Banci

Sa nu te puna dracul sa iti programezi ziua la minut si sa ai in ziua aia treaba si la vreo banca. Ideea e ca, daca stii ca ai de platit gazul, de exemplu, sau lumina, cam stii cat stai la coada – iti faci un estimat in functie de ora din zi si de ziua in care te duci si stii cam cat timp freci la ghiseu. Deci iti poti programa timpul si escalele urmatoare. Dar NU daca mergi la banca!

Asta, pentru ca bancile in Bucuresti sunt un fel de spitale de nebuni reformate, cu gresie pe jos, ceas in hol si postere idioate cu barbati in tutu si case de monopoly langa teancuri de bani.

Bancile sunt un soi de sali meschine de asteptare cu badigard tarsit alene pe un perete cascandu-si orele de program in fiecare zi.

Bancile sunt oarecum niste tarabe goale, ocupand spatiile unde trebuia sa existe magazine de cartier, alea ucise cu premeditare de supermarketurile hulpave, si unde dai bani si iei bani fara sa cumperi sau sa vinzi nimic.

Bancile sunt un gen de “copacul urletelor”, unde te duci calm si iesi cu parul valvoi, plin de draci si banii sau hartiile in mana, alergand sa recuperezi naibii cele 45 de minute pierdute cand tu trebuia sa fi ajuns la clientul X ca sa ii faci nushce si apoi sa pleci ca sa ajungi la firma in timp util ca sa faci fata intalnirii fixate la ora Z cu clientul Y cel care se grabeste foarte tare pentru ca de la tine pleaca in Amsterdam cu avionul care in mod normal pleaca din aeroport cu intarziere dar, daca si numai daca bietul Y intarzie, va pleca altfel decat de obicei, adica la fix, si urmatoarea cursa e abia maine la pranz.

Bancile sunt a doua entitate, dupa statul roman, care te ingroapa in hartoage, nu are internet in toate sediile, nu are angajati iar aia pe care ii are sunt stresati / plecati la pipi / la tigara / cu treaba prin alte incaperi si care te seaca de nervi de fiecare data cand calci de nevoie, nicidecum de placere, blestematul prag garnisit cu rampa pentru handicapati.

Azi am vrut sa-mi ridic niste bani primiti prin Western Union, asa ca m-am dus la prima banca intalnita in cale cu semnul de Western Union desupra intrarii. La acest prim sediu “nu functiona sistemul“, asa ca am boscorodit si, stiind ca in afara de farmacii si sali de jocuri Maxbet e plin de banci la tot pasul, am iesit si am mers dupa colt la urmatoarea suscursala a aceleiasi verze de banca, unde lipsea colega care se ocupa de Western Union. Dau sa-mi bag si sa-mi scot dar rezist stoic si ma duc la cateva sute de metri mai incolo la urmatoarea sucursala a aceleiasi banci unde astept sa vina fatuca obosita, stresata, care s-a vaitat nonstop pana mi-a rupt sufletul si dupa poponeata careia (si a unui nene cu douaj’ de hartii in brate pe care l-a bagat inaintea mea desi venisem prima) astept, dupa ce vine, 35 de minute in sir, de-mi era ca face Mogre ca deunazi in holul Haltei Baneasa si sare badigardul ala obosit si batran din somn si face dracu’ un infarct de sperietura.

Noroc ca s-a dus Mogre la sucursala altei banci unde nu era nici coada, mergea si sistemul, era si colega la ghiseu si nici nu facea pe ea si nici stresata si obosita nu era, doar ca avea peste 45 de ani, adica avea experienta de front-desk, nu ca restul de farfuze mititele si stresate si pisicioase si obosite si care fumeaza si lipsesc de la cealalta banca. Si Mogre m-a sunat si eu am terminat repede reclamatia pe care o scriam ca sa-mi umplu timpul petrecut cu asteptarea si pe care am inceput-o cu “Stiu ca va doare in popou de clienti, dar scriu asta ca poate, cine stie…” si am plecat la cealalta banca unde mi-am luat naibii banii aia.

Asa-i ca sunteti curiosi care-s bancile in cauza? Pai prima, aia cu “nu merge, nu-i colega, asteptati mult si bine” este Banca Transilvania. A doua, aia unde s-a putut si repede si bine si fara stres, ba chiar cu glumite, este Raiffeisen Bank.

Acuma departe de mine sa recomand Raiffeisen – doar ca azi Raiffeisen a luat o bila alba si Transilvania o reclamatie.

Leave a Reply

