Fast Browser Search si My Tattoons

De cand mi-am facut cont pe Facebook dau de tot soiul de rahatele de programele care cica sunt facute sa “entertain me”. Toate, invariabil, cer “Allow” iar eu fac alergie la cuvatul asta, asa ca dau, la fel de constant, “Cancel”. Numai ca aseara am vazut o aplicatie care chiar parea simpatica, era ceva cu desene si graficianul din mine s-a lasat momit ca soarecele la cascaval. Aplicatia se cheama My Tattoons sau My Tatoos sau dracu’ s-o ia, ceva cam pe-acolo. Numai ca sub bucata de svaiter frumos desenata se ascundea o capcana – un Add-on de Firefox numit “Fast Browser Search“. L-am instalat, gandindu-ma ca in definitiv pot oricand sa-l dezinstalez. Ntz!

Ce face dihania? Pai se aseaza in lista de motoare de cautare (care se afiseaza in dreapta-sus a browserului Mozilla si care la mine e default pe Google), apoi se aseaza in configul browserului ca sa n-o gasesti si, chiar daca dezinstalezi rahatelul ala de Add-on tot nu scapi de balaur. Cum cauti ceva pe net, te redirecteaza nesimtit catre “Fast Browser Search” si iti mai si ia u centimetru sau mai mult din suprafata utila de navigare, ca sa se afiseze in toata splendoarea.

In fine, am dat cu emotii un search “remove Fast Browser Search” si am gasit o multime de plansete si vaiete pe tema asta, dar si o postare a cuiva care i-a dat matragunei de cap (thanks, man, I managed to remove the darn thing from my browser!). Am folosit indicatiile de acolo si iata-ma sacapata de scamul si spamul ala infect.

Pe scurt:

1. Dai uninstall la Add-on si restartezi Firefoxul.

2. Deschizi un tab nou si tastezi about:config in bara de adresa (acolo unde in mod normal scrii adresa site-ului pe care vrei sa intri).

3. Se afiseaza un mesaj de atentionare, asa ca apesi pe “I’ll be careful, I promise”.

4. In campul “Filter” tastezi “fast” (de la “Fast Browser Search”) si se vor afisa cateva linii – pe fiecare dintre ele dai click-dreapta si selectezi optiunea “reset”. Apoi tastezi “fbs” (tot de la “Fast Browser Search”) si resetezi ce apare.

5. Inchizi tabul de configurare si dai click pe sageata mica, neagra, orientata in jos, din dreapta-sus a browserului (acolo unde ai cautarea rapida pe diverse browsere) si selectezi din lista derulanta ultima optiune: “Manage Search Engines”.

6. Se deschide o fereastra, dai click pe “Fast Browser Search” si apoi dai click pe “Remove”, buton care se activeaza in partea dreapta a ferestrei respective dupa ce dai click pe “Fast Browser Search”.

Teoretic, gata. Practic, poate si-o fi lasat vreo codita pe undeva, desi au fost oameni care l-au cautat prin registri si nu l-au gasit, detectoarele de adware, spyware si malware nu il gasesc iar la Add/Remove Programs nu apare, ca in primul rand acolo l-am cautat si eu…

Bafta si nu mai instalati toate porcariile de pe Facebook! Sa-mi fie si mie invatatura de minte.

6 Responses

  1. well… get a Mac! pe bune, sa vezi ce mishto e safari…

  2. Tzucule, am lucrat pe Mac, dar cred ca totusi prefer PC-ul. Ce folos sa am Rolls Royce daca nu am acces decat pe 10% din sosele? E drept ca mi se pot intampla doar 5% accidente, dar parca prefer sa merg cu un Chevrolet popular si sa pot sa ma plimb oriunde… chiar daca risc 30% sa dau cu rotile in sus!

  3. Iar Safari se poate instala si pe PC…

  4. multumesc. merge

  5. Eu am încercat dar nu merge,din păcate.
    Rămân cu balaurul pe cap.

  6. Multumesc pentru informatie. L-am dezactivat si eu. Nu stiu insa de ce de cate ori deschid mozzila se mai deschide browserul de vreo 2-3 ori cu publicitate😦

Leave a Reply

