Vai, ce rusine! Romstal a copiat designul catalogului IKEA!

Ajung acasa si ma uit reflex la cutia postala. Ma umplu de bucurie si exclam in culmea fericirii catre al meu: “Ieeee, a venit catalogul IKEA!”. Scot catalogul, imi pare cam subtirel si zic tot catre al meu: “Bai, e cam subtirel”. Il pipai: “Si hartia e cam proasta de data asta”. Ma uit mai bine: “Iete, vand si robineti…”. Il intorc pe fata. Stupoare. Saracia subtire, cu hartie proasta dar cu design IDENTIC, de la format si aranjare in pagina la font, ca al catalogului IKEA, e catalogul Romstal!

Stanga - catalogul Romstal; dreapta - catalogul IKEA 2008. Jenant.

Stanga - catalogul Romstal; dreapta - catalogul IKEA 2008. Jenant.

Vai, ce jenant. Vai, ce dezamagire. De ce ar copia cineva catalogul altora? Ca sa se faca de ras? Romstal or fi masochisti sau patronii n-au vazut in viata lor un catalog IKEA? Sau graficienii au copiat designul fiindca a fost mai simplu si ciuta care a aprobat conceptul grafic nu fusese in viata vietilor ei/lui la IKEA?

Coperta 1 a catalogului Romstal e singura chestie care nu e copiata dupa catalogul IKEA.

Coperta 1 a catalogului Romstal e singura chestie care nu e copiata dupa catalogul IKEA.

8 Responses

  1. Bai daaa! Am trecut si eu prin stupefactia asta! Mi s-a intamplat ca vin acasa si gasesc catalogul Ikea agatat de clanta usii intr-o plasuta transparenta. Yeeeei a venit catalogul cel nooou!!!! Ma uit in jur la celelalte 3 apartamente de pe etaj sa vad daca ceilalti si-au luat deja catalogul. Vecina de vizavi il avea inca agatat de usa. Am avut un impuls sa il iau si pe al ei ca sa i-l duc lu’ mama. Poate Ikea nu a ajuns si pe strada ei ma gandeam … Totusi nu l-am luat. Am zis ca il mai las agatat vreo cateva zile. Daca nu il ia nimeni (dupa cum nimeni nu a deschis usa sa extraga factura de lumina care astepta de o luna ca locatarii apartamentului sa ia la cunostinta despre obligatia de plata), atunci il iau eu.

    Peste vreo 3 zile – catalogul Ikea tot spanzurat in usa vecina. Yei, il iau eu! Dar intre timp vad pe pres – si pe al meu si pe al vecinilor – un alt catalog … Ikea si ma gandesc, ia uite, ne-au mai adus unu’. Or fi uitat ca au mai trecut o data pe aici. Il iau, intru in casa si … ce sa vad? Era de fapt catalogul Romstal! Ce tzeapa!

  2. dar cand ai scos matalutza catalogul de acolo, n-ai vazut ca scrie Romstal pe el? :)) Poate au copiat poate nu, sunt extrem de multe cataloage cu formatul asta caci asta e formatul specific.

  3. Ba da, am vazut, si mare mi-a fost dezamagirea … Daca il iei in mana ca sa il rasfoiesti desigur ca observi diferentele – hartia mai proasta, faptul ca scrie Romstal etc.

    Dar daca te uiti de sus, la catalogul aruncat pe pres – zau daca nu ai senzatia ca e o noua corespondenta tot de la Ikea … De prost gust pt Romstall as zice. puteau si ei macar sa procedeze ca BCR-ul … care la un moment dat faceau si ei reclama ascunsa la Ikea.

    Aveau un spot in care isi promovau un tip de credit pentru nevoi personale aratand cum ai putea sa iti mobilezi locuinta, luand bani de la ei. Desigur, cu mobila 100% Ikea. Deci … ieftina?😀 Adica cu alte cuvinte, daca vrei bani de Mobexpert, du-te la altii? In fine, mesajul conteaza mai putin. Ideea era ca faceau si ei reclama ascunsa pentru Ikea.

    Revenind la Romstal – chiar nu am o problema cu faptul ca au copiat stilul. Pierderea e a lor. Ikea 1 – Romstal 0.

  4. Joe, o fi formatul “specific”, dar iti spun pe onoare de grafician cu aproape 8 ani vechime, ca e copiat conceptul integral. E copie 100%, nu incape nicio indoiala.

  5. acuma sa nu ma intalegeti gresit dar ii foarte greu sa mai proiectezi un concept 100% original fara ca in el sa se mai regaseasca si ideile altora doar uita-te la filme sunt pline de idei imprumutate ,doar ieri am vazut o harta facuta de mine modificata cu doar doua structuri in plus si cu alt nume si hop o noua harta bullshit
    acuma nustiu de catalogele alea dar tre sa caut prin gunoi sa vad poate le-am aruncat sa le studiez😀

  6. Da, mai, poate sa semene, dar nu IDENTIC!

  7. nu iti inteleg fandosia! ce avantaj au daca folosesc hartie de calitate superioara? catalogul tot la gunoi va ajunge. corect?
    daca are aceasi dimensiune si format inseamna ca e copiat? inseamna ca nu prea ai rasfoit cataloage in afara de cele cu cosmetice

  8. 1. Nush ce e aia “fandosie”.

    2. Ntz, catalogul Ikea se tine in casa pana vine catalogul nou, ca sa stii cat te costa ce ai de gand sa cumperi si sa poti planifica, plus ca au perioade de reduceri la anumite produse si asa le poti rememora…

    Catalogul romstal, da, ajunge la gunoi. Poate ar fi avut mai multe sanse sa-l tin in casa daca arata mai bine.

    3. Nu, dar si designul e acelasi, pe langa dimensiune si format. DESIGNUL e copiat.

    4. Inseamna ca nu stii ce spui, sunt grafician de 11 ani, nu numai ca am rasfoit cu interes sporit, profesional carevasazica, dar am si lucrat la destule…

    5. Cred ca tu lucrezi fie la Romstal, fie la ajansul sau tiparnita care a lucrat la saracia asta trista de catalog.
    🙂

Leave a Reply

