Ma las de fumat – cea mai buna decizie luata vreodata

Ma las de fumat e oarecum impropriu spus, pentru ca m-am lasat deja. E drept ca m-am lasat de fumat cam de 4 sau 5 ori in cei 13 ani cat am bagat in mine tigara dupa tigara, dar niciodata nu m-am lasat asa de “pe bune” ca acum. Chestia e ca “ma las de fumat” e totusi corect spus, pentru ca in momentul asta, chiar daca am cateva zile de cand nu m-am mai atins de tigari, inca nu m-am lasat de fumat in totalitate. De ce? Pentru ca inca patesc urmatoarele chestii (si imi dau seama si ma pufneste rasul):

  • Cand trebuie sa plec de acasa imi repet cu voce tare inainte sa ies pe usa: “Tigari, chei, telefon, portofel…” si pe urma ma distrez si incerc sa ma obisnuiesc sa spun doar “Chei, telefon, portofel…” – ca doar nu mai fumez, la ce bun sa fac check la tigari?
  • Cand ma duc undeva am senzatia ca am uitat ceva sau ca nu am luat ceva ce trebuia sa iau si pe urma realizez ca – logic – nu am luat tigari si nici bricheta, ce dracu’ sa fac cu ele? Ca doar m-am lasat de fumat!
  • Dimineata la cafea ma asez pe canapea (haha! rimeaza!) si iau si bricheta, realizand apoi ca nu am ce face cu ea.

Si cam de doua ori pe zi imi trece un gandulet mic, mititel si pervers prin scafarlie: “Ar merge o tigara…”. Iar EU zic ganduletului “NU. Nu ar merge si n-o sa mai mearga niciodata nicio tigara.”

Deci, asa ma las eu de fumat. Am sa zic “m-am lasat de fumat” numai atunci cand o sa plec de acasa verificand sa am chei, telefon, portofel si atat. Am sa zic “sunt nefumatoare” numai atunci cand o sa dispara senzatia aia ca am uitat ceva. Am sa zic “m-am lasat” cand o sa-mi beau cafeaua fara sa ma trezesc ca am luat bricheta in mana. Si am sa STIU ca m-am lasat cand n-am sa mai am niciodata gandul ala mic, mititel si nenorocit care incearca sa ma faca sa cred ca “ar merge o tigara”.

A, pentru cei care au nimerit in blogul meu pentru ca vor sa se lase de fumat – www.stopfumatul.ro – primul si singurul portal romanesc dedicat renuntarii la fumat.

11 Responses

  1. Lasa-te, si eu m-am lasat, dar tot fumez!

  2. Ala nu-i lasat… ideea e sa nu mai fumezi deloc!

  3. Eu cred ca Mihaela Radulescu se piteste si fumeaza ;))😉
    :p

  4. eu m-am lasat..cu champix acum 2 luni, si nu mi-a fost greu, fara prea mult apel la vointa.

  5. nu mai fumez dataorita pastilelor champix. Au trecut 2 luni de atunci si ma simt extraordinar

  6. BRAVO! Ma bucur sa aflu ca mai sunt oameni care se elibereaza de fumat! Tot doua luni de cand nu mai fumez am si eu, dar fara Champix. Eu m-am lasat “cold turkey”…

  7. M-am lasat de fumat, dupa 27 de ani de fumat, zi de zi. Am 42, m-am apucat la 15. Sint fericit. Un fericit nefumator.
    Metoda?
    Cartea lui Allen Carr.
    Gratis, de la un prieten, evident fost fumator, care se lasase dupa ce a citit-o.
    E moca pe net, se numeste “In sfarsit, nefumator”, editura Humanitas, 2004. Din pacate scoasa o singura data la noi in tara.
    La inceput fumasem doar ocazional.
    HOPA! Tu la fel? Dar tu? Dar tu? Este cineva care a inceput altfel. Sigur nu. Toti sintem la fel: am cazut in perfida capcana a fumatului.
    De ca capcana? Vrei alta dovada decit ce ti s-a intimplat chiar tie? Citeste cartea mai sus pomenita.
    Nu am alt interes de a sustine aceasta metoda, decit de a impartasi imensa bucurie de care nu ma mai satur. Acest Allen Carr a fumat mai mult decit noi toti la un loc! A scapat de fumat peste noapte, de la 100 de tigari pe zi la zero, fara inlocuitori, fara sa-si incoarde vointa.
    Vointa doar?
    Pai se numara printre fumatori o seama de oameni puternici, care conduc mari companii, oameni cu raspunderi mari, etc. N-ar mai fuma daca ar fi doar vorba de vointa. Cititi cartea.
    Zici ca “inca” nu “vrei” sa te lasi de fumat?
    Dar cind o sa vrei? Nu, nu e despre a vrea. E dependenta de drog. Iar DROGUL actioneaza asa: “MAI VREAU, MAI DA-MI!”, iar nu: “nu imi mai da”. Citeste, o sa afli.
    Fara inlocuitori!
    Ei nu fac decit sa-ti spuna ca tigara e ceea ce vrei, nu inlocuitorii. Plus alte dezavantaje pe care le afli din carte.
    De ce fumezi? Afla din carte.

    E usor sa te lasi?
    DA! Cind stii despre ce e vorba e usor, ba chiar placut.

  8. Corneliu, ma bucur ca ai scapat de fumat – si eu am reusit, se pare, am aproape 6 luni🙂 Si da, am citit si eu cartea lui Allen Carr – si m-a ajutat… oricum ma hotarasem sa scap de tigari, cartea a fost un catalizator🙂

  9. de unde fac si eu rost de aceasta carte a lui allen carr
    chiar vreau s-o citesc si poate reusesc si neu sa ma las poate cineva sa ma ajute va roggg

  10. Vezi aici o serie de articole + forum cu oameni care vor sa se lase sau tocmai s-au lasat: http://www.stopfumatul.ro/pagini/index.php

  11. chira, da si tu un simplu search pe net cu subiectul “allen carr” si vei gasi cartea.
    Mira-m-as sa mai fumezi dupa ce o termini.

Leave a Reply

