Mai avem nevoie si de iarba!

Azi, desigur facand parte din etapa a 7-a a concursului PCNews (ca altfel de ce m-as apuca sa comentez magazine care inca nu mi-au facut nimic rau?) ma apuc sa scriu despre magazinul online arigo. Scriu cu “a mic” pentru ca asa e sigla magazinului. Magazin care vinde IT si chestii.

Am sa ma rezum (rezum e impropriu spus, ca am sa scriu destul) la a comenta designul, pentru ca restul e un schelet clasic de magazin virtual, nici mai mult, nici mai putin – arigo nu inventeaza roata, si nici nu ar fi indicat – e foarte bine sa pastrezi sistemele cu care oamenii sunt obisnuiti, pentru ca sa eviti sa-i agasezi cu inovatii si sa le pierzi timpul obligandu-i sa scormoneasca prin site-ul tau ca sa se prinda cum functioneaza.

Am sa descriu, prin urmare, exact si oarecum in ordine, primele reactii si impresii, apoi reactiile si impresiile de dupa cateva minute de gandire.

Intru pe site si ma astept sa gasesc ceva tehnic, na, IT-ish, asa – dar nu! Vad o sigla simpla, o denumire cu rezonanta japoneza pe un design care imi aminteste de farmaceutice OTC si plafar, cu un simbol care seamana a frunzulitza, pe culori crispy, eco si vesele. Si sunt un pic contrariata – oamenii astia ori vand ceiutz, ori vand IT ecologic, gen monitoare care merg cu baterii solare sau cine stie ce gizmo-uri mai ciudate. M-am uitat sa vad ce produse au si nu am descoperit nimic deosebit, care sa justifice un concept atat de “japono-eco-farmaceutic”.

(Ati vazut Grandma’s Boy? Merita! Revin imediat la paranteza asta)

Unde mai pui si ca in zona de blog e full de “multumesc” (chit ca asta e conceptul arigo-arigato, dar e cam mult) iar la Despre noi e o poveste cu siropel, potrivita pe un site cu leacuri traditionale sau fengshui si cam departe de IT. Armonie, dreptate, tenacitate, forta, austeritate, respect, ratiune si creativitate!

  • Unde e armonia in IT, cand toti stim ce nearmonios injuram coampele si perifericele cand nu merg?
  • Unde e dreptatea, cand tastatura mi se strica numai mie si service-ul are pretentia sa ma tina 30 de zile fara laptop pentru o afurisita de tasta mica, mititica, pe care daca as avea-o as inlocui-o in fix 3 minute si care in mod real costa maxim 1 RON cu taxe vamale si TVA cu tot? (Nu stiu daca arigo face chestia asta cu coampele pe care le vinde, dar din cate stiu asa fac toti, ca asa cer strictii aia de producatori, si e de un maxim kk.)
  • Tenacitatea, da, o regasim la oricine vrea sa instaleze XP pe comp care a venit numai cu drivere de Vista. (Va sti arigo sa dea omului compul cu driverele care ii trebe, chit ca face CD-ul in house, sa nu mai stea omul sa-si sparga tzeasta pe net dupa drivere?)
  • Forta, trebuie sa recunosc ca exista si ea, la toti cei (surprinzator, multi!!!) care incearca sa infiga tzeava de retea in mufa de modem.
  • Austeritatea? S-a dus si ea, odata cu aparitia Dell-ului rosu si a lui Asus Lamborghini galben. A, sa nu uitam si ca exista si webcamuri in forma de jucarii pufoase.
  • Respectul e ceva de care e in mod evident nevoie, nu numai in IT, in toata tara asta…
  • Ratiunea e chestia aia la care am facut apel cu succes zero, pana cand am reusit sa discut cu directorul general al unui service, ca sa fac in asa fel incat tastatura sa vina si sa ma cheme numai atunci cand pot sa o schimbe, ca sa nu stau fara laptop o luna, aiurea. (Sper ca arigo sa aiba ratiune. Rezultatul tot ala e, doar ca se economiseste timp si se scutesc nervi.)
  • Cu creativitatea e bai, explic in paragrafele care urmeaza. Chestia e ca am senzatia ca e site facut pe gustul shefului firmei de facut jocuri la care lucra Grandma’s Boy. De asta facusem paranteza mai devreme.

Ideea de design mai feminin nu e in sine foarte rea, dar IT-ul e totusi o chestie masculina. As fi fost mai incantata de ceva mai aspru, mai putin “delicat”, mai metalic, mai electronic – o atmosfera mai “tech”. Desi overused & abused pe site-urile de gen, este inca mult loc de idei noi pe tema asta veche.

Din doua motive:

  • Cand ma duc sa cumpar ceai si pe cutie vad un camion sunt contrariata; daca alaturi vad o cutie cu o floricica de tei prefer sa raman la ceea ce cunosc deja si sa cumpar ceaiul care in mintea mea seamana mai bine a ceai. Da, remarc si cutia cu camionul, dar ca pe o curiozitate – parca n-am curajul sa o incerc.
  • Femei calare pe servere, mai rar. Coampe portocalii, galbene, verzulii si / sau pimpuite din fabrica, tot mai rar, cu exceptia bizareriilor alora de Mac-uri, carora li se vad matzele multicolore si le sclipesc maruntaiele ca sa fie fancy-fancy inca de pe vremea cand eu invatam sa tastez abia. Acuma, in ultima vreme ce am inceput sa vad laptoape aaaproape de pitzi-style, colorate cumva altfel decat in clasicul negru sau negru si argintiu. Prin urmare, IT-ul ramane totusi, fara sa discriminam pe nimeni, ca e doar chestie de atractie si preferinta, un hobby / o ocupatie cu specific majoritar (covarsitor de majoritar) masculin. Iar singura chestie feminina care place unui barbat heterosexual (adica majoritatea barbatilor) este… o femeie.

Ca rezumat, designul are legatura cu alt domeniu decat cel de IT si atinge numai o parte mica din publicul tinta.

Singura chestie care ar fi totusi buna la designul in cauza este asta: un site nou de IT pe o piata saturata risca sa treaca neobservat – daca insa faci ceva altfel decat restul, macar castigi awareness.

—–

Consistenta din punct de vedere al produselor (numar, specificatii, descriere, preturi etc.)” – e ok,  desi produse am senzatia ca-s totusi cam putine. De adus? TOATE! Tot ce au altii e indicat sa existe si pe arigo.ro. Apoi ceva, cat mai multe, in plus. Chiar daca nu-s pe stoc, macar sa existe in site si sa fie “comandabile“. Asta ar fi singura problema, numarul. E enervant sa fii nevoit sa cumperi, cand ai nevoie de mai multe chestii, din 3 site-uri diferite. Eu una prefer sa astept sa vina comanda cu toate odata decat sa le iau pe toate azi, acum, dar sa ma tampesc de cap cu 3 comenzi separate. Sa ma sune curierii de 3 ori la usa, sa semnez de 3 ori… nu imi place.

In rest, e ok.

Marea buba NU e partea de functionalitate si magazin (inclusiv produse, marci si organizare pe categorii) ci, asa cum am scris o gramada mai sus, designul.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: