Cura de slabire care functioneaza fara foame

Aceasta este o dieta combinata, facuta sa se potriveasca ca o manusa persoanelor care au un program complicat si mananca mai mult seara, persoanelor gurmande si… “gurmete” carora, pe langa mancarea multa le mai place sa fie si buna si persoanelor care detesta sa stea mult in bucatarie.

Se slabeste usor, cate 1 kg pe saptamana, fara frustrari alimentare si fara a pune in pericol sanatatea, mai ales daca dieta este suplimentata cu vitamine si minerale.

Este o dieta care respecta echilibrat 3 principii in general vehiculate: calorii putine, proteine nu carbohidrati, disociere alimente.

Vom imparti alimentele in 4 categorii:

>>> NEAPARAT:

– 2-3, chiar 4 litri de lichide pe zi: apa, ceai neindulcit; nu se ia in considerare  la aceasta cantitate cafeaua!

– cel putin 1 fruct si o leguma cruda pe zi, ca gustare intre mese (de exemplu, 1 mar, 1 portocala si un morcov)

>>> PERMIS:

Proteine:

:: carne (pui, curcan, peste slab, vita slaba si, cu moderatie, porc slab sau curatat de grasime);

:: lactate fermentate (iaurt, lapte batut, branza de vaci slaba, smantana falsa – lapte batut cu branza de vaci, amestecate cu mixerul);

:: oua (dar cate unul la o masa!), in orice varianta de preparare, numai sa nu fie cu grasime (ochiurile si omleta se fac la tigaia de teflon sau la microunde!)

Legume (de toate, in orice combinatie: varza, morcovi, telina, rosii, ciuperci, fasole verde, vinete, dovlecei, usturoi, ceapa, praz, broccoli, conopida, spanac, urzici, loboda, patrunjel, marar, cimbru)

Exceptie: Amidonoase (tot ceea ce contine amidon: paine, paste, pizza, placinte, cartofi, orez, mamaliga, fasole uscata, linte)

Fructe (de toate, evitand insa fructele prea dulci – banana, kiwi, struguri, pere – si insistand pe citrice si mere)

>>> DE EVITAT sau IN CANTITATI MICI:

– Fructele foarte dulci
– lactate nefermentate si lactate foarte grase (lapte dulce, cascaval nefermentat, telemea, camembert, alte specialitati cu continut mare de grasimi)
– miere (2 lingurite pe saptamana, maxim 3)

>>> INTERZIS:

Grasimi (maioneza, smantana, unt, margarina, slanina etc.)

Exceptie: 2-3 linguri de ulei de floarea soarelui sau de masline pe zi

Zaharuri (orice fel de dulciuri din comert – gen bomboane, prajituri, frisca; zahar, sucuri racoritoare nenaturale sau/si cu adaos de zahar)

Exceptie: mierea naturala – o linguritza-doua pe saptamana.

Amidonoase (tot ceea ce contine amidon: paine, paste, pizza, placinte, sticksuri, covrigei, cartofi, orez, mamaliga, fasole uscata)

Exceptie: mazarea verde (foarte tanara) si porumbul fiert.

ATENTIE: PROTEINELE NU se combina la aceeasi masa, astfel de combinatii NERECOMANDATE sunt:

:: carne si lactate (ca in escalop)
:: carne si oua (ca in drob sau omleta cu sunca)
:: peste si oua (ca in omleta cu peste)
:: lactate si oua (ca in oua umplute, chiar daca cu smantana falsa)

De asemenea, trebuie evitata combinarea PROTEINELOR  cu GRASIMI (astfel, carnea nu se prajeste in ulei, ci la tigaie de teflon sau la gratar si ne vom abtine sa punem branza in salata care are deja ulei!)

PROTEINELE de acelasi fel se pot combina, si rezultatele sunt foarte gustoase, mai ales daca ai si un pic de imaginatie; exemple:

:: iaurt cu branza de vaci = smantana falsa
:: muschi de vita (sau piept de curcan) cu ficat de pui = rulada de carne

Cum aceasta dieta elimina carbohidratii, nu tratam in amanunt problema disocierii / asocierii lor cu alte alimente. Ceea ce este bine de stiut este ca nu se combina cu zahar sau/si alimente care contin zahar.

Numaratoarea caloriior poate fi dificila, mai ales pentru incepatoare in “ale dietelor”… Asadar, in continuare vom “aproxima” masurile care duc la cele 600 – 1000 de calorii pe zi, si nu mai mult.

Portiile de mancare trebuie sa fie generoase in legume (crude sau fierte – avem nevoie de vitaminele si fibrele din ele!), proteinele fiind cca. 1/3 din fiecare portie. Masura “la ochi” pentru o bucata de carne pentru o portie: cat o palma sau… cat un mouse.

In combinatii (la salate) lactatele gen iaurt / lapte batut nu trebuie sa fie mai mult de jumatate de cana. Branzeturile (inclusiv cascavalul ras) nu trebuie sa depaseasca 2 – 3 linguri la o portie.

Vom folosi un singur ou la o masa. Sunt delicioase si par mult mai mari decat sunt omletele cu legume (spanac; morcov ras si ceapa “calite” in apa; ardei gras si ceapa, sau ardeiul poate fi copt…)

Bafta! Fara foame (deci fara probleme cu stomacul), variat (deci fara constipatie si frustrari) fara sa ne distrugem organismul (cu multe legume) si… cate 1 kg dus pe saptamana!

Tineti minte – cu un pic de imaginatie putem face orice delicatesa! Chiar si dulciuri! Fara sa ne stricam cura si respectandu-ne placerile.

Intre mese: ceai verde, cat mai mult ceai verde sau cel putin de fructe si apa minerala,  – daca se poate, plata; trebuie sa bei cam 2-3 litri de asa ceva pe zi. Eu imi iau doua sticle langa mine – una de ceai si una de apa si tot beau din ele pana le termin (eu beau, cand sunt la dieta, cam 4 litri de lichide pe zi).

N-am zis nimic de sare – eu am renuntat sa mai pun la toate mancarurile, unele imi plac foarte mult fara; daca simti nevoia de sare, pune DUPA ce ai gatit, nu in timp ce gatesti si numai daca chiar simti nevoia. La ficatzei oricum trebuie sa pui sarea dupa, ca altfel se intaresc si nu mai sunt buni.

Tot ce am scris aici se prepara foarte repede, cele mai “complicate” dureaza maxim 20 de minute; de asta, totul se taie foarte subtire, ca sa se faca repede si sa nu stai dupa ele prea mult.

Majoritatea ingredientelor sunt semipreparate – fasolea verde, porumbul, spanacul. Iar amestecurile de legume le iau gata taiate de la orice supermarket. Imi fac de obicei toate cumparaturile odata, ca sa am o saptamana. Ce se poate tine la congelator, tin la congelator. Ce este perisabil, mananc repede, in primele doua zile din saptamana. Cand cumpar carne o portionez si bag portiile in pungutze separate la congelator. In felul asta se dezgheata foarte repede si nu mai trebuie sa “masor” cantitatile inainte sa ma apuc sa fac ceva (in general pe tavite si caserole scrie cate grame au, si mi-e mai usor sa impart de exemplu 600 g in 3 si sa stiu ca am 200 de g / portie!!!). De asemenea, ma salveaza de tentatia de a manca mai mult, pentru ca ar trebui sa decongelez mai mult, si mi-e lene.

Inca ceva – nu fa cumparaturi cand ti-e foame.

Ce am scris eu aici poate fi rotit in fel si chip, nu trebuie sa respecti intocmai meniul unei zile – daca il respecti, e ok – este foarte echilibrat si da organismului exact tot ce-i trebuie. Ideea e sa le mananci pe toate intr-o saptamana.

Bafta!

LUNI

  • Dimineatza: omleta cu spanac si usturoi (1 ou, 1/2 conserva spanac, 3-4 catei de usturoi, tigaie teflon, fara ulei!)
  • Gustare: 1 portocala cu o linguritza de miere
  • Pranz: 150 g ficatzei taiati subtire si prajiti rapid cu condimente (~1/3 tavitza de 500 g) cu garnitura de legume (sunt niste pungi cu amestec mexican, congelate)
  • Gustare: 1 mar
  • Seara: salata: o rosie, castraveti si ceapa cu iaurt sau lapte batut (1/2 cana)

MARTI

  • Dimineatza: omleta cu ciuperci (un pumn de ciuperci, ceapa, calite intr-o lingura de ulei de masline, oul spart deasupra si amestecat bine pana se leaga)
  • Gustare: 1 mar
  • Pranz: 150 g ficatzei taiati subtire si prajiti rapid cu condimente, peste care pui 1/2 borcan fasole verde si 2-3 catei de usturoi + cimbru si marar si un pic de apa si lasi sa fiarba impreuna pana se evapora apa
  • Gustare: 1 portocala
  • Seara: ciuperci umplute (scotzi coditzele, le toci si le calesti in 2 linguri ulei masline impreuna cu o ceapa taiata marunt si marar mult; pe urma umpli ciupercile cu chestia asta, le aranjezi in tigaie, torni 1/2 cana lapte batut peste, cat sa fie un pic peste fiecare ciupercutza, pui un capac deasupra si le lasi sa “fiarba” pana isi lasa apa si se si evapora)

MIERCURI

  • Dimineatza:  salata de morcovi, telina si mere (le razi pe toate, pui un pic de otet de mere si 2 linguri de ulei de masline.)
  • Gustare: 1 morcov
  • Pranz: sote de morcovi cu vacutza (tai carnea de vacutza in fasii foarte subtiri si o prajesti la teflon cu cimbru si marar amestecand foarte repede – daca vrei poti sa pui 1 lingura ulei masline . Scoti carnea pe o farfurie. Tai 2 morcovi rondele foarte subtiri si le pui in tigaia unde ai prajit carnea, cu 1/2 cana de apa. Fierbi morcovii pana scade apa si incep sa sfaraie, dupa care ii amesteci bine si gata!)
  • Gustare: 1 grapefruit cu 1 linguritza de miere
  • Seara: mini-ghiveci (2 dovlecei taiati cubuletze mici, 1 morcov taiat cubuletze mici sau rondele subtziri, 1 ceapa – le prajesti pe toate amestecand repede la teflon cu 2 linguri de ulei de masline si condimente – marar din belsug)

JOI

  • Dimineatza: salata: 1 rosie, 1 castravete, 1 ceapa, branza rasa (1/2 cana)
  • Gustare: 1 mar
  • Pranz: ciuperci cu pui (toci cam un pumn de ciuperci si o ceapa, tai fasii subtiri 1 pulpa superioara de pui dezosata, pui 2 linguri ulei masline + condimente si prajesti totul amestecat rapid pana se face carnea)
  • Gustare: 1 portocala
  • Seara: chiftelutze de dovlecei cu morcov (razi bine 1 morcov si 1 dovlecel, ii scurgi cat poti tu de apa, ii amesteci cu 1 ou si condimente – marar, cimbru si cu 3 catei de usturoi pisatzi, pui 2 linguri de ulei de masline in binecunoscuta tigaie si pui cu lingura “chiftelutzele” inauntru; acoperi tigaia; la un moment dat le intorci si acoperi iar tigaia. Dupa care scoti capacul, lasi un pic “sa se rumeneasca”, le intorci din nou si gata)

VINERI

  • Dimineatza: salata de rosii cu smantana falsa (tai 2 rosii marunt, cubuletze; pentru smantana falsa, amesteci la mixer pana devine un fel de crema 3 linguri bune de branza de vaci cu 1/2 cana de iaurt slab – folosesti jumate din ce-ti iese la salata!!!)
  • Gustare: 1 mandarina
  • Pranz: mancarica de dovlecei cu smantana falsa (dovleceii taiati cubuletze impreuna cu o ceapa tocata marunt fierb in tigaie in 1 cana de apa cu condimente pana aproape dispare apa; adaugi 1 lingura de bulion, amesteci si lasi sa mai fiarba un pic, pana scade aproape de tot. mananci asta cu smantana falsa care ti-a ramas de dimineatza)
  • Gustare: 1 grapefruit cu o linguritza de miere
  • Seara: salata tzatziki (castraveti murati in otet, tocati si bine storsi, 1/2 capatzana de usturoi pisat, 150 g branza de vaci)

Azi ai voie 1 pahar-doua de vin rosu sec (eu iau Cabernet Sauvignon de la Murfatlar) sau gin cu suc natural de portocale fara zahar adaugat

SAMBATA

  • Dimineatza: somn🙂 – nu mananci (bea ceai verde sau ceva similar)
  • Gustare: 2 mere sau 2 portocale
  • Pranz: vita inabusita cu amestec de legume (tai carnea felii lungi, late si subtiri, foarte subtiri, cat poti tu (mie imi ies cam de 5-7 mm). Ai nevoie de 4-5 felii, pe care le inabusesti sub capac in tigaia de teflon cu 1/2 de cana de apa; mai adaugi daca scade. Scoti carnea facuta, o pui deoparte, pastrezi zeama. In zeama pui amestecul de legume si 1 lingura de ulei de masline; lasi pana scade zeama de tot si incepe sa sfaraie. Amesteci un pic si gata!)
  • Gustare: salata de fructe (1 mar, 1 portocala, 1 mandarina, taiate cubuletze; le amesteci cu scortzisoara si o cana de suc dietetic natural – din ala fara adaos de zahar, eventual din ala pentru diabetici. Lasi 1/2 de ora inainte sa mananci, la frigider)
  • Seara: salata de ton cu porumb si salata verde, 1 lingura ulei masline.

Azi ai voie 1 pahar-doua de vin rosu sec (eu iau Cabernet Sauvignon de la Murfatlar) sau gin cu suc natural de portocale fara zahar adaugat.

DUMINICA

  • Dimineatza: salata de pui cu porumb si salata verde, 1 lingura ulei masline. Carnea de pui trebuie fiarta cu o seara inainte, taiata cubuletze si racita pana a doua zi.
  • Gustare: shake cu miere (1/2 cana lapte dulce, 2 linguritze de miere, amestecat la mixer pana face spume!)
  • Pranz: salata de vinete cu branza topita (o vanata, coapta, tocata, 2 linguri ulei masline, 1/2 ceapa tocata marunt-marunt, 2-3 triunghiuri de branza topita pe care o lasi langa aragaz, sa se incalzeasca bine si sa se inmoaie cu 1/2 ora inainte; toate astea se amesteca la mixer, pana se amesteca omogen)
  • Gustare: 1 mar
  • Seara: mancare de varza (1/4 varza tocata, 1 lingura ulei de masline, fiarta in apa cu condimente – piper alb, cimbru, dafin, vegeta – cat sa ramana crocanta dar apa sa scada binisor, dupa care se adauga 1-2 linguri de bulion si se lasa sa mai scada) – asta poti sa o mananci cu smantana falsa sau cu 2-3 linguri de iaurt crema.

2 Responses

  1. Parerea mea: Fix pula!

    Marea problema e ca nu poti sa o tii ca nu poti sa te tii de gramaje si de cumparat mancare cata si cand iti trebe.

    Dar poti aplica oricand cura mea😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: