20 de ani prea tarziu

Cine vede moartea fie si o singura data nu mai poate crede in Dumnezeu.

Eu am vazut moartea de prea multe ori pana acum. Nici azi si nici ieri, din fericire, nu s-a intamplat nimic. Doar ca tocmai a trecut luna august, luna in care, desi ziua m-am straduit s-o uit, acum multi ani, a murit mama. Apoi a murit tata, la nici trei ani dupa ea. Inainte de ei, mi-au murit pisici in brate. Si un caine. Suferinta multa, apoi zbatere, agonie, durere, o respiratie adanca, ultima… si apoi ochi sticlosi, fara mobilitate, inertie, frig. Asa arata moartea. Niciun dumnezeu n-ar fi putut sa conceapa o astfel de oroare.

Nici anul asta nu am scapat de amintire; desi imi doresc sa scap, de fiecare data razbate. Iar eu nu vreau decat sa nu imi mai plezneasca brusc durerea aia in spatele pleoapelor si sa mi se umple ochii de lacrimi pe care sa nu le pot opri fix cand isi gasesc dorul si ciuda sa vina peste mine. Azi a trebuit sa trag pe dreapta si sa plang dupa mama. Peste cateva luni am sa plang dupa tata. Poate ma prinde totusi in casa, anul trecut… am uitat ce faceam. Si nici nu caut sa aflu. Si nu, durerea pierderii lor nu e niciodata mai vaga, nu se pierde niciodata, e la fel de sfasietoare ca in prima zi, doar ca in multele zile din an uit. Asta e secretul supravietuirii dupa moartea celor pe care ii iubesti atat. Uitarea. Dar exista o greseala in mecanismul asta de aparare, si eroarea asta se cheama amintire.

Iar la mine amintirile vin si cu durere, si cu furie.

Mama a murit paralizata, dupa doi ani de chin. Acum cativa ani in SUA se experimenta cu succes operatia care i-ar fi redat macar mainile. In prezent nu se face inca la noi (sau nu stiu eu sa se faca), dar se face in tarile celelalte, cu bani pe care acum i-as putea strange si daca nu i-as putea munci… acum am Internet, de exemplu. S-au salvat multi oameni prin campanii pe net.

Tata a murit de cancer de cap de pancreas, acum cativa ani inoperabil in Romania. In SUA se opereaza de ceva vreme, in Turcia la fel, cu cyberknife – tehnologie inventata prin 90, perfectionata in timp, disponibil in UK, de exemplu, de anul asta.

Daca si numai daca tehnologia necesara ar fi existat acum doar cativa ani… parintii mei poate acum isi vedeau nepoata.

Daca si numai daca intunecarea in care religia a tinut lumea atata timp s-ar fi risipit mai devreme cu numai 20 de ani, mii, poate milioane de oameni ar fi fost salvati de la moarte, asa cum s-au salvat si se salveaza inca atat de multe vieti de la descoperirea penicilinei. Printre ei ar fi fost si mama si tata.

Dar daca religia nu ar fi intunecat nimic si nu ar fi existat Evul Mediu si Inchizitia si toate ororile crestine? Unde am fi fost acum? Cate vieti ar fi fost salvate? Cati oameni ar fi dus o viata mai bogata, mai buna, mai frumoasa, mai sanatoasa, mai in pace?

18 Responses

  1. trist si dureros.
    poate d-aia se se simt crestinii bine si nu au asa compasiune pentru oameni. ei au “viata de dupa” unde ii intalnesc pe cei dragi si morti.

  2. Eu am impresia ca se simt bine nu pentru ca ii intalnesc pe cei dragi, ci pentru ca dusmanii lor merg in iad si ei se pot uita de sus cum se chinuie aia la cazane.

  3. Imi pare sincer rau pentru pierderile tale, macar partial stiu ce simti, nici tatal meu n-a apucat sa-si vada nepotul pe care l-ar fi adorat.
    Daca n-ar fi existat religia, “Evul Mediu si Inchizitia si toate ororile crestine” ar fi fost altceva, am scapat de evul mediu si am cunoscut ororile facute in numele rasei (vezi WW2, Africa de sud, etc), stiintei (bomba atomica), in numele profitului, in numele altor religii, si-n numele a orice ar distrage atentia faptuitorului de la atrocitatea pe care o comite asa incat sa se simta indreptatit s-o comita.
    De-asta nu sistemul trebuie schimbat, oricare ar fi el, ci fiinta pe care o numim homo sapiens, atata vreme cat suntem rai, lacomi si in general lipsiti de compasiune (nu merg pana la a cere dragoste), indiferent ce sistem il va inlocui pe indiferent care tot rau ne va fi.
    De pe vremea cad stramosul nostru a zis “Hurgh!” cand a descoperit piatra cu care a putut sparge nuca de cocos dar si capul prietenului lui care avea mai multe nuci ca el, am tot rafinat mijloacele prin care ne imbunatatim viata si in acelasi timp ne autodistrugem.
    Te amaresti degeaba in legatura cu lucruri pe care nu le putem schimba, si ai gasit un vinovat acolo unde poate ca nu e. Sunt zone in lume care au avut toate premisele unei dezvoltari tehnologico-stiintifice sanatoase, care n-au fost atinse de crestinism si care n-au facut nimic, china, egiptul antic, america de sud.
    Fiecare a avut buba lui, aia era mintea pe care putea s-o aiba omenirea la varsta aia, atata puteam.
    Nu prea am raspunsuri nici pentru mine, dar’mite de dat la altii, chestia care mi-o spun sa ma mangai e ca moartea e o certitudine a vietii, ce pot io sa fac s-o aman, am datoria sa fac, ce nu pot face, nu pot face . . .

  4. Pe jumate ai dreptate. Suntem niste animale din jungla urbana. O rasa inca in copilaria ei, insuficient evoluata.

    Dar raspunsul nu e religia. Religia si mai ales biserica au fost paraziti culturali pe o populatie insuficient evoluata.

    Si, mult mai important, orice religie e o minciuna. Indiferent care ar fi cartea “sfanta”, totul e o minciuna.

    Messa are prin urmare dreptate, pentru ca daca din cei aprox 1500 ani de parazitare cresinta se taiau vreo 100, poate viata ei era alta.

    Si, btw, te rog fii atent: suntem doi care scriem aici – Messa si Mogre. Ea de obicei nu injura.

  5. “Dar raspunsul nu e religia. . . . ”
    Nu stiu daca l-ai vazut pe George Carlin in show-ul in care zice “Religion is bullshit”, daca nu l-ai vazut vezi-l, vor fi 10-15 minute in care te vei @%*$ pe tine de ras, eu subscriu la ce zice omu’ ala acolo. Crestinismul a fost inca o idee mishto care a fost pervertita intr-o masinarie hidoasa de subjugare a prostimii, religia, si are un exponent institutional Biserica SRL, astea doua n-au la ora actuala mare lucru in comun cu ce predica JC acum vreo 2000 de ani.

    “. . . orice religie e o minciuna. Indiferent care ar fi cartea “sfanta”, totul e o minciuna. ”
    Asta cu religia am stabilit-o deja, in ceea ce priveste cartea sfanta, hai sa-ti spun povestea altfel, adica asa cum imi place mie s-o citesc.
    Noi ca specie suntem destul de tinerei, 30.000-50.000 de ani, adica nimic, la scara univesului, tot ce-am facut noi mai interesant tehnologic am facut in ultimii sa zicem 500 de ani. Poate ca peste vreo 10.000 de acum inainte vom reusi sa gasim o cale sa parasim forma materiala atat de limitativa si sa ne pastram identitatea (ca referinta am in minte ascensiunea Ancient-ilor din Stargate SG-1, daca l-ai vazut). Poate parea SF acum, dar la fel ar parea si Dacia 1310 unuia de acum 300 de ani. Ei, ce-ar fi sa presupunem ca in imensitatea asta de univers au fost unii care au facut trecerea asta cam pe cand pe pamant bantuiau dinozaurii. Inseamna ca aia au evoluat liberi de limitari materiale timp de vreo 65.000.000 de ani. Nici nu-mi pot imagina nivelul de cunoastere pe care il poate atinge o asemenea fiinta.
    La un moment dat unul din astia, viziteaza pamantul, isi recunoaste inceputurile, si vrea sa dea o mana de ajutor, isi alege un segment de populatie, cate o natie de pe fiecare continent, dupa criteriile lui, si se apuca sa-i invete, ce poate o asemenea fiinta sa-i spuna lu’ unu’ ca de exemplu Moise, desi asta era al mai citit si mai destupat dintre ei, prin comparatie era nimic, putea oare sa-i spuna adevarul ? “Eu sunt o fiinta care acum 65.000.000 de ani eram la fel ca tine, dar am parasit forma materiala si am venit sa te invat cum sa faci sa ajungi si tu ca mine, etc”
    Daca i-ar fi spus ceva de genu’ asta Moise i-ar fi raspuns “Huh ?” cu cea mai inteligenta privire pe care ar fi putut s-o aiba in situatia data. Atunci dupa indelungi analize ce probabil au durat 2 picosecunde, fiinta aceea a decis sa-i vorbeasca pe limba lui si sa-l ajute pe sarmanul prost sa-si depaseasca conditia, si i-a spus: “Eu sunt Domnul Dumnezeul tau, sa nu furi, sa nu omori, sa nu furi nevasta vecinului, spala-te pe maini inainte de masa, femeia e necurata 40 de zile dupa ce naste, porcu’ e un animal necurat, etc.” sunt, daca-mi aduc bine aminte 622 de porunci ale lui Dumnezeu catre oameni in Levitic. Nu putea sa-i explice Dumnezeu lui Moise cum era cu bacteriile ca-l baga in ceata, asa ca i-a dat o porunca divina “Spala-te pe maini inainte sa mananci” Printre altele i-a invatat niste chestii din care ei trebuiau sa traga concluzii care sa-i apropie unii de altii si sa le dea mijloacele necesare ascensiunii, da’ ei parca erau tampiti, au respectat litera legii si-n rest si-au vazut de treaba lor, gandire creativa ioc. Dupa inca vreo 2500 de ani de la Moise, fiinta superioara si-a spus, “Ba io vad ca astia-s tampiti, cobor la ei ca vad ca nu ne intelegem”. Si-a venit JC, cu scopul de a exemplifica, adica “Probabil ca n-ati priceput fiindca n-am zis totu-n clar si nu v-a aratat nimeni cum se face, watch closely” si dai si lupta, trei ani s-a muncit la ei, in final le-a aratat si piesa de rezistenta, adica cum se face ascensiunea asta, atunci cand s-a ridicat la cer. Aia au scris ce-au putut si inteles, au repetat in gura mare ce auzisera si vazusera, cu puterea pe care le-a dat-o au facut minuni asemanatoare, dar pana la urma ideea a fost subjugata de institutie si-am ramas cu religia crestina si biserica SRL. Asta vorbind despre crestinism . . .

    “Messa are prin urmare dreptate, pentru ca daca din cei aprox 1500 ani de parazitare cresinta se taiau vreo 100, poate viata ei era alta.”
    100 de ani, mare lucru ceri, io as zice ca renasterea cu 100 de ani mai devreme ar fi putut fi suplinita de absenta celor doua razboaie mondiale, cine stie care minti geniale nedescoperite au murit in diverse uniforme si de absenta comunismului in Rusia si-n estul Europei, care a dus la razboiul rece si la blocarea a cantitati imense de resurse umane si materiale in escaladarea cursei inarmarilor, asta numa’ despre ultimii 100 de ani, pe care i-am petrecut liberi de evul intunecat crestin dar nu de prostie.

    “Si, btw, te rog fii atent: suntem doi care scriem aici – Messa si Mogre. Ea de obicei nu injura.”
    Am observat ca sunteti doi care scrieti, am observat si ca Messa nu injura, sper ca n-am scris vreo prostie in vreun post, daca s-a intamplat, imi cer scuze, voi incerca sa ma abtin pe viitor. Daca insa incerci sa ma avertizezi ca ma poti injura, sunt constient de asta, sper sa nu-ti dau prilejul, sau macar injuratura sa fie parte dintr-o fraza elaborata, parte la randul ei dintr-un argument si mai elaborat. Sau macar sa fie una pe care n-o stiu.:)

  6. :)) deci, faza e ca esti pe drumul cel bun, dar inca te agati de niste chestii si nu vrei sa “let go”

    Stiu de ce vb apropo de SG1 pt ca sunt mare fan si abia astept sa apara cate un episod nou din SG Universe, pe care daca nu il stii ti-l recomand cu caldura. E cel mai tare din serie.
    Dar asta nu inseamna ca ce-i acolo e real sau va fi real. Pana una alta, singurul lucru pe care il stim cu adevarat despre univers, materie si energie este ca nu stim mare branza.

    Iti inteleg si incercarea cu extraterestrul care s-a prezentat intr-un anumit fel – dar “let go”.

    Suntem singuri, nesupravegheati, si daca ne dam cu bombardeaua singuri in cap nu va plange nimeni dupa omenire si planeta asta. Sau cel putin asta e cel mai probabil, avand in vedere ce stim acum.

    Nu exista miracole, nu exista salvare, nu exista decat siguranta mortii. Daca vrei, singura forma de nemurire la care avem acces cu totii dealtfel, este ca ramanem in continuumul spatiu-timp acolo unde si cand am trait, limitati si pe a 4-a dimensiune ca si pe celelalte 3.

    Stiu ca e greu de acceptat si senzatia nu e cea mai placuta – dar abia de aici incolo incepe libertate si responsabilitatea pentru propria soarta. Pentru ca abia de aici incolo iti dai seama ca nu raspunzi in fata nimanui si ca nu te ajuta nimeni, ceea ce te obliga sa te bazezi pe tine si sa raspunzi chiar in fata ta de tot ce faci, fiind si singurul care te poti ajuta. De aici insa incepe si libertatea, care, nu-i asa, nu e totusi cea mai lejera situatie.

    Apropo de injurat, doar iti aratam un criteriu simplu de diferentiere. Poti sa injuri cat vrei, cata vreme ce spui tu face oaresce sens. Bine, nu e ok sa ne injuri pe noi, da in rest “anything goes”

  7. 🙂 Aproape ca m-ai inteles, “I’ve let go a long time ago”, hai sa ma destainui:
    Io’s licentiat in teologie, in timpul facultatii, tot studiind cu seriozitate biblia am ajuns la concluzia ca, vorba englezului, ceva “nu face sens”. Apropo de biblie vs. religie, oamenii religiosi spun ca “scrie in Biblie ” io’ n-am gasit asa ceva acolo, din contra scrie “Cercetati toate lucrurile si pastrati ce este bun”, adica foloseste creieru’ pe care ti l-a dat partidu’ si statu’. Ceva lipsea insa din felul in care e inteleasa/citita/aplicata biblia, treptat am devenit agnostic, si nu oricum d’ala hardcore (unul dintre motivele pentru care scriu p’aici e ca m-am regasit in proportie mare in Disclaimaru lu Messa, asa cum eram cu ceva timp in urma, si am inteles ca exista o precocupare serioasa pentru subiect, dincolo de mishtocareala ta, funny as it may be). Stuff happened, si tinandu-mi mintea deschisa am ajuns la niste concluzii interesante destul de curand, am gasit zic io’ o cale de mijloc.

    “Nu exista miracole, nu exista salvare, nu exista decat siguranta mortii.”
    Cand ai spus asta ai dat dovada de un fundamentalism egal ca valoare cu al celui mai fervent crestin, numa’ ca de sens opus. Pozitia ta e fara indoiala justificata, esti/suntem expusi unui bombardament continuu de porcarii pe care se pune eticheta de crestine cu intentia de a le face usor de inghitit, iar tu te-ai cam saturat.

    Ca sa nu-ti mai scriu iarasi o ora ca aseara si pentru ca fiu-miu trage de mine sa-l las sa se joace LEGO Star Wars pe calcu’ asta, n-o mai lungesc.

    Te las cu un exemplu de rastalmacire a bibliei de catre biserica in interes propriu, scrie in biblie “Frica de Domnul e inceputul intelepciunii”, biserica ne spune cand citeste textu’ asta ca ar trebui sa ne fie frica de Doamne-Doamne si uite-asa ajungi intelept, dar daca citesti cu atentie, in contextul intregii carti descoperi ca accentul ar trebui sa cada pe “inceputul intelepciunii”, adica daca de altceva nu esti in stare, asta e nivelul tau, trebuie sa incepi cu ati fi frica, fear gets the job done. Atunci cand erai mic te speriau ai tai ca-ti vor cadea toti dintii daca nu ii speli in fiecare seara, stiau ca asta era nivelul tau, acum ai mai crescut, te speli din proprie initiativa, poate te duci si la dentist, la detartrare, la albire, la plombat, la implant, etc. Daca iti vine sa-l furi/futi/omori p-ala de langa tine si nu intelegi ca esti egal cu el si ar fi normal sa-l iubesti ca pe tine insuti, atunci intelege ca meriti si vei primi exact ce dai, ochi pentru ochi, dinte pentru dinte, legea lui Moise sau Karma.

  8. Errata la postu’ anterior:
    “scrie in Biblie ” se va citi
    “scrie in Biblie CREDE SI NU CERCETA”

  9. la fel de adevarata ca si cea cu extratererestrii din SG poate fi si povestea din The Man From Earth. Dar atata timp cat nu exista dovezi (in sensul stiintific) ramane doar o poveste SF. Ce-i adevarat, frumoasa.

  10. @Radu
    “sensul stiintific” actual e destul de limitativ, ne da cei drept niste certitudini dar nu ne ofera mijloacele pentru salturi evolutive, avansam cu pasi mici. Aceia dintre noi care-s socotiti genii gen Einstein, da Vinci etc. au intuit inainte de a putea demonstra marile lor realizari. Emisfera dreapta, aia cu intuitia le-a dat informatiile pe care apoi le-au tradus in ecuatii cu aia stanga, si le-au putut intelege si colegii lor negeniali, sa te limitezi la stiinta de laborator aia mecanicista, in halate albe inseamna ca nici macar nu testezi frontierele.

    Fiecaruia dintre noi intuitia ne da informatii la care in mod rational n-ar trebui sa avem acces si pe care le decodificam si folosim on daily bases. Exemplu: Ti se “strange stomacul” anterior unor evenimente nefericite si de cele mai multe ori neprevazute carora le cazi victima, asta ti se intampla permanent. Poti spune ca e o coincidenta dar la fel poti spune ca acolo, in plexul solar se afla chackra 3, Manipura o numesc indienii, care este un centru energetic responsabil cu biocampul tau de protectie iar atunci cand acesta identifica o amenintare te avertizeaza, chiar daca aceasta e invizibila pentru ochii tai fizici.

  11. Dumnezeul pe care tu il condamni, este prin excelenta Binele in Persoana.
    Raul nu vine de la El.
    Moartea face parte din viata, si iti reamintesc ca si Isus a plins la moartea lui Lazar, care ii era prieten.
    Au murit cu mine, dintre ai mei, 4.eram la o varsta frageda.Daca nu as fi avut credinta tare, ca moartea este un inceput pt alta viata, totul ar fi fost fatalitate.
    Pe Dumnezeu nu-L cunoastem ,si din acest motiv suntem nefericiti in asta lume.
    Subscriu…,dar caut si stiu ca voi gasi…
    Viata plina de sens…

  12. @otilia

    esti o vacandorf cu cabinenschtein. ultima proasta. dar asta e doar parerea mea.

  13. @otilia- Cum este Dumnezeul Bibliei?

    Are o fatza, maini, matze, picioare.
    Are nari si ii place sa miroasa ofrandele arse pe altar.
    Are dorinte si emotii omenesti: uraste, iubeste, se enerveaza si are compasiune.
    Este de sex masculin, manios, se infurie repede, blesteama, distruge lucruri, se imbufneaza, striga, inseala si se odihneste.
    Are indivizi favoriti si un popor ales.

    Fatza: Exodul 33:11, 20, 23, Deuteronom 5:4; Numeri 14:15
    Maini: Psalmi 28:5
    Maruntaie: Ieremia 31:20
    Picior: Isaia 37:25; Psalmi 18:9
    Nari: Cartea a doua a lui Samuel 22:9, 16
    Miroase ofrande pe altar: Geneza (Facerea) 8:2
    Este manios: Exodul 4:14; Deuteronom 9:20, 1 Regi 11:9, etc
    Se infurie: 1 Samuel 6:19
    Blesteama: Geneza 12:3
    Distruge lucruri: Geneza 6:17
    Se imbufneaza: Exodul 32:9,10
    Striga: Psalmi 47:5
    Inseala: Ieremia 20:7
    Uraste: Maleahi 1: 2, 3; Epistola Pavel catre Romani
    Iubeste: Deuteronom 7:13
    Are compasiune: Psalmi 111:4
    Are indivizi favoriti: Exodul 3:21
    Are popor ales: Isaia 44:2

    Se odihneste: Geneza 2:2

    Iar in Biblie, ne invata modelul de non-violenta:

    Matei 3:10-12, 5:17, 5:29-30, 7:13-14, 7:19, 8:12, 8:21, 8:32, 10:14-15, 10:21, 10:28, 10:34-36, 11:20-24, 13:41-42, 13:50, 15:4-7, 18:8-9, 18:34, 22:12-13, 24:37, 24:50-51, 25:30, 25:41, 25:46

    Marcu 4:11-12, 5:12-13, 6:11, 7:9-10, 8:38, 9:43-49, 16:16,

    Luca 1:20, 3:9, 3:17, 8:27-37, 10:10-15, 12:5, 12:46-47, 13:3-5, 13:23-30, 16:19-31, 17:26-27, 17:29-32, 19:22-27,

    Ioan 3:16, 3:18-36, 5:14, 6:53-56, 15:6,

    Faptele Apostolilor 3:23, 5:1-10, 10:10-13, 11:5-6, 12:23, 13:22, 13:34, 13:8-11,

    Romanii 1:31-32, 5:9, 5:12,

    Corintieni1 3:17, 10:8-10,

    Efeseni 1:4-5, 1:11, 1:7, 5:2, 5:6,

    Coloseni 1:14, 1:19-20,

    Tesaloniceni1 1:10,

    Tesaloniceni2 1:7-9, 2:8, 2:11-12,

    Evrei 9:13-14, 22 10:28-29, 11:28, 12:20,

    Iacov 2:13, 2:21,

    Petru1 1:2, 1:19-20, 3:20,

    Petru2 2:5, 3:6, 3:7, 3:10,

    Ioan 1 1:7,

    Iuda 5,

    Apocalipsa este “bomboana de pe coliva”:

    Apocalipsa 1:5, 1:7, 1:18, 2:16, 2:23, 4:11, 5:9, 6:2, 6:4, 6:8, 6:10-11, 7:3, 7:4, 7:14, 8:7-13, 8:11, 9:4-6, 9:7-10, 9:15-19, 11:3-5, 11:6, 11:7, 11:8-12, 11:13-14, 13:8, 14:10-11, 14:19-20, 15:1, 15:7, 16:1-21, 16:6, 17:16-17, 18:8, 18:8-9, 19:11, 19:12-15, 19:17-18, 19:20-21, 20:9-10, 20:15, 21:8

    nu mai trebuie sa-L cauti, ia Biblia si verifica daca gresesc! :-))))

  14. omfg. sa moara gogu, puteai sa ii spui ca-i o vaca proasta si o durea mai putin. da asa e executie pe fatza. prea tare.

  15. Foarte, foarte, foarte tare raspuns. Dar cam multa bataie de cap pentru o oaie, totusi.😛

  16. Bre, nu scriu pentru vaci; alea mai mult decat sa stea la monta & muls, nu stie; scriu pentru copii care nimeresc acia cu goagalu si care, daca verifica veridicitatea a ce scriez io, reconsidera kkturile care li se baga pe gat la scoala, la ora de stanizare ortoboxa!

  17. @ tizul
    Daca citesti Biblia ca pe “Cei trei muschetari” s-ar putea sa ai dreptate, dar Biblia e un text initiatic iar aberatiile pe care le-ar putea debita cineva ca tine dupa ce-l citeste sunt unul din motivele pentru care a fost interzisa “prostimii” pana la Luther care a tradus-o in limba poporului. Daca te pretinzi un om educat si/sau inteligent citeste-o cu seriozitate.

    Dar tu nici n-ai citit-o nu-i asa ? Tu doar regurgitezi aici concluziile altora pentru ca nu-i asa decat sa-ti faci tu o parere personala mai bine sa intrebi pe altii ce parere ar trebui sa ai, important e sa fii anti-sistem, anti-ceva, macar sa nu pari o oitza.

    Comentul tau “Cum este Dumnezeul Bibliei?” e o sinteza a acestui articol:
    http://www.filozofie.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=307:este-biblia-cuvantul-domnului–&catid=197:Kuciuc

    Care e o traducere a acestuia:

    http://www.infidels.org/library/modern/emmett_fields/word_of_god_debate.html

    Ce faci tu e apologia superficialitatii, simplul fapt ca stii literele nu inseamna ca esti pregatit sa citesti Biblia, asa cum era cazul baiatului ala de-a scris articolul initial, tu saracu’ doar ai folosit copy/paste.
    Da’ stii vorba aia “Sa vorbeasca si nea Ion, ca si el e om”

  18. Simpatici sunteti cand nu puteti veni cu contra-argumente; reactia imbecilului e clasica- JIGNESTE cand nu poate combate. Cand textul Bibliei nu convine, devine abscons, iar pulimea ca mine, neste dobitoci care n-are cum sa priceapa ceva! :-)))))
    Biblia e un text initiatic, asa ca cele 10 porunci nu e ce intelege prostimea tip nea Ion, ci ceva muuult mai abscons, binenteles, cand convine sa fie asa; altfel, Sa nu ucizi este fix SA NU UCIZI. Ai si tu dreptatea ta, in zeci de locuri in Biblie, citesti amendamentul poruncii: “…doar daca nu cumva ucizi unii care nu cred in Noi, Dumnezeii tai, situatie in care este recomandabil sa killaresti cat mai multi”. Daca vrei din nou trimiteri la pasajele din Biblie in care Dumnezeii ne indeamna la crima, cu draga inima ti le repet.

    Lasand gluma de-o parte, si luand un text la intamplare:

    22. Şi a zis Domnul Dumnezeu: “Iată Adam s-a făcut ca unul dintre Noi, cunoscând binele şi răul. Şi acum nu cumva să-şi întindă mâna şi să ia roade din pomul vieţii, să mănânce şi să trăiască în veci!…”

    explica-ne tu ce se intelege initiatic gandind din el?!?

    Eu, ca nea Ion cu pareri putine dar fixe, am inteles ca, atunci cand oamenii s-au transformat din animale in animale cu constiinta au fost goniti din Rai. Deci CONSTIINTA este marele pacat (uitandu-ma la shleahta burtoasa a popimii ortoboxe zic AFERIM DOAMNE!). Parerea mea!😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: