Am sa am un aparat foto digital Sony DSC-H50!

Fujifilm FinePix S5700
Fujifilm FinePix S5700

Candva zilele astea trebuie sa-i spun “adio” lui Fujifilm Finepix S5700. Va pleca de la mine si il va folosi altcineva, caruia probabil am sa-i las un biletel in compartimentul de baterii si in biletel am sa-i spun ca lui Fujică ii placeau bateriile bune, alea de la Varta, ca nu e totusi mofturos la alea mai proaste, dar ca cel mai mult i-au placut acumulatorii Sony si ca poate ar face bine sa-i dea tot ceva bun, pentru ca la mine Fujică s-a obisnuit la bine. Si am sa-i mai spun ca a fost un micut aparat foto extrem de comod de folosit, cu care am luat o multime de poze bune si foarte bune si pe care am invatat foarte repede sa-l folosesc. Si, dupa ce am sa-i spun toate astea, am sa uit rapid de suferinta despartirii si am sa ma duc val-vartej sa-l cumpar pe urmasul lui, la oferta pe MarketOnline.ro – Sony DSC-H50. Nu comand online pentru ca-mi place sa pipai si sa urlu “este!”.

De ce fix si tocmai Sony DSC-H50?

Aparat foto digital Sony DSC-H50
Aparat foto digital Sony DSC-H50

Intai si intai, de ce Sony. Simplu. De cand ma stiu vreau un Sony, asa cum de cand ma stiu vreau un Nikon. Chestia e ca am inceput de la sapuniere si am “urcat” incetisor, cam o data pe an, cate un nivel mititel. Nu am timp sa ma ocup de invatat cum e cu fotografia la modul serios, pentru ca am atatea gramezi de altele pe creieri. Dar, incetul cu incetul, am trecut prin meniurile variate si diferite de Kodak, Samsung, Konica Minolta, Canon, Fujifilm… am invatat ce inseamna apertura, care e treaba cu incadrarea, de ce nu e bine sa faci poze in contra luminii decat daca exact efectul ala il vrei si asa mai departe. Acum e clar timpul de un Sony, pentru ca urmasul lui Sony va fi Nikon. Sau Canonul ala nou de 21 virgula ceva MegaPixeli? Nush… In fine, am spus de ce fix Sony, trebuie sa spun de ce fix DSC-H50.

Pai, in primul rand, Sony DSC-H50 se incadreaza in bugetul alocat camerei foto, adica are un pret cat se poate de rezonabil, si imi mai raman niste bani si pentru vreo lada de cateva beri, cu care sa-l ud cum trebuie.

In al doilea rand, am citit o serie de review-uri foarte generoase despre aparatul asta, toata lumea spunand ca, la banii dati pe el, face cam de doua ori mai mult. Si ca, prin comparatie cu alte aparate foto din cam aceeasi clasa, e cel mai bun. Se mai zice ca ar avea zoom-ul pus incomod si ca poti sa dai din greseala peste el daca ai degete lungi (am) dar nu cred ca asta va fi pentru mine o problema – eu ma obisnuiesc cu orice, repede. De aia a fost bine ca am schimbat sapte marci de aparate foto de-a lungul timpului – acum ma adaptez la orice. Faptul ca o chestie e pusa nu-stiu-cum conteaza muuult mai putin decat calitatea pozelor obtinute. Iar pe mine ma intereseaza sa-mi iasa pozele brici.

In al treilea rand, pentru mine este un upgrade, asa cum e si normal. Fujică avea 7.1 MP, Sonică are 9.1 MP. Doi megapixeli in plus se simt. Fujică avea zoom optic 10X (ala digital nu m-a interesat niciodata, oricat e de bun, face totusi pureci, plus ca eu cam fac poze close-up sau, in orice caz, la distante mici). Sonică are zoom optic 15X. Si, dincolo de orice maruntis, Sonică are totusi lentile Carl-Zeiss Vario Tessar. Adica, lentile. Mai gasisem un Panasonic de 9.1 MP (astia au Leica, iar eu sunt fan Leica) dar zoomul optic era de 10 MP, asa ca a castigat totusi Sony, mai ales ca Panasonicul era si un pic mai scump (cu vreo 60 RON, adica exact cat e reducerea la MarketOnline.ro pentru Sony DSC-H50) si arata si mai “sapunieros”, fata de Sony, care arata foarte bine.

In al patrulea rand, eu il consider un entry-level pentru poze deja pretentioase… sau, daca nu chiar entry-level, macar un border-level intre amatorism si ceva mai mult.

Plus ca are cateva feature-uri foarte interesante. De exemplu, poti sa faci poze, la alegere, in proportiile 3:2 sau16:9, adica dreptunghiulara clasica sau wide. Foarte tare. Mie asta imi poate fi foarte util, pentru ca uneori ma apuca dorinte de nestapanit sa fotografiez peisaje deschise. Wide-ul ala e genial pentru asa ceva.

Alt feature interesant este ecranul ala MARE – 3 inci (7.62 cm, adica aproape 8 cm!) cu 230.000 pixeli (adica redare fidela si curata a ceea ce “vede” – ajuta enorm!) si, pe deasupra, pivotant. Chestia asta mie personal o sa-mi foloseasca 100%, pentru ca adesea merg la concerte sa fac poze si, chiar daca am 1.77, deci sunt destul de inalta, uneori tot trebuie sa fac pozele in orb peste capetele multimii care nu s-ar da la o parte nici picata cu ceara din fata omului cu aparatul foto. Logic. Asa, cu ecranul asta, si mare si rotativ, viata mea va fi muuult mai usoara.

Nu stiu cat de utila imi va fi tehnologia de detectare a feţei, pentru ca mie imi plac incadrarile asimetrice si nu ma omor dupa centrari, dar well, aparatul o are. E buna, sa fie, cine stie?

La fel, functia PictBridge (adia poti sa conectezi camera la printer si sa scoti repede pozele) mie nu-mi foloseste la nimic, dar, la fel ca mai sus, ideea e ca se poate si naiba stie cand o sa am nevoie si de asa ceva.

Ca majoritatea camerelor foto de la un nivel incolo si pana la nivelul profi, unde, naiba stie de ce, functia asta cam dispare, Sony DSC-H50 stie sa filmeze. Maxim MPEG VX Fin: 640 x 480 pixeli la 30 frame-uri pe secunda. Mie una, imi este foarte ok, as fi fost nefericita fara functia asta – foarte des mi s-a intamplat sa ma pup ca am avut pe Fujică la mine si ca nu am pierdut fazele care cereau sa fie filmate! Iar faptul ca are si stabilizator Super SteadyShot (la poze eu nu prea simt nevoia, dar la video, da) este un mare plus.

Restul de caracteristici sunt listate aici.

Inca o chestie pe care nu trebuie sa uit sa o mentionez este ca mi-a placut foarte mult “manerul” lui Fujifilm si am cautat un aparat care sa aiba unul la fel. E cea mai comoda chestie inventata vreodata in materie de aparate foto.

Asa ca, peste cateva zile, adio Fujică, bun venit Sonică. Am sa-i fac si un review practic, eventual video, dupa ce il incerc, ma joc putin si ma obisnuiesc cu el.

Si sa nu uit ca am scris asta pentru concursul PCNews.

Later edit: am trecut azi prin Carrefour si l-am vazut. Logic ca in CarFUR e mai scump cu aproape 150 RON. Am vazut unde are zoom-ul – si mie personal mi se pare foarte la indemana. Deci iese din discutie  ca fiind un potential minus chestia cu zoomul aproape de locul unde te sprijini cu degetul mare. E, de fapt, un plus – ai zoom-ul foarte la indemana.

Deci, clar. Abia astept sa-l iau.

One Response

  1. […] In asteptarea lui Sonică. Sonică asta**. […]

Leave a Reply

