Cine tine post isi creste sansa de a ajunge la Dumnezeu…

…in perioada imediat urmatoare postului.

Faza tare. Mi-a povestit aseara o prietena observatiile unui preot dintr-0 mica parohie bucuresteana.

Omul, preot serios (ROFL, contradictie in termeni, dar in fine), de peste 30 de ani in “meserie”, a observat ca intotdeauna dupa Craciun si dupa Paste numarul celor care raposeaza intru Domnul creste in mod miraculos. ROFL. Deci postul chiar aduce credinciosii mai aproape de Domnul, atat de aproape incat nu mai au nevoie de cele lumesti, dupa ce familia indurerata se ingrijeste de coparseu, inhumarea crestineasca si parastasul cu toate cele cuvenite.

Insusi preotul in cauza a explicat si de ce, iar eu rezum: pai ii vezi pe credinciosi, in goana lor dupa satisfacerea cerintelor draconice ale dogmei, ca o luna jumate mananca numai vegetale, adica frunza cu paine in loc de mancare si apa fiarta cu ulei, ceapa si stir in loc de ciorba, iar cand se da liber la haleala, potol, crapau, mancare, se infunda sarbatoreste cu carnuri, grasime, oua, bautura, toate peste puterea de procesare a organismului si asa slabit de pascutul crestinesc practicat in post. Asa ca, dupa ce se alimenteaza prost atata vreme, socheaza organismul cu un munte de crapelnita, inghitit tot odata, printre exclamatii de bucurie crestineasca, de la popularul Domn-Domn să-nălţăm şi sarmaua s-o-mbucăm pana la gregorianul Hristos a înviii-aaa-aat din morţi cu moartea prin moarte călcând si noi, pentru asta, ne bucuram mâ-ân-câââând.

Asa ca postitorii, post-imbuibarea traditionala si cuvenita, ajung la spital cu pancreasul ca guma arabica, bila cat pruna turceasca din supermarketuri, colonul inflorit, stomacul iritat, ficatul suferind, ajuns la dimensiuni colosale si tot ansamblul pe cale sa cedeze. Unii scapa. Altii… trec pe la taica popa in drumul lor spre Doamne-Doamne. Eu, personal, ma bucur – se mai raresc prostanii si am mai putini de intretinut cu pensie ca sa voteze aiurea.

Şi dane nouă, Doamne, cat mai multe parastase şi colive şi adu cât mai multe proaste la biserică!

Amin.

Interesant, de citit:

16 Responses

  1. Sincer, eu inca nu am inteles ce ai impotriva selectiei naturale, care-i problema ca unii pe care nu-i duce mintea sau ii impinge pofta, tin post si apoi crapa de atita mincare…treaba lor.

  2. Pai am zis ca nu am nimic impotriva🙂 Citeste ultima fraza din paragraful de dinainte de citatul morometic🙂

  3. Mea culpa, am fost cam obosit si m-am oprit din citit pe la jumatate….scuze🙂

  4. Neeee, inseamna ca nu am scris eu destul de captivant… drept e ca m-am cam lalait nitel, deh, elucubratie😀

  5. Draga Messa tu nu ai nimic impotriva dar din ultima fraza se intelege altceva….prezenta lor nu te deranjeaza dar absenta lor te bucura..citez “Eu, personal, ma bucur – se mai raresc prostanii si am mai putini de intretinut cu pensie ca sa voteze aiurea.”……..chiar atat de mult depinde bucuria ta de viata altora nu vreau sa fiu rautacioasa dar poate si tu ai vrea sa iti plimbi nepotii prin parc, sa ii duci de manuta in prima zi de scoala si de ce nu sa fi alaturi de ei in ziua nuntii🙂 asa ca….. decat sa ne bucuram de moartea cuiva mai bine i-am ajuta sa manance sanatos! ….sau tie iti place sa aplici principiul lui Hitler sa ramana doar “rasa pura”, “prostanii” sa piara???

  6. Ancutzy, prostanul nu se va lasa ajutat sa manance sanatos, el va face “cele cuvenite” de Paste si de Craciun si va muri de la “cele cuvenite”. De aia e prostan, ca nu are minte sa inteleaga ca isi face rau. Disparitia prostanilor este buna, pentru ca ei voteaza prost, relationeaza prost, comunica prost si se reproduc.

    Principiul lui Hitler era: “Sa FAC o rasa pura”. Principiul meu e natural: “Sa se purifice specia singura, dupa bunele legi ale selectiei naturale”.

    Simplu.

  7. Cand am scris despre principiul lui Hitler am pus in ghilimele “rasa pura” ca sa intelegi ideea… normal ca nu te apuci tu acuma sa faci aceasta rasa pura (aici fiind vorba despre cei cu mintea mai deschisa) sa tai si sa spanzuri pe toti cei care isi aglomereaza matele dupa post….. dar putin te contrazici principiul tau e natural spui ca:“Sa se purifice specia singura…” iar ultima propozitie din paragraful de mai sus se termina asa “….. comunica prost si se reproduc”. Pai mama draga daca ei se reproduc nu crezi ca trebuie sa intervina ceva care sa ii lumineze ca nu e bine ceva in alimentatia lor?

    Eu tin post Miercurea si Vinerea de Craciun si Paste si nu mananc preparate din supermarket stiu prea bine ce inseamna asta sunt in anul 5 la protectia consumatorului si sunt scarbita cand vad ce discret sunt enumerate ingredientele pe ambalajele produselor alimentare. Daca mananci doua zile din saptamana legume, fructe si paine integrala nu ai cum sa iti dai peste cap organismul, in celalalte zile mananci normal la fel si cand se termina postul.

    Ar fi mult mai frumos din partea noastra sa nu descurajam oamenii care tin post ba chiar mai mult sa ii sustinem sa facem cat mai multe lucruri bune care nu le facem in fiecare zi dar am putea macar atunci….. sa nu mergem la biserica sa dam bani pt slujbe dar sa cumparam o ciocolata pt un copilas de pe starada, cu siguranta colegul de la birou se bucura daca ii injumatatim munca, sa nu mai strigam la bunica ca ne streseaza cam mult si multe multe altele. Pentru cei credinciosi astea sunt fapte bune, pentru cei necredinciosi fara religie sunt actiuni benefice existentei noastre….asa ca din orice parte am privi lucrurile nu trebuie sa jutecam rautacios …..cei ce tin post sunt prostani si cei ce nu tin post sunt pacatosi….. Din ambele categorii sa luam ce e mai bun pentru noi si ce e rau sa diminuam cat este posibil….:) o zi frumoasa in continuare

  8. Postul este inutil atat ca simbol, cat si ca practica. Nu am cum sa descurajez crestinii sa tina post, pentru ca nu ma preocupa soarta celor care prefera gandirea magica in locul ratiunii; daca lor le face bine sa creada ca, daca se abtin de la diverse in anumite zile, or sa ajunga in imaginarul lor rai, e ok din partea mea. Fiecare e liber sa isi duca viata asa cum doreste. Problema apare atunci cand crestinul infocat isi pune si copiii sa tina post sau cand se apuca sa tina post aiurea, desi e in varsta sau are vreo boala sau e femeie insarcinata sau alaptatoare. Si nici asta nu ar fi problema mea daca, dupa excesele de dupa post, n-ar ajunge la spital, ale carui serivicii costa si sunt platite si de mine. De ce sa platesc eu pentru ca aia sunt inconstienti si se sinucid in numele unei deluzii?

    Eu fac lucruri bune de fiecare data cand pot; nu am nevoie de perioade specifice pentru asta, nici de post, nici de sarbatori… serios, de ce sa am nevoie de perioadele de post ca sa cumpar o ciocolata pentru un copil amarat sau sa-mi ajut un coleg sau un prieten sau sa caut stapani pentru un maidanez? Nu am! Copii sarmani sunt pe strada si in afara postului; de munca au colegii destul si in restul anului, prietenii au probleme si in alte perioade, maidanezi sunt in Bucuresti destui, peste suta de mii… deci fiecare zi este buna pentru a face ceva pentru ceilalti, pentru a incerca sa fim mai umani, mai empatici, mai generosi. De ce ar trebui sa fie neaparat miercuri sau vineri ca sa fac ceva care imi intareste calitatea de OM?

  9. Inca doua chestii:

    Zici tu:
    Pai mama draga daca ei se reproduc nu crezi ca trebuie sa intervina ceva care sa ii lumineze ca nu e bine ceva in alimentatia lor?

    Iar eu iti raspund:
    Eu vorbesc de o categorie aparte, cea care se impotriveste cu obstinatie oricarei sanse de a afla ceva nou si de a corecta o deprindere gresita – astia, despre care vorbesc eu, sunt genul de oameni care iti spun ca de Paste ouale mancate in exces nu fac rau si ca sarmaua de Craciun nu ingrasa…

    Si se reproduc masiv, pentru ca astia cred in Mniezo’, nu se spurca ei cu anticonceptionale.

    ——————

    Zici tu:
    Daca mananci doua zile din saptamana legume, fructe si paine integrala nu ai cum sa iti dai peste cap organismul, in celalalte zile mananci normal la fel si cand se termina postul.

    Zic eu:
    Ba da, te balonezi si mananci mai multe calorii decat ai nevoie, deci te si ingrasi. Nu e mai simplu sa mananci echilibrat… de toate?

  10. Două zile pe săptămână, my ass! Puse cap la cap toate zilele de post dintr-un an, ajungi să ai post taman 6 luni încheiate. Halal definiţie pentru “regim echilibrat”, cum argumentează unii în favoarea postului — jumate din timp să mănânci pită cu limbă, jumate să bagi în tine ca-n sac!

    @ancutzy:
    Ingredientele sunt enumerate discret pentru că legea cere să fie enumerate, dar nu interesează aproape pe nimeni. Şi dintre cei interesaţi, majoritatea sunt tot felul de obsedaţi de variate mituri urbane, care nu fac oricum diferenţa dintre un compus în vreun fel dăunător şi unul esenţial pentru funcţionarea organismului.
    Aşa, ca fapt divers, bântuia cu ceva timp în urmă o poveste cu nemaipomenitul de cancerigen aditiv E330! Citez din “foarte serioasa” publicaţie Formula AS, citită cu sufletul la gură de atâtea gospodine: “E330 – produce afectiuni ale cavitatii bucale si are actiune cancerigena puternica. Se gaseste in aproape toate sucurile din comert.”. Hai să interzicem, frate, comercializarea alimentelor care conţin “otrava” asta… începând cu toate citricele!

  11. 🙂 🙂 🙂 CORECT!

  12. @ancutzy

    Faaaaa, esti proasta! Da proasta rau! Inainte sa acuzi de eroare in gandire, incearca sa te exprimi corect, sau macar inteligibil, adica nu asa “… dar putin te contrazici principiul tau e natural spui ca …

    Imi pare rau de ad hominem, da uite, sunt si io cu curu in sus si ma enerveaza cretinismele

  13. @Armand K

    Da hai sa interzicem dreq cretinii odata, sa stim ca am terminat si cu discutii dinastea si cu publicatii tari de tot, cum ar fi formula pula as, click si q magazain

    Oooops, nu se poate ca ei sunt mai multi. Cacare.

  14. messa am specificat clar ca….”sa facem cat mai multe lucruri bune care nu le facem in fiecare zi dar am putea macar atunci…..” ar fi foarte bine sa facem in fiecare zi fara sa asteptam o ocazie, dar daca nu atunci macar in zile de post pentru cei care tin…. citeste cu mai multa atentie!!!

    a inca ceva te rog mult sa imi faci si mie rost de ceva material unde scrie ca in postul Craciunului si de Paste daca mananci doua zile pe saptamana legume si fructe te baloneaza si te ingrasa….

    ………………………………………..
    Zici tu:
    Si nici asta nu ar fi problema mea daca, dupa excesele de dupa post, n-ar ajunge la spital, ale carui serivicii costa si sunt platite si de mine. De ce sa platesc eu pentru ca aia sunt inconstienti si se sinucid in numele unei deluzii? ”

    ok am inteles ca ai ceva cu oamenii care tine post (post aiurea sa specific cu foamete si mate pline la urma) si nu ai chef sa platesti dupa ei … dar te felicit ca iti place sa platesti dupa alcoolici, drogati, fumatori care ajung mult mai intoxicati decat cei care tin post…

    @Armand k

    Doua zile pe saptamana in timpul postului…am zis ca: “Eu tin post Miercurea si Vinerea de Craciun si Paste ”
    Pentru tine 6 luni e postul Craciunului si 6 luni e postul Pastelui de ai ajuns la socolteala aia de 6 luni incheiate?????????vai de caputul tau poti sa mai faci o socoteala:)) :)) :))

    Normal ca legea te obliga sa ai habar in mare ce mananci depinde de produs si de ce am zis ca scrie discret pe o eticheta…… citeste asta si poate o sa te lamuresti singur

    Pe eticheta scrie discret asa:

    Ingrediente: carne de vita (50%), sorici, proteina vegetala din soia, amidon de porumb, sare iodata, apa, condimente, conservant: nitrit de sodiu. Contine: proteina vegetala din soia.

    Pai daca este acolo carne de vita 50%, inseamna ca obtii cam 100-125 de grame de care de vita “de lucru”, adica bucati cu grasime, zgarciuri si capete de os, ca am o banuiala ca muschiuletul macru ajunge in galantare la aia 16 RON, in stare cruda. Mai am o banuiala si ca ce se intoarce din galantar ca nu s-a cumparat la timp e bine fiert si bagat la conserve, ca sa nu se iroseasca nimic si vaca aia sa nu moara in van, plus ca fiecare gram trebuie vandut, ca Scandia Romana SA Sibiu trebuie sa iasa desigur pe plus cu vanzarile.

    Daca urmatorul ingredient ca importanta este soriciul, pe care eu stiu ca o singura vita il are, si anume pasarea numita popular porc, atunci inseamna ca, pe langa carnea de lucru si cea reciclata, in compozitia minunatei chestii intra ceva care nu e vita si care este, in fapt, piele. Ce n-a ajuns, din pielea porcului, la productia de pingele si slana afumata artificial prin imersie in substante cu aroma de fum (a propos, asa se fac, mai nou, mezelurile afumate, prin imersie in substante cu aroma de fum, nu prin afumare), a ajuns intr-un mare malaxor unde s-a facut pasta si s-a amestecat cu resturile alea de vita.

    Deci, pana aici, avem resturi de vita cu piele de porc. Bun. Mergem mai departe.

    Daca pana aici am fost totusi in “realm“-ul carnii, intram in cel vegetal. Cat cuprinde. Adica proteina vegetala din soia (soia in sine nu e o vegetala rea, dar in cazul de fata e prelucrata si facuta pasta si vanduta pe post de carne de vita, ca tot mormaia romanul ca nu vrea salam cu soia, iata ca il are plenar si plateste pe el cat plateste pe carnea macra) si amidon de porumb. Amidonul este chestia alba care ramane in apa in care speli cartofii curatati inainte sa-i fierbi. Amidonul e chestia alba care face faina alba dupa ce, prin cernere, se obtine praful de calitate 000 (adica de trei ori nutritional nul) vandut fraierilor ca “Faina alba superioara”. Amidonul se gaseste in cereale, bineinteles si in porumb, si este un “umplutor de matz”, o bomba calorica similara cu zaharul, si este foarte, foarte ieftin. Este folosit ca sa “lege” chestii intre ele (carnea nu se “lipeste” cu soia fara acest liant si aspectul conservei ar fi sfarmicios) si, in plus, e satios si pacaleste burta infometata, care se satura ca dupa o masa completa cu carne.

    Sare iodata, apa, condimente (nu stim de care!) folosite ca sa mai “ia” din gustul plat de soia si sa pacaleasca papila gustativa sa creada ca savureaza carne si nu altceva si conservantul pe care, in caz ca nu stiati, desi e nasol, il gasim si in carnea cruda “proaspata” din vitrinele frigorifice ale magazinelor, nitritul de sodiu, NaNO2, folosit ca sa pastreze culoarea si sa conserve, ca altfel carnea s-ar inverzi de varsta si de la expunerea la aer si s-ar strica. De asemenea, nitritul de sodiu impiedica bacteria care cauzeaza botulismul sa creasca in carnea expusa prea mult timp. A, si e cancerigen.

    Excelent produs, domnilor de la Scandia Romania SA Sibiu, chestia asta contine 100-125 de grame de carne pe care n-ar manca-o altfel nimeni, piele de porc desi produsul ar fi trebuit sa fie integral de vaca, soia de care se plangea romanul ca nu o vrea in mezeluri, amidonul care ingrasa si creste glicemia, niste sare, un pic de apa, ceva condimente ca sa-i ia gustul rau si conservanti cancerigeni.

    Prost sa fie ala care mai cumpara.

    @Mogre

    omul se mai exprima gresit… poate e obosit, stresat, grabit sau neatent dar …. TU care imi recomanzi sa ma exprim INTELIGIBIL folosesti astfel de “expresii”……Faaaaa, esti proasta! … mai reflecteaza putin asupra vocabularului tau odata ce ti-a intrat in “sange” e greu de recuperat. Vorba aia “Gura bate curul” :))…. halal barbat

  15. Am citit cu foarte multa atentie. De ce ar avea nevoie de post aia care tin post? Aaaa, au nevoie de pretexte pentru faptele bune, aham.

    A propos de balonare: nu conteaza ca mananci vegetale (gatite sau nu) doua zile pe saptamana sau zilnic daca, mamifer omnivor fiind, nu consumi si carne; datorita intestinului mai scurt decat al pascatoarelor erbivore, te vei balona – pur si simplu, biologic, nu ai timp sa digeri calumea vegetalele, daca ele nu sunt intarziate in tractul digestiv prin amestecul cu ceva carnitza, atata tot. Mniezo’ al vostru (erm… evolutia) a facut matzul omului asa🙂 🙂 🙂

    Cat despre ingrasat… te ingrasi de la pâinitza, salam de biscuiti de post si alte dulciuri care nu-s de dulce (mereu m-a amuzat chestia asta, e dulce, dar nu-i de dulce – ROFL). Daca mananci regulat asa ceva.

    Iar daca nu-mi place sa platesc excesele credinciosoizilor nu inseamna ca imi place sa platesc excesele celor care beau, se drogheaza etc. Tu dupa care logica emiti concluzii?!? Adica, dupa logica ta, daca refuz sa imi rup un picior inseamna ca accept sa imi tai venele? Hm…

  16. @ankutzy

    ca sa fiu de porc ar trebui sa fac greseala pe care o acuz; nu am facut-o. hehe; cine-i de porc?

Leave a Reply

