Aberatia aberatiilor – taxa de 1 RON.

Azi e o zi trista. Neagra si trista. Pentru ca am platit taxele la stat. Cred ca as fi putut sa plec vreo 2 luni in vacanta departe rau. Dar nu, eu am platit la statul roman, pentru doctorul care ma imbolnaveste, pentru politistul care ma jefuieste, pentru functionarul public care ma scuipa in ochi la ghiseu. Nimic nou in asta.

In schimb noua era povestea unui om de la coada, de acolo de la trezorerie, care statea la coada, un car de draci, doar ca sa plateasca o taxa de timbru judiciar de 1 leu. Da, e corect. 1 leu, 1 ron, aprox 0.27 euro, taxa de timbru.

Pentru a plati respectiva taxa, omul cu pricina a pierdut cam 2 ore, a facut niste copii xerox, s-a enervat, o scarba functionara a folosit un computer aprox 5 minute, o imprimanta, o stampila, un sitem complex de trimis docomente pe tzava sub presiune, o alta functionara (asta amabila) a incasat banii si doi jandarmi pazeau tot minunatul sistem descris mai sus.

Toate astea, pentru a incasa magnifica taxa de 1 RON. Cati bani s-au cheltuit pentru tot rahatul asta chiar nu mai conteaza, asa cum nu conteaza nici timpul pierdut de amaratul ala care platea. Conteaza doar venitul magnific de 1 RON pe care l-a avut statul roman.

Ca tot e campanie electorala, mi-ar placea sa primesc un raspuns de la candidati – ii trec aici cu link (bloggerii stiu de ce) pe cei din colegiile care ma privesc pe mine, Madeinbukarest si Messa – adica colegiile de deputati 5, 8 si 22:

Era sa uit: amaratu ala cu taxa de un ron fugise in aceeasi zi pentru acelasi proces si dupa un timbru judiciar de 0.3 RON, care probabil valora mai putin decat hartia pe care fusese tiparit. Chiar nu se poate renunta la cacaturile astea de taxe? Sau daca tot trebe platite, nu se pot plati in acelasi loc? O singura data?

Aaaaaa, mai ceva – amaratu facea toate astea pt ca un garcea de la circulatie ii luase carnetu damboulea si mai nou cica se contesta direct in instanta.

Deci, domnisoarele, doamnele si domnii  candidati, astept raspuns cu maxim de interes.

9 Responses

  1. Este o aberatie a unui sistem ale carui rotite nu interactioneaza. Fiecare rotita incearca sa se miste fara sa fie interesata de miscarile celorlalte componente. Unii stabilesc o taxa fara sa gandeasca si modalitatea de plata. Este atat de greu sa existe pentru o problema, o singura institutie si un singur functionar, iar acesasta institutie sa se ocupe de toate hartiile si te toate taxele? Este anormal ca noi sa mergem la sapte institutii, dupa 70 de avize si taxe…
    De aceea vreau in Parlament, pentru a simplifica legile care ne consuma timpul si banii!

  2. @Dragos

    In primul rand, multumesc pentru raspuns. Dupa cum vezi, esti singurul. Referitor la raspuns insa, nu sunt foarte fericit.

    Adica ma bucur ca esti de acord cu mine, dar de la tine cel putin astept ceva mai mult; prin vot eu deleg pe cineva sa imi rezolve problemele, nu doar sa fie de acord cu mine si sa imi explice generic ce si cum, ca de fraze de genul “sprijinim mediul de afaceri” sunt satul pana peste cap.

    Deci, oaresce detalii? Cum anume simplifici legile????

  3. Hopa, vin politichienii pe blog🙂🙂🙂

    Intreb si eu ce intreaba Mogre – in afara de vorbe care suna bine, ceva concret?

  4. Pai concret, o sa vedem ceea ce vedem de 18 ani, caci actorii si spectatorii acestei piese interactive nu se schimba de 2 decenii-mai-bine, daca nu luam in calcul natalitatea/mortalitatea (una in scadere, alta in crestere- oare de ce? :-))).

  5. Va zic eu ca nu raspunde. Cand e vorba de spus ceva “la concret” – liniste adanca.

  6. Mah, nici io nu cred, da daca raspunde, merita cel putin un vot. Mai vedem.

  7. Am intrat in aceasta campanie sustinand un proiect de lege pe care il gasiti pe site-ul meu, proiect de simplificare a procedurilor administrative. In doua cuvinte iata despre ce este vorba: in momentul in care solicitam unei institutii publice sa emita un act administrativ (autorizatie, inmatriculare etc.), acea institutie sa solicite avizele, acordurile de la alte institutii, necesare emiterii actului… nu sa ne puna pe noi sa alergam ca bezmeticii.

  8. @Dragos
    Cam scurt raspunsul (si mai ales fara linkuri!!!!), dar merita. Oricum, nu ar strica pe viitor sa fii ceva mai explicit, ca nu toata lumea sta sa iti caute site-ul pe net, sa citeasca ce ai de zis si sa mai si caute docomentu cu pricina.

    In alta ordine de idei, esti fericitul castigator al unui vot si al unui banner de sustinere.

    @cei care au timp si nervi sa citeasca – linkuri:
    site de campanie: http://www.dragosdinca.ro
    program (contine proiectul de lege): click aici
    proiect de lege: click aici

    @cei care nu au nervi sa citeasca ce si cum, un mic exemplu cu cazul meu si ce ar insemna proiectul lui Dragos

    Vreau sa imi daram niste pereti in apartamentul in care locuiesc. Pentru asta am nevoie de autorizatie de la primarie, care imi cere inca aprox 10 avize de la diversi, avize pentru care depun cam aceleasi acte si fac minim 20 drumuri – e ca si cum nu as mai munci o luna, basca nervii de rigoare. Scaparea mea a fost un nenea care pt 1000 euro imi face el toate hatzoagele, fuge in locul meu si imi da hartia finala.

    Solutia lui Dragos este sa fuga dupa avizele cu pricina primaria care are nevoie de ele si la final sa imi dea autorizatia.

    Iar aceasta solutie nu este doar o vrajeala politicianista, ci vine la pachet cu un proiect de lege, parte a unui program pe care il gasesc extrem de coerent.

  9. Eu n-am nervi sa citesc dar te cred pe cuvant.

Leave a Reply

