Trei chestii aiurea

Am fost cu fii-mea in parc.

Si sunt trei chestii care m-au enervat… sau in fine, sa nu zic ca m-au enervat, ci mi-au dat de gandit (rumegat… de ce se zice si rumegat la gandit, in limba romana? Ma fortez sa trec peste paranteza asta). Adica:

1. Numai femeile ies cu plozii in parc

Chestia e ca ma intreb, barbatii ce mama dracului fac in timpul asta? Unii zac la teve, altii zic amin ca a plecat aia din casa si a luat si plodul, ca au si ei o ora de liniste, o mare parte probabil nici nu stiu ca nevasta e iesita din casa si au impresia ca e inca la bucatarie facand crapelnita sau la baie scotand rufele spalate din masina si logic ca nu se intreaba unde e totusi plodul, ca oricum nu si-au batut prea tare capul cu asta de cand s-a nascut, eveniment care a ocazionat o betie fericita daca plodul e baiat si o betie cu niste mistouri obosite daca plodul e fata. Si unii probabil n-au chef si basta si dupa aia femeile fac bot si sufera in ele avand impresia ca numai barbatii lor sunt asa de nu poti sa-i urnesti din casa si eventual se consoleaza una pe cealalta ca uite si al meu la fel e, fato, nu stiu ce sa ma fac cu el, dupa care merg acasa si pastreaza botul si nici ala nu se lasa mai prejos si tine bot si el si uite cum se duc dracului familiile in tara asta.

Eh, si ce conteaza, in timpul asta plozii cresc si nu uita ca numai mama a fost aia mereu prin zona si ca tata era simpatic dar relationau o jumatate de ora adunata pe zi. Whatever.

2. Spatiile de joaca si jucariile sunt exclusiv pentru copii peste 3 ani. Jucariile in general.

Cu miiiici exceptii. De parca copilul ala nu e om pana la 3 ani (drept e ca nu prea e, e maimutica, se exprima prin “hîîîîî”, “hăăăăă” si “uaaaaaahrrrr”, urla, fac caca si pipi unde apuca, inclusiv pe ei, si sunt aproape nedresabili pana pe la doi ani).

Daca as fi cumparat fetei numai jucariile pe care scria “0-36 months” sau ceva de genul, sau daca as fi respectat indicatia din parc cum ca toate alea sunt pentru plozi de la 3 ani incolo, fii-mea nu ar fi stiut inca ce e aia sa te dai in leagan, sa te dai in balansoar, sa aluneci “weeee!” pe tobogan. De fapt, nici n-as fi mers in parc vreodata, ce sa caut acolo cu copil de 0-3 ani? Nu e nimic pentru aia mici in parc!

De ce nu se fac zone de joaca la aer si pentru astia mici, mici de tot? Cu leagane “safe”, cu spatar si chinga, cu balansoare mici, cu tobogane mici, cu panta usoara, cu cuburi de catarat nu prea inalte si asa mai departe? Nu, copiii asa mici nu exista. Nu ne gandim la ei.

3. Spatiile de joaca sunt exclusiv pentru copii

Adultii nu au voie in leagane sau balansoare, si oricum nu se pot urca pe ele, pentru ca probabil s-ar rupe cu ei. Idiotenie crunta. Nu s-a gandit nimeni ca poate vreau sa ma dau in leagan impreuna cu fata mea si nu doar sa o dau eu pe ea in leagan? De ce sa nu pot sa particip la joc? De ce parintele trebuie sa fie pasiv la partea de distractie si activ numai la impins, ferit, sters… slugarit? Daca am peste 30 de ani nu mai sunt copil? De ce? Ca asa a hotarat municipalitatea si majoritatea si producatorii de mobilier de parc? Va spun eu, eu sunt copil si copil am sa raman pana la sfarsitul zilelor. O sa fiu creponata, cocarjata si cocosata, cu dintii toti pusi sau lipiti de gavanele goale din gingii, dar tot copil am sa fiu. Faptul ca voi, majoritatea, va “maturizati” (se traduce prin rutinare, plafonare, resemnare, moarte a sufletului, decesul spiritului) nu inseamna ca aveti dreptul sa imi cereti si mie asta! Fapt pentru care ma trezesc tanjind, de fiecare data cand ies cu fata in parc, sa ma dau si eu cu ea in leagan, ea intr-unul, eu intr-altul, copii amandoua. Si mi-as dori sa am cu 20 de kile mai putin si sa pot sa dau un somnifer care sa aiba efect macar o ora gardianului aluia obosit care sta si pazeste parcul ca nu cumva sa intre femei cu caini deparazitati si sanatosi dar fara botnita, in vreme ce maidanezii dorm sub banci, sau de mame ca mine, care ar vrea sa se dea in balasoare cu copiii lor, in vreme ce golanii deseneaza nestingheriti Keke pe peretii budei din parc sau cruci drepte si intoarse deopotriva pe scoarta copacilor. M-am saturat sa fiu nevoita sa ma port “cum se cuvine”. In tara asta nu se poate, se uita tot parcul la tine ca la urs daca te joci cu copilul tau.

Vreau sa plec. Am sa plec.

3 Responses

  1. “1. Numai femeile ies cu plozii in parc bla bla bla”…mare tziganca esti bre, sa vezi cetz scot ochii data viitoare cand te vaz cu basanau pe scaun futand blogurile si alte site’uri, combatand la popoi, la mecanismele statului, si la alte cacaturi care ne halesc noo zilele….

  2. Da, bre, da’ io ies si cu ploada!

  3. Da’ ce bre, noi nu iesim?

Leave a Reply

