Mame si neveste – de profesie

Exista o categorie de muieri pe lumea asta care isi fac din maternitate si casnicie o profesie. Cu alte cuvinte, nu fac nimic altceva, numai despre asta vorbesc, numai asta e viata lor, numai pentru asta traiesc, rahatul de copil nu le miroase, chilotii barbatului put groaznic dar ele, martirele, au Bonux Perlan si pentru petele de pipi, balele li se par dragute si mucii fac parte din peisajul obisnuit si ii sterg din reflex si de obicei au bafta de un bou plictisit care, ca sa aiba liniste, le plateste pe toate, de la casa cu 10 dormitoare pentru cei 15 plozi pana la haleala si imbracaminte si scoala si tot. Sunt pline de sfaturi ca broastele de cruste si sunt calificate la locul de munca, respectiv dosul plodului nr. 1. Se simt medaliate pentru fiecare ruptura sau taietura in perineu de ar fi in stare sa-ti si arate si dispretuiesc femeile care n-au asa ceva. Au impresia ca din ţâţele lor curge miere pe langa lapte si l-ar folosi si la cafea, ca doar e cea mai buna licoare din lume. Majoritatea se lauda cu amorul ghebos al consortului si in secret sunt frigide ca usa congelatorului in care isi pastreaza laptele, sa aiba ce gusta prichindeii pana la majorat. Traiesc drame cum ar fi terminarea detergentului la ora 12 noaptea duminica, prima activitate matinala este calcatul si ultima activitate a serii este stocarea oalei de ciorba in frigider.

Parerea mea despre uterele astea ambulante este foarte proasta.

Pentru ca ele sunt cele care, in timp ce freaca rama de sus a tabloului de la mama, si asa curata, au timp de frecat si netul si dau sfaturi idioate si cu pretentie de adevar absolut disperatelor care nu mai stiu cum sa impace viata lor cu faptul ca au devenit si mame, pe deasupra.

Pentru ca ele sunt cele care iti explica pline de ifose ca gata, viata ta s-a terminat, numai copilul mai e important de acuma. Si ca esti de un egoism feroce daca mai ai grija si de tine. Si daca ti-e groaza ca ti se lasa ţâţele ca urechile de prepelicar de la alaptat. Si daca te gandesti ca ti-a ajuns o singura sarcina. Daca nu alaptezi. Daca nu te sacrifici. Daca nu te jertfesti. Daca ai orgasm pe bune. Curvo.

Pentru ca ele sunt cele care sar de dos in aer daca le explici ca nu toata lumea are vocatie de uter si ţâţă si ca viata ta te priveste direct si personal si ca si mancarea de la fast-food e mancare si ca oala de ciorba se poate sa nu fie o zi, doua, noua.

Pentru ca ele sunt cele mai barfitoare, ca oricum nu au altceva de facut si se plictisesc si le canta cucu singure cu plozii toata ziua acasa.

Pentru ca ele se reproduc cu nadejde si se duc la biserica si isi invata odraslele aceleasi extreme si aberatii in care cred si ele si pentru ca si copiii nostri vor interactiona cu progeniturile lor si nu putem face nimic pentru a impiedica asta.

Daca ai dat de ele pe undeva si ti-au stricat ziua, afla ca TU esti cea normala. Tu ai si viata ta de trait. Ele traiesc vietile altora si in 90% din timp le si otravesc. Si, pentru ca TU esti normala,

NU asculta vaginele care iti spun cum trebuie sa te sacrifici si cauta solutii rationale si fezabile la problemele tale.

NU asculta vaginele care iti dau “solutii” care ti-ar adanci si acutiza problemele.

NU asculta vaginele care iti spun ca tu nu mai esti importanta, pentru ca, de fapt, tu ramai cea mai importanta; daca tu nu esti ok, niciodata copilul tau nu va fi ok. Niciodata viata ta nu va fi ok.

De ce sa aduni frustrari ca sa faci pe plac unor muieri care nu-si mai pot depasi frustrarile?

Lasa-le in durerea lor si fa tot ce poti si bucura-te de viata.

The pursuit of happiness. Un DREPT fundamental.

47 Responses

  1. sfanta-ti manie ma unge la inima, messa. de cand mi-a ramas nevasta grea, suntem amandoi in razboi cu diverse babe cu varste intre 20 la 80 de ani care se inghesuie care mai de care sa ne futa la icre cu invataturi de bine. pana acum suntem la nivelul de uitat urat si evitat personajele respective in masura posibilului. dupa ce s-o naste copila, probabil c-o sa se lase cu injuraturi si dat afara 😀

  2. 🙂 🙂 🙂 O sa vezi ca de acum inainte toata viata o sa fie un slalom printre idiotenii. Curaj!

  3. Misto 🙂

  4. Mie mi-a spus o eroină din asta, balhuză (deşi trecuseră 2 ani jumate de când născuse, dar deh “am rămas cu câteva kile după naştere, că e tare greu să slăbesc, deşi NU mănânc nimic!”), care nu se apucase de muncă pentru că ea are un copil de crescut! (deşi mama stă în ap. de deasupra şi copilul e mai mult la ea, în plus, bărbatul muncea de la 6 dimineaţa la 10 seara), cum că dragă, până nu ai un copil, nu ai avut nimic în viaţă! „Şi, scuză-mă, dar dinpunctul meu de vedere eşti chiar handicapată social faţă de mine!” Să ne înţelegem, eu ador copiii şi poate cândva oi avea şi eu unul, dar până atunci, n-am putut să mă abţin să nu-i răspund: ai dreptate, eu sunt handicapată, că de aici plec într-un club cu nişte prieteni, şi apoi la mine acasă, unde nu e decât un bărbat frumuşel care o să mi-o tragă toată noaptea haiduceşte, şi apoi o să mă trezesc când vrea vrăbiuţa mea şi o să mănânc două ore cu picioarele pe pereţi şi nu o să mă oblige nimeni să spăl vasele după. Şi mă mai simt handicapată şi pentru că pot să port tricouri transparente fără sutien! Recunosc, a fost o „prietenie” de care nu mi-e dor prea des 🙂

  5. @ paganu
    Fiule, e bine ca nu pleci urechea la tot ce ti se spune, dar sa nu uiti de sfinta taina a botezului, e cea mai importanta!!!! Eu zic chiar sa inlocuiesti ginecologul cu un sobor de preoti, ca sa-i asiguri copilasului din prima clipa toata mila si dragostea divina!Si ai sa vezi ca si babele vor fi fericite, si te vor pomeni in rugaciunile lor fierbinti……
    Sa-ti traiasca, sa fie sanatos/oasa si sa fiti fericiti!!!!

  6. Da, eventual sa “scape” copilul direct in cristelnitza… Lamaze 1-2-3-baldabac-aaaaa-miiiiiiin!

  7. @LiaLia, hahhhaaaaaa, foarte tare! Da, “prietena” ta era clar una dintre individele de care vorbesc.

  8. te-ai gandit vreun moment ca femeile alea defapt n-ar putea face altceva si fac copii ca sa tina langa ele un barbat care sa le intretina, ca n-au niciun merit si pozeaza in mamele eroine, ca sa para importante?
    Oricum, un copil presupune mult efort si multa energie…deci pe undeva va trebui sa faci niste sacrificii, cel putin pana creste e un fel de mic animalut , care tre schimbat spalat hranit…

  9. Ce probleme isi pun cre(s)tinele care tocmai s-au reprodus: daca ele mananca de post, laptele cu care isi alapteaza pruncul de post?

  10. @TLP: absolut nu! laptele nu poate fi niciodata “de post”. Eu zic sa le dea copiilor fasole batuta de la varsta de 2 luni (am auzit de un caz, desi nu cred ca motivatia parintilor era religioasa :))…
    P.S.: sper ca-i evidenta tentativa de gluma….

  11. Lu’ fii-mea i se recomandasera sarmale 🙂 tot o “binevoitoare” din asta foarte incantata de meseria ei de muma, desigur. Chestia e ca eu as vrea sa vad mumele astea puse in situatii limita, in care sa fie nevoite sa aleaga repede si eficient, ce ar face? De exemplu, sa aiba de ales intre a alapta cu tzatza fiindca asa trebuie dom’le si e eroic si erotic in timp ce copilul ar refuza cu obstinatie sa doarma si sa ia in greutate, sau sa isi bage picioarele in ele generalizari, recomandari si dogme materno-religioase si sa puna lapte praf intr-o butelca si sa-si vada copilul dormind satul si devenind rotofei si sanatos… Sau sa le vad ce ar face daca la nasterea vaginala pe care o aleg cu atata convingere s-ar alege cu plodul fracturat pe ici, pe colo (sunt destule situatii de genul asta) sau sufocat… ce ar mai recomanda atunci, in “lumina” experientei personale care contrazice recomandarile si statisticile impersonale?

  12. @Messa – ce zici tu acolo e finetzuri; in definitiv, ce-ti faci cu mana ta cam e treaba ta. Pe alta parte insa iti vine sa dai cu basca de masa cand auzi de cazuri in care lucrurile au mers prost desi mama a cerut cezariana si doctorul a zis nu, in timp ce alte vaci, care ar avea ocazia, zic nu cezarienei din te miri ce motive care nu au nici o legatura cu realitatea.

    Explicatie: nu sustin ca cezariana rulz, ci critic deciziile adoptate pe motive simbolice (ca sa nu zic aberatii imaginate)

  13. stai ca m-ati pierdut.
    1. alaptatul natural e foarte ok pentru copil (ii transmite niste anticorpi tare buni pentru viitor) plus ca genereaza o apropiere cu mama.
    2. Cezariana e recomandata daca altfel ai o problema medicala, din motive estetice, ma scuzati daca nu sunt de acord. Daca te deranjeaza vergeturile post-natale exista tratamente cosmetice si pana la urma asa sunt toate femelele pamantului concepute, sa nasca natural. Ca nu iese mereu bine… nah, shit happens, natura nu e dumnezo sa le stie pe toate 😉

  14. @ evolueaza

    1. nu vorbim acum de “asa se zice” sau “asa e bine” ci de ceea ce este stiintific dovedit: copilul, ca suge sau nu suge, este protejat de aticorpii materni timp de ~6 luni dupa nastere. Cata vreme a facut schimb de sange cu mama prin cordonul ombilical, copilul are anticorpii ei in circuitul lui sanguin. El incepe oricum sa-si dezvolte propriul sistem imunitar care e destul de bine pregatit sa faca fata singur in momentul in care nu mai are antcorpii mamei.

    Ca suge sau nu suge, imunitatea copilului mic e aceeasi.

    Eu – Milupa, fii-mea – Nestle NAN; amandoua – sanatoase tun. Genetica rulez 🙂

    2. Primul motiv medical este epiziotomia si/sau rupturile perineale. Prefer de 10000 de ori o taietura pe burta (chiar daca sunt 5 straturi de taiat) decat o taietura pana in fund sau pe laterale.

    Vergeturile post-natale sunt de fapt vergeturi post-sarcina – nu au nicio legatura cu locul prin care scoti copilul din burta, ci cu faptul ca in burta a fost un copil.

    Nu ma intereseaza cum sunt concepute femelele pamantului; eu sunt femeie, om, iar stiinta a gasit metode prin care nu mai suntem obligati sa ne coformam in totalitate legilor naturii. Daca toate creaturile pamantului sunt sortite mortii daca le crapa rinichii, de exemplu, e cazul sa murim cu seninatate, resemnati ca asa e facuta natura, sau sa acceptam un transplant salvator si sa mai traim inca 10-20-30 de ani cu rinichiul transplantat?

    Asa e si cu cezariana – daca s-a inventat si este la indemana, EU DECID daca o vreau sau nu, mai ales ca platesc pentru asta. Fiecare e responsabil de deciziile lui, savvy?

  15. Sincer, eu unul încep deja să fac alergie la cuvântul “natural”. E folosit pentru orice; de regulă fie pentru a susţine prejudecăţi arhaice (botezate “tradiţie” de multe ori), fie pentru tot felul de manipulări de marketing. Chiar nu realizează nimeni că întreaga civilizaţie umană şi tot confortul modern nu sunt decât o luptă continuă cu natura şi împotrivirea la ceea ce e “natural”? For fuck’s sake, nu e nimic natural în a merge cu maşina, a mânca mâncare gătită şi a lua un antinevralgic când te doare capul! Din contră, e *natural* ca atunci când ai de mers de la Bucureşti la Timişoara, s-o iei în pielea goală prin pădure (drumul cel mai scurt, în linie dreaptă, nu?) şi să mori înainte de a ajunge, de vreun tetanos cules de la o piatră ascuţită sau de pneumonie!

  16. Sa stii, Armand, ca si mie au sa-mi iasa in curand bube pe chestia asta. Inca mai am o “toleranta”, ca zau e mai buna rosia din gradina soacra-mii (naturala) decat bilele alea de plastic din supermarketuri…

  17. messa zici bine… da’ sincer nu mi-am pus problema serios.
    In apararea mea asa zicea profa de pediatrie care parea informata stiintific.

    de clarificare sunt aceeasi persoana cu @evolueaza… 🙂

  18. totusi la cezariana sunt niste riscuri medicale de acord ca e bine sa poti alege dar nu stiu daca intotdeauna se alege in cunostinta de cauza…
    adica choice is great dar sa stii sigur ca e bine pentru tine.

  19. Problema devine filosofica… cand alege “organul competent” in locul cetateanului si care cetatean poate alege singur si cum determini cunostinta de cauza a cetateanului?

    Parerea mea? Fiecare pe barba lui – nu decizi bine, mori. Simplu.

    Pe de alta parte eu sunt enervata pe propaganda in general, mai ales ca sunt 100% sigura ca, desi suna paranoic, sunt interese materiale la mijloc… profa ta de pediatrie spunea ce spune OMS-ul si eu nu am incredere in OMS de cand au zis ca n-au studii care sa demonstreze ca tigara electronica e safe (existand desigur cel putin un studiu, si in prezenta unei constatari de bun simt pe care o poate face si un plod de gradinita – daca prin inhalarea a 4 substante eviti inhalarea a 4000, ce alegi? Ta-naaa!!!)

    Fiind eu enervata de propaganda, sunt foarte circumspecta. Si cand compar propaganda cu faptele… imi da adesea cu minus!

    Tu cum ai gandi daca toate nevestele prietenilor si cunoscutilor tai ginecologi ar naste numai prin cezariana?

    Yep, cezariana este buna.

  20. Prea tare asta ! Daca o sa scrii la fel de interesant, promit ca ma fac fan pe viata si ma abunez la newsletterul tau !
    M-a uns pe suflet … Eu una m-a saturat sa se uite toate chioras lamine, pentru ca am ales sa-mi traiesc viata fara ” bucuriile” maternitatii ! Si de asta sunt catalogata ca un monstru fara suflet, de catre toate toantele .

  21. Liniuta, umanitatea e definita de dreptul si datoria de a alege.

    Cele care se uita chioras se uita asa pentru ca undeva, in spatele zidului de rautate si ignoranta afisat pe post de fatada, se ascunde frustrarea de a nu fi optat, de a nu avea capacitatea de a indrazni formularea unei optiuni si asumarea ei… asadar, aplica rautati oricui a beneficiat de exercitarea optiunii si mai ales celor care au facut-o cu nonsalanta si fara eforturi aparente. E un fel de invidie inconstienta, daca vrei. Asadar, nu te enerva pe ele si lasa-le sa-si descarce amarul; cea care a castigat esti oricum TU.

    Esti oricand binevenita pe aici 🙂

  22. […] se def… on Penis si puladumnezeueateu on Noul mall – Liberty Center din…Messa on Mame si neveste – de prof…Messa on Painea care nu […]

  23. Messa, multumesc !
    Daca s-ar limita doar la uitat stramb, ar fi bine… Insa, cand incep cu dojeni si morala ( cum adica indraznesti sa iesi din rand ? ), mie imi creste tensiunea. Ca nu inteleg de ce nu se pot abtine sa intre cu bocancii in viata altora…
    Nu de alta, dar eu ma abtin sa le ridiculizez ca fac plozi, desi nu exista nici un motiv rational pentru a-i face …

  24. Si da, dupa ce-i fac, fac ele pe mamele eroine care se sacrifica pentru binele si viitorul plozilor, de parca nu a fost alegerea lor sa-i faca…

  25. Din pacate, nu e alegerea nimanui sa faca primul plod. De la al doilea incolo, da, este, pentru ca stii la ce sa te astepti 🙂 Prima data, insa… ai pe de o parte hormonii care cer acut procreerea (natura vrea sa perpetueze specia) si pe de alta parte povestile romantate, ochii umezi si mutrele tampe ale celor care te indeamna sa faci plozi.

    Chestia e ca, inainte sa ai unul, nu ai nici cea mai vaga idee cat e de greu, de stresant, de solicitant si de frustrant, pe langa faptul ca, da, iti ofera si ceva bucurie. (Bucurie care te face, cred ca tot din cauza de hormoni, ca altfel ne-am omori copiii la nici o ora de la nastere, sa uiti toata frustrarea, toata oboseala, tot stressul si nervii pe care ti-i aduce imbelsugat micuta creatura).

  26. Nuuuuuuu ?
    Inseamna ca sunt eu naiva cand credeam ca femeile fac aceasta alegere in mod constient ! Pai su cum, fac si ele plod, doar pentru ca le creste ceva in burta ?

    Hai mai, tu glumesti ? Cum sa nu realizeze cat de dificil este sa cresti un plod si mai ales cate sacrificii trebuie sa faca ( daca nu au conturile cu bani sa le ajunga pt cresterea si educatia plodului ) : nu e nevoie sa le spuna nimeni asta, doar au capacitatea de a rationa !

    Plus ca dau dovada de egoism maxim, fortand un copil sa se nasca intr-o lume pe care nici ele nu o plac ( ia intreaba-le daca le place societatea actuala ) si sa-l condamne pe viata sa triasca in sclavie sociala ! Cum sa le cred ca isi iubesc plozii, cand ii condamna la asa ceva, pe viata ?

  27. Liniuta, stai, nu te ambala. Decizi rational, desigur, dar pe baza unor premise false 🙂

    Eu nu ma plag de bani pentru fii-mea, pana acum nu am “chitzait” de bani, ca deasta am asteptat vreo 7 ani pana sa fac copilul pe care mi-l doream… dar daca as fi stiut ce stiu acum, desi fii-mea e o mica persoana incantatoare de altfel, nu as fi facut niciun copil. Cu alte cuvinte, daca si numai daca as fi detinut informatia corecta si completa despre ce presupune a avea un copil, dincolo de romantisme de doi bani, situatia ar fi fost alta, pentru ca, altele fiind premisele, alta e rezolvarea logica.

    Oricum, nu am sa scot niciodata ochii fetei cu sacrificiile mele 🙂 Sacrificiile mele sunt treaba mea 🙂 Treaba ei e sa devina.

    Mie nu imi place societatea actuala, dar am atat de multe motive pentru care viata are un indiscutabil farmec incat consider ca a aduce pe lume un om este o sansa pentru el, nu o pedeapsa, in conditiile in care se naste sanatos, intr-un mediu sanatos si fara disfunctii majore. Eu cu viata asa cum e ea acum am doua probleme: 1. exista boli si 2. exista moarte. In rest… am atatea de facut! Viata mea e plina si foarte frumoasa, imi place sa traiesc, ma astept sa aiba si copilul meu capacitatea de a-si construi scop si sens si incerc sa o educ in ideea asta.

    Faptul ca sunt liber-cugetatoare nu ma face sa consider ca viata nu este un miracol. Numai ca nu cred ca e un miracol divin 🙂 Este unul cat se poate de natural; pana sa-l putem reproduce stiintific, de ce nu ne-am bucura de el?

    Liniuta, in afara de problema societatii actuale si a “corsetului” ei care vad ca te strange (si pe mine! dar tot respir!)… ce altceva face viata sa fie indezirabila, din punctul tau de vedere?

  28. Of, eu cu viata am ceva mai multe probleme :

    1 – exista suferinta ( ne mancam intre noi, ca sa supravietuim …om-animal-planta )

    2. – exista sclavia sociala

    3 – exista ceva care…nu exista … Incerc sa spun ca lipsesc niste piese din puzzle ( cine suntem, ce-i cu noi pe aici, ce e viata, scopul vietii,etc ) …exista informatia “oficiala”, si informatia top secret…dubla masura….

    4- exista balast social si vrem nu vrem, interactionam si traim cu ei

    5 – Consider ca parintii ( vorbesc de ai mei ) sunt cei mai monstruosi oameni de pe planeta si mai egoisti, pentru ca m-au adus pe lumea asta, desi stiau ce sclavie si mizerie e aici : daca si-ar fi iubit copilul, nu ar fi acceptat sa-l conceapa in veci. Eu nu mi-as condamna copilul sa traiasca aici, motiv pentru care cei mai mari dusmani ai mei, sunt parintii mei.
    Nu o lua in nume personal, stiu ca esti parinte…poate copilul tau va fi incantat ca l-ai adus pe lume ….

  29. Liniuta, eu am avut o perioada cam intre 18 si 25-26 de ani cand am trait toate sentimentele pe care le-ai enumerat… ce vreau sa spun este ca fara sa realizez exact cand si cum toate s-au “relaxat” si s-au limpezit intr-un mod imposibil de explicat. Cred ca nu exista niciun scop al vietii in sine, niciun scop general, adica; fiecare dintre noi reusim sau nu sa “ne facem de lucru” in lumea asta si ne gasim/facem un scop mai devreme sau mai tarziu. Scopul asta e personal, unic; unii il gasesc repede, altii mai tarziu, altii niciodata. Poate ca eu am avut sansa sa-l gasesc pe al meu; poate ai sa ai si tu sansa asta 🙂 Sper ca da, pentru ca imi pari o persoana interesanta, VIE (de asta iti pasa atat de mult si de asta te consumi atat!), care nu se multumeste cu putin si care are, de fapt, foarte mult de spus si de facut.

  30. Depinde ce anume a generat aceste sentimente.
    Ca daca in urma unei analize rationale, ajungi sa te umpli de manie proletara, apoi asta trece numai daca se schimba datele problemei. Ceea ce nu se intampla.
    Asta cu gasirea unui “scop ” , suna cam asa : gaseste-ti ceva interesant de facut, care sa-ti tina creierul ocupat, sa nu mai observi in ce kkt traiesti. Fiecare isi gaseste ” un drog” care sa-l ajute sa suporte mai usor viata. Nu vreau sa ma ascund pe dupa deget si nici nu pot. Ce-i de facut in cazul asta ?

    Orice “droguri ” mi-as gasi, nu isi fac efectul, ca realitatea e mult mai puternica, vine si imi da la cap. Nu tine nici aia cu ” nu te mai gandi la asta, bucura-te de momentul actual ” . Hmmm …ai intalnit sclavi fericiti ( exceptand pe cei care nu realizeaza ca sunt sclavi ) ?
    Nu pot sa decupez “momentul ” din realitatea lumii in care traiesc…. nu pot nici sa evadez in lumi imaginare, sentimentale, roz bombon, ca ma dau cu capul de realitate… Nici cand am fost indragostita nu tine, ca traiam tot in lumea reala, cu indragosteala de rigoare, desigur…

    Vreo solutie, ceva ?

  31. Cred ca imi e mai simplu sa iti spun concret ce am facut eu 🙂

    La mine a trecut nu pentru ca “s-au” schimbat datele problemei (nimic nu se schimba de la sine), ci pentru ca am inceput sa ma implic activ sa schimb, alaturi de ceilalti implicati activ, datele problemei. 🙂 Nu in toate domeniile, pentru ca accept ca am niste limitari, dar in domeniile in care am simtit ca pot face concret ceva. De 5 ani am un site prin care incerc sa educ oamenii cu privire la perceptia si actiunile lor vis-a-vis de animale; cu fiecare om care si-a revizuit mentalitatea dupa ce a citit ceva in site-ul meu consider ca ceva e diferit in bine in societate fata de perioadele anterioare. Cu alte cuvinte, fiecare picatura in plus creste oceanul 🙂 De 8 luni am un alt site prin care incerc sa ajut oamenii care vor, dar le e greu, sa se lase de fumat; cu fiecare persoana care isi gaseste sprijin in site-ul meu pentru a se elibera stiu ca am reusit sa schimb ceva. Nu e mandrie, e participare activa la schimbarea in bine. “I do my part”, ca sa zic asa. Faptul ca nu stau degeaba imi da un sens si imi implineste viata. Rational judecand, atunci cand poti aduce un plus de bine intr-o lume in care este rau… ai un scop si o satisfactie, o implinire. Si fac ceea ce fac tocmai pentru ca observ zilnic ce kkt e in jur. Si pentru ca nu mai vreau sa fie asa.

    Vreau sa spun ca nu e suficient sa observi mizeria, dimpotriva, e deprimant, fara actiune.

  32. Am inteles, dar drogul asta nu functioneaza pentru mine, dintr-un rational motiv : nu schimba mai cu nimic. Educa niste oameni, dar per total, problemele raman.
    De ce spun asta ? Pentru ca cei care tin omenirea in sclavie fac totul ca oamenii sa fie cat mai putin informati, educati … sa fie manipulabili . Educatia tuturor oamenilor ( utopie, dar o iau in calcul ) nu rezolva problemel, ci doar amelioreaza problema balastului social.
    Ma gandeam ca s-ar rezolva mult mai simplu daca in loc sa cerceteze si sa dea oamenilor posibilitatea de a alege sa-si cocnceapa plozii cu anumite trasaturi fizice ( ochi albastrii ), mai bine ar cerceta si ar invata cum se poate transmite odata cu genele si “stofa de om bun ” si in acest fel in cateva generatii, eliminam fara sa sufere nimeni, balastul social si creem o lume de oameni buni : de ce nu ? Care mama nu va alege sa nasca un plod inteligent, bun, altruist, etc, in loc sa-l lase la voia genelor recesive si a intamplarii ?
    Acesta este doar un exemplu, prin care voiam sa arat ca nu se doreste rezolvarea problemelor … concret, sansele de a schimba ceva ca individ, este echivalent cu a face pipi contra vantului. Si nici vocatie de Don Quijote n-am.

    Si mai raman celelalte puncte, care nu se pot rezolva… In loc sa “educam” oamenii sa nu mai chinuie animalele, mai bine dam legi de protectie a lor si le aplicam cu strasnicie ( balastul social invata din frica, nu cu vorba buna ) . Daca oncologii tot au descoperit cat de nociova e carnea, de ce nu ar millita pentru interzicerea ei prin lege si astfel s-ar pune capat macelului ? Evident, nu fac asta pentru ca s-ar prabusi o ramura a industriei alimentare, si cine are controlul banului, are dreptate si face legea ….
    Cu exeplul asta, incerc sa arat ca problemele raman si nu rezolva pentru ca NU SE VOr REZOLVATE la nivel de sus …. Asta e realitatea care vine si imi da la cap, in timp ce eu salvez un porumbel si chem ambulanta sa-l ia : problema, in esenta ei, ramane.
    Desigur, as putea sa imi spun “bucura-te ca ai salvat un porumbel ” ….pai nu pot sa ma bucur, cand stiu ca sistemul va perpetua cu mandrie crima si vor muri o multime de animale. Adica vine realitatea si imi da la cap, si din nefericire nu ma multumesc cu jumatati de masura . Salvarea unui porumbel, nu poate fi un drog pentru mine.

    Problema cea mai arzatoare : sclavia. scavia isi face up-grade, in functie de dezvoltarea intlectuala a oamenilor din societate … Pe asta cum o rezolvam ? Nu vad cale de a iesi din sclavie, nici macar la nivel individual. Cum scoatem omenirea din sclavie, atat timp cat mana de oameni ( cine oare se afla in spatele acestora? ) au puterea, detin controlul banilor, alimentelor si al apei ?
    La faza asta, orice drog as lua, nu reuseste sa ma faca sa uit ca sunt sclav caruia i se permite iluzia libertatii ; sinistru. si ma uit in jur, la restul robotilor, care se cred liberi, si cred ca normalitatea este sa fii sclav, si ma intreb ce dracu caut pe lumea asta ? traiesc intr-o societate de retarzi ?
    Ce drog ar trebui sa iau, ca sa pot supravietui cu asta, pentru ca odata ce am descoperit ca nu exista Mos Craciun, nu mai pot sa cred in el . Nu exista drog care sa te faca sa acceptii cuminte, din nou, legatoarea cu care ai fost tinut orb …

  33. Liniuta, a nu schimba “mai cu nimic” este mai putin rau decat a nu schimba cu “absolut nimic”.

    Ameliorarea este un prim pas catre rezolvare. Nimic nu se poate face peste noapte. Gandeste-te ca, daca cei carora le datoram progresele stiintifice si sociale de care beneficiem ar fi gandit ca tine am fi privit si acum autodafe-uri in pietele publice, am fi murit de la infectii banale si am fi facut cate 15 copii dintre care ar fi supravietuit, catre maturitate, doar vreo 3. Ei au schimbat lumea INCET, dar spre mai bine. Ei nu au spus ca a face bine este un “drog”. Ei au actionat, nu s-au complacut in a semnala, plangandu-se, jegul din jur.

    In ceea ce priveste trasaturile “bune” – CINE si CUM stabileste care trasatura este buna si dezirabila si care nu? Asa cum ochii albastri sunt o chestiune de gust, la fel si altruismul poate fi. Altruismul nu este neaparat bun in esenta lui.

    Iar atitudinea “se” manipuleaza, “se” doreste, nu “se” face nimic… este cat se poate de… plată. Resemnata. Neconstructiva. Pasiva.

    Despre legi – Biblia a dat legi si uite ca nu le respecta nimeni 🙂 Educatia insa genereaza modificari profunde in om; cu educatie poti determina convingere, pattern comportamental, structura. Regulile sunt seci si inutile in situatiile pe care nu le acopera. Pe cand un sistem de gandire CORECT acopera orice situatie CORECT. Pentru ca e un sistem, nu o aglomerare informa de NU FA AIA si FA AILALTA.

    Din cate stiu eu, carnea nu e nociva, dar asta e alta discutie. Oricum, daca ai alte informatii, as vrea sa le vad sursa; deci, daca ai un link specific pe problema asta, te rog posteaza-l.

    La asta cu sclavia nu stiu ce sa-ti raspund, pentru ca eu personal nu ma simt de loc sclava nimanui…

  34. Biblia a dat niste legi de ot kkt, normal ca nu lerespecta nimeni. E suficient ca un om rational sa citeasca Vechiul Testament ( tot biblia), si va constata ca hitler era copilas inocent fata de Mnezo al crestinilor.

    Cat despre trasaturile bune : a fi bun nu este echivalent cua fi prost. Trasaturile de om bun, imbinate cu inteligenta, sunt ok. Si aici nu ma refer la filosofii de 2 bani, gen “ce e bun pt mine, e rau pt tine’, ci la esenta , ceea ce in popor e numita”stofa de om bun “, om de calitate.

    Cat despre schimbarea lumii INCET, mai incerc o data : masele sunt niste turme, manipulabile usor prin scenarii tip Holiwood. Exemplu clasic, este cum au luat un necunoascut, si prin propaganda media, au convins poporul american sa-l considere noul Mesia si sa-l voteze presedinte, desi habar n-aveau despre el . Au creat o isterie, si au impins masele sa creada ce au vrut papusarii din umbra.
    Incercam sa spun, ca DACA S_AR VREA, ar putea manipula masele si in sensul cel bun, spre schimbare in sensul bun ( tocmai am arata mai sus cu ce metode ). Si dovada ca nu se vrea este tocmai realitatea lumii in care traim … Gandeste-te ca aia cu carnea ar putea foarte bine sa fie rezolvata, dar nu se vrea. La fel de bine, puteau sa nu introduca mancarea OMG : in ciuda studiilor si evidentelor ( Pusztai e unul dintre ), ca OMG-ul e toxic, totusi, s-a introdus in alimentatia umana. De ce oare ? Pentru ca se vrea o schimbare in bine ?

    Nu e vorba de atitudinea plata de a constata, ci de a constata ca acolo sus, sunt niste oameni care conduc in directia opusa…pt ca asa le dicteaza interesele .Restul, sunt maruntisuri .
    Da, e adevarat, conteaza ca salvez un porumbel si fac un bine nu stiu cui. Dar asta nu va schimba societatea radical ….sunt maruntisuri. Problemele, in esenta lor raman, pentru ca asa se doreste “de sus”.
    Da, decat sa nu faci nimic, e mai util sa educ un om, dar asta nu va schimba datele problemei.
    Intrebarea este : cum schimb de la radacina ? Ori asta nu sta in puterea sclavului de rand. Iar asta nu poate fi trecuta cu vederea, pentru ca este crunta realitate. Da, imi pot cosmetiza realitatea cu : uite, am facut un bine, am invatat pe cineva ceva, bl-abla….asta e doar un sedativ si nu schimba starea de fapt.

    Cat despre asta cu sclavia, nici eu nu stiu ce sa-ti raspund, daca nu o poti vedea. sclavii perfecti sunt cei care se cred liberi .

  35. Asta este despre studiul China, care a fost concretizat intr-o carte ( daca o vrei, ti-o trimit pe email, in engleza ). http://www.ctsu.ox.ac.uk/projects/cecology1989/

    http://3treasureshealing.com/blog/?p=19

    Aici se raspunde criticilor http://www.vegsource.com/articles2/campbell_china_response.htm

    Daca esti interesata, am o multime de carti despre nutritie, in engleza, ceva in romana.

    Despre conferinta de la Paris :

    ——————————————————————————–

    Congresul cancerului tinut recent la Paris a confirmat capacitatea exceptionala a fructelor si legumelor de a preveni si vindeca tumorile ucigatoare

    �Bomba” ultimului congres mondial al cancerului tinut la Paris a fost victoria morcovului si a rubedeniilor lui impotriva bolilor oncologice. Fructele si legumele au triumfat. Un studiu mamut, intins pe o durata de 35 de ani si efectuat pe 500.000 de subiecti, a dovedit fara drept de apel ca alimentatia vegetariana reduce drastic aparitia cancerului. Practicantii terapiilor naturiste au avut dreptate. Cand Dumnezeu a lasat boala a lasat si leacurile care o pot vindeca.
    �De necrezut”, a exclamat profesorul francez Michel Boiron, presedintele fondator al congresului international al cancerului. �Scepticismul nostru este invins. Cifrele studiului EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition = Investigatia europeana prospectiva privind cancerul si alimentatia) sunt de necombatut. Legatura dintre cancer si alimentatie este edificata.”
    Din fericire, studiul EPIC vine cu concluzii de neclintit. Este cea mai mare ancheta realizata vreodata asupra relatiei dintre nutritie si cancer. Studiile efectuate compara alimentatia si modul de viata a 500.000 de indivizi din tarile nordice si sudice ale Europei, unii dintre ei amatori de unt si de carnuri grase, ceilalti – consumatori de legume, fructe si untdelemn de masline. Incepand cu anul 1970, majoritatea subiectilor au fost urmariti fiecare in parte, in medie timp de cinci ani. Ultimele rezultate au fost publicate in iunie 2005 si comunicate oficial la congresul de la Paris. A fost primul studiu combinat si cu prelevari de sange si ADN, stocate in banci biologice, pentru cercetarea indicilor nutritionali. Concluzia e clara: schimbarea regimului alimentar poate reduce frecventa cancerului. Iata si cateva prescriptii importante rezultate din studiul EPIC
    Persoanele care consuma in medie 35 de grame de fibre vegetale pe zi (sapte portii de fructe si de legume mancate pe intinderea unei zile) reduc riscul imbolnavirii de cancer cu 40%. Cifra creste, daca pe langa alimentatia vegetariana, veti fi atenti sa va si miscati. Mai ales cancerul intestinal si cel de colon sunt tinute in frau printr-o alimentatie adecvata combinata cu sport. �Marele progres al acestui studiu consta in faptul de-a arata ca riscul cancerului poate fi drastic redus prin cresterea consumului de fructe si de legume, principalele surse de fibre alimentare”, spune profesorul Elio Riboli, responsabilul studiului EPIC, specialist mondial in probleme de nutritie si cancer.

  36. Mi-am amintit ca spuneai ca ai un sait pe care educi oamenii referitor la atitudinea fata de animale, si stiu un filmulet care trateaza exact asta ( are subtitrare in romana ) . S-ar putea sa-ti foloseasca .

    http://video.google.com/videoplay?docid=-4867469000009495453&ei=K2GySfKcNpmI2gKD9dD9Aw&q=documentar+ROMANA

  37. Da, am citit tot si ceva pe deasupra (adica am cautat mai multe surse). Concluzia mea este ca legatura intre hrana si cele 12 tipuri de cancer, diabet si bolile de inima despre care vorbesc respectivii se refera la persoanele care mananca dezechilibrat, preferand sa manance mai multa carne, oua, grasimi si lactate (in general sunt multe referiri la diete low-carb, cum este Atkins) decat fructe, legume, cereale; studiul nu face referire la cei care mananca echilibrat, dupa celebra “piramida a alimentelor”.

    Pe langa asta, eu am convingerea ca nicio dieta nu poate sa anihileze factorul ereditar. Matusa mea manca numai legume, fructe, paine, foarte rar peste si pui – a murit de cancer de colon. Tatal meu manca aproape exclusiv carne si produse de origine animala si a murit de cancer de cap de pancreas. Cancer localizat pe aparatul digestiv la doua persoane cu diete fundamental diferite. Parerea mea e ca pot sa mananc si prana, ca tot o sa am parte de macar unul dintre cele doua tipuri de cancer, mai ales ca 90% dintre rudele mele moarte au suferit de jigodia asta de boala 🙂

    Despre Earthlings – merci de link, il stiam. Dar, repet, si in asta e nevoie de echilibru. Ce facem cu tigrul, il invatam sa manance iarba, de exemplu? Si noi avem intestine care cer carne… dar, desigur, asta este doar parerea mea 🙂

  38. E adevarat, dieta nu poate anihila factorul ereditar . Insa exista o multime de cazuri de cancer, care nu sunt transmise ereditar, din generatie in generatie.
    Am vazut si eu o gramada de vegetarieni cu boli grave, si mi se pare firesc, pentru ca, dieta cu mancare gatita e destul de toxica si acida….nu are cum sa ne protejeze.
    Nu, nu invatam tigrii sa manace iarba, ca nu se poate : dobitocul care a proiectat lumea, a avut o mare durere in cot ca ne mancam unii pe altii.
    Insa,nu mi se pare normal ca o fiinta sa moara, pt ca eu am chef sa manac friptura, atat timp cat pot trai foarte bine fara.
    Oricum, nu fac apologia vegetarianusmului cu nimeni ( a fost o exceptie, pentru ca m-ai intrebat ). Consider ca fiecare e stapan pe viata si pe frigiderul sau, si daca cineva vrea sa se hraneasca cu cadavre, nu e problema mea.

  39. Pai… nu a proiectat nimeni lumea… poate ca fix asta e marea problema 🙂 Lumea s-a proiectat pe sine 🙂

    In plus, si vegetalele sunt si fiinte – se nasc din samanta, cresc, se inmultesc, mor. Ca simt sau nu simt durerea, ca gandesc sau nu… nu stim. De unde stiu eu ce simte o ceapa cand o toc marunt si o mananc? Si, din perspectiva asta, ce facem, nu mai mancam nimic? Si o salata e un cadavru… de planta.

  40. As vrea sa fiu atat de sigura ca si tine, dar n-am gasit probe nici a proiectat, nici ca s-a inventat singura din nimic.
    Da, stiu ca si vegetalele sunt fiinte, de asta si spuneam ca ma deranjeaza suferinta, ca ne mancam intre noi ( om, animal, planta ). Insa prefer sa mananc un cadavru de planta, decat unul de animal ( mi se pare mie ca nu e chiar atat de sinistru ). Si da, cica plantele simt durerea si teama ( asa zice Peter Tompkins ” Viata secreta a plantelor ” ).
    Cum spuneam, e optiunea mea sa manac plante si nu animale….animalele sunt mai evoluate decat plantele, sunt mai constiente . Ma rog….eu n-am putut manca animalele nici cand eram copil, din acest motiv …fiecare cu ce simte ca e corect.

  41. @Liniuţa:
    Okay, este alegerea ta să nu mănânci carne. (Nu uita unele suplimente alimentare, cum ar fi vitaminele B*, dacă eşti exclusiv vegetariană.)

    Dar, dacă faci “cum simţi că e corect”, nu este cazul să te justifici cu pseudo-explicaţii sau explicaţii pseudo-ştiinţifice. Nici să iei drept literă de evanghelie nişte concluzii are unui articol din Formula AS, scris de un jurnalist care nu pricepe că “e sănătos să mănânci legume şi fructe” nu e totuna cu “legumele vindecă cancerul”, sau “dietă echilibrată” cu “mâncatul cărnii produce cancer” (şi documentat citind în diagonală, pe ici pe colo prin internet, numai ce pricepe, iar de acolo reţinând ce-i convine). Nici să aderi la aiureli mistice ca cele ale lui Tompkins (care livrează “sentimentele” plantelor la pachet cu psihofizica, radionica, fotografierea aurei şi alte rahaturi asemenea). Nici să crezi că aciditatea mâncării are vreo legătură cu toxicitatea şi (acidul clorhidric din sucul gastric îi dă ăstuia din urmă un pH în jur de 1 — ceeea ce-l face de 10 ori mai acid ca sucul de lămâie şi de câteva ori mai acid ca sucul de portocale, de exemplu).

  42. Ups, era “de câteva SUTE de ori mai acid ca sucul de portocale”.

  43. Vegetarianismul e o tampenie. Atentie, diferenta dintre un non-vegetarian si un vegetarian o poate face si o feliuta de salam / saptamana.

    Sa-mi explice mie cu ce ii dauneaza o feliuta de salam pe saptamana (care il face non-vegetarian) si o sa ii sug pula lui Patriarhul Daniel.

    PS: cand mananci plante te hranesti cu balegar nedigerat. Solutia pentru ierbivorele militante este sa manance iarba proaspata pana se fac verzi de la clorofila, iar apoi sa stea la soare toata ziua si sa se hraneasca direct de la sursa. Oricum dpdv intelectual multi sunt niste cartofi.

    Auzi acolo, nu mai pot ei de suferinta animalelor. Bai, suferinta este starea naturala a animalului. E o lege a lumii vii.
    Un animal din ferma o duce de N ori mai bine decat unul din padure.

  44. Nu intelntionez sa conving pe nimeni cunimic. Doar ca alegerea mea este sa privesc in ochi o ceapa cand infig cutitul in ea, sinu sa privesc in ochi un animalut, cand ii iau gatul. Atata tot.

  45. Si io omor doar prunci nevorbitori, rugamintile ma inmoaie….

  46. Eeeeew! Revenim la mume si neveste meseriashe?

  47. Ah, da, să revenim!

    They should quit. Or, at the very least, quit fucking others’ brains.

    Îmi aduce cumva aminte de povestea cu maşina de spălat care ar fi fost, chipurile, principalul mecanism de emancipare al femeii în sec. 20. Vatican dixit taman de 8 martie. Am pus o traducere în engleză la http://armandk.blogspot.com (cine ţine la una în română să lase un comment acolo, mi-a fost iniţial lene s-o fac şi pe aia).

Leave a Reply

