De ce nu am sa duc niciodata la loc caruciorul cand merg la Carrefour

Prima oara cand au adoptat masura asta m-a bufnit rasul – adica i-auzi la ei metoda de “civilizare” a populatiei de nesimtiti urbani care shoppaie in supermarketu’ frantuzesc al lu’ peste, ala unde la mezeluri si carne au bagat bon de ordine, ca era omor la coada… Sa crezi romanul mai calic decat e nesimtit si sa crezi ca se va obosi sa duca la loc caruciorul dupa ce si-a incarcat masina cu crapelnita si chilipiruri carrefour-iste numai si numai ca sa recupereze 50 de bani amarati.

Dupa ce am ras bine, m-au napadit dracii – adica, bai, Carrefour, tu, in loc sa-mi spui mie frumos si civilizat, cum fac McDonalds-ii, va rugam sa duceti carucioarele la loc (chestie care a avut efectul scontat in timp), ai impresia ca, pentru aia 50 de bani cacaciosi, o sa ma supun ca o vita intentiei tale de a-ti elimina cheltuielile cu personalul adunator de carucioare, pe care il platesti cu 600 RON pe luna maxim. E, uite, o iau ca pe o impolitete si cu nepoliticosii te porti ca un nesimtit, ca asa merita.

Deci, acu’ cateva luni, cand au introdus sistemul, am decis ca eu NU duc NICIODATA NICIUN carucior la loc.

Asa am si facut. Pe urma nu am mai fost la Carrefour o vreme. Ma duc in seara asta si, cand ies, vad ca nu mai era niciun carucior lasat aiurea-n drum – pasa-mi-te, imi zic, calicul din roman a invins pana si nesimtirea, asa ca el isi recupereaza constiincios fisa. Sa fiu singura care nu-si duce caruciorul… ma simt prost. Deh, omul civilizat din mine invinge intotdeauna nesimtitul, asa ca am avut strangerea aia de inima, sa ma duc sa duc fieratania pe roti la rastelul de unde am luat-o. Cum aveam o gramada de cumparaturi, era evident ca intai trebuia sa merg la masina, sa le descarc, sa incui, apoi sa imping caruciorul pana la locul lui. Ma duc la masina, deschid portbagajul, incarc, termin, inchid, dau sa imping de carucior si vad o batranica, o batranica micuta, cu batic, curata, ridata, cu parul ca un abur alb, ochi albastri si infinit de blanzi, ca o bunicuta din poze… apropiindu-se de mine. Imi zice timid: “Doamna, va rog, ma lasati sa duc eu caruciorul?” Brusc n-am mai vazut nimic, aveam apa in ochi, i-am zis “Sigur ca da, va rog…” A dat sa plece; ii zic: “Asteptati putin…” nimeresc 5 RON in portofel si ii dau… incepe sa-mi multumeasca, fastacita, in mod atat de real uimita, impresionata… simt cum ma doare in spatele ochilor, ii zic “Sanatate, mama…“, intru in masina si plec, fug… nu poti sa conduci plangand, asa ca am tras pe dreapta imediat dupa iesirea de pe Plevnei si am bocit pana mi-a trecut cat de cat raul, mila, neputinta, furia… ca oamenii sunt nevoiti sa se umileasca, sa cerseasca, sa faca munci injositoare la varsta cand e normal sa te odihnesti, sa te plimbi si sa-ti cresti nepotii…

Asa ca, pentru a doua oara si din cu totul alte motive, am decis iar ca eu NU duc NICIODATA NICIUN carucior la loc. Pentru ca, daca eu nu duc la loc caruciorul, un amarat, care chiar are nevoie de aia 50 de bani, ii poate lua. Si munceste pentru ei, mai mult decat cinstit.

Chiar va rog sa faceti la fel. Nu va caliciti la 50 de bani.

8 Responses

  1. Cei de la Cora au venit cu “inventia” asta de multa vreme, cu mult inaintea Carrefour-ului…

  2. Draga Messa,azi,avand ceva timp liber,am intrat pe net….Si iata,citesc de ceva vreme randurile tale incat nu mai stiu cum am dat de blogul tau..Voi reveni cu siguranta,cu placere caci am descoperit in randurile tale inteligenta,bon sens,umor si un farmec dulce-amarui,daca ma pot exprima astfel…Si sa nu uit,m-ai convins ca tre’sa imi cumpar o masina de facut paine!!!!Eugenia.

  3. ce frumos e când binele învinge

  4. Abis, dar eu nu am mers in Cora decat de doua ori in viata… anyway, nu era chiar asta ideea…

    Bine ai venit, Eugenia!🙂 N-o sa-ti para rau, masina de paine e o minune!

  5. Bre,nici noi nu ne calicim!Noi rareori avem marunt prin portofele,e o problema drastica,asa ca merge si cu cheia de la intrare bagata acolo…asa taraneste,da!Si asa,il si duc la loc de fiecare data:))
    Si chestia cu fisa am vazut -o si pe afara,nu e o inventie pur omaneasca,dar am vazut-o la supermarketuri mai mititele,cu cativa angajati la casierie,si care oricum n-au ditai parcarea ca sa strabati 2 km doar ca sa duci un carucior inapoi.De exemplu la Tesco sau la Plus,asa era.Pe la alea mai mari insa n-am vazut,acolo erau locuri amenajate langa masina ,unde garai caruciorul ,descarcai si apoi venea cineva si le lua.
    La noi,mai greu…
    Am boala pe tiganii care intind mana,dar cand vad cate un batranel din asta,mi se indoaie inima…si sunt la fel ca si tine furioasa si trista in acelasi timp.

  6. sefa :)) acu (chit ca-s in dispozitie plangacioasa, ca visai ce nu tre sa visez azi noapte, adica morti si bani de trecut vama si dadui urjet la un cersetor 10 lei ca sa poa’ sa treaca vamile de dincolo cine trebe, nu ca-s bisericoasa, da’ ai de nu mai sunt am un talent maxim sa-i visez, fir-ar creieru meu prajit de ras sa fie), nu tre sa crezi tot ce vezi.
    la billa sunt copii care duc carucioarele. tot pe 50 de bani. si la real la fel. ba se si bat pt ei.
    nu visa, sunt multi care profita de sensibilitatea noastra. nu zic ca nu-s si cazuri reale. dar marea majoritate sunt hoax-uri.
    vazui la piata cand am cumparat rosii si conopida (si nu odata) o faza simpatica: cica rosii direct de la producator. pai producatoru ma-sii, da avea mainile mai ingrijitte ca ale mele. sa-mi zica mie popa ca ala scarma cu mainile in balegar sau in pamant.
    oricum la carrefour e jeg maxim, nu inteleg ce cauti p’acolo…

  7. Ce sa caut, eram in zona si frigiderul ma astepta gol, trist si rece acasa… la ora 9 jumate nu mai conteaza ca e carfur, intri unde-apuci, ca sa ai o juma’ de ora de luat crapelnita pana se inchide mustaria…

    Daca visezi lumea de dincolo… nu faci tu bine s-o visezi si pe mama si sa-i zici ca fii-sa e bine-mersi? Eu i-am visat numai de doua ori pe ai mei in anii de cand au plecat…

    De dat…. ma, nush, asta e, poate e marketing cersetoricesc, chestia e ca sunt o gramada de nu le dau nici taiata, dar mamaita asta nu parea din aia “hoax”… am vazut Filantropica si eu, numa’ ca macar unii din ei sunt pe bune. Iar asta nu cersea – cand i-am zis ca poate sa ia caruciorul, a multumit, l-a luat si ar fi plecat cu el fara sa ceara nimic, daca nu o opream eu. Nu astepta sa-i dau. Nu stiu, babuta asta a fost altfel…

  8. Gabitzo, la chestia cu cheia nu m-am gandit! :))))

Leave a Reply

