Blu-ray-ul vs. DVD-ul “clasic”

Evrika!

Altfel nu aveam cum sa ma ocup de etapa a 6-a a concursului PCNews – cerinta e de-a dreptul fantezista daca nu ai discul tras cu Blu-Ray si device-ul care sa si stie sa-l vada, fiindca tehnologia e destul de noua si, daca nu esti un impatimit, nu prea te dotezi cu cele mai noi dude… devii up to date cand iti mai schimbi compul, dar oricum pentru scurt timp, la cum apar noi tehnologii ca ciupercile dupa ploaie. Iar eu NU am inca de gand sa-mi schimb laptopul, decat poate daca imi da cineva unul cadou (Mogre si-a luat duminica trecuta un comp rosu, de ipzdeci, dar am sa-l las sa elucubreze chiar el despre aventura avuta, daca are chef).

Ma rog, dupa ce am tras sfori si m-am invartit in jurul propriei axe timp de cam o saptamana, in sfarsit am izbandit sa gasesc pe cineva dotat cu Blu-Ray, ca plasma cat juma’ de perete pe care sa imi incant okiu’ am la soacra-mea, dar n-am gasit sa inchiriez niciun film pe Blu-Ray. Am cautat Hancock, ca se gaseste la inchiriat deja pe DVD si ma gandeam ca pot sa stau sa compar ca la carte – cica il aduce Prooptiki*, dar nu am timp sa astept sa-l gasesc fiindca vreau sa-mi iau de pe cap si etapa asta de concurs, ca altfel mi-e ca mai iau cu altele si uit de ea.

Asa ca mi-am batut capul si pana la urma mi s-a aratat! Am profitat de ocazie ca am sub nas miraculoasa camera HD 3CCD Panasonic AG-HMC70U si am scris aceeasi filmare HD si pe Blu-Ray si pe DVD. Si am zis ca ma uit la ele ca intr-un experiment serios, adica in paralel. M-am gandit eu muncitoreste sa si filmez comparativ experienta, dupa care sa pun filmul pe youtube ca sa se vada si sa-si traga fiecare concluzia proprie. Dar vai.

Cum sa pun pe youtube asa ceva? Pai e ca si cum as incerca sa scriu caligrafic cu mana stanga, eventual si  cu degetele legate. Chestia e ca fiecare isi aminteste (cum mi-am amintit si eu) ce incantati eram de minunatul DVD – wow, mamaaaa, DVD quality. Ei bine, acuma avem nebunia asta cu Blu-Ray-ul si asa am impresia ca urmatorul pas e 3D-ul, ca dincolo de cum se vede pe Blu-Ray nu cred ca se poate merge in doua dimensiuni.

Asadar, dupa maxim 3 minute de vizionare paralela m-am edificat complet si, cu nervi ca n-am gasit nimic de inchiriat pe Blu-Ray si avand in vedere ca de o saptamana imi pusesem in cap sa revad Hancock, am pus DVD-ul si am incercat sa-mi imaginez diversele scene cu maxim de detaliu. Cum ar fi fost daca totul s-ar fi vazut limpede precum cristalul, ca in experimentul meu?

Daca n-ati vazut Hancock, eu zic ca merita vazut oricum – nu e o capodopera (sau, in fine, nu aduce nimic teribil de nou), dar e o comedie buna (nota 8 spre 9, cam asa) si are cateva faze unde te strici de ras – pe scurt, e vorba de un individ, negru (Will Smith), desigur, ca sa fie totul mai plauzibil si sa avem un conflict mai acut, sa “rezonam cu el” daca il privim dintr-un cinema din Harlem, care se trezeste ca are puteri supranaturale.

Acum urmeaza un semispoiler, deci nu cititi urmatorul paragraf decat daca vreti neaparat sa va stricati placerea surprizei.

==== START OF SPOILER ====

Individul cu puteri supranaturale le foloseste pentru a face bine, dar in stilul propriu, adica anarhic, cu multe efecte speciale, pirotehnie si butaforie care explodeaza convingator (pe Blu-Ray probabil ca s-ar fi vazut si mai spectaculos), si face atata balamuc probabil pentru ca e betiv – alcoolic, mai precis – si aproape sociopat din cauza diferentei intre el si restul lumii. Cu alte cuvinte, cu fiecare baiat rau pe care il bate mar si il opreste sa faca o porcarie, distruge cel putin o proprietate a cuiva si e absolut nesimtit pe chestia asta – in general distrugerile sunt masive si costisitor de reparat, spre jalea si disperarea orasului. Chestia e ca la un moment dat salveaza un nene care, plin de recunostinta si intentii bune, il ia cu lugu-lugu, il pune sa-si spele imaginea publica, adica il pune sa se predea politiei si sa mearga benevol la puscarie (unde se petrece o scena la care era sa cad de pe canapea de ras) pentru ce prostii facuse pana in momentul ala si, pe scurt, il invata sa devina un “superhero” pe bune.  Numa’ ca treaba se complica, normal, cand apare si adversarul pe masura lui Hancock si, de asemenea, descoperim si “perechea” lui intru superputere, langa care devine vulnerabil (si ea la fel) in persoana nevestei bietului om cu bune intentii despre care vorbeam. Un triunghi amoros nasol de tot. Ma rog, restul e previzibil, lupte, sange, punct culminant in care ba zici ca moare ea, ba ca moare Hancock dar finalul e cu happy end si mesaje cu o inimioara pe luna.

==== END OF SPOILER ====

Whatever, filmul ca filmul, dar de vazut tare mi-as fi dorit sa-l vad cu detalii in cel mai mic amanunt –  din cate stiu, pe Blu-Ray practic poti urmari pana si porii actorilor, daca te pasioneaza genul asta de indeletnicire. Iar efectele se vad spectaculos. Chestia asta are si un downside – daca pe DVD se mai putea trece cu vederea vreo greselutza, pe Blue-Ray nu se mai prea poate – se vede imediat, chestie care cred ca e neplacuta pentru cei implicati in productia unui film: de la machiaj la CG SFX totul trebuie sa fie perfect, absolut perfect. No mistakes allowed, ca SE VAD LACRIMA!

In fine, acum mi-a intrat serios in cap sa cumpar o duda din asta, un device cu Blu-Ray adica,  dar nu pentru laptop ci pentru TV, mai ales ca DVD playerul e destul de vechi si da semne de oboseala… asa ca, avand in vedere ca tehnologia asta permite si vizionarea de CD-uri si DVD-uri, e foarte posibil sa inlocuiesc vechitura cu o minunatie din asta. Chestie care inseamna si sa investesc naibii intr-un sistem audio calumea, ca din ce am citit, pe Blu-Ray si soundul e o nebunie, dar acum n-am bani si de asta. Mai incolo.

__________________

* oameni buni, aveti nevoie disperata de un site calumea! (daca va intereseaza, pot sa va ajut)

4 Responses

  1. […] macbin wrote an interesting post today onHere’s a quick excerptEvrika! Altfel nu aveam cum sa ma ocup de etapa a 6-a a concursului PCNews – cerinta e de-a dreptul fantezista daca nu ai discul tras cu Blu-Ray si device-ul care sa si stie sa-l vada, fiindca tehnologia e destul de noua si, daca nu esti un impatimit, nu prea te dotezi cu cele mai noi dude… devii up to date cand iti mai schimbi compul, dar oricum pentru scurt timp, la cum apar noi tehnologii ca ciupercile dupa ploaie. Iar eu NU am inca de gand sa-mi schimb laptopul, decat poate daca imi da cineva unul cadou (Mogre si-a luat duminica trecuta un comp rosu, de ipzdeci, dar am sa-l las sa elucubreze chiar el despre aventura avuta, daca are chef). Ma rog, aventura a fost ca, dupa ce am tras sfori si m-am invartit in jurul propriei axe timp de cam o saptamana, in sfarsit am izbandit sa gasesc pe […] […]

  2. ce reclama…

    eu zic ca ti-ai pierdut vremea degeaba cu acest concurs

  3. Ba nu, ca oricum imi place sa scriu.

  4. @ pingback – nu e macbin, e Messa, zau.

Leave a Reply

