Pluralul de bucuresti

Ca sa nu mai explic de fiecare data si doar sa dau link, explic acuma.

Cand diversi indivizi folosesc o varianta de singular cand se refera la mai multe oiecte – de exemplu “este 5 mere” – se refera la un numar redus de obiecte. Aceeasi indivizi spun “sunt multe mere” daca ii arunci intr-un camion.

Sau cel putin asa am auzit si observat eu. Si tot la capitolul auzit + observat, limita de multe nu este aceeasi cu limita numerelor mari din statistica, ci aproximativ 50.

Deci totusi exista o regula, dar nu e aia pe care o stim noi din carti:

Este 49 de cacati

Sunt 50 de cacati

Parerea mea, cu tot cu sictirul de rigoare.

One Response

  1. […] daca eu zic ca platim impozite degeaba si ca vreau taxe zero, ca oricum toti astia sunt degeaba, sare deontologii pe mine sa imi explice de ce tre sa platim noi la stat ca astia sa cumpere 3 scanduri la 75.000 […]

Leave a Reply

