Cura de slabire is my name

Din pacate.

Sunt al naibii de avizata sa vorbesc despre diete, asa ca etapa a 11-a a Concursului PCNews, care spune ca trebuie sa scriu ce metoda de slabit as lua in considerare sau recomanda din solutiile propuse de magazinul online www.bestsellertv.ro e un fel de a-mi da apa la moara.

Pentru ca sunt blagoslovita cu un organism care stocheaza si aerul pe care il respir si care se incapataneaza sa nu renunte la nicio celula adipoasa. Pana la 14-16 ani eram o scoverga si aratam ca viteii de lapte, cu incheieturile groase si brate si picioare subtiri si lungi. Intre 14 si 16 ani ceva s-a schimbat, dracu’ stie ce (doctorii se jura ca-i totul normal) si de la 55 pana in 60 de kile la 1 metru 77, adica de la magaru’ lui Buridan, ala de traia fara mancare pana a murit, costeliv si uscat, la calu’ popii gras si rumen, adica bam! la 75 de kile.

Si am inceput viata de diete. Cu mici pauze, am tinut-o numai intr-o cura. Am incercat tot. Infometare, South Beach, Mediteraneana, Montignac, Daneza, Herbalife, Biomed4, adica pastile, prafuri, ceaiuri, post (de la ala m-am ingrasat, nu tineti post daca vreti sa slabiti!), masaj, sport (de la aerobic la fiare) sauna pe bune, chiloti cu efect de sauna, stress, degete pe gat (inutil daca nu mananci nimic) si asa mai departe. Stiu tot ce se poate sti despre fiecare iarba, praf, substanta, adjuvant, supliment. Cunosc perfect principiile pe care se bazeaza diversele tratamente. Stiu de ce unii oameni slabesc cu sport si altii nu si asa mai departe. Dupa 15 ani de incercat tot am devenit experta. Acu’ 3 ani reusisem in sfarsit sa ajung la 62 de kile si sa ma mentin cat de cat. Dupa care m-am trezit bortzoasa. Eeeewwww!

Cand am nascut-o pe fii-mea aveam nu mai putin de 107 kile. Aratam ca o bila cu picioare si cap. La cateva luni dupa ce am nascut-o, am inceput sa dau jos slanina. Acum am 82 de kile. Mai am 20 pana la “tinta”. Si merge din ce in ce mai incet. Dar al dracu’ sa fie ala care sa da batut, ca eu nu am de gand. M-am gandit ca am 31 de ani, deci inca vreo 10 ani pot sa arat a om. Dupa aia o sa ma complac in slanina si basta. O sa ies la “pensie adipoasa” dupa 25 de ani de munca si lupta cu kilele in plus si gramele din farfurie. Sau poate nu. Habar n-am.

Ceai chinezesc care ajuta la slabit
Ceai chinezesc care ajuta la slabit

Cert este ca singura metoda care la mine a dat roade a fost dieta. Am sa o postez separat. Si in dieta mea se bea mult ceai. Dar MULT. Masajul ajuta, dar mananca timp (trebuie sa ai macar o ora pe zi sa te duci la framantat, ca altfel e cam degeaba) si doare de mori. Chilotii care te fac sa transpiri si te incing in zonele in care intentionezi sa scapi de slanina functioneaza, dar nu toata lumea ii suporta. Mie mi s-a facut rau de la ei, de fiecare data, de la marci diferite. I-am donat prietenelor, care au fost incantate, dar nu le-am vazut mai slabe, probabil nu i-au purtat destul – treaba cu chilotii-sauna e ca trebuie sa porti la ei cu indarjire, altfel nu functioneaza. O chestie buna la chilotii aia e ca mai omoara din celulita, dar cata vreme pana si Pam Anderson are coaja de portocala pe fund inseamna ca inca nu exista leac definitiv pentru porcaria asta.

Asa ca eu cred in ceaiuri. Daca nu te slabesc (si nu te slabeste nimic asa usor, nici macar Dumnezeu, daca nu tii o dieta!) macar te ajuta pe bune sa dai jos scarboasele de kile in plus mai repede. Ideea e simpla – te hidratezi, umpli burta cu ceai si mai scade pofta de mancare, diversele plante din ele mai dau niste energie, mai taie din cheful de a goli frigiderul, ai ce face in loc sa rontai, fiindca bei la ceai, ca ai norma de 3-4 litri de lichide pe zi si apa goala e cam bleah dupa primul litru… unele sunt diuretice si, dupa cum stim, prin rinichi se elimina ce s-a filtrat din organism, altele te trimit mai des la buda sau te scapa de constipatie daca tii o dieta fara cartofi, paine si alte alimente care, pe langa raii carbohidrati, mai au si mult-pretuitele fibre…

Pe scurt, ceaiurile sunt un ajutor de nadejde. Eu nu vad o dieta fara ceaiuri.

Pe site-ul de pe care a trebuit sa aleg ce as recomanda am gasit un ceai interesant. Ceaiul chinezesc al Dr. Ming. Desi pe site nu-s trecute ingredientele (ce-ar fi sa le treceti?) eu m-am descurcat cu prietenul meu Google si am gasit ca are in compozitie tot felul de ierburi, dintre care trei principale (care imi par mie a fi cele care ajuta la slabit):

Senna – asta e un gen intreg de plante cu efect laxativ la nivelul intestinului gros (asadar, cum spuneam mai sus, e indispensabil in dietele fara cartofi, porumb, fasole, paine si face ca mancarea sa treaca mai repede prin intestin, ceea ce inseamna ca se absorb mai putini nutrienti, deci se slabeste) si antiinflamator. Planta asta e si in celebrul bitter suedez. Atentie insa, chestia cu efectul laxativ poate sa fie neplacuta (si periculoasa, nu e bine sa nu absorbi nutrienti deloc!) – in functie de organism; asadar, pentru cei la care efectul e instant si puternic n-as recomanda 3-4 litri pe zi, ci vreo doua cani maxim, cam cat recomanda si producatorul.

Lucerna (Medicago sativa) – 5-10 grame din planta asta hranitoare, sub forma de ceai, pe zi contracareaza efectele neplacute ale dietelor – contine izoflavone, fier, calciu, fosfor, vitamine (C, K, D si E), cumestrol, caroten. E recomandata (printre altele) anemicilor si celor care au lipsa de calciu si scade nivelul colesterolului.

Lemn dulce (Glycyrrhiza glabra) – Radacina de lemn dulce se foloseste ca indulcitor, fiind de mai mult de 50 de ori mai dulce decat zaharoza; in ceaiuri, lasa un gust dulceag si mascheaza gustul plantelor amare. In ceaiurile de slabit e folosita pentru efectul usor laxativ, desi are si multe alte efecte, dintre care am sa mentionez doar ca este un bun expectorant (haha, ceaiul asta e bun si la raceala si in primele zile dupa ce te-ai lasat de fumat!) si creste tensiunea arteriala – doze mari nu-s recomandate celor cu hipertensiune. A, si scade nivelul testosteronului, ceea ce e cam neplacut pentru barbatii grasuni care vor sa slabeasca repede.

Mai sunt trei ingrediente secundare, despre care banuiesc ca sunt puse in formula ceaiului pentru a-i da un gust bun: menta (contine magneziu, vitaminele C si A), papadie (antioxidant), coaja de portocala.

Recomandarea e de una, doua cesti pe zi. De acord, si o gramada de alte ceaiuri si apa, sa se faca aia 3-4 litri de lichide.

Am sa postez zilele astea, separat, si dieta mea. Care MA JUR ca functioneaza.

Leave a Reply

