Cum iti faci un mei-tai

In primul rand, ce este un Mei Tai?

Mei Tai este o bucata patrata de material la care se ataseaza patru “chingi” si constituie o metoda traditionala chinezeasca de a purta copilul in asa fel incat mama sa poata avea mainile libere si sa-si poata desfasura activitatile zilnice avand mereu puiutul langa ea.

Avantajele unui Mei Tai sunt multiple:

  • orice mama isi poate confectiona unul, fara sa fie experta in croitorie – Mei Tai-ul este practic un patrat cu patru chingi atarnate de el;
  • este foarte ieftin, fiind necesari numai doi metri patrati de material rezistent;
  • copilul va fi fericit sa stea atat de aproape de mama si, desigur, va plange mai putin, iar mama va avea mai multa libertate de miscare;
  • pozitia “cracanata” a copilului combate displazia de sold si este anatomica.

De ce ai nevoie ca sa faci un Mei Tai ?

Ai nevoie de un dreptunghi din material rezistent (bumbac) de 250 cm x 56 cm si de un alt dreptunghi mai mic, de 20 cm x 70 cm dintr-un material decorativ, ata, foarfeca, ac (pentru insailat), metru de croitorie, creta de croitorie si preferabil o masina de cusut (desi Mei Tai-ul se poate coase si de mana).

Cum croiesti un Mei Tai ?

Ca sa croiesti un Mei Tai urmareste tiparul foarte simplu de mai jos:


… si obtii:

1. “Corpul” Mei Tai-ului

Indoi materialul ca in figura, apoi decupezi semicircular in asa fel incat, dupa ce ai desfasurat din nou bucata de panza sa aibe profilul de mai jos:

Tivesti frumos cele doua fete una de cealalta apoi cosi pe centru, ca in imagine:

Intorci invers si aplici bucata de material decorativ:

Intorci din nou, indoi marginile care ies in afara pe dos si le intaresti:

Baza Mei Tai-ului este gata!

2. “Chingile” Mei Tai-ului

Urmeaza sa tivesti chingile, pe care le vei atasa de corpul Mei Tai-ului.

Dupa ce ai tivit chingile, le cosi solid de dosul Mei Tai-ului, avand grija la unghiuri, ca mai jos:

Instructiuni de purtare a Mei Tai-ului:

Instructiuni in imagini aici.

Video aici.

8 Responses

  1. Aratat nevestei, multumim de postare :).

  2. Sper să vă folosească. Eu l-am preferat hamurilor ălora incomode, ţepene şi pline de catarame care se vând pe la noi.

  3. Sa nu te superi dar pozitia bebelusului nu pare ok deloc 😦

  4. Mie mi se pare ok tiparul, pentru ca puiul meu are 2 ani si il vreau acum iarna peste haine groase. Oricum, cred si eu ca e mai bun decat hamurile din comert. Si apreciez enorm ca e singurul tipar gratuit in limba romana.

  5. Foarte buna ideea de a posta tiparul. Stii pe cineva care poate sa faca un mei-tai? Am materialul. Multumesc.

  6. Ma bucur daca se raspandeste ideea de a purta bebelusii, dar va rog, fiti atente la pozitia bebelusului. Bretelele se conduc peste funduletul (eventual sub ea) bebelusului, si in nici in caz peste spate.

  7. Aveti cumva idee pana la ce greutate poate sa sustina?Micutzul meu are 9 kg, oare ii este bun?Multumesc

  8. Un mei tai bine cusut, din material corespunzator se poate folosi chiar si peste 15 kilograme.

Leave a Reply

