Mixerul vertical Braun MR 6550 CA MVP2

Mixer vertical Braun
Mixer vertical Braun

Intrucat am ramas in urma cu etapele concursului PCNews m-am gandit ca a zi ar fi o zi buna sa scriu o serie de postari dintre cele cerute. Incep cu tema nr. 5 iar produsul ales nu e un PC sau o componenta de comp ci un mixer care salveaza viata (adica 70% din timpul de veghe) mamelor de plozi mici care incep diversificarea cu legume si fructe fierte sau crude – neaparat PASATE.

Treaba e cam asa – daca esti mama si ai de pasat ceva, alegi sa freci morcovul de o razatoare din aia de sticla de pe vremea raposatei bunici sau faci un pas de 70 – 500 RON in secolul XXI si folosesti un mixer. Cu razatoarea de sticla dureaza o juma’ de ora sa racai 3 morcovi si sa faci cat de cat o pasta, plus ca ai morcov si in par, si pe maini, si pe masa, si pe jos. Cu mixerul (eu am Brown vertical si il am de 1 an jumate – de asta vorbesc despre el) dureaza totul 1 minut (maxim) si murdaresti numai capul mixerului si vasul in care ai pasat legumele sau fructele sau, mai tarziu, chiar si carnea.

Daca ai chef sa faci maioneza, se face imediat – doar pui un galbenus de ou, o lingura de mustar, sare, piper, zeama de lamaie si o cana de ulei, bagi mixerul in fundul vasului, apesi pe buton si astepti sa se faca singura maioneza. Si se face!

Poti face piure-uri si supe crema de legume, poti face pate-uri sau poti toca fin carne pentru umplutura de cremwursti de casa. Poti amesteca sosurile si cremele de ou direct in oala de pe foc. Poti face o gramada, imaginatie si ingrediente sa ai!

Dracia se curata foarte simplu si repede, cu conditia esentiala ca spalarea sa se faca imediat dupa ce a fost folosit – sau macar sa fie bine clatit cu apa – ca sa nu se usuce mancare pe el, ca se ia greu.

Mixerul Braun din poza are inca doua accesorii, in afara de mixerul propriu-zis, care iti folosesc si ele la urmatoarele lucruri. Minirobotul e bun la urmatoarele:

  • Cand copilul creste mai mare si incepe sa manance si bucati, se poate bucatzi mancarea in minirobot.
  • Cand vrei sa faci ciorba si n-ai chef sa toci ceapa, morcovi, pastarnac, telina si radacina de patrunjel, bagi toate cele taiate cuburi in robot si le face el farame-faramite.
  • Cand vrei sa faci salata de vinete doar pui o juma’ de ceapa, vanata coapta si cojita, piper, sare si ulei in minirobot si se face, tzac-pac!
  • Daca vrei sa faci suc de rosii proaspat pentru adaugat in mancare, poti, cu minirobotul! (Si cu mixerul vertical poti).

Cu telul e evident ca se pot bate oua, creme si asa mai departe – nu zic multe despre tel, ca eu nu folosesc, tot mixerul vertical mi-e bun si la batut diverse.

Eu am un mixer Braun simplu, cel mai simplu care exista, care e din plastic (numai lama e metalica, precum si tija din interior), fara minirobot si fara tel. Ma gandesc ca, daca m-am descurcat asa minunat cu asta ieftin, pai o fi ceva de capul astuia scump, care mai are pe deasupra si minirobot si tel. Inca ceva – eu am robot mare, asa ca, normal, il cam folosesc pe ala cand am de zobit diverse sau la salata de vinete, plus ca framanta si coca si toaca si carne, ceea ce asta mic totusi nu cred ca poate sa faca.

Cred ca, daca esti dispus/a sa dai banii astia si nu ai nevoie de un robot mare, care ocupa ceva spatiu in bucatarie, pe cand piticul asta poate sa stea intr-un coltisor sau intr-un sertar, pai merita. Daca nu ai banii astia, orice mixer vertical Braun isi va face treaba. Daca ai banii astia dar ai nevoie de robot mare, la fel, ia mixerul vertical Braun cel mai simplu si ia-ti si un robot mare, eventual din cele care au si blender.

Alte marci… nu stiu cat de bune sau proaste sunt, ca nu am avut, deci nu pot sa compar – ce pot insa sa spun sigur este ca “asta micu'” e Braun si isi face in continuare treaba – zilnic, de un an si jumatate.

Leave a Reply

