Urasc aspiratoarele

Azi, pe strada mea a fost ziua aspiratoarelor.

Se intampla uneori, in general exact cad ma doare capul, sa fie imperios necesara curatenia stralucitoare si la mine in casa, dar si la vecini. Si, cum curat calumea nu faci cu matura, ca aia e ancestrala si ridica si tot praful, “bagi” aspiratorul. N-as avea nimic impotriva dracestii masinarii daca nu ar face atata zgomot sau daca zgomotul ar fi ignorabil sau macar ritmat. Daca ar fi asa, as putea sa-mi fac in creier un soi de melodie.  Asa, sufar vuietul inform al plamanului plin de praf din animalul asta de plastic atat de iubit de gospodine, de-l plimba rupte de sale prin toata casa.

Azi l-a apucat pe al meu harnicia matinala, spre disperarea mea, pentru ca zelul s-a produs inainte sa apuc sa-mi beau in tihna cafeaua. Asa ca a aspirat temeinic, vreme de mai bine de trei sferturi de ora chinuitoare, toate ungherele dormitorului. Colac peste pupaza, a venit sa-mi impartaseasca dilema lui apropo de sursa prafului – parter sau pisici. Eu zic ca e trilema si ca e rezolvata, a treia varianta find indubitabil castigatoare: ambele.

Dupa ce am innodat pe laringe o multime de ighitituri de cafea in atmosfera vaduvita de praf si de liniste, mi-am auzit brusc urechile tiuind. Monstrul hulpav de 2000 W din casa noastra tacuse, iar dormitorul stralucea in lumina diminetii. Cand sa cred ca restul de cafea imi va aluneca lin spre stomac, vecinul de deasupra a decis, inspirat poate de vacarmul de sub podeaua lui, sa aspire si el la curatenie perfecta. Vecina de alaturi nu s-a lasat mai prejos, ca “uite, pana si astia de langa noi dau cu aspiratorul!”, urmata cu promptitudine si reverb de cea de peste drum, in asa fel incat, in cateva minute toata zona s-a umplut de vaiere, pe voci diverse, agonia electrica a mancatoarelor de valatuci praf si mizerie.

Acum e liniste, dar vuietul imi sta inca in timpane sau undeva dincolo de ele si ma gandesc de ce oare nu s-a inventat inca aspiratorul silentios si ieftin care sa nu fie matura.

8 Responses

  1. Chestia simpatică este că toate, dar absolut toate aspiratoarele sunt nişte jeguri.

    Imaginează-ţi că din 1800…2000 W consumaţi din priză, un aspirator transformă în lucru mecanic util numai 320…400 W (restul în căldură!), care va să zică randament = 20%!

    Halal tehnică şi tehnologie de secol 21! Nu ai prefera ca în locul unui media player cu 78546734858 Gigabytes să poţi avea un aspirator silenţios şi eficient?

    Ei bine, nu o să-l ai. Nici chiar societatea capitalistă multilateral dezvoltată nu ţi-l va oferi.

    Ah, îmi amintesc de aspiratorul sovietic Uraleţ, de 550 W. Trăgea, şi avea 8 perii, toate bune şi utile. Azi am unul de 2000 W. Nu trage mai bine, şi are numai 3 perii, toate de căcat.

  2. Aoleu, ai fost şi tu o dată de acord cu mine, ce se întâmplă, doamne dumnezeule! 😉

  3. Apropo de ramdament, poaste stii cat e pentru un bec?

  4. @ Béranger – dar eu sunt adesea de acord cu tine, Mogre nu e… dar el nu e de acord cu nimeni, in general 🙂 🙂 🙂

  5. Messa, eu zic sa vezi partea pozitiva: sa te bucuri ca ai barbat harnic in casa 😀 altele au niste putori care nu ridica un pai de jos.

  6. Majoritatea bărbaţilor sunt nişte putori, aşa că stau şi mă întreb: ce vă trebuie vouă bărbat, muieri masochiste? Nu e mai convenabil un vibrator? (Procrearea se rezolvă uşor: mereţi dumneavoastră bete într-un bar, ca să nu vă mai amintiţi tatăl, şi cu puţin noroc…)

  7. Na, ca acuma nu mai sunt de acord cu tine, Béranger! 🙂 🙂 🙂

    Natalia, la noi harnicia e impartita echitabil, unul face mancare si celalalt face curat… iar la fundul ploadei facem cu randul, ca altfel e jale!

Leave a Reply

