Monitor LCD Asus MK241H

Monitor LCD Asus MK241H
Monitor LCD Asus MK241H

Ietete ca Asus face si monitoare. Nu stiam de chestia asta dar, cum am ramas in urma cu etapele la concursul PC News, am zis sa ma apuc sa scriu, am intrat aici si am gasit un monitor ASUS. Interesant.

Ideea e ca pretul e ok si imi cam trebuie un monitor din asta. In mod normal nu mi-ar trebui, dar eu URASC plasmele (despre care, cu cat sunt mai mari, am aceeasi parere pe care o am si despre Q7 – sunt semnul cocalarului). Si, din nou, in mod normal nu mi-ar trebui, pentru ca am un TV Sony normal, cam vechi dar care se vede de 3 ori mai bine decat astea noi acum pe piata, numai ca am eu o dambla cum ca fix un TV din asta cu tub nu-i trebuie lu’ shashia de fii-mea in ochi cand se uita absorbita la Winnie the Pooh.

Acum cateva saptamani am scos de la locul lui batranul TV Sony si am pus in loc un monitor Phillips. Chestia a fost posibila pentru ca, asa cum e firesc sa se intample in casa de oameni cu netul si coampele in sange, foloseam de ceva vreme un tuner TV extern, ca sa compensam pentru lipsa unei benzi din bietul si batranul Sony. Numai ca monitorul Philips are o singura problema – are 17 inci. Cam puchinos… asa ca e de imaginat ce senzatii am trait cand am vazut monitorul asta generos de la ASUS.

A, chiar, acum asa mari se fac numai din astea wide? Ca eu as vrea unul patratziu, ca pe vremuri, ca-s conservatoare… plus ca o diagonala de 24 de inci la un lataretz din asta nu e tot aia cu diagonala de 24 de inci la unul patratziu.

Sa ma uit asadar, dupa atata introducere, la ce stie sa faca moni asta.

Timp de raspuns – 2ms. Dragutz. Sunt eu capabila sa percep asta? Nu stiu, dar whatever, e bun rapid. Luminozitate – 400cd/m2; asta zau ca nu stiu ce inseamna, daca nu trebe sa ma uit la el cu lumina aprinsa, e ok. (sa-l cumpar?)

Unghi de vizibilitate – asta e ceva important, ca daca am cativa oameni la mine si vrem sa ne uitam la ceva la TV ar fi ideal sa nu ne inghesuim toti in miezul camerei si sa ne luam aerul incercand sa vedem ceva coerent. 170/160. Banuiesc ca sunt grade. E bine, nu? (l-as cam cumpara)

Contrast – asta e bun cand ai un film de groaza filmat in intuneric si te chinui sa faci naibii ceva cu monitorul, setarile, mama naibii, ca sa intelegi ceva ce nici regizorul nu a inteles. E o chestie foarte buna de avut la modul foarte manevrabil pe monitor. 1000.1. OK. (il vreau, deci trebuie sa il am, nu maine, dar il vreau)

Dimensiune punct – 0.270mm – asta nu stiu ce inseamna, trecem mai departe.

Garantie – 36 de luni – dragut, desi pentru mine, avand in vedere experientele mele cu garantii la diverse electrocasnice si electronice… garantia e VAX in Romania, peste tot, si greu ma va convinge vreo firma ca nu-i asa – in caz ca nu am apucat sa scriu si cred ca nu am apucat, acum tastez pe o tastatura externa A4Tech, din aia mica, pe care am pus-o peste tastele laptopului, fiindca the SERVICE-GURUS vor neaparat sa imi tina laptopul cateva zile in service ca sa-mi inlocuiasca tastatura stricata, operatiune care dureaza, pe ceas, 5-10 minute, in functie de experienta omului de service. Ca cica trebe sa verifice sa fie restul ok. Pai nu trebuie, ca le zic eu – totul e perfect in rest, doar tastatura e proasta. Dar cine sa ma creada pe mine.

Sa revin la monitor. Alte dude:

  • HDCP – logic,
  • Built in Spks: 2W x 2 stereo – pentru scopul meu, sunt vax, ca eu scot sunetul din tuner prin statie, dar sunt bune cand nu ai alta varianta; pentru birou, de exemplu, sunt exceptionale, mai omoara linistea, iar 2W intr-o camera in care e liniste e destul;
  • Inputs : 24-Pin DVI-D (il cumpar candva anul asta, clar, poate mi-l fac cadou de Craciun)

Diagonala – 24 inci, am explicat mai sus, e cam cat unul de 21, zic eu, dar tot e mare. (nu am timp nici sa mor mai devreme de 1 decembrie, sa ma duc sa vad unul mergand, dar pe 2 ma duc)

Rezolutie (banuiesc ca nativa, nu maxima) – 1920×1200 – ok.

Pret? 1587,98 RON. E ok. (desi as cam vrea sa fie vreo 12 mil, nu 15… poate pana pe 2 decembrie mai scade pretul, sau poate de Craciun, vreo promotie, ceva?)

Mai e nevoie de vreo concluzie?

Leave a Reply

