Laptopul care nu se stinge niciodata: jonglerii cu prize sau ASUS UL30?

Povesteam acum putin timp ca m-a apucat studiul si ca ma duc la scoala. Asa trebuie sa fac eu mereu lucrurile – invers decat toata lumea. Un om normal intai invata, pe urma isi ia un job, apoi face un plod pe care il creste, iese la pensie si moare. Eu, dupa cum vad ca decurg lucrurile, intai m-am apucat de job, pe urma de plod si, cu amandoua pe cap, de invatat. In ritmul asta nici vorba de pensie, mai ales ca traim in tara lui deGringo Lada.

Pana si la SuperBlog 2009  m-am inscris anapoda. Stiam ca se face inca de cand l-au lansat, dar mi-am zis ca n-am vreme, asa ca l-am lasat intr-un sertar al creierului si s-a umplut de praf acolo, cu toata lecitina pe care o iau de vreo saptamana. Iar ieri am vazut mesajul, desigur ca in reply la vreo postare a lui Mogre cel slobod la gura, ca eu n-am mai scris de un secol jumate. Si m-a pocnit un chef de scris atat de imposibil de inlaturat incat m-am inscris pe ultima suta de metri. Si iata-ma. Acum scriu pentru prima proba, sau “Ziua1”. Si parca e facuta pentru mine proba asta, ca si ASUS UL 30, de altfel.

Si, ca sa explic de ce ASUS UL30 ar putea sa devina noul meu cel mai bun prieten, am sa descriu cum arata o zi normala din viata mea.

[Hm. N-am cum. Zau daca am vreo zi normala. Adica din aia cu sculat dimineata, cafea, spalat pe dinti, munca, mancare, acasa, iesit pe undeva, somn. Nu. ]

O zi obisnuita la mine (hai, sa zicem… miercuri)  incepe cam cu trei sau patru snooze-uri din 5 in 10 minute, fiindca dupa nici sase ore de somn corpul vrea sa stea in pat, chiar daca mintea trage de el: “la datorieee, baaa!“. Dupa snooze-uri vine o senzatie nasoala de “aoleu, am intarziat” si sar in pat, buimaca, am impresia ca am dormit in cap, mi-e gatul stramb, ma ustura ochii si nu vad nimic vreo cateva minute, pentru ca o parte din creier nu s-a trezit inca. Niciodata nu-mi amintesc exact ce fac in baie, dar judecand dupa periuta de dinti uda si prosoapele imprastiate, probabil fac ce face toata lumea dimineata.

Pe urma, cafea? Nu. Asta as fi facut daca nu aveam copil care trebuie in fiecare dimineata sculat, schimbat abuziv (pentru ca urla ca din gura de sarpe cand jupoi pantalonii de pijama de pe ea), impachetat rapid (cand ai plod, “rapid” inseamna orice intre 30 de minute si o ora, in urlete de protest), pieptanat cu degetele si plasat in bratele fetei car vine sa o ia la gradinita.

Ok, dupa ce scap de fii-mea, cafea? DA! Si la cafea, tigara? Nu, ca m-am lasat, dar deschid laptopul pe care nu il sting niciodata (ASUS, desigur) si incerc sa citesc pe nerasuflate stirile zilei, ca stiu ca altfel nu mai apuc. Intre timp, ma si imbrac si trimit si cate un mail, imi prind parul si scot laptopul din priza, mai citesc o stire, bag mouse-ul in geanta, dau standby, inhat tot si ies pe usa sigura ca am uitat ceva ce precis o sa-mi trebuiasca.

ASUS UL30

ASUS UL30

Ajung la firma, scot laptopul, il bag in priza, mai beau o cafea si rezolv rapid ce pot pana sa ma creiereasca Mogre cu vesnicele lui nevoi urgente, fac ce mai e de facut, constat ca nu am cand sa fac tot, ma enervez, panica, bag laptopul in standby si apoi in geanta si fug la scoala. In fiecare pauza il scot din standby, mai citesc niste stiri, ma simt rupta de realitate, ma uit sa vad cata baterie mai are, ma conectez la net sa mai dau un mail, mi-as implanta laptopul in cap daca s-ar putea, sa nu mai trebuiasca sa-l tot bag in geanta si sa nu stau cu spaima ca ii moare bateria (care oricum o duce bine, precum spuneam eu nu dau niciodata shutdown laptopului meu). La capatul a patru ore plus o jumatate de ora drumul, bateria mea e cam pe la trei sferturi, si trebuie sa mai tina, ca mai am de stat. Saptamana trecuta am avut o ferestruie de doua ore, pe care le-am petrecut lucrand de zor in Jeg, cu o cafea in pahar de plastic in fata, o plasma pe Realitatea TV in cap si colegele in jur, cu o ureche atenta la ele, cu cealalta la meetingul sindicalistilor care vor respect pe TV-ul lui SOV, mainile si capul pe mouse si intr-un layout care trebuia dat repede-repede la client. Apoi s-a facut ora si iar succesiunea “standby-geanta”, cu o privire trista catre baterie. Aproape depleted. Damn. Si e si priza in Jeg, de fapt am reperat vreo doua, dar cu atatea in cap, cine sa le vada? Las’ ca stiu pentru data viitoare.

Am zis… priza!!! Minunat, fericit moment, in scoala sunt laboratoare cu prelungitoare mari si incapatoare in care este de fiecare data cate un loc liber si pentru stecherul flamand al ASUS-ului meu! Ma relaxez, am curent, sunt plugged-in, poate sa fie orice, nu mai conteaza, bateria mea se reumple cu fiecare minut petrecut in sala cu prize.

ASUS UL30

ASUS UL30

Se face tarziu, plec de la scoala, mai dau pe la firma, se face opt seara, sunt plecata deja de 12 ore de acasa, daca nu de mai bine, mi-e foame, ah, chiar, iar n-am mancat si tot grasa sunt, ajung acasa, fii-mea se bucura ca ma vede si ma creiereste pana pe la zece sau unsprezece, cand o bag in pat si am liniste. Pe la zece si ceva scot laptopul din geanta, il bag in priza, ooooh, curent pana dimineata si uite cum am facut inca o zi in asa fel incat laptopul meu sa nu se stinga niciodata!

In conditiile astea, in toate conditiile astea, s-ar mai putea intreba cineva ce as face cu UL30, notebookul cu autonomie de 12 ore de la ASUS???

6 Responses

  1. Cum e la scoala?

  2. Minunat! Serios, sunt entuziasmata peste asteptari. Deocamdata 🙂

  3. Minunat! Serios, cel putin deocamdata, e absolut minunat. Profi ok, colege simpatice si entuziaste… sper sa continue asa.

  4. mda…”program normal de lucru” 😀
    singura diferenta e ca fii-mea face 16 azi-maine!

  5. Ia-ti un telefon destept mai bine. Rezolvi si aflatul stirilor importante si scrisul pe blog, navigatul. Iti recomand Iphone dar mai sunt si altele. N-urile de la Nokia is si ele geniale. Asta ca sa nu mai cari dupa tine dita mai laptopul si te tine si bateria mai mult. Si daca tot m-am bagat sa comentez sa zic si ca imi place cum scrii! Spor!

  6. Multumesc, Tudor, si de aprecieri, si de sugestii 🙂

Leave a Reply

