Painea care nu e paine

Oameni buni. Am acum putin timp si vreau sa-mi strig indignarea – tin sa fac asta de cateva zile.

Mi-am cumparat acum vreo luna o masina de facut paine. De atunci, pentru ca are un gust nemaipomenit si pot experimenta zeci de retete, de la painea cu ceapa si usturoi la cea cu orez, cu cartofi sau cu masline, coc cel putin cate o paine pe zi. Ei, acum cateva zile am ramas fara faina si fara tarate (ca prefer painea integrala si obtin faina integrala amestecand faina alba cu tarate) si mi-a fost lene sa merg sa cumpar. Asa ca s-a facut seara si eu nu aveam o paine in casa. Trist. Cum foamea invinge lenea, am zis ca ma urnesc pana la magazin, sa iau o paine.

Ajung la magazin, ma duc la standul cu paine, iau una, imi da prin cap sa o miros si nu-mi place – un iz usor intepator, nicio aroma de drojdie, si parca si un pic de acreala. Imi zic, na, logic, asta e paine din aia ordinara, cine stie ce dracu’ pun astia in ea. Am sa iau din aia impachetata. Pun mana una din aia impachetata pe care scria ceva cu inalta calitate si natura si citesc de curiozitate la ingrediente.

Vreau sa zic ca eu de o luna fac paine din:

  • apa, lapte sau iaurt +
  • faina alba +
  • tarate +
  • sare +
  • zahar sau miere +
  • ulei sau unt +
  • drojdie proaspata +
  • seminte, ceapa calita, masline, stafide, susan, nuci pisate, orez, oua etc.

Paine care, cand e gata si de cand incepe sa se coaca, miroase imbatator, innebunitor, ti se umple gura de apa, o mananci calda, o mananci rece, o mananci cu unt, o mananci cu lapte, o mananci goala, o mananci cu miere, cu dulceata, dimineata, la pranz, seara, o mananci cand ti-e foame si cand doar ti-e pofta. Si e pufoasa si buna si moale si nu se face firmituri, e elastica si texturata si extraordinara si miroase atat de bine!

Ei, cand ma uit la ingredientele saraciei aleia de paini care in 3 zile e sfarmicioasa si pute a acru sau a muced (ca mai luasem din aia, toate sortimentele, inainte sa ma smecheresc si sa imi iau masina de facut paine) gasesc multe altele in afara de faina, apa, sare, lapte, zahar, drojdie. Gasesc afanatori (agenti de afanare), mono si digliceride ale acizilor grasi, draci baltati si e-uri cat casa.

CE MAMA DRACULUI, NESIMTITII DRACULUI, nici o afurisita de paine nu o mai faceti cum se face si din ingredientele din care se face painea?

Am mancat varza calita cu carne, fara paine, in seara aia. Si am invins rapid lenea si am luat din METRO 10 kile de faina Dobrogea si drojdie proaspata Pakmaya. Si am luat de la un supermarket 4 kile de tarate Sanovita. Pentru cei care citesc asta si carora le pasa ce baga in gura – luati-va  AZI o masina de facut paine! Daca nu azi, atunci macar maine! Cea mai ieftina e 1 milion si ceva de lei vechi si cea mai scumpa si mai mare e vreo suta de euro. FACE.

O afumatoare imi mai trebuie, sa-mi fac mezelurile in casa, si gata. Urmeaza sa ma mut naibii la tzara si sa-mi cresc legumele si carnea organic si am terminat cu fabricile astea de otrava frumos ambalata pe post de mancare.

22 Responses

  1. Alternativa la reteta ta este sa iti iei si faina integrala. Eu o iau ori de la Angst, ori de la Carrefour – raionul cu produse bio. Este posibil sa gasesti si in alta parte.

    Nu merge sa folosesti doar faina integrala, pentru ca iti iese painea cam tare… Si nu prea creste, oricata drojdie folosesti. Dar daca pui ca o treime din cantitatea de faina, faina alba, iar restul integrala, iese o paine de te lingi pe degete. Incearca o data.

  2. Da, pai am facut si asa, am luat de la NaturalMall.ro – dar parca imi place mai mult cum iese daca amestec faina alba cu tarate, pentru ca pun atat cat sa fie neagra dar sa creasca totusi🙂 Daca pun prea multe tarate creste, dar cum incepe sa o coaca se desumfla un pic si face un soi de groapa, desi la gust iese foarte buna…

  3. Confirm si eu, masina de paine isi face toti banii. Este perfecta pentru ca poti pune in ea ce vrei. De exemplu avem in casa oameni care nu vor sa manance zahar si crede sau nu, zaharul asta e in 99% din produsele pe care le poti cumpara in magazine. De ce, dracu stie.

    Ei bine, cu masina iti poti face paine si fara zahar. Na!🙂

  4. Corect! Singurul mic dezavantaj e ca fara zahar creste mai putin, dar creste🙂

  5. Aaaargh, o să mor de poftă până ajung să iau mașina. I kill you!

    Miere… unt… susan… nuci… offfff….

  6. Kill me pana ajungi sa iei masina de paine dar… ai sa ma binecuvantezi dupa!

  7. […] – Liberty Center din Rahova – NASPA!Scandal ICR – concluzii – II – Mesaje “anti”?E greu, Gooogule!Painea care nu e paineL-au tradus pe Tweety, il interzic pe PopeyePenis si pulaCe ne placeDe ce cumpar de la Metro de cand […]

  8. Painea noastra ce-a de toate zilele contine cel putin :inalbitori , afanatori, antioxidanti si coloranti.-E-uri care pentru o parte dintre consumatori aduc diabet sau cancer.Imi aduc aminte de painea integrala facuta acasa la cuptor😮 mancam in zilele de post goala sau cu zeama de varza si mu-mi mai trebuia nimic de mancare .Astazi nu mai este painea cea data de Dumnezeu ci este o paine ” ecologica ” care nu mai permite dezvoltarea florei microbiene normale in organism si nici macar putrezirea oaselor dupa plecarea noastra in lumea de dincolo . Forurile europene care duc aceasta politica ne-au asigurat pe aceasta cale si ” nemurirea sufletelor noastre.

  9. Messo, intereseaza-te ce contine faina aia din comertz :-))), si dupe, ia-ti faina de la tzara!
    PS- mi-am facut ieri o mamaliga (cu smantana&branza&pastrama de la cioban), mi se termenase stocu’ de malai de la tzara….am apelat la un malai de titan, parca…nici-un gust, culoare, textura…un mare kkt malaiu’ asta din comertz!

  10. Traiasca aparatele de facut paine si sa ne incalzeasca si sa ne faca painea crocanta in continuare.
    eu mi-am luat din jermania un aparat la 20 de euro, nu stie mare lucru ca programe dar il abuzez eu.
    asa ca paine cu seminte…. oh yes.
    cu lapte… oh yes
    cand o sa cresc mare imi iau una care face tot si are si orar ca sa ma intampine acasa fierbinte.
    un deliciu.

  11. Da! Este o minune! Minuuuuneeee!!!🙂 🙂 🙂

    A mea face si gem, dulceata si marmelada. Dar trebuie sa incerci inainte de cateva ori pana te prinzi ce cantitate de fruct si cat zahar trebuie pus acolo.

    Bafta sa faci upgrade la masinarie, ca merita fiecare cent.

  12. Tizule, acuma vad ca mi-ai scris de faina cu afanatori si antiaglomeranti🙂 Exista si faina fara asa ceva, am gasit eu😉

    Oricum e cea mai buna aia de tzara, clar.

  13. Messa, in ce proportii amesteci faina alba cu taritele? Din ochi sau ai cantitati exacte?

  14. La ochi. Dar pun cam 10-15% tarate. Daca pun prea mult nu creste cum trebuie. Oricum 10-15% e foarte bine.

  15. vreau sa-mi iau si eu o masina de facut paine dar nu stiu de care tu de care ai?

  16. Ia-o pe cea mai ieftina, toate fac acelasi lucru.

  17. Se pare ca degeaba o sa te muti la tara. Nu vei avea voie sa-ti cresti in curte legumele si animalele de sacrificiu conform Codex Alimentarius.

  18. Am si eu masina de facut paine si una peste alta sun foarte multumit. Este drept, pana acum nu am facut decat retetele lor si am constatat ca punand ceva mai putina apa decat spun ei (in speta, doar 220 de ml in loc de 270 ml) iese o paine buna. Insa contrar a ce spune Messa, a mea se farama foarte tare. Oare de ce? Precizez ca nu am folosit decat faina luata din super market-uri si niciodata din cea de la tara. Apropo, imi poate da cineva o reteta? Ma refer la gramaje si in special la drojdie, cate grame de drojdie trebuie sa pun la 500g de faina de exemplu? Multumesc anticipat!:)

  19. Foloseste o faina mai proteica (fereste-te de cea pentru cozonaci). Adauga un pic de ulei la coca atunci cand pui ingredientene. Framanta usor coca inainte sa intre la programul de coacere. Foloseste mai putina drojdie.🙂

    Una din toate astea trebuie sa mearga.

  20. Am si eu o mare rugaminte,mi-am cumparat masina de 2 zile si nu imi iese deloc,NU CRESTE SUFICIENT PAINEA:
    SPUNET-MI EXACT IN CE ORDINE SE PUN CA NIMENI NU SCIE ASTA
    Eu pun apa cu ulei ,zahar si sare,amestecate in cuva,dupa care pun faina si apoi in faina pun drojdie praf,ideea e ca multi spun sa nu se amestece drojdia cu apa,dar masina cum ii dau drumu incepe sa le amestece,deci?????

  21. E greu mosule. Faci teste peste test si cand iti iese sa tii minte ce-ai facut. In principiu creste mai usor cu faina alba, aproape deloc cu tarata, dar asta la mine care ma pricep din parti. Deci e greu.

  22. sunt indignata si eu, am verificat zeci de feluri de paine din comert, toate au in principal zahar , painea din comert este din ce in ce mai dulce, ma gandesc la diabetici, dar si la oameni ca mine care nu vor sa manance bataia de joc a comerciantilor, fi-r-ar ea de paine ca nici asta nu mai stims a facem , nu stiu unde sa ma mai adresez, paine din comert e de tot rahatul.

Leave a Reply

