Banci de cacat intr-o tara de cacat!

Later edit: apropo de toata tarasenia de mai jos, am reusit sa cumpar pana la urma, dar cu card lui madeinbukarest – tot Maestro, dar de la OTP, nu RIB. Plus inca 700 USD pierdere, constand in TVA, impozit pe profit si impozit pe dividende. Oricum, daca luam marfa din Romania pierdeam inca 1500 USD, deci tot e mai bine. Totusi, pe langa faptul ca traiesc intr-o tara de cacat cu banci de cacat (unele dintre ele) si servicii de cacat (majoritatea) mai sunt si penalizat pe kestia asta. Un fel de impozit pe cacat, numai ca nu cacatul meu.

Acu vreo 4-5 luni ma chinuia dorinta de a lua cate ceva de pe net, motiv pentru care, contrar aversiunii pe care o am fata de plasticuri, am decis sa imi trag unul pe firma, dar nu la banca la care am avut contul ultimii 2 ani, de la care am primit o alta carte de credit complet inutila, ci la ala banca cu care pana acum am lucrat fara probleme si la care de fapt vroiam sa imi mut intregul business.

Buuuuuun, acu 4-5 luni am intrebat de vreo 10 ori – alo, se pot face plati pe net? adica in state? deci nu in romanika, ci in state, da? se poate? Raspunsul normal ca da, sigur ca da, ca totul e ok, pe testate, tra la la la la …

Azi ajung sa fac si prima plata, evident sa imi iau ceva din state. Umplu contul de card, sa fie banucu acolo gramada fac comanda, completez ce si cum si bag cardu. Si site-u canci. Iar bag cardu, iar canci. Sun la banca ingrijorat. Aia imi spun sa sun la centrala la carduri. De aici incepe partea pentru care am sa ma car in Noua Zeelanda, ca mai departe nu exista. 

Imi raspunde o individa vaca cu cabina ca da, se vede o tranzactie refuzata, pe motiv ca site-ul nu accepta sistemul de securitate al bancii, pentru ca foloseste un sistem superior de securitate. Aha. Mde. Ii explic ca eu am intrebat de mai multe ori special ca sa nu ma trezesc intr-o asemenea situatie, ca eu am nevoie de produsele alea, am facut cardul, am banii in cont, vreau produsele si ca cardul lor e doar o biata rascheta de plastic. Aia ca nu si nu, ca cardul e ok, ca cardul merge, ca totul e ok. 

Adica eu ii zic ca nu merge, ca altfel nu am vorbi la telefon, ea zice ca merge. WTF? Ma rog, mai nuanteaza si ea putin si zice ca de fapt cardul nu merge la ACEST comerciant, da la altii sigur merge si sa iau de la altcineva ce dracu am de luat. Care altceva nu stiu sa existe pe produsele astea, dar sa trecem si peste asta – de unde stiu eu ca oamenii ceilalti, aia ipoteticii, nu au acelasi inalte standarde de securitate, pe care mirabolantii nostri nu le stiu respecta?

OK, ii cer domnitei sa imi spuna exact ce eroare ii zice site-ul (macar sa sun in state si sa intreb ce dracu) – de aici redau din memorie:

Domnita: un cod
Eu: ce cod?
Ea: un cod de eroare
Eu: ce cod? ce inseamna codul asta?
Ea: este un cod, atat
Eu: asa, siiiiiiiiiiii? ce este acest cod?
Ea: E doar un cod. In rest nu mai zice nimic
Eu: si ce inseamna, totusi acest cod? 
Ea: pai atat, e doar un cod, in rest nu mai explica nimic
Eu: @!#$%!@#$@!#%!!!!!!! 

Capisci? Deci ai card, poti sa te caci pe el, ca e tot degeaba. Si daca nu merge, probabil vei primi un cod. Cu care poti sa faci ce vrei tu – eventual sa te stergi la cur cu el, dupa ce te-ai cacat deja pe card.  

Era sa uit numele “actorilo”: Banca Transilvania este banca de la care imi mut businessul (de ce anume am explicat aici), Romanian International Bank este banca cu cardul, iar site-ul este http://www.bhphotovideo.com/ – un fel de amazon pe sectiuna lui de audio – video profesionale. 

Sincer sa fiu, din toate institutiile mentionate singurii pe care ii pot lua in serios sunt americanii de la B&H. Parerea mea.

3 Responses

  1. eu tot de pe phphoto imi iau ce-mi trebuie, cu carduri ing (personal si firma). n-am avut nici un fel de problema vreodata cu cardurile alea, nici la plati pe net (bhphoto, hosting si inca vreo trei locuri) si nici pe afara pe unde am fost. now you know.

  2. Apollinaire, blogul tau ce naiba are de nu pot sa intru pe el?

    Ui’ ce-mi zice:

    Error 404: File Not Found

    The requested page is not found. This may happen due to the following reasons:

    * Page or file is outdated, renamed, moved, or does not exist.
    * You typed the address incorrectly, like http://www.example.com/pgae.html instead of http://www.example.com/page.html

    Please contact your webmaster if you are not sure what goes wrong.

  3. adauga ING la lista – blocari abuzive de cont.. incompetenta.. birocratie.. sisteme primitive – numai in aparenta par moderni pentru ca au auomate bancare si nu prea au sedii – decit frnacize.. dar de fapt sint din secolul trecut.
    te mint pe fata. isi bat joc non stop de clienti.. iar la sucursale ridica din umeri ca nu sint decit sectare care trimit harti la bucuresti . prin plic.. si oricum habar nu au nici pe ce lume traiesc.

Leave a Reply

