guvernul cacat contraataca

Ghici ce am primit azi de la ANAF? O somatie de plata a datoriilor catre stat. Ihim. Exact, o somatie de plata. Recunosc, nu sunt cu platitle la stat 100% la zi, la fel cum nu sunt nici cu incasarile la zi – asta pentru ca din ce in ce mai multi clienti amana, “uita” sau pur si simplu nu mai au din ce sa plateasca. OK, asta e, se mai intampla.

Shocul insa l-am avut cand am constatat ca dosarul de somatie e din 28 aprilie 2009 – iar termenul de plata era 25 aprilie 2009, care sambata fiind se traducea in 27 aprilie 2009. Iar ei, pe 28. Si inca una misto: desi le-am facut niste plati semnificative intre timp, pe ei nu ii intereseaza, pt ca mi-au trimis suma exacta de la data de 28. Cu somatie, ordin de executare si tot tacamul. Acum niste ani de zile (inclusiv 2008), in functie de suma, incepeau somatiile acu 3-6 luni. Dar nu, acum au asteptat FIX 1 ZI!!!!!!!

Iar ca bonus, poshtaritza zicea “au trimis la toata lumea”. Iar asta vine dupa ce acu cateva luni, desi atunci eram cu datoriile la zi, mi-au blocat un cont – tot eu fiind cel care a peirdut timp pt deblocarea lui.

Io acuma inteleg ca rromanika, condusa de guvernul cacat bok este pe punctul sa intre in incpapacitate de plati. Inteleg si ca guvernul este disperat dupa bani, tocmai ca sa nu intre in incapacitate de plati. Dar am si doua probleme:

1. cum pula mea a reusit bok sa se imprumute cu 30.000.000.000 euro (TREI ZECI DE MILIARDE DE EURO!)  si sa fie la limita incapacitatii de plata? Pe bune, totusi, cum pula mea a reusit?

2. astia nu realizeaza efectele? adica daca ei stau cu cutitu la gatul meu da, am sa fac toate eforturile sa le platesc, bineinteles amanand plati catre furnizori si eventual afectand fondul de salarii (pt ca da, primii care sufera sunt cei din mediul privat, nu putorile ordinare platite de stat); adevarata problema este ca si clientii mei sunt pusi in aceeasi situatie, ceea ce imi va agrava mie situatia; iar furnizorii mei isi vor gasi situatia agravata de catre mine, care am situatia agravata de catre clienti – altfel spus, prin presiunea pe care o pune pe firme nu face decat sa amplifice blocajul de plati care se prefigureaza din ce in ce mai clar, blocaj care va duce la multe falimente si care va distruge multe multe locuri de munca.

Toate astea pentru ca statul se considera prima si unica prioritate, mai ales in acest moment de criza. Nu locurile de munca, nu supravietuirea firmelor mici si mijlocii. Nu, prima prioritate e sa ia bani statul, acelasi stat care a mai luat 30.000.000.000 euro si se pare ca i-a tocat – zau daca pot sa inteleg cum.

Cipru, here I come! Iar rromanikai mult prea puternic mirositoare de bok, mult SICTIR! Parerea mea.

5 Responses

  1. Intamplarea face ca azi m-am intalnit cu un vechi prieten, plecat in Cipru de 3 ani. Bineinteles, dupa 3 zile de cand a venit in tara, era deja deprimat.
    Incerc sa raspund la intrebarile tale:

    1 – miliardele alea nu erau pentru romania, ci pentru bancile din romania, adica sucursalele bancilor din europa. Imediat cum au primit banii, bancile i-au trimis “acasa” in austria, franta…

    2 – efectele le realizeaza si se bucura de ele, pentru ca sunt exact cele urmarite. Ce, crezi ca le convine sa fim independenti? Hm… Trebuie sa fim in rand cu lumea: angajati la companii-monstru, cu rate la casa, masina, loc de veci… adica tot clienti ai bancilor.

    Parca dupa cateva palme dupa ceafa luate direct de la cei care ar fi trebuit sa-ti protejeze si sa-ti sustina initiativele, teoriile conspirationiste nu mai par atat de ireale.

  2. … da… urata perspectiva. Adevarul e ca e incredibil sa existe atata incompetenta. Si totusi…

  3. Teorii conspiraţioniste? Nici o teorie. Doar purul adevăr: nimeni nu a fost bunul samaritean care să dorească să facă din ţările fost-comuniste nişte tărâmuri de progres şi civilizaţie. Au avut doar nevoie de noi colonii. It’s that simple. Uitaţi ce-aţi ascultat la Europa Liberă pe vremuri. Occidentul nu are etică, iar marile puteri economice s-au clădit pe supt orice de oriunde se poate.

    De-asta am un banner pe site cum că trăiesc într-o ţară condusă de trădători. În listă intră şi Isărescu, a cărui longevitate în funcţia de cea mai mare putere reală în stat se apropie de cea a lui Ceauşescu. V-aţi întrebat de ce din măreţul Occident, cu FMI-ul lui şi Banca Mondială, şi UE şi alte căcaturi, NIMENI, NICIODATĂ nu l-a contestat pe Isărescu, indiferent de cine era preşedinte sau prim-ministru, şi indiferent ce altceva făcea România?

  4. miliardele de la fmi sunt pentru salariile, sporurile, bonusurile celor 4 milioane de bugetari. ah, si pe pentru cei 4 milioane de pensionari.

  5. mah, cata vreme eu simt ca pe sistemul fiscal actual ma apropiu de moarte (sau de firma in cipru) parerea mea e foarte simpla de inteles: intre stat, bugetari politicieni, gabori, judecatori si eu si oamenii mei, aleg varianta 2; sau cel putin, daca mor io, sa mor cu ei de gatzi si sa fac maxim de pagube

    @beranger – agentii economici din “marile puteri” nu sunt 100% aceeasi poveste; dar e adevarat ca bajetii, in tara nimanui, vor sa scoata maxim de profit; asta insa e vina noastra, cu tot cu politicieni, cu tot cu votanti idioti; ei au gasit vaca de muls si nu ii prea poti codamna, cata vreme piata nu discuta de etica. Politicenii insa sunt tradatorii amintiti de tine.

    Si ei trebuie impuscati torturati trasi pe roata pedepsiti.

Leave a Reply

