Sapiens sine Deo

Privesc uimit la lume. Văd frunze şi văd stele,
mă încălzesc la soare şi-aud cum cade ploaia.
Citeam pe vremuri Cartea şi, întorcându-i foaia,
mi-era teamă să trag concluzii prea finale;
aproape sunt, departe, sau sunt dintre-animale,
numai că eu am voce şi mă hrănesc cu ele?

Lor le-ai dat viaţă-ntâi, dar nu le-ai dat şi vorba,
şi m-ai făcut pe Mine şi-ai zis: “Carnea-i mâncare!”;
n-am înteles prea multe până în ziua-n care
am pus un ţol pe mine fiindc-am mâncat un măr.
Din foame pur şi simplu sau foame de-adevăr
n-am fost sătul cu mărul şi-am inventat şi ciorba.

Am semeni ce se-nchină şi capul în noroi
şi-l târâie cu spaima că ai să-i arzi pe veci;
li-s ochii orbi şi pupă picturi şi oase reci
de morţi ce şi-au dus traiul in jertfe inutile,
halucinaţi de foame şi fumul din feştile,
sperând deşart la lumea de dincolo de noi.

Puteam să zac în frig, în beznă şi de boală;
Îţi pasă doar de moaşte, de post si rugăciune,
de himen, înmulţire prin sexul “spurcăciune”,
şi-apoi de curăţare şi… totul de la capăt.
Eu doar să-ţi dau din mine, nimic în schimb să capăt,
răspuns la rugăciune, macar o vorbă goală.

Trăiesc în lumea ASTA sub cerul ca un dom
Şi-am inventat EU roata, tot EU am făcut focul
şi-am căutat pământul şi mi-am supus norocul
şi cu gândirea MEA mi-am ridicat fiinţa
şi să trăiesc mai mult am vrut, şi am Ştiinţa
care-mi lungeşte viaţa şi-s liber şi sunt OM!

Eu vreau să-mi fie bine, tu ne vrei mulţi si trişti,
aşa că toate astea mi le-am făcut eu însumi
în timp ce pentru tine s-a auzit doar plânsu-mi
şi frica de pedepse; nimic de-al tău nu curmă
decât ultima clipa şi spaima cea din urmă!
Folos n-am de la tine. Şi poate nu exişti.

2 Responses

  1. auch

  2. Messa, accepti invitatia mea de pe blog? pls!!!🙂

Leave a Reply

