Na-ti-o franta, ca ti-am dres-o – sau reparatii in stil RDS si call-center-ul cireasa pe tort

E sambata. Cred ca e sambata. Zic “cred” pentru ca nu mai sunt foarte sigura – toata lumea pare ca munceste. In zadar sau cu folos, toata lumea macar se preface ca are treaba. Azi dimineata, de exemplu, la ora 8 (!!!) un imbecil incerca (sper) sa-si taie gatul cu flexul si nu ii iesea si nu s-a potolit decat exact dupa ce, sculata abuziv din pat la o ora nefireasca pentru o zi de weekend, am baut ultima gura de cafea si m-am trezit de tot.

[… inainte cu vreo 10 minute sa ma apuc sa scriu postarea asta am sunat la RDS si de atunci sunt pe “hold”…]

Al meu e plecat cu fata la tara, asa ca sunt singura acasa. Ma gandeam cu speranta ca poate reusesc sa dorm la pranz cum n-am mai dormit de foarte multa vreme. Dar fix dupa ce atipesc, ignorand taranul cu Audi care a claxonat dupa obicei fiindca a ajuns acasa, suna interfonul.

Pizdui apasat, banuiesc ca e adminul de bloc, gem de draci si ma ridic din pat sa-i deschid. E batran si vai de el, asa ca mi-e mila, ce sa-i fac. Apas butonul, raspund si-l aud pe unul ca zice ca e de la RDS si ca a venit sa repare “un echipament” care nu merge. Ii spun ca la mine merge si ca m-a trezit din somn. In loc sa se scuze, boul zice ca trebuia sa sune la cineva, ca altfel cum intra el in scara blocului? “Pai, sa suni dracului la ala care te-a chemat ca nu-i merge netu’“, zic si trantesc usa.

Trec pe la comp, dau un refresh in Ikariam sa vad daca mi-au ajuns niste nave cu resurse, mai trimit niste nave la jaf si ma duc inapoi in pat. Il aud pe ala ca iese din bloc cu zanganit generos, sa nu cumva sa ratez sa aud surubelnitele clincanind vesel in cutii, apoi ca isi indeasa trusa de scule in masina si pleaca.  Sigur ca somnul s-a dus in balarii, asa ca ma frec in asternut de pe o parte pe alta ca pestele in tigaie si nu am stare, asa ca ma ridic naibii din carpe, imi zic ca sunt blestemata sa nu am parte de somn, injur din tot sufletul si ma indrept adusa de spate catre sufragerie.

Ma asez la calculator si dau un refresh reflex la Ikariam si, desigur, nu se afiseaza nimic pentru ca nu mai am net!

[… Hait! – a raspuns o fatuca de la “Relatii Clienti”, la 25 de minute de cand am sunat! Pauza…]

Adica ala a venit sa dreaga “echipamentul”, m-a sculat pe mine din pat desi il chemase altcineva si a reparat asa bine mantocaria incat netul meu care mergea bine-mersi acum NU MERGE! Norocul meu ca sunt adaptata traiului in tara in care nimic nu merge cum trebuie si am, de backup, o conexiune mobila de la Orange.

[… sa vedem ce s-a intamplat si cu obraznica de la call-center-ul RDS…]

Sun la RDS, sa le zic ce a facut ciupalacul lor si sa ii indemn sa-l trimita pe prost inapoi. Imi raspunde o obraznicatura acra, desigur, dupa ce am ascultat 25 de minute “muzica de hold”, timp in care am scris si jumatate de postare. Ii povestesc faza, ea ii da inainte cu verificarea contractului, asa ca o las pe nebuna sa-si ruleze softul ca sa nu i se arda circuitele si astept. Verifica ea contractul, verfica situatia platilor, sigur, pe banii mei, ca eu am sunat si in final imi zice ca e un switch bulit in zona.

Multam, zic, asta ti-as fi zis si eu daca eram in locul tau si habar n-aveam ce dracu’ a facut ciupaletele pe care l-ati trimis“. Fatuca repeta ca placa stricata, pesemne asa ii spala pe creier la traininguri, ca e un switch bulit si adauga o chestie ambigua cum ca o sa trimita o echipa de interventie. Sa mor de ras, nu alta!  Pai tocma’ ce-a fost unul! Ii zic ca e mai simplu sa-l trimita pe ala inapoi, ca abia a plecat, face o juma’ de ora pe drum si gata. Aia, nu si nu, ca o sa trimita echipa. “Pai ala de l-ati trimis de ce nu era in echipa? L-ati trimis singur pe prost si uite ce-a facut“. Obraznicatura imi zice ca sunt si altii in situatia mea si ca nu e stricat numai la mine.

N-am pe cine sa fac sa priceapa, ca astora de la call-center sigur le-au extirpat aia de la HR cate o parte din creier, deci schimb vorba, macar sa aflu cand se rezolva buba. Imi cere numarul de telefon si i-l dau, dupa care ma mir ca nu-l are deja in baza de date. Imi zice ca avea altul si imi citeste numarul de Zapp, ala de nu-l mai am de vreun an sau doi. Am facut alt contract cu RDS acum vreo 6 luni, ca am vrut mai multa banda, si stiu ca le-am dat numarul nou. Ii zic sa modifice si – guess what? – cica nu poate. Ii amintesc de numarul casei, ca si pe ala il au gresit in varza baza de date, de vreo 10 ani. Dupa aia ii spun ca si pe site-ul lor sunt numerele de contact gresite si ce intelege tuta? “Aaaa, pai aveti net!

Respir adanc si, cu o resemnare de care nu credeam ca voi fi capabila vreodata, fiindca e vecina cu un feeling de “Stan si Bran”, ii povestesc despre conexiunea mea mobila, pe Orange. Imi da un numar de ordine si, cand o intreb ce fac cu el imi zice ca nimic (!!!), apoi inchid si termin de scris postarea.

Acum il sun pe Mogre sa radem putin, sa plangem putin si sa ne mai gandim cum dracu’ facem sa ne caram din haznaua asta de tara. Parca’s la Truman Show, numa’ ca-i comedie neagra.

15 Responses

  1. Eu daca nu sunt multumit de prestarea unui serviciu, reziliez contractul. Odata ce nu l-am reziliat inseamna ca imi convine acel serviciu si a ma plange de el este ipocrit. Pe de alta parte indivizii aia de la rds sunt platiti cu 1400 de lei. Te astepti la profesionalim german cumva?

  2. @godless1859

    Da, exact la profesionalism german ma astept. Pentru ca doar asa, cu profesionalism german, demonstrat de fiecare dintre noi, indiferent de salariul pe care il avem acum, vom ajunge sa avem salarii decente in viitor. Altfel tot rahatu asta de tara fa functiona mai departe pe principiul “ei sa fac ca ne platest, noi ne facem ca muncim” – desi daca stau bine sa ma gandesc, la ce hal de menta freaca aia si la cat de retarzi sunt, 1400 ron e prea mult; corect ar fi vreo 7-800.

    Ref la ipocrizie, tu de monopol ai auzit? Stii ce e aia? E, cam asa sta treaba cu RDS-ul – cel putin in zona lu messa.

    dupa ganidrea ta insa, daca nu ne convine ce fac ceilalti retarzi, de la electrica, ar trebui sa traim in pestera la lumina de lumanari in loc sa le facem plangeri, sa ii criticam si sa urlam la ei …

  3. @Messa

    cre ca de data asta am prins un erdeeshist, pe acelasi mecansim cum am prins-o pe aia de la registru comertului, care explica cate de buni, comptetenti, utili si eficienti sunt ei.

    my ass

  4. “sa le facem plangeri, sa ii criticam si sa urlam la ei …”

    mie mi a picat netul 15 minute in 2,5 ani, si chiar daca ar fi picat mai mult, eventual as fi facut o reclamatie la opc, in caz ca as fi fost acoperit de contract. urlatul la oameni este exclus din punctul meu de vedere.

    Cat despre criticat, daca te duci si te rastesti la o functionara de level I, doar asa pentru ca sistemul pe care trebuie sa-l respecte este imbecil, nu stiu ce sa mai zic.
    Daca as fi avut probleme cu firma asta, as fi avut cu maharii lor, nu cu cablagiul si cu “fatuca spalata pe creier”
    De-ar fi sa aplic ceea ce spui tu aici la frustrarile mele, ar trebui sa ies cu toporu pe strada si sa i busesc pe toti credinciosii.

  5. Nu sa-i busesti cu toporul, ci sa ii critici si sa urli la ei, ca poate pricep ca ce fac si ce gandesc ei este gresit.

    Eu nu ma supar pe RDS cand pica netul 15 minute. Din fericire, am avut bafta ca in zona mea sa pice rar si nu m-am basicat cand s-a mai intamplat. Dar sa vina ciumetele la usa, sa ma trezeasca din somn ca sa intre in bloc desi il chemase altcineva (putea suna la ala!!!) si pe urma sa fie atat de bou incat sa strice ceva ce mergea bine-mersi… pai la asa ceva nu ca ma supar, dar imi vine sa fac scandal. Deci RDS imi trimite la usa un nesimtit incompetent si eu sa ii sun eventua si sa-i felicit, sau cum?

    In fine, desigur ca nu a venit NICIO echipa ieri si, logic, nici azi, asa ca a mers al meu la cutia in scara blocului sa se uite sa vada care e buba. Si buba era ca boul nesimtit si incompetent de la RDS miscase mufele pe acolo, ca “echipamentul” e de doi lei si nu prea stau alea fixate decat cu rugaminti. Asa ca acum merge netul. Nu merge telefonul, dar asta deja nu ma intereseaza, ca oricum nu-l folosesc si mi l-au bagat pe gat, ca si cablul TV, ca penalizare ca am vrut net.

    In concluzie, angajati nesimtiti si incompetenti la RDS, de la papusa acra din callcenter pana la ciumetele cu surubelnite de pe teren, cu exceptia inginerului de vreo 27 de ani, cu ochi albastri pe care il iert fiindca avea ochi frumosi, dar care a venit la un moment dat sa imi spuna plin de entuziasm ca o sa am in sfarsit net digital, desi eu aveam de vreo doi ani.

  6. @godless1859

    credinciosii nu ti-au promis nimic si nu s-au obligat contractual nici sa te futa nici sa nu te futa la creier si pana la urma fiecare poate fi idiot pe barba lui, cata vreme nu deranjeaza pe altu

    cu erdeesh insa, imi pare rau ca esti atat de naiv, dar problema stqa cu totul si cu totul altfel; acum vreo 5 ani, cand am avut prima data treaba cu ei, am purtat primele discutii mai mult decat civilizat; pe masura insa ce lucrurile s-au agravat, am inceput sa urlu la ei, si nu numai – mai sunt pe lista airbites (cap de lista), domo, zapp, vodafone/connex, upc, politia rutiera, politica comunitara samd

    experienta de pana acum mi-a demonstrat, IN FIECARE CAZ IN PARTE, fara nici o singura infirmare, ca problema nu s-a rezolvat in etapa discutiilor civilizate.

    mai mult, uneori nu s-a rezolvat nici macar in etapa urletelor, dar procentul de rezolvare a crescut de la 0% la vreo 75%

    referitor la urlatul la sefi, marea problema e ca sefii stau ascunsi in spatele unui paravan, format fix din acesti puleti; daca dai navala peste ei la sediu e posibil sa prinzi vreun sefulet; iar atunci cand am prins unul la erdeesh, surpriza! individul a fost capabil sa rezolve problema pe care cretinii din toate celelalte departamente o iognorau si o pasau de la unu la altu de vreo 2 luni – asa ca pana la urma de vina sunt tot puletii aia “de jos”, care dupa parerea mea, la cata treaba fac, ar trebui sa ia vreo 7-800 lei / luna; desi cred ca si 500 ar fi ok

  7. Referitor la “profesionalismul german” … nu e. Cand vine vorba de call-center’s atunci e de jale si aici in Germania. E incredibil cat de multi imbecili lucreaza acolo, put si simplu nu iti vine sa crezi. Ca fapt distractiv: http://www.nektulos.de/2008/11/nightmares-with-alice-dsl/ si http://www.nektulos.de/2008/12/multumesc-pentru-nimic-kabelbw/ .

    Totul e dictat de bani. Daca au reusit sa te faca sa semnezi contractul (care de regula e pe 2 ani) atunci ii cam doare in fund despre tine. Suportul tehnic este oribil.

  8. @Stefan

    Hai sa zicem ca “profesionalism german” e luat generic si nu se refera la serviciile de cacat de la callcentere ci la stereotipul uzual despre nemti … stereotip care totusi ma impiedica cumva sa cred ca sin in germania aia sunt la fel de varza si de nesimtiti ca aici

    Si imi mai e greu sa cred ca in germanica asi fi putut ramane fara net timp de 2 saptamani, in care zilnic sa imi spuna ca se rezolva, ca ma contacteaza, ba chiar ca merge (cel putin odata) si sa nu ma sune nimeni, niciodata, de nici o culoare…

  9. @Mogre:

    Recunosc, la modul general sunt mult mai putini nesimtiti aici decat in tara. Insa sunt totusi destule cazuri in care lumea ramane fara internet, dintr’un motiv sau altul, si apoi din cauza sistemului extrem de complicat, dureaza foarte mult pana problema se rezolva.

    Iar aici nu prea te suna nimeni. Totul se desfasoare prin scrisori ceea ce lungeste considerabil timpul pana la rezolvare. Chiat ca suntem in era digitala, atunci cand providerul iti face o comunicare importanta o face printr’o scrisoare; nu prin email, nu prin fax. Totul este extrem de impersonal.

  10. Da, am tot urmarit experientele voastre😉

    Nu, aici nu e in halul asta. Doar am vrut sa spun ca rahaturi se intampla si aici, doar la un nivel mai mic. In general vad lumea cand vorbeste de Germania: “Pfoa, marfa!”. Nu e chiar atat de marfa pe cat se crede.

  11. Stefan, pai e bine daca e mai ok fie si cu un strop. In mod sigur in Germania nu-ti suna ciupaletele la usa sambata intre orele de odihna ca sa ii dai drumul sa-ti strice netu’🙂 🙂 🙂

  12. Mah, sa crezi ca doar aici totul e de cacat si in alta parte curge lapte si miere presupune sa fii oligofren si sa nu intelegi ce e aia nuanta.

    Dar adevarul e ca de la faza in care nu functioneaza NIMIC (politie, justitie, sanatate, educatie, transport in comun, internet, aer conditionat etc) la faza in care rateurile sunt sub 25% e o distanta mare.

    Si daca ajung in germanika sa primesc autorizatie de constructie in 2 luni in loc de 1 luna cat e termenul legal fata de 9 luni de cand ma cac pe mine pt un rahat de hartie aici, sa stii sa e un semn de normalitate.

    Da, sigur ca e si loc de mai bine, dar fata de rahatul cotidian de aici, germania este un simbol al perfectiunii.

  13. A, si sa nu uit, update! NU A VENIT NIMENI INCA!

  14. @Mogre:

    Corect, d’aia am si plecat.

Leave a Reply

