Vreau taxe zero!

Ani de zile am tot auzit argumentul pt taxe zero si am tot incercat sa fiu moderat, sa explic de ce e nevoie de taxe, de stat, militie, armata, parlament samd.

Ei bine, m-am saturat. In putinele situatii in care am avut nevoie de doctor am apelat la prieteni (da, li se mai spune si pile). In putinele situatii in care am avut nevoie de protectie politia nu a existat. In singura situatie in care am fost somer nu am primit un ban, ca eram demisionar.

De platit platesc, dar nu inteleg foarte clar ce primesc in schimb. Stiu ca particip la salariile si beneficiile multor indivizi, de la portari de scoala pana la parlamentari, fie ei si prietenosi (ma mut la ea in colegiu, ceea ce nu e musai o veste buna)

Totusi, ma bantuie aceeasi intrebare: De ce platesc? Si inca platesc mult, nu mancurc. Si daca nu platesc si intarziu o zi, platesc si penalitati. Cand insa am de primit ceva de la stat, oare exista aceeasi precizie de ceas elvetian?

PULA. Fix Pula. Nu exista. Nu te baga nimeni in seama, daca te baga atunci intre orele 11 si 12:30 luni si miercuri si intre 13:30 si 14:15 martia si joia. Aia fiind cu totii niste puleti platiti de mine si de cei ca mine. Daca ii intrebi, ei cica muncesc toata ziua NU SE STIE CE DRACU ALTCEVA. Eu zic ca o freaca.

Asadar, revin la intrebarea initiala. De ce dracu platesc?

Sau cu ceva mai multa finete, de ce pula mea platesc? Ce sunt eu, curva care face jumate cu pestele? Ce, statul e pestele? Astia mai cred curva? Nu vad ca am 1.90 si 120 kile si daca sar pe ei uita sa respire?

Mi-a cam sarit tzandara. Da totusi, ce pula mea, astia ma cred curva? Hai sictir!

Deci, nu mai vreau taxe. Vreau paradis fiscal. Sa aibe fiecare grija de sanantatea lui, siguranta lui,  de mortii si ranitii lui. Eu vreau sa nu mai platesc, pentru ca nu primesc nimic. Iar singurii care teoretic ar putea face ceva ar fi aia de dreapta – PNL si cica si PDL. Numa ca unii sunt orice altceva decat liberali (PNL adica – Partidul Niciun Liberal, vorba lui TLP) iar altii sunt comunisto-fesenisti pe fata (PDL + PSD = FSN). Asa ca nu cred ca am sanse sa imi vad visul aici, ;a rromanika.

Dar taxe tot nu va voi mai plati. Pentru ca am sa plec. Ori undeva unde sa nu platesc, ori undeva unde voi primi ceva in schimb.

Iar voua, va voi mai plati fix pula, ca tot asta primesc si eu de la voi.

Hai sictir!

Parerea mea.

26 Responses

  1. O suna a anarhism, dar actualul sistem statal ar trebui regandit sau inlocuit cu altceva; in acest moment, oriunde in lume, cetateanul este un sclav ce intretine o sleahta de profitori, care la skimb, ii asigura bunataturi gen actuala criza economica!

  2. Mă da’ pleci odată sau doar dai din clanță? Că m-ai zăpăcit de cap!

  3. Pleaca, bre, si eu plec, plecam in vreo doi ani, fiecare unde-i tuna pana atunci, dar in timpul asta da din clanta, ca mai are treaba pe aici 🙂 🙂 🙂

  4. Cum fiecare unde-i tună?

    Am trecut și eu printr-o criză din asta cu plecatul acum câteva luni, dar, gândind la rece, nu știu dacă sunt beneficii așa de mari.

  5. Pai e posibil ca optiunile sa nu coincida 🙂 Eu pot sa plec cu ai mei in Norvegia, de exemplu, iar el cu ai lui poate aleg Andorra, ca e mai cald si e si paradis fiscal, chit ca e scumpa rau viata acolo.

  6. Cat despre plecat, eu vreau intai sa fac niste plimbari prin zonele care m-ar interesa, sa vad cam cum e treaba pe acolo. Sa plec intai “in recunoastere” 🙂

  7. Transilvania, ceva?:D

    Taxe 0 = WIN! Cand te gandesti la ce imbecilitati le folosesc astia..

  8. @TLP

    Pai io sunt nascut acolo la transilvani, da m-am miticit de vreo 15 ani, asa ca oricum nu se pune.

    In schimb, cred cu tarie ca obiectivul “taxe zero” ar trebui sustinut de mult mai multa lume – asta inseamna ca te invit sa o faci 🙂

  9. @Lars

    Dupa cum zicea Messa, mai am ceva treaba paici, in sensul ca nu am chef sa plec la spalat vase pacolo. Asa ca mai muncesc putin, pana fac cumva sa plec cu “o situatie decenta”

  10. Decenta e si acum, tu vrei sa fii direct boier.

  11. O sa scriu pe tema asta cand ma apuc sa imi recitesc Rothbard 🙂

    Might take a while. Pe de alta parte am un post pregatit pentru zilele viitoare despre Autoritarianism vs Libertarianism in Romania.

  12. Problema cu plecatul este ca faza a IIIa a sclavagismului se aplica cam peste tot. Solutie este sa scapi cumva din turma de sclavi, sa devii stapan. Si-apoi o sa-ti convina sistemul 🙂

  13. Mai, pot exista stapani mai mari sau mai mici; faza e ca ajungi sa iti convina sistemul numai cand este stapanul foare mare – atlfel, oricat de mare esti, intr-un sistem tembel tot expus esti – vezi cazul gigi car e in arest pe cand hotii sunt liberi (sunt convins ca oricum ala e locul lui gigi, dar nu asa)

    Ca “stapan” mai mic insa, conteaza ff mult daca sitstemul e coerent sau nu, daca oamenii isi fac bine treaba in jurul tau sau nu samd. Din pacate la noi aceste lucruri merg foarte prost si viata iti devine brusc foarte grea, sparta intre situatii in care platesti oale sparte de altii si situatii in care te futi in cur cu institutiile “statului de drept”.

    Asa ca plec, dar nu de foame, ca sclavii de care vorbesti, ci de exasperare, atunci cand voi fi suficient de “stapan” – chiar daca “stapan mic”

  14. Tăticule, în România e anarhie oricum – cu taxe sau fără taxe. Atâta că în primul caz, anarhia este instituţionalizată şi serveşte celor de sus.

    Eu cred că soluţia este să ne îndreptăm spre partea cu “a primi ceva în schimb”, nu înspre partea “nu plătim nimic”.

    Gândeşte-te bine, la rece, ce s-ar petrece în ţara asta dacă ar fi anarho-capitalism. De fapt… ce ţară? Nu ar exista nicio ţară în primul rând!

  15. …sau sa alegi o locatie unde sistemul nu are putere si nici nu v-a avea vre-odata; citeste-l pe Chinghiz Aitmatov, despre extremul-orient si-o sa vezi ca nici Stalin, Brejnev & co. nu i-au putut dovedi/ stapani! :-)))
    Depinde ce vrei de la viata…

  16. Darius, cand ai de-a face cu oameni normali intr-o lume normala, da, abordarea pe care o propui este corecta… dar in conditiile de fata e o concesie pe care pur si simplu nu o poti face… pentru ca ti se va lua toata mana pentru un biet deget.

    Tizule, si in afara de zonele alea unde crapi de frig… mai stii vreuna? Mai pasnica, asa, eu sunt o creatura mediteraneeana…

  17. Taxe zero? Cum ar functiona, dupa parerea ta, un stat care n-are buget?

    Este o idee nerealista pentru ca nu poti fi sigur ca toata lumea se comporta dupa normele bunului simt si atat.

    Tu ai avut parte de un invatamant de stat, iti dai seama ce s-ar fi intamplat daca n-ar mai exista un astfel de invatamant? Ar fi avut ai tai bani sa plateasca 15 ani de studiu? Ar fi iar ca pe vremea lui Cantemir cand doar boierii invatau carte, restu’ la coada vacii.

    Iata cateva probleme in rationamentul tau:

    1) cei care au nevoie de doctori dar n-au pile sau bani sa moara
    2) saracii sa nu invete deloc
    3) nu exista justitie deci siguranta si proprietatea privata sunt in pericol
    etc (acum imi dau seama ca-s mult prea multe probleme si n-are rost sa le enumar – oricum anarhie fiscala inseamna anarhie pe toate planurile, pentru ca n-o sa fie bani din care sa se instaureze ordinea pe celelalte planuri) Dar anarhia totala nu-i o idee rea, ar merita sa se faca un experiment social pe tema asta.

  18. @lunatic

    Nu am presupus nici o secunda nici ca statul nu are buget nici ca m-as baza pe bunul simt al oamenilor. Exista insa niste rafinamente care tie cu siguranta iti scapa, si anume:
    – statul are cea mai mare proprietate privata din tara asta; de fapt chiar asa se cheama: proprietatea privata a statului; in mod normal este mai mult decat suficient pentru un buget generos care sa permita indeplinirea functiilor de baza: educatie, justitie, aparare, ordine publica
    – statul mai detine si o vasta proprietate publica a statului, care ghici cum se numeste? ai ghicit, PROPRIETATEA PUBLICA A STATULUI
    – sanatatea, probabil spre marea ta surprindere nu se plateste de la bugetul de stat cin de la BUGETUL ASIGURARILOR SOCIALE DE SANATATE – care este, dupa cum ii spune si numele, un buget de ASIGURARI.
    – idem si cu pensia, numai ca se cheama BUGETUL ASIGURARILOR SOCIALE;

    Abuzul consta in faptul ca toti suntem OBLIGATI sa cotizam, chiar daca cei de varsta noastra nu vor prinde nici o zi de pensie (perioada activa va fi pana la 70 ani, speranta de viata e 68)

    Spre inca o surprindere, sa stii ca doctorii nu exista pentru ca exista statul – ei au existat cu mult inainte sa existe statul sau vreo forma de asigurari. Daca totusi e sa muriti de grija mea si pt asta sa ma obligati sa ma asigur, as prefera sa ma asigur in ambele cazuri la privat – chiar daca risc, am macar o sansa sa castig, pe cand cu generosul tau stat mor la sigur. Si daca mai ai dubii chiar si acum gandeste-te ca nu se cheama “medical business” degeaba!

    Singurul punct la care te-ai putea apropia (si probabil te voi surprinde dandu-ti dreptate partial, de data asta) este problema educatie. Chiar si aici insa au existat dintotdeauna organizatii de binefacere care au ajutat saracii si mai ales saracii cu ceva potential.

    Dar nu pot sa iti dau dreptate pana la capat pentru ca ma doare sufletul de banii mei cand ma gandesc ce rateuri cu diploma ies din scolile de mai toate nivelurile.

    PS: daca situatia este asa cum o descrii tu, cu saraci care ar fi needucati samd, de ce majoritatea elevilor cu bani fac meditatii? Si de ce saracii tot analfabeti sunt, desi platim impozite cu toptanu?

  19. @Andrei – pe langa cele de mai sus, cu dedicatie speciala pt tine – cat timp nu veti pune presiune pe ei sa gaseasca alte surse de finantare – care sa acopere fie si 1/4 din necesar – ei vor continua sa va impoziteze.

    Spun “va” pentru ca de acum pana plec din aceasta nefericita tara voi face tot ce e posibil legal incat sa platesc cat mai putin sau deloc – adica pe masura a ceea ce primesc in schimb.

  20. […] constient ca e mult mai putin interesant decat postul cu pula si penis sau chiar si ala cu taxe zero (cata vreme ne permite sa ne injuram recipoc). Totusi, sper sa primesc oaresce raspunsuri.. […]

  21. (Raspuns acid, presarat cu majuscule care ma ajuta sa-mi dau seama unde ai fi dorit sa tipi, sau sa folosesti supra-accentuarea anumitor cuvinte ca sa te asiguri ca reusesc sa prind ideea. As fi inteles ce vrei sa spui si daca ai fi renuntat la tonul arogant.)

    Marturisesc ca nu stiu cum ar functiona faza cu proprietatea privata a statului care sa furnizeze buget, asa ca nu pot sa te contrazic aici.

    Ai dreptate cu Bugetul Asigurarilor de Sanatate, am facut o confuzie, credeam ca statul il administreaza, dar observatia ramane relevanta. Medicii sunt platiti de catre stat, acel buget de asigurari e pentru medicamente si diverse interventii costisitoare pe care romanul cu salariu mediu nu si le-ar permite, de exemplu CT-uri. Tu oricum te revolti impotriva tuturor formelor de taxe (la stat sau in alta parte).

    Mai usor cu argumentele tip Strawmen. N-am zis ca doctorii exista din cauza statului, am zis ca sistemul medical de stat n-ar functiona in lipsa unui buget alocat pentru asta si provenit din taxe. Evident ca existau doctori inainte sa existe stat dar ei mergeau din casa in casa si erau platiti direct de oameni (in cea mai mare parte prescriau radacini si dadeau drumul la sange, oricum nu stiau prea multa medicina si n-aveau cum sa stie, mai ales daca erau saraci).

    “Daca totusi e sa muriti de grija mea si pt asta sa ma obligati sa ma asigur(…)” Precizez ca nu sunt statul, nu eu te oblig. Din cate stiu esti liber sa-ti faci asigurare privata (daca ai bani pt asta) nici eu nu’s de acord sa ti se impuna sa-ti pui banii intr-un anumit sistem de asigurari. La fel cu pensia, daca tu consideri ca un tanar de 25 de ani e destul de responsabil sa-si puna bani deoparte din salariu pentru batranete, atunci cred ca ar trebui sa fie liber sa o faca, doar exista asa numitele “Fonduri de Pensii” la toate bancile, ba chiar esti cam obligat acum sa ai unul deschis.
    Iar faza cu iesitul la pensie la 70 de ani pare destul de aiuritoare. Nu m-am documentat, dar ma indoiesc ca se va intampla, de obicei pe la 60 deja ai vreo boala naspa care te scoate la pensie pentru ca nu mai esti in stare sa muncesti, ori faci Alzeheimer sau Parkinson (am citit ca-s bolile psihice ale viitorului). Deci primesti pensie.

    Organizatii de binefacere, asta ar fi alternativa ta pentru invatamant? Spune-mi te rog ca ai zis-o doar ca sa ma contrazici. Asa vezi tu viitorul educatiei saracilor? Spuneai ca nu te bazezi nici-o secunda pe bunul simt al oamenilor, te bazezi pe caritate intr-o problema atat de importanta?

    Majoritatea elevilor fac meditatii (dar se duc si la scoala, nu au homeschooling) din comoditate si din cauza obiceiului actual…frati-miu a vrut meditatii la mate pentru ca toti colegii lui fac. Oamenii si-au dat seama de importanta educatiei si atunci aloca pentru asta oricat se cere doar ca plodul lor sa fie la acelasi nivel cu ceilalti care fac. E perfect posibil sa inveti si singur dar e mult mai usor asa, doar nu platesti tu ci platesc parintii.

    Cat despre afirmatia conform careia “saracii tot analfabeti sunt” de unde e scoasa? Bati campii magistral. Sunt foarte multi oameni (inclusiv parintii mei) care s-au nascut la tara in familii sarace, au invatat carte (gratis) si acum sunt doctori sau ingineri.

    “Dar nu pot sa iti dau dreptate pana la capat pentru ca ma doare sufletul de banii mei cand ma gandesc ce rateuri cu diploma ies din scolile de mai toate nivelurile.”
    Te doare sufletul…un motiv intr-adevar demn de luat in seama. Just, ies si ratati, dar asta din cauza coruptiei de peste tot. Insa ies si oameni instruiti, nu poti ignora asta. Daca privesti taxele pentru educatie ca bani dati de tine pentru diplomele unor analfabeti e normal sa-ti explodeze o vena cand privesti in jur. Dar considera banii astia ca suport pentru educatia copilului tau.

    Sistemul nostru de guvernare suge pe toate planurile, de acord, suntem condusi si reprezentati de niste oameni scarbosi, imorali, inculti si grasi , care s-au imbogatit de pe urma taxelor, din banii mei si-ai tai. Dar asa cum e functioneaza, extrem de prost intr-adevar, dar ar fi mult mai rau fara. Anarhia dupa care jinduiesti tu e utopie, eu vad statul ca pe un “rau necesar” si nu cred c-ar trebui sa renuntam la taxe de tot ci sa le modificam astfel incat unii oameni sa nu mai traga foloase de pe seama altor oameni. Statul e de cacat stiu, dar sugerez sa-ti canalizezi revolta spre solutii rationale ca alea idealiste sunt degeaba.

  22. […] nu exista, ca nu face nimic, ca e inutila si ca ii platim ABSOLUT  degeaba si ca ar fi cazu sa nu mai platim impozite ca oricum e degeaba, toata lumea zice ca sunt io cu pluta, ca nu inteleg “statul de […]

  23. […] daca eu zic ca platim impozite degeaba si ca vreau taxe zero, ca oricum toti astia sunt degeaba, sare deontologii pe mine sa imi explice de ce tre sa platim noi […]

  24. ehe….iata un articol care ma unge la inima…pai, platesc pt sanatate, adik imi opreste, si cand am o carie tot la particulari ma duc….eee…o utopie,dar sunt de acord cu tine….

  25. Valea ….unde doriti….PATRI UBI BENE !

    Eu am fost prost ,am avut ocazia sa plec din 1972( si ma duceam la bogatie nu la noroc ) si am ratat-o dar altii au fost destepti si acum o duc bine ori unde s-au dus !
    Razboiul romano-roman continua la infinit !

  26. Amice….io nu mai platesc taxe de 10 ani. Si sper sa crap inainte de’a ma putea obliga cineva s’o fac.
    Iac’asa !
    Asa ca…te inteleg.

Leave a Reply

