BitDefender Total Security 2009

BitDefender Total Security 2009

BitDefender Total Security 2009

Pregatesc de vreo doua saptamani si postarea asta, care e tot pentru concursul PCNews. Adica am inceput-o acum o gramada de zile, cu intentia sa scriu ceva gen “ziua1. ziua 2…”. Ideea e ca o tot uit in drafts, pentru ca BitDefender Total Security 2009 este exact genul de antivirus+utilitar de care uiti relaxat odata ce l-ai pus pe masina, si asta pentru ca, atunci cand ai chestii mai “grele” de lucrat nu esti nevoit sa il inchizi temporar pana iti faci treaba. Ce vreau sa zic e ca, de cand l-am instalat acum cam doua saptamani (si am avut nu de lucru, ci de LUCRU) nu a trebuit sa-l inchid niciodata ca sa mai castig inca nitica memorie. Asta e, zic eu, o mare chestie buna. Adica, MARE.

O alta chestie MARE este faptul ca asigura si protectia copiilor online. Ceea ce ma foarte intereseaza, pentru ca mai e puuuutintel pana cand fii-mea o sa isi ceara imperativ dreptul la propriul laptop – si probabil ca il va avea, ca deja se duce o lupta surda, de guerilla, pentru accesul la tastele mele.

O a treia chestie MARE, sau in fine, pasul inainte, e ca in banii de licenta (si nu-s multi, ce mai inseamna 65 de euro azi?) intra dreptul de a instala softul pe pana la 3 calculatoare. Mi se pare o chestie de bun simt si utila, pentru ca acum in orice casa unde exista un computer fie exista deja, fie va exista, inca unul cel putin, ca sa nu zic ca la mine in casa or sa existe trei cu totul, de cand fii-mea… am zis mai sus care e treaba si ca va obtine propriul calculator. Asa ca e normal ca toata familia sa cumpere o data un soft si sa-l foloseasca. La fel, treaba asta e geniala si pentru firmele mici. Nu stiu daca BitDefender sunt primii care au facut chestia asta, dar mi se pare o idee ok si un pas inainte in modul de gandire al producatorilor de software. De ce zic ca e un pas inainte si nu PASUL inainte? Licenta pentru pana la 3 calculatoare e valabila timp de doar un an. Eu as face-o nelimitata sau in fine, pe cati ani se da maxim. Mai ales ca poate, peste un an, iese o versiune noua, la care poate va fi iar oferta. Multe se petrec intr-un an…

Inca o chestie pe care am gasit-o utila si se leaga cumva de prima, cea cu faptul ca nu incurca omul care munceste ca sa-si faca el damblalele cu scanatul si paza si protectia, este faptul ca, atunci cand nu esti pe priza si chiar ai treaba si te rogi sa te tina cat mai mult bateria la laptop, BitDefender Total Security 2009 se ascunde frumusel si sta low profile, fara sa il apuce mentenanta si sa roada bateria cu efort fix cand chiar nu trebuie. Treaba vazuta si constatata, ca l-am “pandit” cand am scos matzul de alimentare. Cand l-am pus la loc, a stat nitel si si-a reluat ce treaba avea el acolo. Acuma sa nu inteleaga cineva ca daca scoti alimentarea laptopul nu mai e protejat, ca este – BitDefender Total Security 2009 isi vede de on-access scan si restul de sarcini “ad-hoc” in functie de actiunile userului. Numai ca nu “papa” din baterie.

In rest, curata registri, iti arata tot soiul de tabele la care probabil merita sa te uiti daca intelegi ceva din ele (eu fug de tabele si rapoarte), te bate la cap (discret) sa-ti dai naibii din cand in cand un defrag, ma rog, chestii la care au grija antivirusii combinati cu utilitarele de genul asta.

Nu am incercat feature-urile de backup, nu din alt motiv decat ca eu am incredere din principiu numai in ce fac eu cu mana mea si la mine pe server/HDD/DVD etc. Idem, nu stiu cum face cand te joci ceva (ca in pagina softului spune ca se prinde cand joci ceva si te lasa sa joci, amana taskurile de rutina, ca sa nu te hacaie fix cand tu impusti ceva sau esti impuscat), dar asta pentru ca eu pur si simplu nu ma joc pe calculator. Probabil ca e asa cum scrie.

Mai permite si administrarea retelei de la un singur comp – are un fel de cpanel – dar de reteaua de acasa nu ma ocup eu.

Mai e un feature interesant pe care inca nu l-am incercat, si anume cel  care securizeaza fisierele intr-o zona criptata, ca sa nu poata nimeni sa vina sa le pescuiasca de acolo fara voia stapanului. Daca as lucra cu documente groaznic de confidentiale, cred ca m-ar tenta sa folosesc si chestia asta. Mai cripteaza el si conversatiile pe mess, dar cred ca mie personal nu imi e prea util – pe mess vorbesc putin, nimic confidential si totul de vara. Chestiile confidentiale nu le scriu nici macar pe hartie si nu le vorbesc nici la telefon. Paranoia, ce sa-i faci.

Nu l-am vazut “in actiune”, pentru ca eu navighez in zone sigure (nu am mai vazut un antivirus in “actiune” directa de vreo cativa ani buni iar virusi n-am mai avut pe comp de vreo 8 ani), dar nici nu vreau. Prefer sa stiu ca e acolo, in background, discret, just in case, si ca isi face treaba. Un “Bronic” sau “BGS” virtual.

6 Responses

  1. eu folosesc internet security 2008 si e foarte ok. am dat 120 de lei pe el si a blocat câţiva viruşi cu succes până acum.

  2. Dap, si eu sunt incantata de asta. Numai ca imi expira in cateva zile, ceea ce inseamna ca va trebui sa ma gandesc daca il iau sau nu.

  3. din pct-ul meu de vedere este unul din cele mai nesigure antivirusuri

  4. De ce? Adica ai avut o experienta nasoala?

  5. Io, din principiu, nu folosesc BitDefender; motivu’ e Radu Georgescu si ce stiu despre cum (nu) a produs el antivirusu’.

  6. Radu Georgescu este actionar majoritar si presedinte al GECAD (fostul RAV antivirus) si nu are nicio legatura cu BitDefender al carui fondator este Florin Talpes. Mai multe informatii despre BitDefender si despre istoria acestuia gasiti pe wikipedia: http://ro.wikipedia.org/wiki/BitDefender

Leave a Reply

