Amintiri din epoca de haur – cafeaua

Zilele astea, cu nebunia de Mosh Niculae, ma gaseam total lipsita de imaginatie, in supermarket. Chestia e ca, dupa ani de zile de facut cadouri de zile de nastere, de nume, de Paste, de Craciun, de Mos Niculae, de aia si de ailalta, practic 4-5 sesiuni de cadorisire pe an de persoana, ma jur ca am ramas fara idei. Sunt in plop si plopul in aer Craciunul asta, dar nu de asta vreau sa vorbesc, pentru ca ma apuca un soi de groaza. Vreau sa vorbesc despre ce descoperire am facut alaltaieri. Fiind acum doua zile Mosul Niculae, a trebuit sa nasc o idee, si repede, pentru un cuplu de proaspeti tineri bunici, un cuplu de proaspeti tineri parinti cu inca un bebe in pregatire si ceva probleme cu ficatii, micul lor terorist aparut acum 2 ani si un cuplu de strabunici vioi.

Cu micul terorist a fost cel mai simplu – o barca pe baterii si un set de cuburi, gata. Data viitoare o masinuta verde, ca rosie, albastra, galbena si cu picatele are. Simplu. Si daca nu-i masina, e motocicleta, sau Superman de plastic, sau Batman cu becuri sau Hulk sau o pusca sau whatever. Urmatorii!

Bietii strabunici au intotdeauna parte de dulciuri; biata mamaie are placa (habar n-aveam pana acum vreo luna, cand ne-am nimerit in vizita tarziu seara si i-am luat din pat) iar tataie nu cred ca sta mai bine. Dar stiu eu ca strabunicilor le plac dulciurile. Si lui tata ii placeau, si tata ar fi fost cam de varsta lor. (Da, stiu, diferenta mare, m-au facut ai mei la 42, respectiv 49 de ani… faceti copiii cat sunteti tineri, ca uite, eu de aia nu-i mai am!) Asa ca am luat bomboane minunate, delicioase, buuuuneeee! M-am abtinut cu greu cat le-am impachetat, ca m-as cam fi infipt in ele.

Proaspetii tineri bunici sunt unul in campul muncii degraba trezitoarie de dimineatza iar celalalt pensionat (pensionata) de serviciu la micul terorist cat timp mama lui e la munca. Solutia a venit genial – cafea, tata! Cafea! Cu bombonele mentolate alaturi, o nebunie, la fix pentru matinali. Asa.

Si ajungem la tinerii gravizi si neconsumatori de cafele, ca deh, copilu’, ficatu’, sanatatea, cofeina… Cofeina, nu. Nu cofeina. Ajutor. Ce le iau? Sunt in plop grav de tot. Le-am luat niste borcanele pentru condimente, haioase, dar nu merge numai atat. Ce-i aia pe raft? Inka? Bautura instant din cereale. WTF?

Citesc eticheta si aflu ca Inka asta e facuta numai din cereale prajite. Atat.

Evrika!

Si mi-am luat si eu un borcan. Abia tarziu, in timp ce savuram, ca nefumatorul, o ceasca generoasa de Inka fierbinte cu un biscuite alaturi, am realizat ca asta era bautura de care faceau ai mei misto in epoca de haur. Inka asta… e un nechezol. Cand ii auzeam pe ai mei asa de ingretosati de nechezol… nu mi-am imaginat ca poate sa fie atat de bun. Serios.

5 Responses

  1. e bun mai, nu e nechezol. nechezolul era naut prajit si macinat, nu inka. mi-aduc aminte ca atunci cind apucam ceva inka eram in al saptelea cer. de nautul ala prajit si-acum mi se intorc maruntaiele pe dos….

  2. @Apollinaire: daca nu m-a lasat memoria, nechezolul era 20%cafea naturala – 80% naut.

  3. Nechezolul nu era instant🙂 De aia era groaznic. Ai mei ziceau nechezol si la aia instant, daca era de cereale🙂 Din cate tin minte, e cum zice Teoctist mai sus – nechzolul pe bune e ala care are si umpic de cafea/cofeina in el…

  4. Va scrie moshu’ sorturile de inlocuitoare de cafei:

    1- Nechezolu’- 80% naut, 20% (pe hartia/ambalaj, ca in fapt, nechezolu’ romanesc nu avea neam de cafea; ala sarbesc/unguresc era chiar bun!) cafea

    2- Inka- la cutie de tabla, facuta in Polonia (parca, exista si varianta autohtona, ii zicea Cicoare, era cam la fel, da’ se lipea/carameliza)), din cereale, BUUUNAAA!!!! noi, copiii (si moshu’ o fo’ copil :-))), o beam la bunici, cans ai mari se cafeleau

  5. Ah, si eu unde gasesc acuma nechezol din ala?🙂 🙂 🙂 Inka am gasit, sunt foarte happy, dar unde gasesc nechezol? Ia sa caut (o mai fi?)

Leave a Reply

