. La fel e si cu pielea neteda, parul matasos…care indica tinerete, sanatate, vitalitate.

  21. Pentru “nu vreau sa alaptez”:
    Sunt si membra pe DC si tocmai a inceput sa citesc subiectul dar sunt f multe pagini asa ca, daca nu se supara gazda noastra, as vrea sa-ti scriu ceva aici.

    Imi amintesc ca atunci cand eram insarcinata eu m-am temut sincer ca nu imi va placea sa alaptez. Ma gandeam ca trebuie sa fie tare aiurea si ciudat. Mi se intampla uneori (nu cand eram gravida) sa fiu asa de sensibila ca nu il suportam nici pe sot sa ma atinga sau sarute. Senzatia era atat de intensa incat era neplacuta…Brrrr Si imi amintesc ca imi spunea nasa mea cat de minunat e sa alptezi..iar eu, care imi doream sa alaptez (stiind ca laptele meu are anticorpi pe care laptele praf nu ii are si ca este diferit in raport cu necesitatile si varsta copilului, ca e ieftin si comod, ca ..si, ca..si ca… pe care le-ai citit si tu, nu le mai zic si eu) ma temeam ca voi simti acelasi Brrr si cand voi alapta. Ei bine…a fost sublim!!! Daca totul merge bine, si nu ai nenorocul gazdei noastre, vei vedea ca natura a facut in asa fel incat organismul tau secreta niste hormoni ce te vor face sa te simti minunat. Este mirific, dumnezeiesc..nu stiu cum sa iti descriu…E o conexiune sublima! Si eu am avut ragade, ca nu stiam tehnica corecta. Nu au fost insa grave si mi-am revenit rapid insa nu cu garmastanul (care mai costa si mult) ci doar clatind cu apa simpla, apoi ungema cu propriul lapte si lasam sanul al aer. Din nou natura are metode si leacuri mai efeciente. Sper ca nu am ofensat pe nimeni cu mesajul meu pro-alaptare. Eu va intelg si voua punctul de vedere, dar am simtit nevoia sa iti povestesc si experienta mea pentru ca, daca Messa nu a avut alternativa, tu deja esti “impotriva” fara macar sa fi incercat, fara sa fi dat o sansa…Fetita ta se naste cu acest instinct…de a suge…Nu-ti spune nimic asta?

  22. Gabriela, nu ai cum sa ofensezi pe cineva cu un mesaj atat de cald si echilibrat cum este cel scris de tine! Tu nu esti o “booby nazi”, esti o mama normala 🙂 Tu nu ai venit sa impungi cu degetul, sa blamezi, sa culpabilizezi – tu ai descris experienta ta, si este cea mai corecta abordare!

    Eu sunt convinsa ca Liliana va face asa cum va simti si va sti sa faca atunci cand va fi momentul. 🙂 Si, oricum va face, bebe va fi bine!

  23. Va spun eu o treaba: cele care nu ati putut alapta va simtiti vinovate pe undeva, probabil, din moment ce aveti atata inversunare pentru cele care sustin cu tarie alaptatul la san. Parerea mea e ca unui bebelus nu are cum sa-i fie mai bine cu un produs sintetic, fata de laptele natural.
    Nu vreau aici sa ma gandesc neaparat la argumente stiintifice, ci pur si simplu logic.
    Are timp un om sa manance prefabricate tot restul vietii, macar sa o inceapa sanatos.
    Ideea cu intoarcerea la natura e tot ceea ce ni s-ar putea intampla mai bun, numai ca avem inconstienta necesara de a ne considera ceva superior.
    Inca ceva: partea cu luatul putin in greutate in primele luni la un bebelus alaptat natural, nu este musai un lucru rau;
    ingrasatul fals de la un lapte artificial poate sa duca in timp la boli de nutritie.

  24. @Andreea

    “Nu vreau aici sa ma gandesc neaparat la argumente stiintifice, ci pur si simplu logic”

    Argumentele stiintifice includ logica. Pentru o minte mai simpla spus, sunt un fel de fapte (facts), procesate cu ajutorul logicii care duc la niste concluzii. Iar concluziile sunt valide NUMAI cand sunt corectele atat faptele cat si procedurile logice.

    Asa ca nu vad de ce ai apela la logica in afara faptelor, pentru ca nu poti decat sa gresesti.

    Si oricum, tu nu apelezi de fapt la logica, doar o amintesti, ca sa invoci o autoritate in sprijinul propriei pareri, nebazata si neargumentata de fapt pe nimic; daca ar fi sa iti preiau modul de gandire as putea zice sa li se puna bebelusilor un dop in cur, ca au timp sa se cace tot restul vietii, cand or fi mari – idee evident complet cretina.

    PS: Nu am habar cum e mai bine in conflictu asta cu tzatze vs praf, nici macar nu ma intereseaza subiectul. Ma intereseaza insa cand oamenii o iau prin aratura, indiferent de tema.

  25. @ Andreea – logica ta e ilogica, dar hai sa incerc sa te luminez.

    Va spun eu o treaba: cele care nu ati putut alapta va simtiti vinovate pe undeva, probabil, din moment ce aveti atata inversunare pentru cele care sustin cu tarie alaptatul la san

    Ne spui o treaba fara sens. Nu stiu ce fac alte femei, dar eu spun CLAR ca alaptatul la san e ok pentru cine vrea si poate; pentru cine nu poate sau nu vrea, e la fel de ok biberonul cu formula. Asta e tot. A, si normal ca rad de aberatiile alea care zic ca imunitatea copiilor alaptati la san e mai buna decat cea a copiilor hraniti cu lapte praf si ca IQ-ul celor alaptati e mai mare decat al biberonezilor. Cum sa nu rad, chestiile astea sunt niste prostii cat casa de mari, fara nicio baza stiintifica, dar purtate din gura in gura de proastele credule.

    Parerea mea e ca unui bebelus nu are cum sa-i fie mai bine cu un produs sintetic, fata de laptele natural.

    Nu neaparat mai bine, ci cel putin la fel de bine. Iar daca laptele matern e prost, in mod sigur mai bine.

    Nu vreau aici sa ma gandesc neaparat la argumente stiintifice, ci pur si simplu logic.

    Asa ceva nu exista. ROFL. Ti-a raspuns deja Mogre.

    Ideea cu intoarcerea la natura e tot ceea ce ni s-ar putea intampla mai bun, numai ca avem inconstienta necesara de a ne considera ceva superior.

    Auzi, ia intoarce-te la natura si du-te sa traiesti intr-o pestera in munti, hranindu-te cu radacini si ce poti vana (insecte si animale mici si bolnave, care nu pot fugi) si in orice caz stai cat mai departe de computer si Internet. Cei care gandesc ca tine ar trebui sa nu aiba dreptul prin lege sa se atinga de tehnologie si sa fie tratati de medici cand se imbolnavesc.

    Natura umana este inteligenta iar inteligenta este superioara; sigur, mai sunteti unii care contraziceti asta, dar voi sunteti exceptii.

    Inca ceva: partea cu luatul putin in greutate in primele luni la un bebelus alaptat natural, nu este musai un lucru rau;
    ingrasatul fals de la un lapte artificial poate sa duca in timp la boli de nutritie.

    Ingrasat… fals??? Ori e ingrasat, ori nu e; “ingrasarea” este procesul prin care organismul transforma nutrientii in grasimi, pe care le depune spre pastrare… ingrasare adevarata si ingrasare falsa… NU EXISTA! Vai, si voi votati!!!

    Hai sa iti explic… Luatul in greutate in primele luni de viata ale bebelusului se numeste CRESTERE. Un copil care nu ia suficient in greutate in primele luni de viata poate deveni distrofic; in functie de cat de severa este distrofia, copilul poate ajunge la spital unde niste medici s-ar chinui sa-l “repare” blestemand tampenia vacii care nu a facut ce trebuia sa faca sau direct intr-un coparseu micut, la doi metri sub pamant.

    Dupa primele luni, alaptat la san sau hranit cu biberonul cu lapte praf, oricum il diversifici; “bolile de nutritie” pe care le trantesti asa de general sunt cauzate de prostia mamelor si bunicilor care imbuiba plozii aiurea… cu “pireu”, “ciocolatica”, “sosuc” si “painisoara”. Un copil hranit cu lapte praf, diversificat corect, nu va avea niciun fel de problema.

    Dar ce-ti trebuie tie sa stii toate astea? Probabil vei alapta pana va avea plodul 30 de ani si apoi ai sa-i faci viata mizerabila proastei care il va lua de barbat. Si, oricum, cele ca tine, in cazul in care laptele nu corespunde, vor alapta chiar cu riscul sa puna in pericol viata si sanatatea copilului… dar nu trebuie sa traim toti! Si asa suntem mult prea multi iar voi oricum va inmultiti haotic, deci unul in minus nu se pune. Sa ai grija sa-l duci la biserica in fiecare weekend, sa-i dea popa niste vin de impartasanie din lingurita pe care o ling toti, lucru cunoscut ca fiind foarte sanatos pentru copilasii de cateva luni.

  26. de ce nu vorbeste nimeni despre estetica? eu sunt la o varsta la care ma gandesc sa fac un copil si sincer, cred ca asta nu se va intampla niciodata avand in vedere datele problemei. am trait intre comuniste neinghrijite care dupa nastere aratau mai rau decat naiba si nu vreau. nu ma tem de kilogramele in plus asta e o chestie de vointa. sotul,partenerul vrea un copil. ok dar o vrea si pe mama lui. frumoasa. sani frumosi vs copil sani frumosi vs copil. eu prefer sanii frumosi. daca am un copil eu nu mai trebuie sa fiu femeie? trebuie sa nu imi mai placa imaginea pe care mi-o reflecta oglinda? si daca nu vreau sa ma autodistrug inseamna ca mai bine nu devin mama? barbatii sunt barbati (porci). bineinteles ca o sa saliveze la sanii alteia neafectati de alaptare. deci eu de ce as alapta? sa imi ajut copilul sa ramana fara tata? in plus, pt mine acea zona e atat de sensibila incat nu suport niciun fel de atingere. or vrea ei barbatii sa traga de tzatze, dar eu in viata mea nu am lasat macar unul sa faca asta. dovada e un fost prieten zgariat pe fata. ma simt ca un animal numai cand ma gandesc ca altele se excita asa. trebuiesc mangaiati si masati usor, nu trasi de sfarcuri si muscati. aia nu mai e placere, e sadism. pe mine ma irita si cand ma atinge o bluza mai aspra sau cand mi se intaresc sfarcurile de la frig. ma jeneaza senzatia. psihic nu suport. si sa vina cineva sa faca asta din 4 in 4 ore zilnic timp de nu stiu cat timp? ma sinucid. nu suport ideea ma infioara. si din nou, nu sunt de acord cu opinia “ei, alapteaza ca oricum se lasa”. corect. dar se lasa la 50 de ani si nu la 30. de vergeturi dc nu spune nimeni nimic? ca pielea crapa, stim cu toatele asta. daca eu nu trag de ei in timpul actului sexual ca nebuna si nu permit partenerului sa faca asta nu au de ce sa se lase. am vazut suficienti sani la viata mea ca sa fac distinctia dintre flescaiturile de dupa alaptare si sanii lasati de varsta. plus ca sfarcul spart al unei femei care a alaptat e diferit de cel nespart al uneia care a alaptat. e fina diferenta. e normal ca ciobanitele sa nu o faca. si acum sa sara in capul meu toata lumea pentru ca gandesc diferit si imi pasa de felul in care arat!!! yupeeee!!!

Leave a Reply

