Gunther von Hagens sau cum privim adevarul in oase si muschi

Am aflat ca s-a deschs la Berlin o expozitie pe care imi doresc sa o vad. Expozitia de “arta anatomica” a lui Gunther von Hagens care a perfectionat un procedeu de conservare a corpului uman pe care l-a numit “plastifiere” si care, din cate am inteles, consta, printre altele, in inlocuirea diverselor fluide cu silicon.

Trec peste (si nu ma intereseaza asta din perspectiva din care am sa scriu) controversa legata de faptul ca ar fi achizitionat si folosit, la o expozitie trecuta, cadavre de chinezi morti in conditii suspecte la ei in tara. Nu ma intereseaza asta pentru ca e irelevant pentru demonstratia de curaj de a arata lumii adevarul de sub piele, fara perdele ipocrite, fara pudibonderie gretoasa, atat de artistic totusi, ireprosabil surprins, ca fosila din chihlimbar, in cele mai rutinate si spontane ipostaze, OMUL: jucand fotbal, carti, mancand, stand, gestand, mergand, chiar si calare pe cal, cu cal cu tot, si chiar si in timp ce face sex.

Doar ca fara piele.

Gunther von Hagens - femeie gravida plastifiata (exponat mai vechi)

Gunther von Hagens - femeie gravida plastifiata (exponat mai vechi)

Gunther von Hagens - sex (exponat din expozitia noua de la Berlin)

Gunther von Hagens - sex (exponat din expozitia noua de la Berlin)

Bineinteles ca s-au gasit ipocriti si superficiali care sa caraie ca vai, sex, oribil, gretos, scandalos, vai!

Acesti oameni se feresc de realitate. Astia suntem! Carne, oase, vene, artere, tendoane… tesuturi diverse, combinate intr-o masinarie complexa, atat de complexa incat merita privita cu incantare si admiratie din toate unghiurile. Nu este nimic grotesc in expozitia lui Gunther von Hagens. Natura nu este grotesca. O slavim in fel si chip; de ce sa ne socheze expunerea mecanismelor si formelor naturii?A, e violent? A, ne aminteste de efemer si nu ne place? A, ne reduce la muschi, tendoane si oase? A, memento mori si s-ar putea sa nu mai fie nimic dupa asta? Si ce daca? Asta este ADEVARUL. Pe care oamenii astia care s-au aratat atat de scandalizati refuza obstinat sa-l accepte, sa-l priveasca asa, jupuit de piele. Inauntru.

Si oamenilor astora sigur le scapa si faptul ca Leonardo da Vinci a facut ceva absolut identic, dar in vremea lui, cu mijloacele lui:

Leonardo da Vinci - studiu uter gravid si fat

Leonardo da Vinci - studiu: uter gravid si fat

Leonardo da Vinci - studiu: cuplu in timpul actului sexual, sectiune

Leonardo da Vinci - studiu: cuplu in timpul actului sexual, sectiune

12 Responses

  1. Absolut superb!Am vazut la o prietena niste poze de la o expozitie de genul din Paris, dar nu am aflat prea multe.Multumesc de informare🙂

    Intr-un stil asemanator, as spune, reda Alex Grey corpul uman in diferite ipostaze, desi la el in picturi, cum era de asteptat, exista si un mesaj nu numai o redare.

    http://www.alexgrey.com/

  2. am fost eu luni. voi scrie despre asta pe blog, in curand (pe corpuri.ro)
    a fost mai mult decat interesant, si recomand expozitia, daca ajungi la berlin. eu am vazut un afis la metrou, si am profitat de sejur sa vad si ce se intampla acolo. a scos insa corpurile care fac sex, am inteles ca a iesit un mini scandal din cauza lor.

  3. Da, sexul, aceasta stupida controversa! Cum se ajunge la expozitie… dintr-un oarecare punct central si reprezentativ al Berlinului? Stii cumva si cat timp va mai fi deschisa?

    Abia astept sa citesc postarea ta despre asta.

  4. am stat si m-am gandit si cred ca mai erau cei care fac sex, si nu cred ca am facut eu analogia..nu mi se parea nimic sexual in doua corpuri jupuite.
    e foarte simplu de ajuns. se ia un mijloc de transport, de exemplu u-bahn, pana in alexanderplatz, unde e turnul de televiziune, ditamai atractia, etc. si de acolo se schimba cu un tren, s-bahn, pana la ostbanhoff. sunt doar doua statii. m-am intors de la expozitie pe jos pana in centru. si cum iesi din ostbanhoff, se vede expozitia. e o cladire mare din caramida(pun si poze) si sunt afise. mi se pare ca e pana in august. daca nu vezi nimic atunci cand iesi afara, cum am facut eu, inseamna ca ai iesit pe partea gresita si trebuie sa treci pe sub podul pe care trece trenul.

  5. A, perfect! Pare destul de simplu de gasit.🙂 Multumesc!

  6. gataa. am scris

  7. “Doar ca fara piele.”

    Not entierlz true. Cand am fost eu era un cap intreg al unui mos chel, piele, fata, tot, taiat in doua, vertical.

    Tocmai oamenii din cele doua poye pe care leßai pus aici nu erau. Just mai luck.

    Tousi, foarte interesant.

  8. Of, trebuie sa fac cumva si sa ajung si eu la expozitia asta… am tot vrut dar n-am apucat😦

  9. Fucken German Nazi, what else can i say?

  10. daca plastifiez un cacat o sa va para la fel de interesant ? Ce, asta iese din noi, cacat . O sa il plastifiez si puteti veni sa il admirati, ca e arta, orice rahat din lumea asta venita din mintea unui trilulilu trebuie inteleasa si numita arta . Nici sinistru nu pot numi, gretos da . Sunteti o adunatura de teribilisti astia care va agitati ca unde se tine sExpozitia asta . O lume de cacat, neplastifiat .

  11. io cred ca esti putin retard si eventual putin crestinoid. sictir.

  12. Achei esse trabalho muitíssimo interessante, é estranho, mas interessante, principalmente a mulher grávida..

Leave a Reply

