Fumatul si divortul, sula si prefectura

De cateva zile, [trage aer in piept, urmeaza fraza kilometrica] de cand e scandalul (in floare aproape vesteda, in mod sigur trecuta) cu proaspata nefumatoare Mihaela Radulescu si campania antifumat panotata cu elanul sexy al oricarei persoane care divorteaza si simte ca scapa din lanturile mariajului si recapata aripi [inspira], pe mine ma doare capu’.

Cred ca v-am obisnuit cu migrenele mele virtuale, cauzate in general de torsiuni logice dureroase, pe care le capat de fiecare data cand ceva nu-mi pusca.

Ei, de data asta, nu-mi pusca deloc, dar deloc, urmatoarele doua afirmatii facute de Mihaela Radulescu la interval de o zi sau doua una de cealalta:

Aş fi avut o problemă cu soţul meu dacă o alegea pe Andreea Marin

si

“Da, e adevarat. Ne-am despartit de multa vreme, cu discretie si grija pentru copilul nostru. Nici eu, nici Elan nu avem altceva de comentat, suntem in cele mai bune relatii si nu va straduiti sa aflati scandaluri, caci nu exista”

Sunt cateva probleme in afirmatiile astea. Carora eu nu le gasesc logica si intelesul.

Intai si intai, daca te-ai despartit de X care mai e poblema ta daca alege, pentru o campanie (deci nici macar despre sex nu era vorba), pe altcineva?

In al doilea rand, daca te-ai despartit de X de multa vreme, ce ai cautat sa bagi “glumita” aia cu “As fi avut o problema cu sotul meu daca o alegea pe Y“? Pai asta inseamna sa minti asa, cu nonsalanta, ori pe tine insati, ori si pe tine si pe restul lumii, ori doar pe restul lumii, chestie cam… aiurea, in oricare dintre situatii. In primul caz e denial, in al doilea e tot denial iar in al treilea e de-a dreptul cautatul scandalului cu lumanarea, atat in presa cat si prin starnirea cuibului de viespi care este opinia publica.

A treia chestie care mie, ca mama, imi atrage atentia, este cea cu “discretie si grija pentru copilul nostru. Eu, din discretie si grija pentru fii-mea, nu mi-as expune bucile cu sau fara chilotei rosii sau verzi sau albastri sau orice culoare pe toate gardurile panourile publicitare din tara asta, fix cand pregatesc divortul de taticu’. Pai copilul creste un pic mai mare si ce gandeste? Ceva in genul asta: “mamica mea a divortat de tati, care i-a facut campanie ca sa o vada lumea cat e de sexy si cat de buna, ca sa-si gaseasca repede alt tati“!

In acelasi timp, cum ai protejat copilul, daca totusi pana la urma te-ai apucat sa divortezi si sa faci publica treaba asta? Nu era mai simplu sa divortezi cand era mai mic si gata? Ca un copil mai mic intelege mai putin si e mai protejat – e mic, daca parintii stiu sa se poarte in preajma lui, nu percepe problema dintre ei si nu sufera! Copiii mai mari, aia care incep sa simta si sa priceapa pe ce lume sunt sufera la divortul parintilor, nu aia mici-mici.

In fine.

A patra chestie care nu pusca e treaba cu banii, adica divortul fix dupa un contract grasunel. Pai suna cam asa: facem, ca sot si sotie, 700000 de euro; tu, nevasta, dai de la tine 14000, ca sa dea bine la popor; restul de 686000 intra in firma unde sunt si eu actionar, se imparte cum s-o imparti si imi trag si eu macar 50000-70000 curati. Pai face.

Aia care aveti impresia ca dintr-o afacere de 700000 de euro ramane Elan cu fix 700000 de euro se inseala. Cheltuie si el din banii astia, asta e sigur. Plus spaga, daca e cazul. Plus impozite si alte cacaturi ale statului. In final castigul curat, dupa impozitare si cheltuieli, eu personal nu cred ca depaseste 250000 – 300000 de euro pentru firma in cauza, caz in care, daca Elan e actionar mititel cum am citit eu ca ar fi (nu bag mana in foc), nu se alege cu mai mult de 50000-70000. E adevarat ca suma asta majoritatea romanilor nu o vad decat in filme, in tolba aluia care tocmai a jefuit o banca, dar credeti-ma pe cuvant ca nu e o suma mare, din punctul de vedere al unui om de afaceri care invarte cifrele pe care le invart cei ca el.

Dar, in orice caz si ca o paranteza, suma castigata pentru niste chiloti rosii care in mod cert nu vor convinge pe nimeni sa lase dracului tigara este o jignire pentru omul obisnuit sa numere 300 – 1000 de euro in portofel la salariu. Nici nu vorbesc de cei care castiga mai jos de atat, ca probabil alora chiar li se rupe ce chiloti sunt pe gard, fiind prea ocupati sa procure de-ale gurii ca sa stea cu urechea in gura targului justitiar si degraba privitor in slipii vedetelor autohtone si demascator de afaceri dubioase cu statul.

Revenind, ce nu pusca la treaba asta e urmatoarea faza. Pai daca Elan stia ca face un targ bun cu niste banuti grasuti, de ce nu a asteptat sa se termine divortul sau de ce nu l-a intentat mai devreme, ca sa-i ramana banetul lui?

Aici sunt doua, chiar trei, dar chiar si patru variante:

1. Ori are atata banet incat il doare-n slipul rosu de inca 50000-70000 de euro impartiti sau nu cu  viitoarea fosta nevasta, caz in care a depus hartiile de divort cand l-a apucat si i s-a pus pata, fara sa-i pese de aia “trei lei” si de orice alta chestie.

2. Ori duda cu divortul e facatura ca sa ia ochii de la scandal, asa cum s-a speculat, dar eu personal cred ca speculatia asta e un bullshit maxim si nu are suficienta logica incat sa o cred.

3. Ori omul si-a vazut de ale lui si a lasat-o pe nevasta sa pozeze cum vrea ea, pentru ca ii cocea un divort oricum, asa ca i-a prezentat “demisia oficiala din postura de sotz” cand i-a venit mai la indemana, si s-a nimerit sa fie fix dupa anuntarea campaniei antifumat.

4. Ori ceva a umplut paharul si omul a fost spontan.

Sau, dracu’ stie, cert e ca tare dubios s-au brodit cele doua faze, campania pe banutz grasutz si divortul suculent dintre cele doua nume atat de cunoscute romanului (fumator si platitor al campaniei antifumat, dar si mare consumator de cancanuri).

Multe nu pusca… si m-ar fi durut fix la basca, daca si numai daca nu erau aia 700000 de euroi din banii cetateanului, deci si ai mei, la mijloc. Mai ales in chestiunea fumatului, care ma intereseaza personal de trei saptamani de cand am renuntat la mizeriile de tigari.

Adica… nu ma supar ca-s 700000 de euro. Dimpotriva, suma e chiar mica pentru cat de mare e viciul asta si pentru cat la suta (mult la suta) din populatia adulta fumeaza. Dar in mama masii, sa fi fost dracului cheltuiti pe ceva eficient! Nu pe budigai rosii si show cu Raduleasca!

7 Responses

  1. Cum merge cu lăsatul? Am şi eu o tentativă… 🙂

  2. Am reusit, deocamdata 🙂 Chestia e ca nici nu mai simt nevoia sa fumez.

  3. Şi eu am reuşit ultima oară o lună întreagă… prin Aprilie cred. Şi nu prea mai simţeam nevoia, dar eu n-am vrut niciodată să mă las de tot ci pur şi simplu să fumez puţin, controlat. De exemplu un pachet-două pe lună ar fi foarte OK şi nici nu mi-aş autoimpune să renunţ la o plăcere.

    Dar când s-a terminat acea lună şi am zis să mă recompensez puţin pentru răbdare, lucrurile s-au schimbat aproape pe nesimţite şi, atât pentru că am avut alte probleme pe cap, am ajuns înapoi de unde plecasem. 🙂

  4. Da, e “clasic”, din pacate. Ori te lasi, ori ajungi repede de tot unde erai inainte… Deci, daca vrei sa scapi de tigari, nu mai fumezi nicio tigara, niciodata.

  5. Trebuie să existe o cale de mijloc… omul nu poate fi un animal atât de slab.

  6. Ba da. Nu exista cale de mijloc. E o dependenta, asa ca face cum vrea ea, nu cum am vrea noi.

  7. Sustin ce zice Messa – ori cu tigari cat te tin plamanii, ori fara. Exista si o exceptie insa, anume cei care nu dezvolta niciodata dependenta din ceva motive genetice; ei bine, astia nu au nici o problema, daca vor fumeaza, daca nu nu. Numai ca astia niciodata nu ajung la 1 pachet pe zi sau mai sus.

Leave a Reply

