Proiector Toshiba TDP SP1

Concursul PCNews continua si desigur, continui si eu. Azi am de cercetat meniul magazinului OKTAL.ro pentru a comenta un produs, asa ca am intrat in pagina proiectoarelor. De ce tocmai proiectoare? Pentru ca am avut deunazi o discutie cu un pusti suparat ca i-am criticat noul loc de promenada, Liberty Center, discutie care m-a facut sa ma gandesc ca probabil singurul mod in care pot scapa de cocalarii si pitzipoancele de mall, veniti la film ca sa manance floricele, sa ragaie, sa se ciupeasca si sa-si etaleze soneriile cu manele, este sa-mi organizez un cinema… acasa.

Proiector Toshiba TDP SP1
Proiector Toshiba TDP SP1

Cum nu ma pricep la proiectoare, ma gandesc ca cel mai bun, pentru inceput, pana ma prind ce si cum, va fi unul la un pret mai mic – adica asta: Toshiba TDP SP1. In poza il vad ca-i negru, nu pare foarte mare (mai jos aflu ca are 270 x 98 x 198 mm, e cam cat un top de hartie, si la fel de greu, 2 kile si un pic) si imi place cum arata. Are si geanta, deci poate fi transportat usor daca e nevoie de el si in alta parte decat acasa.

Sa trecem asadar la date tehnice.

2200 lumeni. Banuiesc ca in sufrageria mea e suficient si arhisuficient. Nu am distante atat de mari incat sa nu bata pana in perete.

Durata viata lampa (ore): 2000 – 3000. Adica peste 1000 de filme. Adica peste trei, chiar patru ani, ca nu am eu timp sa vad cate un film zilnic incat sa consum orele alea mai repede de trei sau patru ani… cand s-ar putea sa ma mut la casa, deci sa am spatiu si sa cumpar alt proiector.

Putere lampa (W): 180. Aspiratorul meu are un zero in plus. Deci, nu e chiar asa sorb la contoar. Cat aproape doua becuri neecologice de 100. Avand in vedere ca in mod normal inchizi lumina ca sa folosesti proiectorul, practic consumul ramane acelasi ca atunci cand te uiti la TV cu doua lumini aprinse.

Contrast: 2000:1. Banuiesc ca e ok. Nu ma pricep la asta inca.

Aspect imagine: 16:9. Probabil ca se poate regla si 4:3, nu de alta, dar e ciudat sa vezi un film care are pe laterale negru-griuliu-luminos… Rezolutie: 800×600, arhisuficient pentru un mini-cinema de casa. Mai ales ca poti sa obtii proiectie cu diagonala plecand de la un minim de 60 de cm si sa ajungi la… 7.7 metri. Asta e ceva, asa, urias… Poate daca as sparge peretele sufrageriei, ca sa bata proiectorul pana in peretele opus din camera lu’ fii-mea, as ajunge la o diagonala de… sa zic… 5 metri. La aproape 13 milioane  (doispe opt sute) eu zic ca e suuuper destul. Si are si zoom.

Aaaa, si e Toshiba.

O singura chestie nu stiu daca are, si anume USB. Dar ca sa aflu asta cred ca e suficient sa dau un telefon la magazin – pe site scrie ca intre orele 10 – 18 in timpul saptamanii si 10 – 14 sambata, pot suna la 021-252-6153 sau 031-401-1251 si un consultant de vanzari o sa ma ajute sa gasesc produsul potrivit.

Leave a Reply

