Bantuie o raceala sau o gripa sau dracu’ stie ce

Cert e ca e naspa rau de tot.

Incepe cu dureri musculare – spate, brate, gat, ceafa, shale. Senzatia e ca te-a calcat ursul. E ca si cum ai fi urcat cu mainile goale un perete de stanca si ai mai fi si cazut de sus, fix in cap. E ca si cum ai fi tras de fiare o zi intreaga, dupa 4 ani de sedentarism.

Si, logic, nu stii ce te-a lovit; nici eu nu stiam ce m-a lovit si am zis – oi fi stat dracu’ stramb si am stat iar cocosata la calculator, al dracului sa fie (saptamana asta sunt racita, deci DRACUI), asa ca m-am dus sa ma pravalesc in pat si zac pana a doua zi, cand ma trezesc si pana in bucatarie m-am lovit de toti peretii de ameteala. Imi da prin cap “hopa, stai sa vezi ca am racit si am febra”, asa ca imi confirm banuiala cu termometrul si ma panichez, ca stiu cat am de lucru. 37 cu 8. Imi spun, mama ma-sii, iau paracetamol si poate scap ieftin. Iau paracetamol. Pana la pranz am 38 cu 7. Invers, zic. Trebe sa plec, asa ca mai iau si niste aspirina si plec.

Seara am capul cat o banitza si nasul imi duduie. Am senzatia ca ma strange careva de cap. Da’ tare. Pana a doua zi, somn chinuit. Trezirea devreme, cu sange curgand dintr-o nara, si impresia ca am mancat sticla sparta. Febra. Paracetamol. Iluzia ca ar putea sa treaca.

Si tot asa, trei zile la rand. In a patra se infunda nasul si ramane asa pana azi. Din nas, culori diverse. Intre timp, apare tusea, aia seacam uscata, care se mai amelioreaza (ca nu trece) doar cu Codeina, din aia de care nu-ti da la farmacie decat cu reteta. Eu am Codeina in casa de acu’ 3 ani, si e inca valabila. Sa dea dracii in ei de drogati, ca din cauza lor mi-ar fi trebuit reteta daca nu o aveam in casa. Ca de-aia nu se da codeina OTC, adica “over the counter” – ca da dependenta. Cacat. Acum trei ani m-a intrebat farmacista aia – aveti reteta? Iar eu i-am raspuns intr-o rafala de tuse uscata, suierata, de magar ofticos “d-hahaha-mi-chihichihi-tre-hehe-hehe-bu-ie-hehe-hehe?”. Si mi-a dat. Mi-a zis sa stiu si eu pentru alte dati ca nu trebuie retete in cazuri de urgenta si ca farmacistul poate decide sa dea bolnavului medicamentul.

Azi noapte nu am dormit de tuse. Codeina are efect, dar asa, nitel. De fapt, tusea asta, sta numai cand vrea ea. In rest, tusesc pana ma doare capul.

Azi dimineata m-am trezit cu un ochi rosu. Lipit, ca la puii de pisica proaspat nascuti. Mucoasa conjunctivala inflamata, exact ce imi lipsea. Cui sa multumesc? Pe cine sa bag in ma-sa? Cine a inventat racealo-gripa conjunctivitoasa virala? Ma astept sa imi bubuie si celalalt ochi pana maine, asta asa, ca sa nu am si eu parte de partea distractiva a muncii mele. Adica aia in care ies din casa si nu stau la computer sa editez si sa randez.

Deci paziti-va. Ca bantuie un cacat de bolesnitza, cu dureri de muschi, gat umflat si rosu si dureros, febra, muci, tuse, nas infundat, ochi rosii si tot tacamul, colectia de toamna 2008. Luati-va de pe acum vitamina C, 500-1000 mg pe zi. Si faceti rost de o reteta de Codeina. Si paracetamol. Mult, mult paracetamol.

13 Responses

  1. sefa, pt tuse mergi la Sensiblu si ia niste picaturi – se numesc Sinecod.
    Se iau cu apa si taie tusea. Pe incercate. iti dau o bere sau un vin fiert daca nu isi fac efectul.
    am avut si eu virusache ala, tare tare urat a fost. inca trag de el, vrea sa se intoarca

  2. Mi-a adus al meu Sinecod (sirop) aseara si am luat – de tusit, am tusit in continuare, asa ca am bagat si o codeina, si ori de la Sinecod, ori de la combinatie, ori de la cei 5 litri de supa la plic, sarata ca dracu’ si mustind de monoglutamat, pe care i-am baut ieri in loc de mancare, m-am umflat ca un cimpoi pana azi dimineata, cand ma privea din oglinda omuletul Michelin si era sa fac atac de panica.

    Vad ca m-am mai dezumflat nitel, si nici ochii nu ma mai ustura asa tare (dar le-am dat Visine, asa ca nu stiu daca e efectul aluia sau mi-e mai bine).

    Dupa ce scap de porcaria asta ma iau de ceafa si ma apuc sa dorm si eu normal, 8 ore pe noapte, ca banuiesc ca de aia am avut sistemul imunitar cu chilotii in vine de a izbutit sa-l penetreze adanc si violent bolesnitza asta.

  3. pai se stie ca monoglutamatul e sanatate curata. de cattering n-ai auzit daca aveai chef de ciorba?😀

  4. insanatosire grabnica,da-i cu vin fiert si cu,,aspirina saracului”(sex in toate pozitiile posibile pe timp de gripa),hi-hi-hi…Eugenia.

  5. Cui ii mai arde de aspirina d-aia? Eu as vrea sa ma culc si sa ma scol peste o saptamana, si odihita, si fara bolesnitza.

  6. Deocamdata, sanatate. Cind iti revii: Daca ai vrea sa colaborezi cu noi, da-mi un semn.

  7. Vad ca va cautati junior grafician…🙂 io-s senior, am aproape 9 ani de grafica in spate🙂 dar spune-mi despre ce e vorba, poate va pot ajuta. Sau poate pe video? Va trimit cu cea mai mare placere ce editez pentru Animalutze.COM, ca vad ca nu aveti nimic cu/despre animale🙂

  8. cred ca e aviara. buna grafica ai.

  9. Nu era vorba de grafica, imi place cum scrii si am vazut ca faci filmulete. Poate ne faci o vizita sa vorbim despre proiectele pe care le avem, cine stie…

  10. dxn, sa stii ca nu e aviara, pentru ca la aviara faci febra si vezi cum zboara pasarele – cred ca e bovina sau ceva, ca am un ochi injectat si alalalt lacrimeaza🙂 🙂 🙂 Iar de cat de buna e (nu gripa, grafica), nu stiu, cert e ca nu e grea, imi sta pe spate… hai ca am febra si ma aberez.

    Florin, filmuletele mele sunt de incepator, inca nu le am fantastic cu editarea, dar bineinteles ca putem vorbi – mai stii ce poate sa iasa? Stai sa-mi revin din bolesnita asta (ca nici putere sa scriu nu am) si vorbim.

  11. multa sanatate!

  12. Va dau un sfat! GRATIS!
    in fiecare an inainte de sezonul rece (sep- octombrie) cumparati-va fiole (injectabile) de polidin (6 la numar) ,cate 2 in fiecare seara (3 seri la rand) si mereti la medicu de familie sau o asistenta pe care o cunoasteti sa vi de bage cu o siringa in cur🙂 ,va intareste imunitatea si nu mai aveti treaba tot anul…

    Mie mi le-a dat mama de vreo 8-10 ani incoace si am uitat ce inseamna raceala / gripa… ,desi in ultimii 2 anii nu mi le-a mai dat (am plecat de acasa) tot nu am nimic.. inca tine.. Dar inainte sa inceapa sa mi le dea in fiecare an aveam probleme majore cu raceala / gripa!

    ps: is suportabile injectiile.. chiar is OK

  13. Au! Numai la gandul unui ac in fesierii mei chinuiti si cu galme de la niscai antibiotice facute de o vaca de asistenta si ma apuca tremuriciul!😀 Dar merci de sfat, am sa il rumeg serios pana toamna viitoare…

Leave a Reply

