Ne tâmpim

Pe cuvant ca ne tampim. Dar nu oricum, ci din cauza influentei tampitilor.

In urma cu cativa ani nu gaseai pe net atatia messengezi si mircolezi, toti agramati si vai de ei, fara topica, fara lexic, fara creier si fara bun simt. Acum insa, dai de ei la tot pasul. Zilnic moderez zeci de comentarii scrise de boi pentru care literele sunt facute sa fie stalcite, amestecate si sfartecate, transformate si uratite. “E” se scrie… “3”. “S” se scrie “5”. “Semidoct” s-ar scrie “53m1d0ct”, daca astia ar sti cuvantul.  Totul e “bn” (adica “bine”) si prostia merge inainte, cu un pumn de cratime, fara puncte, fara majuscule, fara nimic.

Incep sa ma simt prost ca scriu fara diacritice, ca asa m-am obisnuit de 13 ani de cand tastez, dar macar eu am (avut) un motiv – nu erau pe tastatura si nu erau “supported“!!!

Ieri vorbesc cu al meu pe YM:

Messa : mi-e foame
R.: pai vin-o paici, nici eu n-am mancat
R.: *vino…fuck it !
Messa : da, peste 15 min
R. : bai nu se poate
Messa : ?
Messa : ce nu se poate?
R. : nu mai stiu cum ie corect….
Messa : sa scrii ca un analfabet?
Messa :
R. : cu toti cacatzii
Messa : pai trebuie sa te tii tare
R. : daps

Mda, se prosteste el si scrie pocit de-al dracu’, dar aia care pocesc limba asta amarata fara intentie sunt insidiosi, iti strecoara stricaciunea in creier si pana la urma nu mai stii cum e corect si stai sa te gandesti… ceea ce e grav!Inseamna ca ne-au invadat retarzii si ca ne tampim si noi, ca-i auzim in jur, ii citim peste tot, ne ineaca.

Si la Mogre am vazut gugumanii pe care nu le producea inainte de explozia de cretini sfertodocti in online. Mogre, vezi ca ti s-a dus dracu’ scriitura corecta de la atatia idioti pe care ii citesti sa te sperii de cat de rau a ajuns lumea. Ce dracu e aia “asi fi”??? Se scrie “as fi”… Si mai era undeva o chestie… in “a târî” primul este â din a si al doilea este î din i, nu tot din a… si tot asa. Ma doare capul.

Eu as lansa o campanie pe net, la cei care au site-uri si care tin cat de cat la amarata asta de limba (nu pentru ca e “romaneasca”, ci pentru ca ne trebuie o forma comuna, acceptata si folosita de toti ca sa ne putem intelege corect!) sa nu mai permita comentariile agramatilor. Cine scrie corect, isi vede commentul pe net. Cine nu, pa! La scoala!

As vrea sa incercam sa pastram Internetul curat. Sa nu uitam ca primii care am avut acces la el stiam sa scriem corect! Vreau ca fii-mea sa gaseasca pagini in limba romana cand o sa fie mare si o sa intre pe net, nu in messengeza! Nu de alta, dar cum ajungem sa ne tampim noi, pentru ca vedem atata prostie in ceea ce citim, nu vreau sa-mi imaginez in ce hal se tampeste un creier tanar.

Ei? E cineva cu mine?

11 Responses

  1. Ma cac. Si ma pis peste. Sincer sa fiu ma doarenpula de cum scriu, ca oricum scriu numa tampenii. Diferenta intre mine si liiceanu e ca el nu recunoaste. Asa ca ma doarenpula.

    Si mult sictir. Daca masi pisa benzina masi pisa pe tara asta si iasi da foc.

  2. Vai. Au.

  3. Fara suparare, la ce foloseste gramatica, cand toate greselile pentru care luam note proaste & corectie fizica au devenit scriere corecta fiindca Mareanii care nu este ci era pe vremea copilariei mele au impus desteptilor cum se scriaza K.O.-Rect romaneste?
    Si asta se-nplanta in toate limbile lumii, pulimea hotaraste, cum tot pulimea a stabilit ca telenoveaua, maneaua & emisiunile tip “Castigi daca esti retard!” reprezinta nooa, NU doar tembeliziune, ci nooa cultura de masa…
    Copiii mei sunt ciudati, fiindca citesc carti!
    Cred ca asta zice tontu’ despre directia in care merem…
    O sa oripilez c-o chestie- CREZ CA NICI NU-I RAU!
    De ce sa obligi pulimea sa se destepte? Stiiti de ce-a picat Ceasca? Fiindca nu ne-a oferit dicstractii facile; am fost nevoiti sa citim si sa invatam inglish (ca sa intelegem videurile). Prostimea nu se revolta daca-i dai paine si circ… Parerea mea!

  4. Pai obligi pulimea sa se destepte ca sa nu te arda pe tine pe rug fiindca esti destept…

  5. :-)))) In ce tara se-ntampla/sa-ntamplat asta, c-as emigra si eu.

  6. 🙂 Peste tot in lumea civilizata, bre.

  7. Unde bre, ca peste tot ajuta pulimea sa tampeasca de tot; modelele de emisiuni de tampit prostimea vin din tarile alea civilizate, Mc.D, modificatele genetic, miscarile prolife, prokkt vin de la ei, nu din China sau Rusia…

  8. Am dat întâmplător peste articolul tău şi n-am putut să nu observ că în ciuda intenţiilor tale bune, ai greşit🙂
    A (se) târî se scrie corect cu î din i final, nu cu â din a. Orice verb terminat în “Δ se supune aceleiaşi reguli.
    Uite şi link-ul:
    http://dictionare.edu.ro/search.php?lexemId=56535

  9. Eu, mai citeste o data, ca fix asta spuneam si eu. Serios🙂 Mogre scrie “târâ” si eu i-am atras atentia ca ar trebui sa scrie “târî”.😉

  10. cand pula mea am scris eu “tara” (pune tu sedilelel alea deasupra ca io nu stie)?????

  11. Prin august. Nu mai stiu in care postare, dar ai scris!😛 Iar alea nu-s sedile… sunt diacritice!

Leave a Reply

