Sunt TARE. Azi am un an intreg de cand nu mai fumez

Libera

Libera

Acum un an pe vremea asta incercam intr-o doara sa ma las de fumat.

A fost aiurea primele cateva zile, pe urma am trecut cu scrasnete si incrancenare capoasa peste saptamana a doua (cand se spune ca iese complet nicotina din sistem), dupa care am rezistat cu cerbicie celei de-a treia saptamani (cand organismul “se prinde” ca nu-i mai dai drogul)  si… iata-ma!

Nefumatoare de un an.

Riscul ca inima sa-mi faca poc pe nepusa masa, oricum mai mare decat daca nu as fi fumat niciodata, s-a redus la jumatate fata de cum ar fi fost daca as fi continuat sa fumez. In urma cu vreo jumatate de an congestia nazala a disparut complet si m-am trezit ca rezist mult mai bine la efort, chiar daca sunt un gandac sedentar. La 2, 3 luni de cand m-am lasat de fumat mi-am imbunatatit capacitatea pulmonara cu 30% si am testat chestia asta umfland baloane cot la cot cu fumatori si nefumatori de-o viata… si cred ca acum plamanii mei sunt 100% curati, desi statisticile spun ca abia peste 9 ani de acum (adica 10 ani fara fumat) se reduce la jumatate posibilitatea sa-mi dau duhul de cancer pulmonar. In vreo 4 (pana la 14) ani de acum riscul sa fac un accident vascular cerebral scade semnificativ, pana la nivelul unui om care nu a pus vreodata tigara in gura.

Sunt mandra de mine.

Si, da, se poate.

9 Responses

  1. bine asa … cate tigari fumai pe zi atunci?

  2. mdea…
    o sa ma las de fumat si o sa mai traiesc o saptamana in care o sa ploua tot timpu’

  3. @ Radu – fumam doua pachete pe zi. E adevarat ca erau paie, dar erau totusi 40 de tigari nenorocite zilnic.

    @madoarencot – daca te lasi de fumat poate traiesti mai mult de saptamana asta in care ploua si apuci si tu un pic de soare… 🙂 🙂 🙂 Oricum, nu te lasa de fumat cand e urat afara, serios. Vremea “depresiva” te face sa resimti sevrajul mai abitir!

  4. Felicitari si tine-o tot asa!

    Si eu am fumat 11 ani aproape continuu, cate un pachet de Lucky, Winchester, Marlboro, Kent , Pall Mall, Winston (depinde de varsta si trend) pe zi. M-am “lasat” cand s-a terminat un pachet de tigari si am refuzat sa ies sa-mi cumpar altul.

    Eram insarcinata in 5 saptamani si m-am hotarat sa tin fetita iar asta a fost darul meu pentru… mine. Sevrajul meu a durat catev zile (in prima zi ma ia pe mine tremuriciul si pandaliile, apoi e suportabil, am incercat de cateva ori si mereu a fost la fel. ) si timp de o luna mergeam la birou in spatiul fumatorilor sa beau o cafea si sa ihalez niste nicotina arsa 🙂

    Nu vreau sa mai fumez niciodata.

  5. Bravo, Zoozie! Felicitari si pentru ca ai scapat de fumat si pentru fetita! Cred si eu ca nu mai vrei sa fumezi vreodata.

  6. Felicitari. E a dracului de greu, sunt intr-a doua luna fara tigari, dar tot nu vrea sa dispara nevoia. Si mersi mult de saptamanile cu care iti prelungesti viata, cu conditia sa folosesti acest timp pentru a creea multe si multe elucubratii. Asta zic ca si cititor fidel a posturilor Messa si Mogre.

  7. BRAVOOOOO, doua luni e mare lucru, crede-ma! Abia dupa vreo 3 luni incepi sa nu mai faci eforturi sa alungi gandul rau 🙂 🙂 🙂 La 4 luni e pericol, ca ai impresia ca ai scapat si multi au tendinta sa fumeze o paioasa ca sa isi confirme ca s-au lasat… si se apuca iar! (Sunt patita de cateva ori!!! dar de data asta nu am cedat!)

    BAFTA in continuare si… multumesc de aprecieri 🙂

  8. eu fac in noiembrie un an :D. Felicitari!A fost greu primele 2 luni. De fapt la mine nu primele saptamani au fost naspa ci sfarsitul primei luni si luna a doua. Dar am trecut peste. In prima luna am fumat 2 tigari asa de pofta dar de-atunci n-am mai fumat deloc. Acum fac fitness si alerg si nu mai iese sufletu din mine la orice miscare. Sa nu mai vorbesc de senzatia de dimineata pe care o aveam cand fumam: gat uscat, iritat(ca fumam 1 pac chiar si 2). Si pentru cei care zic ca nu se lasa intr-o perioada stresanta, it’s bullshit. Eu am reusit sa ma las avand de dat 2 licente(inclusiv sesiunea dinainte din vara la 2 facultati cu vreo 20 examene) si 2 examene de admitere deci se poate. Si a fost cea mai stresanta si obositoare perioada din viata mea.

  9. Sigur ca se poate! E un soi de mit autoperpetuat chestia ca e foarte greu sa te lasi de fumat – e greu pana te hotarasti, ca sa te lasi nu e asa greu. A, si e greu sa nu cedezi tentatiei de a-ti aprinde o tigara sau “sa tragi un fum” 🙂

Leave a Reply

