De ce cumpar de la Metro de cand ii stiu

Metro - de aici cumpar eu in fiecare saptamana

Metro - de aici cumpar eu in fiecare saptamana

Ideea acestei postari a plecat de la un articol rautacios, exagerat si nedocumentat care a aparut acum vreo saptamana sau poate doua pe blogul d-lui avocat Vigilante Spam.

Chestia e ca eu merg in Metro de ani de zile, cred ca de vreo 7, daca nu mai multi. Ma refer acum strict la Metro Militari din Bucuresti, pentru ca acolo merg de cand ma stiu. Am fost o singura data la Metro Baneasa si tot o singura data undeva la mare, langa Constanta si nu am amintiri din locurile in cauza.

Niciodata, dar absolut niciodata, niciun angajat al Metro Militari nu a fost mojic cu mine. Niciodata, dar absolut niciodata, niciun angajat al Metro Militari nu m-a facut sa astept mai mult de 10 minute pentru a-mi rezolva o problema. Intotdeauna, dar absolut intotdeauna, toti angajatii Metro Militari carora le-am adresat vreodata vreo intrebare mi-au raspuns civilizat, la obiect sau, daca nu au stiut raspunsul, au chemat prompt un coleg care a stiut sa ma ajute. Niciodata, dar absolut niciodata, niciun angajat al Metro Militari nu mi-a refuzat dreptul de a-mi fi schimbat un produs care s-a dovedit a fi necorespunzator.  Niciodata, dar absolut niciodata, nu am patit sa mi se factureze la Metro Militari ceva ce nu am cumparat sau ceva la pret de altceva. Intotdeauna, dar absolut intotdeauna, la Metro Militari carnea a fost proaspata, vitelul a fost vitel si nu bou batran, vanzatorii de la raionul de carne mi-au ales cele mai bune bucati (asa cum eu, nefiind macelar, nu as fi reusit sa aleg), o fata cu cearcane uriase de la alt raion, se vedea ca era rupta de oboseala, a alergat prin tot depozitul ca sa afle de la colegul de la electrice unde gasesc masina de facut inghetata pe care voiam sa o iau dar nu gaseam nicio cutie in raft, un baiat a coborat de pe schela unde era cocotat sa aranjeze niste cutii ca sa ma ajute sa aflu pretul… unui amarat de bec economic, pret care era afisat, dar nu-l vedeam eu.Dupa ce am luat masina de inghetata si am ajuns cu ea acasa am vazut ca avea un defect. Am plecat inapoi si le-am aratat. N-am apucat sa spun ca vreau sa mi-o inlocuiasca, pentru ca imediat au zis “stati putin, imediat va aduce colegul meu de ka electrice alta” si, in cateva minute, mi-au inlocuit masina, au testat-o pe cea noua sub ochii mei, si-au cerut scuze ca a trebuit sa bat drumul pana acolo inca o data, mi-au multumit ca sunt client Metro si si-au mai cerut o data scuze.

Si asa mai departe.

La Metro Militari ma duc cu cea mai mare placere, in fiecare saptamana, si le sunt vesnic recunoscatoare ca au deschis si noaptea si ca, in loc sa doarma, pe niste salarii de cacat (din cate am auzit, si nu de la ei, ca nu se plang), stau in magazin pentru ca eu sa pot sa vin si sa-mi fac cumparaturile in liniste, fara aglomeratie, fara indivizi ciudati care se imping si care injura buluc la casele de marcat, fara sa fac o ora in trafic pana acolo si inca o ora intors (pe ceas, noaptea fac, in functie de semafoare, 7 pana la 16 minute pana la Metro Militari, din Cotroceni). In felul asta economisesc cate o ora jumate in fiecare saptamana, adica pana la 6 ore intr-o luna; cum orele mele de lucru valoreaza cca 15 – 20 de euro, economisesc aproximativ 100 de euro pe luna numai pentru ca pot veni la Metro in miezul noptii, cand drumurile sunt libere.

In plus, preturile sunt bune, cel putin la produsele care ma intereseaza pe mine.

Li se reproseaza ca te pun sa semnezi o hartie daca intri in depozitul lor cu plodul mai mic de 6 ani – pe hartie scrie clar ca parintele declara ca isi va supraveghea copilul pentru ca acesta sa nu se accidenteze, in conditiile in care in depozit sunt rafturi de cativa metri (vreo zece, cred) inaltime pe care sunt asezati paleti grei, din lemn, pe care este asezata marfa grea in cutii mari iar printre rafturi opereaza constant motostivuitoare… Romanul nostru nesimtit considera ca nu e normal sa semneze ca isi asuma propriul plod si responsabilitatea asupra lui, romanul nostru se simte jignit ca este pus sa semneze. Cum adica, mai Metro, ma jignesti fiindca presupui ca nu as avea grija de copilul meu! Pai da, pentru ca Metro a vazut ce am vazut si eu ca se intampla, cu tot cu hartia aia semnata – plozi alergand printre rafturi, plozi cocotandu-se pe rafturi si asa mai departe. Parintii fiind ocupati sa se zgaiasca la produse si nicidecum sa aiba grija pe unde le bantuie progeniturile.

Li se mai reproseaza si ca se uita la iesire ca sa vada daca ce e pe factura corespunde cu ce ai in cos. Logic ca se uita, toate magazinele mari se uita, mai voalat sau mai putin voalat. La Carrefour iti plastifiaza sacosele. La Bricostore te controleaza exact ca la Metro, confruntand factura cu ce ai in cos. La IKEA si la Praktiker sunt niste neni discreti care supravegheaza. La restul nu mai tin minte, ca n-am mai fost de un secol in alta parte decat la Metro, Praktiker, Carrefour, Bricostore si IKEA. Ideea e ca privitul in cosul cu bunuri cumparate se practica peste tot. Nu e Metro nici primul, nici ultimul care face asta. Mai ales ca au dreptate – romanul FURA daca are ocazia.

Li se mai reproseaza ca sunt produse desfacute pe rafturi. DA! Sunt! Pentru ca romanul cumparator atoateincercator a trecut pe acolo. Nu reusesc ei sa adune cat izbuteste sa strice, desfaca, pipaie, guste romanul in periplul lui de client prin magazin. Eu am observat diferenta in functie de orele la care ajung la Metro – daca ajung inainte de ora 10 seara, e plin de ambalaje de produse desfacute si mancate adesea doar pe jumatate, de sticle de suc golite, de cutii si borcane fara capace, controlate, pipaite, gustate si aruncate, de pungi cu pui griller sau carnati sau salamuri abandonate pe unde s-a nimerit, ca bizonului i-a fost lene sa duca inapoi produsul perisabil si sa-l puna dracului macar intr-unul din zecile de frigidere, si asa mai departe. Ei, daca ajung dupa 1 sau 2 noaptea, bietii angajati reusesc pana la ora aia sa adune dezastrul lasat in urma de clientii nesimtiti, asa ca numai pe ici, colo, mai vezi cate un ambalaj sau cate o cutie desfacuta.

Li se mai reproseaza destule altele, la fel de absurde. Si sunt ABSOLUT convinsa ca cei care reproseaza chestiile astea au in ei o doza oarecare de nesimtire, cat de mica si poate latenta, dar existenta, acolo unde se naste samanta revoltei impotriva firescului.

METRO chiar este un magazin/depozit/megasupermarket ok. Cel mai ok pe care il stiu de atata amar de vreme. Si la care ma voi duce atata timp cat va rezista pe piata. Pe care il sprijin sa reziste pe piata exact prin faptul ca merg la ei si cumpar ce am nevoie, desi unii tare si-ar dori sa dispara METRO, ca sa nu mai fie concurenta pentru ei.

METRO Militari, cel putin, este magazinul/depozitul/megasupermarketul pe care eu il prefer. Si nu, articolul asta nu e un articol platit, pentru ca bloguletul asta e mult prea mititel pentru asa ceva. Este, pur si simplu, parerea mea de client vechi al Metro Militari.

13 Responses

  1. se pare ca romania este printre ultimele tari in care magazinele mai practica asa ceva….ar trebui sa mai invatam si noi ceva dela celelalte tari. mie nu mi se pare normal sa ma opreasca unu sa vada daca am in plase ce scrie pe bon sau nu…nu le trece vaca aia la casa de marcat? cum as putea sa mai bag eu altele dupa…

  2. Subscriu si eu la aceeasi parere… oricum domnul Vigilante Spam se pare ca are ceva cu.. tot ce este in Romania, fie ca este magazin, banca, societate comerciala…

  3. Smith, eu cred ca, daca romanul ar invata ce e aia civilizatie si ar renunta la furat, regula cu controlul cosului ar disparea de la sine…

    Cristi, pe unele le nimereste chiar bine, dar la altele o da in bara grav de tot…

  4. […] Recent Comments Tiberiu Popescu on Wizzair? Sau angajatii romani?…Mogre on Felicitari politiei rutiere! H…farasens on Voi, cei care aparati stiinta,…Messa on Nu intelegMessa on De ce cumpar de la Metro de ca… […]

  5. Eu personal nu pot sa fac cumparaturi de la angrouri de astea gen Metro sau Selgross, nici macar de la Carrefour sau Cora fara sa ma enervex. E prea multa lume, sunt prea putine sortimente din fiecare produs (probabil se negociaza ca putinii producatori suficient de puternici ca sa scoata preturile cerute de marii retaileri) si per total mi se pare foarte obositor. Mie imi place sa vad 7 feluri de inghetata cu ciocolata, 150 de sortimente de mezeluri, sa stau linistit, sa le compar, pe urma sa cumpar. Prefer sa cumpar de la pravalii specializate, dar aste sunt pe cale de disparitie. macelaria, bacania, brutaria sau magazinul de pantori se inlocuiesc treptat cu magaoaiele astea consumeriste in care gasesti de toate si nimic exact pe gustul tau. Si cumperi si cumperi tone de produse cand tie iti trebuie doar o juma’ de kil si la sfarsit te-ntrebi ce naiba a fost in capul tau cand ai cumparat noul odorizant de camera pe baterii pe care l-ai vazut in reclama, cand nu era in niciun caz pe lista cu care plecasei de acasa…

  6. Cu riscul sa par paranoic, dar cred ca supermarketurile au urmarit, inca de la intrarea in romanika, sa distruga magazinele mici, specializate sau nu, incepand de la chioscuri si terminand cu cele specializate, in scopul de a inghiti toata piata.

    Demolarea chioscurilor a inceput cu basescu (care sunt convins ca a primit ceva banutzi la campanie pe tema asta), in primul mandat la primarie iar acum am ajuns ca supermarketurile, prin contracte destept semnate, sa ii oblige si pe putinii comercianti mici care au ramas sa creasca preturile.

    Mai baga in analiza miile de sedii de banci si farmacii care au umplut parterele blocurilor si intelegi de ce se intampla ce se intampla.

    Ma mai enerveaza la culme o chestie: in cazul in care imi plac anumite branduri (de ex apa minerala Lipova, lapte Milli la 1.5 litri si deodorant Mennen Speed Stick) trebuie sa bananai prin mai multe supermarketuri mirfice, pentru ca unii nu au unele, unii nu au altele si tot asa, de iti vine sa ii iei pe toti sa ii dai cap in cap.

  7. Era sa uit: Metro macar nu se da hipermarchet, de cica acolo gasesti de toate pentru toti. Nope, Metro e specializat pe cateva lucruri – daca vrei bine, daca nu la fel de bine si are preturi ceva mai mici.

  8. Ipo, eu am devenit smartshopper – plec cu lista si vin acasa cu ce e pe lista, punct…

  9. Imi pare totusi bizar ca cineva privat sa devina “fan” al Metro, sau oricare alt magazin…nu numai ca “orice angajat” sau “orice facilitate” ce se regaseste in alegerile personale ale fiecaruia, pot fi facute ca si trimiteri “fara nume” catre magazinul preferat, dar listarea detaliata, pregatita de un adevarat departament marketing isi afla locul in blogul mititel si privat. Exista intodeauna optiunea de a raspunde fiecaruia, individual deci indicand in privat numele magazinului preferat.
    Fata de comentariul cu lipsa de “civilizatie” a romanului si controlul cosului post achizitie, aici este o problema legata de drepturi si interpretare, astfel ca odata plata facuta, nimeni nu are dreptul sa patrunda in bunurile personale decat in urma unei acuze directe de furt, sau in baza unui mandat. Ori romanul in fapt nu are aceasta educatie a drepturilor si din acest loc se nasc abuzurile, situatia nefiind specifica “Metro” si se regaseste la toate aceste “facilitati”. Tot pe acelasi discurs si evocand aceasta “civilizatie” Europa nu are aceste supermarketuri in zona rezidentiala sau in zone de trafic intens, cum insa ai nostri fiind mai “accesibili” datorita lipsei evocate de “civilizatie”, se pot achizitiona la pachet, indiferent de culoarea politica. O descriere mai detaliata a neajunsurilor din orice supermarket nici ca se putea face mai bine, de la ambalaje pana la ergonomia spatiului, Messa este un antropolog al achizitiilor, ceea ce este pozitiv caci in felul acesta ea valideaza mai multe teorii ce abordeeaza militantismul comercial…sau de nu, face cinste unui departament de marketing bine disimulat in viata privata…Bine ati venit deci la Metro sau oriunde altundeva, cu lista sau fara…angajati “lor” sunt reinventati in afara culturii specifice, caci romanul este necivilizat insa surprinzator, anagajati Metro par sa fie Ne-romani, caci nu au aceste atribute neplacute…cheltuitiva banii, luati in cantitati enorme caci deh ne trebuie sau nu …cineva trebuie sa raporteze profit…macar aici vi se zambeste se pare

  10. Moamaaaaaaaaaaa, ce hintelectual!

    “valideaza mai multe teorii ce abordeeaza militantismul comercial” – ce destept eeeeeeeee! Fii capitanul nostru!

  11. Nu, bre, io nu accept capitan un grabit care nu foloseste virgule, cratime, pluralul cu desinenta lui… dar in rest se da cu meandrele concretului, ca soparla aia batrana de Ilici.

    Mie imi covine ca râtanii nu cumpara de la METRO, ca nu ma inghesui cu ei… vezi tu, râtanii sunt de obicei aia care critica tot dar la casa se inghesuie…

  12. Bre, voi ati reusit sa cetiti vre-un sfert din ce-o scris, ca io incercai de 3 ori si adormii de patru! :-)))
    Imi ziceti si mie care-i ideea omului, ce vrea sa scrie???

  13. Vrea sa scrie ca e prost, dar intr-un mod complicat si incoerent.

Leave a Reply

