Sa bifam ultimul ASUS – masina U6V-2P030E

Asus U6V-2P030E, Core2 Duo P8600, 4 GB RAM, 250 GB HDD
Asus U6V-2P030E, Core2 Duo P8600, 4 GB RAM, 250 GB HDD

Adica masina cu care mai ca mi-as inlocui ASUS-ul de acum, care tot cu tastatura bulita sta, pentru ca nu imi permit sa nu am laptop cateva zile, cat ia unui service romanesc sa inlocuiasca o amarata de tastatura.

Intentionat am zis MASINA.

Acum vreo zece ani, cand visam inca sa am o firma a mea, venea cate un IT-ist la firma la care lucram, sa bibileasca reteaua si sa ne dezinstaleze jocurile (adica Doom si unul cu motociclete) de pe coampele cele amarate pe care lucram si care aveau Windows 95 pe ele. Iar IT-istii de pe vremea aia erau plini de bashini de strutz si numeau calculatoarele mai rasarite “masini” ia pe alea mai putin rasarite “troace“, “raciuri“, “jafuri“.

E, ASUS-ul asta e o masina.

Cand ai in burta un procesor Montevina Core 2 Duo sigur nu-ti ghioraie matele de foame de viteza, plus ca la 2000 Mhz frecventa viata e mult mai frumoasa. In mod special cand aplici un Blur in PS. Si, daca la procul asta nesimtit de rapid adaugi, de-a dreptul porcos, 4 GB de DDR2 800, poti sa dai cu tifla oricarui amarastean care inca mai lucreaza cu numai 2 GB de RAM, ca mine acum. Si acum am timp sa scriu (ca in rest, am asa de mult de munca incat mai ca ratam sa termin concursul PCNews) pentru ca randez ceva si staaau sa randez… ia sa fi avut eu 4 gigiram!

In site-ul MagazinulTau.ro unde am deschis pagina acestui ASUS pe care ma oftic ca nu-l am sub degete in locul ASUS-ului meu cu tastele fripte s-a strecurat o evidenta greseala – scrie ca diagonala monitorului LCD ar fi de 12.1 inci, dar eu ma jur ca e o cifra inversata. Nimeni nu ar da asa o putere de procesare unui telefon mobil expandat, cum sunt bijuurile alea mititele, geniale de altfel cand esti pe drumuri si ai nevoie de o masina de scris cu net. Deci sigur sunt 21.1 inci. Sau macar 17. Plus ca MASINA ASUS pare a fi facuta pentru procesare zdravana, grafica, desi vine cu chipset Nvidia Gforce 9400M GS in loc de ATI, cum imi place mie si care nu va crapa niciodata sub Photoshop. In rest, e cool ca e memoria video dedicata. 256 megi.

Hardutul e jumate cat mi-ar placea, adica 250 GB pe SATA, dar in fine, un HDD se poate inlocui oricand, asadar asta nu ia nimic din frumusetea combinatiei intre un proc Intel Montevina Core 2 Duo si 4 GB RAM. Care contribuie la grosul pretului, care e de 64 de milioane jumate (lei vechi) sau 6453.37 RON. O mica avere, dar MASINA chiar face.

Unitatea optica, adica “scriitorul/cititorul” de CD-uri si DVD-uri e Super Multi Dual Layer, adica stie sa scrie 8.5 GB pe DVD in loc de 4.7, singurul drawback e ca sunt cam piparate blankurile, care nu-s alea obisnuite, trebe sa fie dual layer. Cu toate astea, cred ca renteaza daca ai fisiere uriase care trebuie stocate, sau arhiva de mail uriasa, ca a mea, care are acum vreo 7 sau poate chiar GB (nu m-am mai uitat de ceva vreme sa vad cat mai e, ar cam trebui sa fac un backup), pentru ca am toate mailurile pastrate, mai putin atasamentele, incepand cu anul 2000.

In rest, chestiile obisnuite, sine qua non: mufa retea, wireless (Intel WIFI LINK 5100 A/G/N!), 4 USB-uri, in/out clasice de sunet (microfon, line in, casti), iesire VGA, webcam de 0.3 megapixeli…

Nu are bluetooth (mhm…) dar are cititor de amprenta pe post de antifurt, ceea ce am mai zis ca e un gizmo cool. Si, ca orice ASUS respectabil, vine cu geanta lui si cu un mouse, sa nu fii nevoit sa orbecai pe touchpadul care insa, pentru orice eventualitate si ca mai toate ASUSurile, are o chestie geniala – scroll.

Leave a Reply

