Daca am de cumparat un proc AMD

Sa continui cu etapa a 8-a a concursului PCNews. In ertapa asta trebuie sa zic “caracteristicile / calitatile unui produs AMD pe care chiar le luati in considerare in momentul achizitiei si au rol hotarator in luarea deciziei.” Si sa dau “exemple clare din cadrul ofertelor online din Romania“. Din start trebuie sa spun ca eu niciodata nu ma fidelizez pe un produs, cu exceptia placilor video ATI, dar cred ca imi trece si fidelizarea asta in curand. Asa ca am avut in timp ce procesor am gasit sa fie cel mai ieftin in parametrii doriti. Si am avut 90% AMD-uri. Care m-au slujit cu deosebita abnegatie, asa ca nu am ce sa le reprosez, desi acum am un Intel Core2Duo. Asa s-a nimerit. La banii aia, care mi-au convenit atunci, si la caracteristicile cautate, asta a fost procul cu care am cautat sa gasesc laptop. Bineinteles ca nu ma pricep la procesoare nici cat negru sub unghie de IT-ist, pentru ca mi-e lene sa invat ceva ce nu-mi trebuie zilnic, plus ca deja stiu destule altii care-s la indemana, asa ca intotdeauna apelez la cei priceputi din jurul meu pentru sfaturi si idei. Si, de obicei, iau de buna ce mi se recomanda. Daca insa ar fi sa caut sa-mi iau ceva si nu as avea niciun sfatuitor in preajma, as compara cifrele. Adica as sta sa caut solutia cu cifra cea mai mica la pret si cifrele cele mai mari la caracteristici si la garantie. Desi la halul de mod in care se rezolva defectiunile, in 2000 de ani si lasandu-te fara obiectul muncii in timpul asta, poti sa uiti de garantie, mai bine iti bagi picioarele si cumperi piesa noua, surubaresti cateva minute sa o montezi si basta.

Asadar, sa zicem ca vreau un proc AMD. Intru pe primul magazin online care-mi iese in cale si caut procesoarele AMD. Sa zicem ca am disponibili cam 100 de euro pentru asta. Eu de obicei cheltui cat am, deci am sa caut exact alea care sunt in jur de 100 de euro. Pe Oktal gasesc 3 bucati. Unul e 64 X2 5600, altul 5050, altul 6000. Ala cu 5050 e mai scump decat ala cu 5600, deci il tai, raman doua. Unul are 2900 GHz, alalalt 3000, nu-i mare diferenta, deci trec de frecventa, mai departe. Al doilea: L2-1024KBx2 90nm (125W), spre deosebire de primul, L2-512KBx2 65nm (65W), la diferenta de 20 RON doar, asa ca gata, e clar, a castigat asta, si costa 364.87 Ron. La fix m-am incadrat.

Acuma sigur ca nu-l iau de la primul magazin… dau search pe google sa vad unde si la ce pret mai dau de el. Gasesc la eMag cu 304,34 RON, la Cel.ro cu 341 RON, la Caro cu 380.76 RON, la E-fantastic cu 411.34 RON, la PC Garage cu 354.18 RON, pe Esal cu 355.15 RON si pe Arigo cu 367.35 RON. Bineinteles, castiga eMag la faza asta.

Dupa asta caut pe net reviews despre exact procesorul asta si, daca sunt bune, il iau imediat. Daca nu, repet cautarea, la fel.

Rezumat? E simplu si valabil nu numai daca shoppai dupa procesoare, ci in cazul oricarui produs – caracteristicile / calitatile pe care chiar le iau in considerare sunt, in ordinea asta:

  • pretul – sa fie cam cat am eu disponibil, plus-minus 10 pana la 50 de RON;
  • raportul cel mai bun calitate-pret – caracteristicile tehnice cele mai bune la pretul cel mai rezonabil; daca vine Intel cu un procesor exact ca asta de care am vorbit, dar il da la 250 RON, logic ca il iau.
  • parerile altora care l-au incercat.

Cat despre magazinul de la care cumpar… este, de fiecare data, cel cu pretul cel mai mic. Nu sunt fidela nici magazinelor.

Leave a Reply

