Cade sandramaua

Ca sa completez Oracolul din Mogrimar trebuie sa ma leg de chestia cu imprumutul FMI.

Pana in prezent guvernele de incompetenti au facut o gaura datorie publica de 34 de miliarde (!!!) de euro la care sunt si eu inhamata abuziv, ca toti magarii de povara din tara asta, adica cei care tragem la caruta din mediul privat.

Eu niciodata nu am agreat imprumuturile de niciun fel si am cumparat tot ce am cumparat cu banii jos pe principiul “imi permit, cumpar; nu-mi permit, strang bani” si cred ca suntem mai multi care gandim asa. Eu consider ca orice credit, mai ales daca se intinde pe mai mult de un an, e sclavie si nu merita sa-ti vinzi libertatea pe o masina sau pe o casa si cred ca suntem destui care avem aceeasi parere.

Cu toate astea, fara sa ma intrebe si pe mine, fara sa ne consulte macar si pe noi, platitorii de taxe, guvernele de incompetenti au contractat imprumuturi uriase pe care nici macar nu le-au folosit la ceva bun – le-au aruncat, pur si simplu, pe nimic.

In acelasi timp, avem prea multi bugetari, dintre care prea putini sunt profesori competenti pe materiile predate si buni pedagogi, asistente cu “bedside manners“, functionari zambitori si amabili la ghisee si care sa stie sa tasteze si altfel decat cu cate un deget. De asemenea, avem prea multi bugetari dintre care unii nici nu ar trebui platiti de la buget si au si salarii nesimtite: popa ala mare si gros care este in prezent imaginea Audi in Romania, adica Daniel, are salariul dat de stat egal cu salariul de prim-ministru, adica aproape 90 de milioane de lei vechi (9000 de lei).

Sa ajungem in halul in care sa ne caciulim la FMI, marele camatar international, sa ne arunce niste firfirei cu dobanda cu care sa astupam gurile flamande ale aparatului bugetar supraexpandat descris mai sus e mai mult decat penibil, e un gest sinucigas. Statul roman se autocolapseaza si o face pentru ca a incaput in maini stangace. Avem un guvern care se poarta ca un retardat care nu stie sa puna cub peste cub si, ca sa miste totusi ceva, isi arunca bratele haotic si darama pana si ce au reusit cu chiu cu vai si cat de cat sa cladeasca alti “dizabilitati”.

Si, in vreme ce retardul multiministerial impreuna cu o armata de parlamentari tranchilizati de mirajul averilor facute usor decid cum sa se stearga la fund cu banii mei, eu trebuie sa muncesc ca un caine, de dimineata pana seara ca, dupa ce platesc ca sa aiba astia ce sa toace, sa-mi ramana suficient cat sa fie totul ok. Chestia e ca eu nu vreau sa platesc imprumuturile si dobanzile pe care nu le contractez eu si cred ca nu sunt singura.

Ce o sa se faca astia cand nu numai ca nu mai vrem, dar n-o sa mai putem sa platim? Simplu: sandramaua o sa cada si o sa traga totul dupa ea, iar eu sper ca pana atunci sa pot sa privesc toata treaba asta placid, de peste granitele tarii.

2 Responses

  1. Pai ce tot zic/ scriu io? La anu’, undeva prin iarna, cand cererea de importuri de gaze se va intalni cu ratele neplatite la FMI, ne vom trezi ca dragii pomeniti de tine, nemaiavand firfirici la buget, vor taia pe rand, in ordinea asta: pensiile, alocatiile, somajul, alte ajutoare sociale, in timp ce se va prabusi tot esafodajul angajarilor la stat (ul degeaba si pe bani multi si siguri). Intrebarea este- “Singura solutie/ Inc-o revolutie!”?!? Io nu crez, romanului poti sa-i iei tot neamu-n pula, mai abitir iti face o felatie (dar ii place sa se laude cum l-a dat el jos pe Abuziv-Impuscatul).😉

  2. Daca nu stii ce sa faci cu banii, e bine sa nu imprumuti, dar sa nu beneficiezi de niste avantaje, doar pentru ca n-ai lichidati, e o prostie. Daca am 10 lei, si intr-o luna sunt capabil sa fac 12 lei din ei, inseamna ca imi raman 2 lei in luna respectiva. Daca imprumut de la banca inca 90 de lei, din cei 100 pe care ii am(10 ai mei si 90 ai bancii), peste o luna, fac 120. La o dobanda de 10% pe luna, dau cei 99 de lei inapoi si imi raman 21 de lei. Deci in loc sa traiesc o luna de 2 lei, traiesc una de 21 de lei, doar daca ma imprumut.
    Daca sunt persoana fizica, pot ajunge si la puscarie daca cheltui banii si fac datorii, daca esti persoana juridica, iti iau tot, dar ramai cu libertatea intacta si o poti lua de la capat. Daca esti ditamai statu, nu patesti absolut nimic. Datoriile intre state intotdeauna se iarta la un moment dat. Germania ne e datoare si jumatate din tarile africane. N-o sa recuperam niciun ban de la nimeni, asa cum o sa-si recupereze si fmiul banii la pastele cailor. Avem independenta financiara, deci la urma urmei, daca chiar vrem sa ne platim datoria, maine batem moneda cat pentru toata datoria si mentinem cursul euro aberant. O sa ne trezim cu inflatie de 100% in 3 zile, dar am avea toata datoria platita instant in niste hartii fara valoare. Asa ceva nu e de dorit nici din punctul romaniei de vedere, nici din punctul fmi de vedere, de-asta ei n-au altceva de facut, decat sa astepte sa le dam banii cand ne-om permite, sau pana cand s-or plictisi si ne vor ierta de toata datoria.

Leave a Reply

