Cum sa NU faci campanie – azi, subiecte despre animale

Am tot citit despre campanii de responsabilizare sociala cu privire la fermele de blana (campanie pe care o si sustin), campanii de salvare a animalelor abuzate din circuri (am vazut cu ochii mei dromader la 5 grade, afara, intr-un padoc in spatele Circului de Stat Bucuresti), campanii de salvare a maidanezilor, campanii impotriva folosirii animalelor in scopuri stiintifice, campanii impotriva consumului de carne si asa mai departe. Unele bune si foarte bune, cu subiect, sens si bun simt, altele incredibil, iremediabil de proaste si negandite.

Am sa fac un top al campaniilor care vor sa salveze animale dar care, prin modul stupid in care se desfasoara si prin faptul ca nu au logica si coerenta, mai mult rau fac animalelor decat sa convinga opinia publica (si nu clusterul de pasionati) intru sprijinirea cauzei pentru care militeaza.

1. Campania pentru interzicerea eutanasierii maidanezilor in virtutea eventualei sterilizari si returnari in teritoriu

Aberatia asta a fost nascuta de cateva persoane si asociatii bezmetice si a fost bagata in Parlament de idiotul satului de la PC, Marius Marinescu, imbecil care, din fericire, nu a mai intrat in parlament la alegerile astea (situatie pentru care inclin sa cred ca uninominalul asta e mai mult bun decat prost, ca am scapat de niste unii care nu aveau ce sa caute in niciuna dintre Camere).

Efectul? De exemplu, faptul ca la Ploiesti maidanezii adunati in haite au atacat gradina zoologica si au devorat de vii cateva animale. In respectivul articol mai este si paragraful asta, care descrie exact efectul pervers al partii idioate din legea pentru protectia animalelor:

Potrivit statisticilor Primăriei Ploieşti, pe străzile oraşului se plimbă nestingheriţi peste 3.000 de patrupezi fără stăpân. Se aşteaptă ca numărul acestora să se dubleze în primăvară. S-a ajuns aici ca urmare a aplicării legii care interzice eutanasierea câinilor. În acelaşi timp, singurul adăpost din oraş este supraaglomerat, cu peste 600 de exemplare. Anul acesta, adăpostului i s-au alocat de la bugetul local peste 435.000 de lei.

2. Campania impotriva celor care poarta blana

Niste activisti bezmetici (nu mai stiu de la care asociatie) repereaza muieri infofolite in blana si le stropesc cu vopsea. Verrrry ZMART.

In primul rand, unele imitatii sunt atat de bine facute incat nu te poti prinde dintr-o privire ca sunt imitatii – vopsesti una din aia si ai nedreptatit biata femeie care poate si-a luat blana falsa tocmai din mila fata de aimale.

In al doilea rand, pitipoanca imblanita proaspat stropita cu vopsea, daca e desteapta, va da imbecilul care a stropit-o in judecata si apoi isi va cumpara alta blana, de unde rezulta ca, in loc sa moara, sa zicem, 70 de chinchille, mor 140, fiindca pitzi n-o sa renunte la a purta blana fiindca a venit un nebun si a stropit-o.

De astia n-am mai auzit de ceva vreme, s-or fi potolit, dar tot e locul 2 la prostie.

3. Campania PETA impotriva KFC

Bun, puii aia traiesc si mor naspa, dar nu KFC ii creste, s-a inteles? KFC ii cumpara, si pe KFC e relativ normal sa-l doara in pix de unde cumpara puii, cu exceptia preocuparii ca respectivii pui sa nu aiba salmonella sau alti gargauni si sa imbolnaveasca pe careva dintre clienti. Atat. KFC e un lant de restaurante, nu de crescatorii de pui. PUNCT.

Campania aia nu trebuie indreptata impotriva KFC ci impotriva providerilor, adica a fermelor unde se cresc orataniile. Simplu.

4. Campania asociatiei VIVA! impotriva vanzarii salamului de ren de catre IKEA

La fel ca locul 3. IKEA vinde un preparat traditional. Ca aia vaneaza “vaca suedeza” in loc sa o creasca nu e relevant decat poate pentru calitatea vietii animalelor in cauza (o opinie personala – cred ca e mai bine sa fii ren liber vanat o data decat vaca tinuta captiva si asomata). Activistii sa faca bine sa militeze impotriva traditiei, nu impotriva IKEA, aleasa drept tinta numai si numai pentru ca e genul de victima sigura a asociatiilor, pentru ca este un lant de magazine si pentru ca este mare si pentru ca are un nume cu rasunet si pentru ca ii stie lumea si astfel stirea are sanse sa fie citita de cat mai multa lume.

E ca si cum s-ar gasi pe la noi vreo asociatie sa militeze impotriva lantului de supermarketuri X, pentru ca vinde preparate traditionale din carne de porc, adica soric, costita afumata si caltabos dar sa nu aiba nimic de protestat impotriva fermelor in care se cresc suinele in cauza.

Plain stupid.

5. Campaniile duse de vegani (nu vegetarieni) impotriva consumului de carne si de produse animale (oua, lapte, branza)

Motivul principal pentru care o astfel e campanie este idioata: B12.

Inadequate dietary intake of vitamin B12. As the vitamin B12 occurs naturally only in animal products (eggs, meat, milk), and a particular strain of nutritional yeast; a vegan diet can produce a deficiency unless one uses supplements or eats enriched food.[13][14]

Sursa: Wikipedia

O astfel de campanie, sustinuta tot de campionii aiurelii, PETA, a produs cel mai idiot slogan ever:  “Feeding Kids Meat Is Child Abuse.” Pardon, este fix invers. “NOT Feeding Kids Meat Is Child Abuse“.

One Response

  1. Da mai, da’ cum sa te lipesti altfel de sponsorizari babane, date fix de marii distrugatori ai naturii?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: